30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Lekce v chování

Pražský magistrát se vrátil k vaječnému útoku na prezidenta Zemana a nařídil Praze 2, aby útok zkoumala jako přestupek. Z hlediska čistě praktického to nebude mít velký efekt, nicméně je správné, že se stát k věci vrátil a že – jak se zdá – hodlá revokovat skandální rozhodnutí z letošního dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 12.6.2015 9:13

Re: Dobrý den ze slunečné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Na špeku jsou lepší, ale maje už v lednici ham, doplním jen eggs, abych získal populární jídlo, zvané v hospodách hemenex. :-P

P. Hlosta 12.6.2015 9:10

Re: Klíčem k prezidentské kanceláři jsou volby

To nemá s útokem na prezidenta, byť jen vejci, nic společné!

M. Prokop 12.6.2015 9:10

Osobně bych na Zemana vajíčka neházel (škoda jich),

ale házení jiných mne nechává klidným.

Mám (měl jsem) úctu k funkci, ne k momentálnímu vykonavateli.

P. Hlosta 12.6.2015 9:09

Tak jsem to tu vyřešil ....

.... a jdu si pracovat. Vám už zbyla po mně jen ohlodaná kost diskuze, protože jasně jsem definoval a vyřešil. Jsem skoro tím tak veliký, jako Janyška s jeho SŘLI! Skoro! ;-))

P. Rajman 12.6.2015 9:06

Klíčem k prezidentské kanceláři jsou volby

Úcta  v tomto smyslu se odvíjí od té, kterou dotyčný kandidát a jeho tým choval během kampaňě ke svým soupeřům. Pokud (a to zdůrazňuji) je kampaň prolhaná pak úctu de fakto znemožňuje. V této souvislosti je pro Zemanovce problém, že vítězství budou muset obhajovat. Vzhledem k tomu, že zatím nevědí vůči komu, stávají se v druhé polovině volebního období, které je spojeno s přípravou nastávající volební kampaně z lovců de fakto lovnou zvěří.

P. Hlosta 12.6.2015 9:06

Re: opičák Punťa

Úctu vynucenou! A o to jde totiž. Zda vynucovat "úctu" k prezidentovi v zájmu jeho ochrany a preventivně zastrašovat před možným útokem a lynčem, nebo z něj dělat snadný terč pro frustrované. Zda jsou frustrovaní právem, či ne, to je irelevantní.

J. Štrobl 12.6.2015 9:02

Re: Zvolila ho sice většina, ale...

Když nevidíte ten rozdíl, tak Vás docela lituji.

P. Hlosta 12.6.2015 8:59

Re: Dobrý den ze slunečné Svobodné Republiky Králický Sněžník

A nově jsou vajíčka opět zdravá! Nemají prý už ten špatný cholesterol. Proč je mi z nich, když je jich víc, blbě, to musím přisoudit nerozumnému přežírání. Já mohu "beztrestněů tak maximálně dvě. Po ránu ovšem snídám chléb s máslem a medem, nebo domácím džemem. Tedy pokud je to ráno a ne po šichtě. Jsem pak zdravě polosyt a hotov do práce. K práci si dám pivo, abych byl polopit a jde mi to samo to pracování. Taky jsem i polokuř, abych nechrchlal. ;-))

J. Franke 12.6.2015 8:53

Dobrý den ze slunečné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Díky za skvělý úvodník!

Okamžitě mne inspiroval a k snídani tudíž mám volská oka na špeku. Je to přeci jen z mého pohledu pro vajíčka o něco lepší konec, než přistát na jakékoliv hlavě.

M. Šetka 12.6.2015 8:53

opičák Punťa

by byl věru přijatelnější. A úcta k úřadu prezidenta - upřímně,Astone,jakou jste vy sám měl úctu k "osobnostem" druhu Zápotocký,Novotný,Husák a nedejbože Kléma?

P. Hlosta 12.6.2015 8:53

Re: Skoro jako v USA?

Vždyť jo! Já o tom nemám pochyb. Jen srovnávám sílu zákroku s jinou nesilou v daleko závažnějším případě.

P. Hlosta 12.6.2015 8:50

Re: Aston opomněl zmínit

Ochrana prezidenta se změnila u nás na frašku. V případě Havla se hystericky reagovalo, když ostraze zdrhnul na pivo. Dnes to vypadá, že prezident je tak nevýznamný úřad, že lze z něj dělat terč pro davové psychózy.

No, já byl vždy pro to, aby se u nás úřad prezidenta úplně zrušil. Ústavně to sice nelze, ale ta bezvýznamnost toho úřadu je až trapná. Vede to v důsledku k tomu, že prezident je stabilně okřikován, aby držel hubu a nepletl se do vládnutí i zahraniční politiky. Třeba i právem, ale potom není důvod ho vůbec mít, jako prvek moci. Pokud ho mermomocí chceme, potom by nutně mělo nastat předání do té funkce podstatně víc pravomocí a to znamená úplnou změnu na prezidentský systém vlády.

Zákonodárcům to jaksi zvráceně vyhovuje.

K. Janyška 12.6.2015 8:49

Re: Skoro jako v USA?

Je třeba nacházet v těchto případech rozumný postoj, ne pseudospravedlivý. Chce utéct ? Policajt mu to nesmí  dovolit. Co když je to vrah, který utíká, aby nebyl chycen... Dzp.

K. Janyška 12.6.2015 8:46

Re: Magistrát při výkonu přenesené působnosti,

To neva... Dzp.

