20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Krach jednání s ANO

Proslýchalo se, že je Babiš ochoten socialistům pustit pět ministerstev včetně vnitra, ale on se rozhodl vnitro nedat. Pět ministerstev by dal, ale vnitro a finance nikoli. Připadlo by jim ministerstvo spravedlnosti, práce, zemědělství, kultury a zahraničí pro Hynka Kmoníčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 6.4.2018 22:54

Re: Vy jste ateista, či věřící?

No jasně, v tom je net geniální.

J. Anděl 6.4.2018 22:55

Re: Vy jste ateista, či věřící?

V dřívějších diskuzích jsem náboženství dost obhajoval. V poslední době jsem, při sledování světových událostí, spíš zklamán. Nebo alespoň rozčarován.

Příliš mnoho "inteligence" a málo "duše", řekl bych. Alespoň na povrchu, co je vidět. Naprosto minimálně se řeší to, co považuju za jeho smysl, tedy jakousi sumu tipů pro vlastní život. Povětšinou se řeší spíš životy druhých, jestli správně následují dané dogma. Alespoň v tom našem abrahamovském koutku.

M. Jandáková 6.4.2018 22:50

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Jsou dva, ty hodně různé směry. Od Krista a ke Kristu. )

J. Anděl 6.4.2018 22:57

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Tak se to jeví jen na povrchu.

Nebo jinak - v tomto smyslu jsou možná oba mnou zmíněné stejné.

M. Mařák 6.4.2018 23:00

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Příliš zúžený a jen částečně fungující systém, počítač se sesype a zhasne.

J. Anděl 6.4.2018 22:48

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Moje nejasné vyjadřování zřejmě nejvíce plyne z toho, že nejsem schopen říct, co nebo kdo, a jaký je Bůh. Můžu citovat, co jsem si načetl, můžu zmínit vlastní mlhavé postřehy, ale to je tak asi všechno.

M. Jandáková 6.4.2018 22:53

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Asi se Vám nepředstavil. Ale víte, co se říká: "Nemůže-li hora k Vám..." ?

J. Anděl 6.4.2018 22:58

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Asi ne. Netrápí mě to. Jen nechci v diskuzi tvrdit něco, co nevím.

Což asi stejně dělám, ale tak snažím se to nedělat.

M. Jandáková 6.4.2018 23:00

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Nesnažte se tak. )

J. Anděl 6.4.2018 23:01

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Já vám nerozumím.

M. Jandáková 6.4.2018 23:22

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Nejen mně, psal jste. )

J. Anděl 6.4.2018 23:27

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Ano, nejen vám.

J. Anděl 6.4.2018 23:00

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Ale když jsme u toho, Vy Ho dokážete popsat? Mně připadá, z těch mlhavých postřehů, nepopsatelný. A deptají mě laciní bůžci s lidskými vlastnostmi jako je žárlivost, zloba, nebo i lidsky chápaná láska průměrných náboženství.

J. Anděl 6.4.2018 23:06

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Uvedené pocity (žárlivost atd.) jsou jen lidské pocity, reakce na setkání s něčím, co pozorující považuje za Boha.

M. Jandáková 6.4.2018 23:12

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Na špatně položenou otázku nelze podat dobrou odpověď. Předpokládáte, že někdo dokáže popsat neobjekt. To si promyslete sám, do toho já Vám nebudu. )

J. Anděl 6.4.2018 23:18

Re: Vy jste ateista, či věřící?

No vidíte. Pak to vidíme stejně. Akorát mohu být zmatený k tajuplných poznámek ukončených závorkou, které jako by nesouvisely úplně s tématem.

M. Jandáková 6.4.2018 23:50

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Nejsmalíkovala jsem, dokud jsem nenarazila na nechápavé agresivní (k nimž Vy nepatříte) diskutéry, teď už maluju smalíky . ) A netuším, co se Vám jeví jako "tajuplné". Leda byste mi to chtěl přiblížit. Ale nechejme to raději na příště, už je pozdě. Dobrou noc.

