1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Meč na stole

Smysl pondělního jednání V4 a přizvané Makedonie a Bulharska popsal v Romeovi a Julii Shakespearův Mercutio svou charakteristikou muže, který přijde do krčmy, hodí meč na stůl a zvolá: „Dej bůh, abych tě nepotřeboval.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 16.2.2016 12:54

Re: Problémy světa

A co ten Avignonu?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Avignonsk%C3%BD_most#/media/File:Saint-benezet_in_southeastern_France.jpg

J. Vobr 16.2.2016 12:54

KDO NEPATŘÍ DO "CLUBU VZDĚLANCŮ" seržanta Hofmana

.... ten ví kulový !!!

________________________________________

To dá rozum !!!

:-)))

M. Prokop 16.2.2016 12:54

Re: ad pan Hofman - "problémy světa nikdy nevyřešili...

Nevypráskali, stejně jako se křesťanům nepovedlo vypráskat je.

M. Prokop 16.2.2016 12:53

Re: Problémy světa

To je to, čeho se obávám.

Abychom v obavách z jednoho neřešeného problému najednou nepřiřešili jiný, pravděpodobně stejně škodlivý problém. Zájemců je dost.

Ty lidi svým způsobem chápu, což neznamená, že s nimi souhlasím. Bojím se jich stejně jako problémů s připrchlíky.

D. Polanský 16.2.2016 12:53

Re: ad pan Hofman - "problémy světa nikdy nevyřešili...

Viz Kosovo, tam žádný most ani plot nepotřebovali, za 100 let vypráskali ze země všechny křesťany. A jsou na svém.

J. Hejna 16.2.2016 12:52

Myslíte Hofman?

Tak to souhlasím.

P. Hofman 16.2.2016 12:51

Re: Problémy světa

Zaprvé nevím, že to většina nechce (jen mnozí), zadruhé je to tak v pořádku, lidi jsou různé.

Já to taky nechci, jen vím, že můžu protestovat, můžu nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžu udělat. Oni přijdou ať se nám to líbí nebo ne. Rozdíl mezi námi dvěma je v tom, že vy z toho máte plné kalhoty, já ne.

R. Brzák 16.2.2016 12:51

Re: ad pan Hofman - "problémy světa nikdy nevyřešili...

Naopak, jistěže chápu důležitost schopnosti vyjít si vstříc. Ale to předpokládá oboustranný pocit bezpečí. Zkrátka, pořád jste v zajetí "miluj bližního svého". Jenže Ježíš řekl i "JAKO SEBE SAMÉHO"...

J. Vobr 16.2.2016 12:51

DROBKOVÁ PATŘÍ DO "CLUBU VZDĚLANCŮ" seržanta Hofmana

... prostě výkvět národa !!!

________________________________________

Tu-ááá.

M. Prokop 16.2.2016 12:50

Re: ad pan Hofman - "problémy světa nikdy nevyřešili...

Pokud nejsou mezi nějakými skupinami podstatné rozdíly, není třeba plot.

Zámek na dveřích také zamykáme nejdřív u domu a pak (většinou) ještě u bytu, mezi pokoji už obvykle ne.

Ploty i mosty jsou funkcí oněch rozdílů, ne obráceně.

O. Kadlec 16.2.2016 12:50

Re: Poučte mne

Sorry, jste nesrozumitelný.

O. Kadlec 16.2.2016 12:48

Re: Poučte mne

O tom nevím, ale vysvětlovalo by to komentář jejich ministra zahraničí k tomu, že V4 jde špatnou cestou.

J. Vobr 16.2.2016 12:48

HAN, NEBUĎTE DRZÝ !!!

Autentický západoevropan Hofman ,vzdělaný a zcestovalý není žádná čuryna !!!

_______________________________________

Nejste nácek ???

:-)))

:-)))

V. Novák 16.2.2016 12:47

Re: Poučte mne

Ony budou pendlovat mezi Řeckyem a Tureckem, s tím, že na hlídce jsou jenom y do Turecka, zatímco z Turecka nevidí a neslyší, zejména imigranty? Ajajaj! - a jak to dopadne, když ubozí imigranti spatří hlídkovou lod, vytvoří ze sebe trosečníky - a kruť babo nohou! - ona tu bude špatná loď?

H. Balzám 16.2.2016 12:47

Re: NENÍ MOST JAKO MOST !!!

Třeba je příznivce bungee jumpingu! :-)

P. Hofman 16.2.2016 12:46

Re: ad pan Hofman - "problémy světa nikdy nevyřešili...

Nepřekvapuje mne, že jste moji metaforu vůbec nepochopil. Ale nejste tady v tom sám, takže klídek.