K. Janyška 12.6.2015 8:45

Re: Aston opomněl zmínit

Po levicových politicích bych nejraději házel volí kravince, tedy volince.... Dzp.

P. Hlosta 12.6.2015 8:41

Re: Skoro jako v USA?

Já v ničem nelžu a jen srovnávám postoj policistů v práci, v případě jednom vůči jinému případu. V obou případech to bylo o preventivním zásahu, kdy policista je ignorován občanem a snaží se utýct policistovi a na druhou stranu při prezidentovi se policie chová laxně k davu, z kterého může vzejít i lynč prezidenta. Nesouměrnost mezi oběma případy je očividná. Tak typická, že mám oprávněný pocit k tomu, co jsem napsal.

J. Klepal 12.6.2015 8:40

Aston opomněl zmínit

Aston opomněl zmínit neméně slavné házení vajec na brněnské univerzitě. Tehdy na madam Albrightovou dva mladíci hodili vajíčka kvůli nesouhlasu s americkým bombardováním Jugoslávie (a tehdejší rektor MU Jiří Zlatuška si při její obraně zlomil palec u nohy). Mladíci byli obviněni z výtržnictví a po ročních tahanicích po soudě odešli s podmíněným trestem. Z toho a jiného vyplývá,  že na americké soudruhy nelze vajíčka házet beztrestně, zatímco na české prezidenty a levicové politiky ano, a není to ani přestupek.

A. Alda 12.6.2015 8:38

Magistrát při výkonu přenesené působnosti,

tedy při výkonu státní správy svěřené státem obcím.

A. Alda 12.6.2015 8:37

Ano, souhlasím.

Chceme-li demokracii, musíme ji bránit i v maličkostech.

J. Klepal 12.6.2015 8:36

Re: Zvolila ho sice většina, ale...

... a při jeho druhé volbě za českého prezidenta muselo velkomožné panstvo dokonce na pár dní zavřít do basy známého potrhlíka z Republikánské strany, jinak by Havel zvolen nebyl.

J. Mannheim 12.6.2015 8:33

Re: Vzteklíci

vypadá to, jako byste se s tím nemohl smířit vy, Mrázek a Erat, vytáhnete ho při každé při každé příležitosti, rudý anonyme schovaný za parní lokomotivu

K. Janyška 12.6.2015 8:32

Re: Myslím, Astone, že potřebujete lekci z Ústavy. Jaký stát,

Mimochodem, s tím, že je to přestupek souhlasím... Dzp.

E. Heusinger 12.6.2015 8:31

Podrazu?

Jeho Jasnost si ráčila naběhlout na vidle. Nebo Schwarzenbergovi poradci.

K. Janyška 12.6.2015 8:31

Re: Skoro jako v USA?

Nelžete, tak to nebylo.  Policista se jasně legitimoval a mimo službu má tytéž povinnosti, jako ve službě. Ten člověk ho neposlechl, a to musí. Jinak můžeme  klidně policii rozpustit... Dzp.

K. Janyška 12.6.2015 8:29

Myslím, Astone, že potřebujete lekci z Ústavy. Jaký stát,

když magistrát... Dzp.

P. Rajman 12.6.2015 8:27

Re: Volit protikandidáta není pleticha,

Nemá.

J. Kombercová 12.6.2015 8:26

Re: Být to razantnější...

V tom už ale Havel prsty neměl. On tehdy dokonce abdikoval... taky věc nevídaná. :)

P. Hlosta 12.6.2015 8:22

Skoro jako v USA?

Občan přecházející v Pardubicích na červenou je zatčen s pomocí donucovacích hmatů s povalením na zem a navíc policistou v civilu mimo službu. Myslím, že jestliže ten postup policisty byl správný, potom házení vajíček na prezidenta by se muselo trestat okamžitým zastřelením. Vždyť nikdo nemohl vědět, zda některé vajíčko není třeba útočný granát. Agresivní postoj v davu je znakem lynče a riziko lynčování prezidenta je v případě začátku házení vejci a rajčaty velmi pravděpodobné. Stačí aby jediný člověk zvedl "odvážně" dlažební kostku a hodil.

Jenže u nás je určité specifické myšlení policistů a ochranek ústavních činitelů. Pacifikovat jednoho, od pohledu běžného neukázněného, občana bez agresivních znaků, je jednoduché a bez rizika sebeohrožení policisty. Zato pacifikovat dav, to už je jiná. "Co by si o nás řekly davy, kdybychom je spacifikovávali?!" - to rezonuje v hlavách velitelů ochranek a policejních paloňů. Ono by je to v důsledku mohlo stát flek, kdyby se ujali své povinnosti a pacifikovali házeče potravin. No a "davy" tohle vše ví a proto si to i dovolí.

Když je to USA náš vzor, potom by házeči vajec mohli dostat pěkně přes držku o dalších následcích soudních už ani nemluvě. Přišlo by je to hodně draho a taky by riskovali svůj život. Takže na něco se v americe vidíme jako vzoru, něco bychom si Českého ponechali. Takovou tu Českou osobní výhodičku!

E. Erat 12.6.2015 8:21

Re: Zvolila ho sice většina, ale...

Když to berete tak důsledně,tak nejnižší mandát měl V.Havel,když se v roce 89 nechal zvolit většinově a jednohlasně komunisty, a estébáky v jejich řadách.

P. Hofman 12.6.2015 8:19

Re: Házení vajec na hlavu státu považuji za chybu.

Myslíš tím, co ho přidáváte do betonu ???