7.7.2024 | Svátek má Bohuslava


Diskuse k článku

Kuřáci smrdí

Deset významných českých lékařů podpořilo návrhy ministra zdravotnictví Hegera a postavilo se proti rozhodnutí občanských demokratů sestřelit návrhy na zákaz kouření v restauracích. Jednoznačně podporují zájem o lidské zdraví před obchodním zájmem majitelů restaurací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavlovský 31.3.2013 8:16

Re: Zeman s Klausem si nedají pokoj!

Od kdy se komentáře pod úvodníkem NP omezují na jeho téma? Obzvlášť po 30 hodinách?

P. Machata 31.3.2013 8:16

Re: Zeman s Klausem si nedají pokoj!

A ještě: totiž, ač nerad, vkrádá se mi taková myšlénka - je-li to skutečně Váš názor, nebo jste si ho někde vypastoval.

P. Machata 31.3.2013 8:02

Re: Zeman s Klausem si nedají pokoj!

To jo, vřele s Vámi souhlasím.

Ale mělo by to být k tématu, řekl bych, jestli se nepletu, hihihi.

P. Machata 31.3.2013 7:59

Re: Vstávat, holoto, už je ráno

Já jsem redy, co dáme za téma, není tohle už trochu otřepaný? :-D

Co takhle psí hovna, to už tu dlouho nebylo?

:-D :-D :-D

P. Boublíková 31.3.2013 7:52

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

Pak samzořejmě musely výsledky záležet především na tom, jestli v kuřácké části někdo aktuálně kouřil nebo ne (případně kolik lidí), kdy naposled tam někdo kouřil (jestli před minutou, před hodinou nebo včera, opět kolik lidí), jak daleko od kuřáka byly odebrané vzorky... a spousta dalších faktorů.

Něco diplomant spočítal na místě, ale jestli před dvěma hodinami kouřilo v místnosti 10 lidí nebo nikdo, to pochybuju že by věděl a zohlednil.

Zkrátka celé je to naprostá pitomost, taková normálně rádobyexaktně ekologistická, i když šlo dle Jíby jen o srovnávací měření. I srovnávat se totiž musí za stejných podmínek.... no jo, to jsou ty ekovejskumy.

P. Boublíková 31.3.2013 7:43

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

Podle pomatence Jíby fotometr (přestože fotometricky se měří úplně něco jiného než koncentrace částic), ve skutečnosti mohl student měřit nefelometricky (případně turbidimetricky, což je speciální a nejrozšířenější způsob nefelometrie - měření rozptylu světla na částicích), ale jak by to v hospodě prováděl skrytě, to si vážně nedovedu představit:-)

Totiž myslím si, že ve skutečnosti udělal v těch putykách jenom nějaké odběry vzorků a měřil je pak v laboratoři.

Nejvíc mě pobavil obrázek, který mi Jíba poslal coby "fotometr" - ve skutečnosti to byl (asi) nefelometr z technického muzea :-))))

Jak může být někdo tak blbej a ještě se tím chlubit... Jíba je unikát.

P.S. Fotometrií jsem strávila asi 30 let, na fotometrech měřím denně a asi 15 let učím fotometrovat studenty, ale Jíba ví všechno líp :-))))

P. Hlosta 31.3.2013 6:44

Co tak zavést daně z každého smradu?!

Mě vadí víc, protože sám jsem kuřák, když smrdí hulič marihuany. Netvrdím, že by prokouřené oblečení a dech kuřáka nesmrděl. Odvíjí se to ale i od toho, jakou značku cigaret kuřák cigaret kouří. To lze dnes bezpečně určit, že světovou značku poznáme podle toho, že nesmrdí. Česko totiž zaplavila nekvalita.

Hulič marihuany má typický smrad, který ani zdáli nelze přirovnat k cigaretovému. Nejvíce cigaretovým dýmem smrdí kuřáci, co mají hluboko do kapsy. To v takové Africe jsou Camel dostupnější kuřákům, než u nás v Česku. Stejné je to u Kent, Dunhill a jiných fajnových cigaretových značek. Dokonce ani tabák ve Startkách už není ten, co tam bývával za časů dřívějších. U marihuany o kvalitě smradu rozhoduje spíš náhoda pro huliče a ne prachy, protože gram stojí přes dvě stovky. Stát se snaží o srovnání cen za cigarety s cenami marihuany.

Nejlépe voní z tabáku dýmkového. Musí se ale umět kouřit dýmka, protože i z ní se dá pokazit dojem pro okolí i sobě. Nesnadnosti vyučení se dýmkovému kouření způsobily, že už jen malé procento doceňuje přednosti dýmek. Protože jsem jedním z nich, vím jak náročné je dojít k příjemným zážitkům z tabáku a jeho vůně od počátečních pokusů, zničením několika dýmek, spálením si chutí i čichu. Jsem kuřák dýmky, žel i cigaret. Ty cigarety jsou daní za nedostupnost tabáku v časech socialismu a dodnes se jich nemohu zbavit. Jsem příliš závislý a slaboch.

