20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Koronavirus a politika

Věcné kroky podnikané vládou jsou veřejnosti dobře známé a akceptované nebo přinejmenším chápané. Pro rozsáhlé segmenty hospodářského života budou mít zdrcující následky, to je ovšem známo už od začátku pandemie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 14.3.2020 7:07

Astone, totalita nemá s řešením koronavirusu nic společného. Podívej se po světě, jak k tomu jednotlivé státy přistupují a jaké mají výsledky. Nebo všem poraď, jak to mají řešit, když seš tak chytrej. Okopávat kotníky, je pod tvoji úroveň, novináře/komentátora. Za kterého tě zatím považujeme.

J. Jirka 14.3.2020 7:15

>Za kterého tě zatím považujeme.<

Poslouchaj, Kotaz, za koho voni vlastně mluvěj? Za 99 pragováků, severočeské přadleny nebo dokonce za všeholid?

V. Mokrý 14.3.2020 7:28

Za ty jmenované ne, ale pár lidí mě dá za pravdu.

K. Wágner 14.3.2020 7:06

Německá kancléřka Angela Merkelová na tiskové konferenci ve středu 11. března prohlásila, že se virem SARS-CoV-2 nakazí 60 až 70 procent všech Němců. Čímž údajně vyděsila našeho premiéra Andreje Babiše, který takovouto prognózu považuje za přehnanou. Přitom například ze studie Asociace amerických nemocnic vyplývá, že z téměř 96 milionů obyvatel Spojených států nakažených virem SARS-CoV-2 by v nemocnici mohlo skončit 5 milionů pacientů, přičemž virus může usmrtit až 480 tisíc Američanů. Profesor Harvardské univerzity Marc Lipsitch v této souvislosti přišel s analýzou, podle které se do roka nakazí novým koronavirem 70 procent veškeré populace. A třeba kanadská ministrině zdravotnictví Patty Hajdu ve středu, tedy ve stejný den, kdy kancléřka Merkelová vyděsila našeho premiéra, oznámila obyvatelům Kanady, že by se mohlo novým coronavirem infikovat až 70 procent Kanaďanů.

D. Polanský 14.3.2020 7:22

Něco oznámit je hezké, ale vždy musím doložit, proč je předpověď jaká je. Každý model vychází z určitých předpokladů. Já teď řeknu, že se možná nakazí 50 % obyvatel ČR. Ovšem když neřeknu, jak jsem k tomuto číslu řekl, jenom si vymýšlím. Nebo jsou ty matematické modely tajné? Spíš bych řekl, že nejsou dobře doložitelné, a tak se straší. Když to vyjde: vidíte měli jsem pravdu, když to nevyjde: dobře že to nevyšlo. Prostě něco bez osobní odpovědnosti.

K. Wágner 14.3.2020 8:04

Samozřejmě záleží na tom, jaké ta která vláda přijme opatření a jak rychle je přijme. Rozhodně u nás bychom na tom měli být lépe než v sousedním Německu.

J. Fridrich 14.3.2020 7:05

Otázka do "pranice" - tedy v Česku určitě - co hospody.. ? Celé znění rozhodnutí vlády:

" s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. přítomnost veřejnosti v provozovnách stravovacích služeb, s výjimkou provozoven, které neslouží pro veřejnost (např. zaměstnanecké stravování, stravování poskytovatelů zdravotních služeb a sociálních služeb, vězeňských zařízení); tento zákaz se nevztahuje na prodej mimo provozovnu stravovacích služeb (např. provozovny rychlého občerstvení s výdejovým okénkem nebo prodej jídla s sebou bez vstupu do provozovny), který může probíhat bez časového omezení," -

Tady se píše přesně, že zákaz je v " přítomnost veřejnosti v provozovnách stravovacích služeb " - tedy týká se to i všech Českých hospod - i těch bez stravovacích služeb ?

P. Boublíková 14.3.2020 7:16

http://www.khsstc.cz/dokumenty/kdo-je-poskytovatelem-stravovaci-sluzby--3709_3709_161_1.html

https://www.pravniprostor.cz/clanky/ostatni-pravo/potravinove-pravo-a-jeho-zajimavosti

"Definici potraviny už jsem zmínil, je to jakákoliv látka nebo výrobek, které jsou určeny ke konzumaci člověkem, nebo u nichž lze důvodně předpokládat, že je člověk bude konzumovat. V nařízení (ES) 178/2002 je stanoveno i negativní vymezení. Potravinou nejsou krmiva, živá zvířata, tabákové výrobky, léčivé přípravky, apod. Potravinové právo se vztahuje na všechny fáze výroby, zpracování a distribuce potravin. Nevztahuje se na prvovýrobu určenou pro osobní spotřebu. Stejně tak se nevztahuje na výrobu potravin pro osobní spotřebu."

J. Fridrich 14.3.2020 9:27

Na dnešní tiskové konferenci po skončení nočního zasedání naší vlády bylo jasně řečeno - a opakovaně, že jsou tato opatření " živá " - a tedy k dolad'ování během tohoto víkendu dle nově vzniklých situací a potřeb..

Panimájetě ?

J. Fialová 14.3.2020 7:18

To jste ocitoval z části "výjimky".

V úvodu se píše "zakazuje ... maloobchodní prodej a prodej služeb v provozovnách"

Tipuji, že klasická hospoda patří do tohoto zařazení, a výjimku nemá.