J. Anděl 6.4.2018 23:58

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Teď rozumím, někdy mi ale připadá, že napíšete jen krátkou poznámku, která vám dává smysl, z druhé strany drátu mi to však nedochází. Tak se omlouvám, že jsem se ohradil, ale nedařilo se mi dopátrat, kam směřujete.

Ale například slovo "neobjekt" bylo pro mě bodem spojení. Je poměrně unikátní a nepodlehlo významové inflaci, jako třeba, bohužel, třeba slovo "kristus".

Což mně se jeví, že na tu šíři takového, řekněme, pojmu, se náboženství příliš úzce vymezují a konfrontují s jinými.

Proto si taky myslím, že by umělá inteligence klidně dokázala vymyslet nové. Otázka ovšem je, našel-li bych v něm nějaké body spojení. S křesťanstvím nějaké nacházím.

Jinak v osobním kontaktu bývá či může být komunikace jednodušší, v internetové diskuzi je těžká.

M. Jandáková 7.4.2018 0:12

Re: Vy jste ateista, či věřící?

Ano, je to taková, trochu komfortnější, sms platforma. Nepromýšlím náboženství. Takže se proti němu nemohu stavět. Proti čemu se vlastně staví onen buddhista?-)

Nevím o tom, že jste se "ohradil", nevšimla jsem si toho.

Snažila jsem se "směřovat" vždy k Vašemu jednotlivému, předcházejícímu, textu.

A také mi připadá samozřejmé, že si někdy nerozumíme. My lidi. Dokonce si myslím, že nedorozumění vznikají výhradně komunikací.

Tak už ale - dobrou noc. )

J. Anděl 7.4.2018 0:32

Díky, taky dobrou noc.

M. Jandáková 7.4.2018 0:36

1

*

M. Jandáková 6.4.2018 22:43

Re: Umělá inteligence nebude mít duši,

Úzce souvisí !)

J. Anděl 6.4.2018 22:44

Re: Umělá inteligence nebude mít duši,

Ano, doplnil jsem níže ve vlastním komentáři upřesnění.

M. Jandáková 6.4.2018 22:48

Re: Umělá inteligence nebude mít duši,

Opravdu! )

V. Fenzel 6.4.2018 22:39

Re: Umělá inteligence nebude mít duši,

A nade vším bude čnít Centrální Mozek Lidstva-Kajan.

M. Mařák 6.4.2018 22:40

Ano, ten ví vše,

nic jiného není.

M. Prokop 6.4.2018 22:49

Re: Umělá inteligence nebude mít duši,

Sehnat dneska duši je vůbec kumšt. Leda tak na kolo ... Samá bezdušovka! :-P

P. Jirkovský 6.4.2018 23:07

Re: Umělá inteligence nebude mít duši,

Je-li inteligence vůbec možná (co do existence) bez duše. Skoro se mně zdá, že ne. Soubor pravidel chování není inteligence; i když se to bude samo učit, zdokonalovat a utírat si umělej zadek novinama, když nebude panapr.

P. Jirkovský 6.4.2018 23:14

Re: Umělá inteligence nebude mít duši,

Samozřejmě je to pohled antropomorfní, takže defektní. Z hlediska UI. Kdybych se uměl smát, byla by to ta pravá chvíle.

M. Mařák 6.4.2018 21:35

Zelenáč D.C.Bendit podporuje Trumpa,

tedy jeho celní politiku vůči Číně. Řekl dnes, že by EU měla v celní válce podpořit Trumpa a nikoliv Čínu, neboť by se měly ve světové ekonomii vytvořit nové hranice a normy sociálního dumpingu a ekologie. Útok na globální kapitalismus...

To jsou paradoxy, dnešní svět je sice dramatický, ale na druhé straně neskutečná sranda.