Někomu smrad, jinému vůně. Já nemohu vystát vůni květin ve vázách. Jsem alergik totiž. Takové lilie ve váze, to je pro mně neštěstí. A tak radši v zahradě. Někdo se tu zmínil o smradu psů. Souhlasím, pes smrdí. A nejen pes. Mnohé ženy i mužové. Zvláště ti tuční při námaze a horku. Ani sprej nepomáhá. Návštěvy raději nevyzouvat, protože ty nohy táhnou, až je mdlo.

Jasně - když mi smrdí nohy, na návštěvu nechodit, že. Stejně jako nekouřit jiným pod nos. Nesednu si vedle kompostu na zahradě, ale vyberu si voňavější místo. Když mi smrdí cigarety, nepolezu do putyky!

P. Boublíková 31.3.2013 6:06

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

Vy jste, Jíbo, nepochopil skoro nic. Ty měřící metody jsou pro vás jedna velká záhada :-)))

P. Boublíková 31.3.2013 6:05

Vstávat, holoto, už je ráno

Koukám, že Jíba se tu včera večer zase pominul. Kromě toho, že nepochopil nefelometrii (turbidimetrii) a plete si ji s fotometrií.

M. Trhlík 31.3.2013 5:24

Re: Příliš hlasitá hudební produkce poškozuje sluch

Paní Varadinková,ale co když  nemáte na výběr a kouří se všude? Zejména jedná li se o menší města? Nebo přijede rodina s dětmi a má hledat po celém městě restauraci, kde se nekouří a stejně jí nenajde.Prostě chce se li najíst, tak musí i do kuřácké restaurace a basta. Přikláním se spíš k názoru, že po dobu podávání obědů, by s kouření mělo omezit.Nebo jsem se setkal s tím, že restaurace má 2 salonky, které jsou oddělené a někde se kouří a někde nekouří.Stát to řešit nemusí, ale majitelé restaurací určitě.Pokud tobude řešit stát, tak se také můžeme dožít toho, jak naši moudří poslanci uzákonili zákaz kouření na autobusových zastávkách i bez EU. ONo je také rozdíl, zda přijel někam nekuřák Klaus, či kuřák Zeman.

J. David 31.3.2013 5:16

Kuřáci smrdí

Astone, i Vy filuto, co kdo komu smrdí? Vaší hafuši nesmrdí zajisté shnilá ryba, či močůvka Jí nesmrdí. Má hafuša NKO se v tom s chutí vyválí, jí to voní, jako mana nebeská. A to je "nosově 4+). Je na té psí potvoře, jaký odér zvolí. Vleze tam, kde jí to dělá dobře z hlediska čiv. A také dejte na to, že někomu smrdí pes, jinému naparfumovaná osoba. Proto svobodně nelezu tam, kde se mi to ekluje, kde ne, tam lezu. Víte, mám svobodnou volbu podřídit se podmínkám putyky, když mi vadí tabákový kouř, do tabákové krčmy nepolezu, tak jako kuřák, se nebudu domáhat v mléčném baru kouření. Kuřáci smrdí, bon, ale co tahle uzákonit něco, co vyloučí z přepravy MHD potící se jedince, baby napatlané parfémy, či flautelenci? Někomu to voní, někomu smrdí. Astone, mokrý hadr na mozkovnu, ohařku nechte pracovat, vystavovat a "ňuchat" a nenavážejte se do kuřáckých putyk. Utopence také můžete zblajznout na návsi na čerstvém luftu, když Vám odér vesnické putyky smrdí a mariášníci žmoulají tabákové smotky. Rád se od Vás nechám poučit.

P. Pavlovský 31.3.2013 3:43

Re: Zeman s Klausem si nedají pokoj!

Na NP  se píší názory a argumenty.

Nevyžádané rady si nechte jinam.

P. Machata 31.3.2013 3:38

Re: Z TROCHU JINÉHO SOUDKU

Pravda. jednou jsem kdysi zavítal k jednomu dost známému dochtorovi, ortopedovi. Celej barák byl provoněnej "A", líbilo se mi to. Možná to bude trochu o nešikovnosti (taky jsem to zkoušel, ale nedařilo se), možná trochu o tom čase...

P. Machata 31.3.2013 3:30

Re: Zeman s Klausem si nedají pokoj!

Já bych tenhle blábol na tomhle místě řešil jedině kandidaturou. Do Sněmovny, nebo rovnou do Senátu.

P. Pavlovský 31.3.2013 3:15

Zeman s Klausem si nedají pokoj!

Naposledy to zkusili v rámci oposmlouvy: změnit náš volební systém – zdánlivě prostým zákonem. ÚS to zrušil řka, že jde o porušení ústavy. Na ústavní změnu oposmluvníci neměli. Prezident Zeman to oprášil: zachovat poměrný systém, ale zvýšit počet obvodů na 35 a přepočet provést d''Hondtovou metodou (která se používá dnes). V praxi by to ovšem znamenalo, že by se v každém obvodu volilo zhruba jen 5 až 6 poslanců. Malé volební okrsky by zvýhodnily opět velké strany, malé byly poškozené, popř. by v okrsku neměly žádný zisk. Doplatila by na to i SPOZ a jistě to dobře ví, ale jistě proti tomu ani necekne – Zeman neříká nic nežzjevenou pravdu, on jí vlastně sám zjevuje!