J. Fridrich 14.3.2020 7:29

Tady v článku na linku níže je to celé přesné znění rozhodnutí vlády po mimořádném nočním zasedání. Restaurace-česká hospoda bez stravování, kterých je na našich vesnicích mnoho tam jasně uvedena v zákazu prostě není. Může to být jen nepřesnost - i ministři a c noci jsou jen lidé, ale jasně je uvedeno, že zákaz se týká - " přítomnost veřejnosti v provozovnách stravovacích služeb."

https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/kvuli-koronaviru-se-zaviraji-obchody-a-restaurace-40316660?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

P. Boublíková 14.3.2020 7:36

No uvidíme. Ale z toho odkazu na hygienu to vypadá, že poskytovatel stravovacích služeb je kdokoliv manipulující s potravinami, a definici potravin jsem citovala.

J. Fialová 14.3.2020 7:39

"Vláda

I. z a k a z u j e

s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. maloobchodní prodej a prodej služeb v provozovnách, s výjimkou..."

Vy citujete z těch níže uvedených výjimek.

Podle mě česká hospoda bez stravování patří do "maloobchodní prodej a prodej služeb v provozovnách", a výjimku holt nemá.

J. Vala 14.3.2020 7:05

"..nápadný politický jev: absolutní neschopnost Evropské unie ve prospěch

půlmiliardy občanů sedmadvaceti členských států cokoli udělat.,,," Inu, v oblasti zdravotnictvi a vnitra a obrany nedostal Brusel od clenskych statu zadne kompetence , tak co by mel asi delat ? Vydavat prirucky o coronaviru ? Je nutne si v hlave ujasnit, co chci a od koho chci....

R. Franz 14.3.2020 6:53

Každá země je v jiné fázi, Čína údajně za vrcholem (přejmevjí to), Itálie snad na cestě k vrcholu (doufejme, že blízko) Česko patrně někde na cestě k nástupu vrcholu (kéž by nebyl prudký a vysoký), ale ty to Astone vše čase a prostoru semeleš pro nechutnou politickou agitku, ve které ty, co jsou v postupu epidemie dál vynášíš do nebes a ty co prožívají krizi napadáš. Jsi v podstatě novinářské prase. Protože přes dramatický nárůst epidemie na mboha místech světa má dosud nejvíce obětí země původu. A i kdyby ji někde "předběhli" nic to na faktu, že virus vznikl právě tam nemění.

V. Hájková 14.3.2020 6:58

Odhaduji, že do konce příštího týdne to bude nejméně 500 lidí!

R. Franz 14.3.2020 7:04

Virová epidemie je přírodní úkaz, který se chová pouze velmi omezeně předvídatelně a to jak v čase tak i prostoru. Lze si proto jen pŕát, aby nouzová opatření zabrala a ať zaberou či nikoli, aby se nestala nástrojem teroru.

V. Hájková 14.3.2020 7:09

100% souhlas!!!!!

J. Vala 14.3.2020 7:09

ten pocet "infikovanch" nema temer zadny vyznam, protoze odpovida pouze poctu provedenych testu, ktere jsou ale drahe. Pokud spustim plosne a dobrovolne testovani jako v Nemecku-Saarland, tak se cislo okamzite vynasobi

R. Franz 14.3.2020 7:32

Máte pravdu. Hovořím de facto o obětech.

V. Hájková 14.3.2020 6:48

Pane NEFFE- když už jste nucen házet své smečce - komoušu a fízlu tu obehranou desku jak o všem rozhoduje NĚMECKO A FRANCIE - tak se ptám jak je možné , že si to nechá dalších dnes tedy už 25 státu tohoto spolku líbit. Vždyť z téměř pul miliardy jak sám píšete mají mnohem více hlasu než 140 milionu němcu a francouzu . A to nemluvím , že o závažných věcech se rozhoduje hlasy předsedy vlád- kde musí být 100% shoda!

R. Franz 14.3.2020 6:59

Paní Hájková, jak píši výš, Neff není žádný epidemiolog, ale ideolog. Jeho neživí epidemiologie, ale xenofobními žvásty. Dnes na téma viru, jindy třeba migrace, pak třeba eura. Prostě tak, jak se v mediálním světě vynořují a zase mizí.

V. Hájková 14.3.2020 7:06

Navíc spoléhá na ""vysokou inteligenci" svých čtenářu :-) :-)

R. Franz 14.3.2020 6:40

Lze to říc Astone stručněji. Pro xenofoby (ať třídní, lokální či nacionální) a jejich ideology je politika a boj s virem de fakto totéž? Ty jsi dnes předvedl co je tvoje parketa. O politice jsi vyplodil na tvůj styl až neobyvkle dlouhý příspěvek a o epidemiologii, tedy poznatcích o skutečném šířeni virové nákazy nepadlo naopak ani slovo. Dokonce i z toho, že je údajně v Číně na ústupu vyvozuješ nikoli epidemuologické, ale čistě politické závěry.

F. De Winter 14.3.2020 6:34

Uršula von der Leyno a vůbec celé to politbyro v Bruselu stále více připomíná slovutného Milouše Jakeše a spol. v roce 89.

J. Laurin 14.3.2020 6:08

Od pondělí k nám nesmí žádný cizák...ani z EU... to je sen?...NENÍ!!!

S. Tomáš 14.3.2020 6:21

A můžete smrdět, jak chcete.

R. Franz 14.3.2020 6:03

Astone, sním či bdím, když čtu tvou dnešní agitku? Podle tebe totalita nestačí. Je třeba přijmout i totální disciplínu!...No hezky nám ta karanténa začíná.

R. Langer 14.3.2020 6:17

Ano, bolševik jako ty s tím má jistě zkušenosti.

R. Franz 14.3.2020 6:26

Pokudvříkáte bolševik každému, kdo má zkušenost s totalitním režimem, a ne jen těm, co ho aktivně podporovali, pak ano.