P. Lepew 16.2.2016 12:46

Re: Poučte mne

Dělo by se tam něco mnohem strašnějšího než teď v Turecku? Proč? Byly by tam hotspoty, zajištěné, zásobované..

O Vaší myšlence s hlavním proudem vážně pochybuji - podle mého jsou Němci v podstatě už sami, ale to se docela brzy ukáže.

Sobotku požádalo před několika týdny jako prostředníka lucemburské předsednictví - přijeli kvůli tomu, aby dělal jakýsi můstek mezi nimi a východem. Mýlím se?

R. Tesařík 16.2.2016 12:46

Re: Problémy světa

Měl byste vědět, že dobré ploty dělají dobré sousedské vztahy.

H. Balzám 16.2.2016 12:46

Re: HOFMAN NA PLAC !!! Už zase urážejí slušnou diskutérku !!!

Janyška tahá svou denní porci, tři sta metráků na vocase :-)

P. Han 16.2.2016 12:46

Re: Problémy světa

Já také nikoho takového neznám, tohle je virtuální svět. Ale vy byste mohl. Zkusil jste zrcadlo?

J. Kombercová 16.2.2016 12:44

Re: Problémy světa

Ano, když se dá masa lidí do pohybu, těžko ji zastavit, zvlášť když se vlastně ani nechce.

Jenže, jak si to srovnáte s tím, že většina původních obyvatel Evropy (a nenalhávejte si, že to tak není) tomu nechce?

H. Balzám 16.2.2016 12:44

Re: Problémy světa

Nemám rád nácky a jiné komouše z principu. Ale dokážu pochopit lidi, kteří dnes, tváří v tvář opovrhující aroganci moci, řeknou si, že nějaký nový Hitler nebo jiný etnický čistič je pro ně menší zlo než šaríja zakotvená v evropském právu. A ti nakonec rozhodnou, ne ti, co přemýšlejí, proč by to bylo špatné řešení.

P. Hofman 16.2.2016 12:43

Re: Problémy světa

A on tím ten problém vyřešil? Já měl dojem, že to řešení jenom oddálil (byť tomu naprosto rozumím) a vyřešeno není nic.

P. Han 16.2.2016 12:43

Re: HOFMAN NA PLAC !!! Už zase urážejí slušnou diskutérku !!!

Strelil na lišku, trefil Janyšku.

H. Balzám 16.2.2016 12:42

Re: Problémy světa

Ano. Člověk je tvor teritoriální a tradicionalista. Všechno, co chce narušit tento přirozený chod věcí, je odsouzeno k zániku jako každé sociální inženýrství.

R. Brzák 16.2.2016 12:41

ad pan Hofman - "problémy světa nikdy nevyřešili...

...ploty, nýbrž vždycky mosty"

Opatrný souhlas s touto obecnou frází.

Opatrný proto, že mezi dvěma sousedy je vždy lepší, mají-li jasně vytyčeny hranice, než když se jim jejich soukromé zájmy střetávají na nejasném území.

A ještě k mostům - ten buduji především proto, abych já mohl jít přes řeku, nikoliv primárně proto, abych přes řeku mohl ke mně přijít kdokoliv...

PS. byl jsem rychlejší, než uavžování. Protože říct "nikdy" k "problémům světa" tak, jak to zde předkládáte, je neprozíravé. Plot je totiž nutný jako vytyčení hranice, za kterou se obě strany mohou cítit bezpečné. Pak teprve nastupuje vzájemné poznávání, které může (a nemusí) vést ke stavění mostů.

P. Hofman 16.2.2016 12:41

Re: Problémy světa

To nepíší příznivci migrace (ale možná vlastně jo, já jen nikoho takového neznám), to píší ti, kteří situaci vidí reálně takovou, jaká skutečně je.

P. Han 16.2.2016 12:41

Re: Problémy světa

Např. most u Remagenu. Občas záleží na tom, kdo staví a kdo podminovává.

P. Lepew 16.2.2016 12:41

Re: Poučte mne

Ano. Při dohodě s Tureckem mohou mít všechny lodě namířeno do Turecka. Dohoda o mořském právu je mezi státy, nemůže být použita jednotlivcem vůči státu, neobssahuje ani negarantuje žádná práva jednotlivce.

O. Kadlec 16.2.2016 12:40

Re: Poučte mne

Neumíte si ani představit co by se dělo před tím plotem. Je tam Řecko a Itálie.

Celé je to stupidní nápad několika politiků s provinčním rozhledem, kteří tím bohužel zahazují šanci být součástí hlavního proudu, kde se hledá dlouhodobější řešení. Ještě ho nikdo nemá, ale buď budeme u toho, nebo v ofsajdu.

A Sobotka si hraje na prostředníka, aniž by ho o to někdo žádal. Dost riskuje.