ODS nově navrhuje volit poslance ve dvou stech jednomandátových obvodech, a to v jednom kole. Vítězem by se stal ten, kdo by získal nejvíc hlasů, byť třeba jen 20% – "vítězí první na pásce". Vítěz bere vše (další kandidáti se ziskem 1 – 19% nedostanou nic).

Tohle by ovšem nemělo šanci projít ani jako prostý zákon, natož ústavní. Co tím návrhem ODS sleduje? J. Pospíšil : "Budeme chtít toto téma mít jako jednu z klíčových věcí našeho volebního programu v případě, že v tomto volebním období neprojde. Budeme to chtít prosazovat i po volbách".

Je to paradox:při dnešních preferencích by ODS takto nezískala ani jeden mandát, už ani v pražských obvodech, jak ukázaly poslední komunální volby. Daleko větší šanci by měla jiná změna - snížit počet poslanců na 161 (dvojnásobek senátu a výhodnější lichý počet). To by jistě uspělo v referedu.

Návrh ODS je anglosaský model, který na kontinentu nemá obdoby. Také neexistuje v žádném státě do 20 mil obyvatel. K čemu takový systém vede? Tomáš Lebeda: "Vzniká velká disproporce mezi procenty hlasů a získanými mandáty. Stručně řečeno: velké strany jsou výrazně nadreprezentované, malé silně podreprezentované. Mandáty získají velké strany nebo naopak malá regionální, dobře organizovaná strana."

P. Pavlovský 31.3.2013 2:19

Re: Příliš hlasitá hudební produkce poškozuje sluch

Rock klubů je relativně málo, mimo krajská města se snad ani nevyskytují. Vyhnout se jim není problém.

Vyhnout se hlasité hudbě nebo vůbec "hudbě" ve vřejném prosrotoru (zdaleka ne pouze v restautacích) je problém obrovský. Je běžná i v nekuřáských restauraích, v supermarketech, v provozovnách veškerých služeb kromě bankovních. Zažil jsem i u lékaře v ordinaci!

V Praze pár tichých podniků je. "Mým domovem tichá je putyka....", zpívá se ve starém šlágru.

Tak tu by aby dnes  pohledal! A kdyby jen hudba! Do toho ječivé reklamy! Hospodští násilkím zvyšují poslouhanost soukromým rádiím.

Volá to po zákazu ještě víc než hulba!"

J. Franke 31.3.2013 2:18

Re: A už je tu ten zasraný letní čas zase...

Koukám, že na psím serveru to nefunguje... Já už mám na svém PC 3:18.

J. Franke 31.3.2013 2:17

A už je tu ten zasraný letní čas zase...

Proč proboha????

J. Brunner 31.3.2013 1:22

Re: Příliš hlasitá hudební produkce poškozuje sluch

Kuřáci nenutí nekuřáky kouřit ani chodit do kuřáckých hospod, proč nekorektně nutíte kuřáky nekouřit? Ať si každý zařídí hospodu po svém. Nebýt neúspěšné prohibice v USA, už bychom se určitě hádali o zákaz alkoholu v hospodách.

V. Kolman 31.3.2013 1:18

Z TROCHU JINÉHO SOUDKU

Je zajímavé, že drtivá většina kuřáků kouří (nekuřákům) odporně smrdící cigarety a jen nepatrný počet kuřáků kouří v dýmce tabák nejmenované značky začínající na "A", který v malé koncentraci dokonce (div se světe) voní i většině nekuřáků. Že by pohodlí? Nedostatek času? Cena?

J. Ryba 31.3.2013 0:29

Re: paní z Brňa protřelá lhářka

namachrovanej blbečku...

J. Ryba 31.3.2013 0:23

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

....ozvalo se z oslovské lavice

J. Ryba 31.3.2013 0:22

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

na ty jste se pasovali vy, já tu diplomku a priori nezpochybňoval jako vy

I. Gellner 31.3.2013 0:20

Re: Dobrou noc.

Dobrou.

J. Ryba 31.3.2013 0:20

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

vy zvlášť, vědečku

P. Vandas 31.3.2013 0:19

Dobrou noc.

I. Gellner 31.3.2013 0:19

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

Hola! EU je zachráněna!

J. Ryba 31.3.2013 0:19

Re: Příliš hlasitá hudební produkce poškozuje sluch

odkláníte od toho, že "je to stejné", lhářko

P. Vandas 31.3.2013 0:18

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

Uznávám, že na dělené prostory jseš odborník a už mne s tím neotravuj.

I. Gellner 31.3.2013 0:18

Re: Pavle, ty jsi nepochopil zadání, které bylo srovnat koncentrace v tzv. oddělených místnostech, ne měřit absolutní čísla.... :-))))) ale jinak dobrý, fakt vám to pálí :-)))))

Ou džízis...