8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Kmoníček do USA

V tisku se objevily spekulace, podle nichž by měl být Hynek Kmoníček jmenován naším velvyslancem ve Spojených státech. V současnosti je ředitelem zahraničního odboru prezidentské kanceláře a jako takový je pokládán za jednoho z mála rozumných lidí v prezidentově okolí. Po zralé úvaze lze doplnit, že je to možná vůbec jediný rozumný člověk na Hradě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 31.3.2015 14:30

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

Vyjadřoval jsem se k tomuto videu, tam jsem si hákového kříže nevšiml. Nebylo to o tom, jestli vadí nebo nevadí. Pan Tellner včera postnul to video, já se zeptal, proč mají srpy a kladiva a pak Tellner mi řekl, že vlajky RF hned zabavují. Zjednodušeně řečeno. No, a mně to vrtalo hlavou, protože mi to jako zdůvodnění srpu a kladiva přeci jen připadalo málo.

J. Jílek 31.3.2015 14:34

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

jasně, tak trochu hákový kříž a tak trochu SSSR :-)

I. Tellner 31.3.2015 14:08

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

To je ale náš pohled. Sovětská symbolika se tam daleko na Východě používá běžně, mají ji ve znacích politické partaje, používá je armáda etc..... zatímco nacistická symbolika se prostě z mnoha důvodů nepoužívá.... takže Váš příměr IMHO není přesný..

J. Anděl 31.3.2015 14:14

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

Možná máte pravdu. Zůstává to však pro mě nepochopitelné, ač možná z neznalosti místního prostředí. To, co píšete, že se na východě tato symbolika používá běžně, mi stejně připadá stejně nepochopitelné.

Ale budiž, víte co, já nechápu, jak může někdo, kdo tvrdí, že chce dělat dobré věci pro lidi, nazvat svou stranu Piráti.

V. Novák 31.3.2015 14:18

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

I nacistickou symboliku tam používají některé organizace - většina pravicových, které pochodovaly po Bolotném (za nadšeného pískotu našich svodomyslných méééédijí) má ve znaku nějakou odvozeninu ze svastiky. Některé v kombinaci se Sv.Jiří - ochráncem Ruska.

Druhá polovina protiputinců na Bolotném nosila zase prápory s nářadím - a na poslední demonstraci je musela rozrhávat putinská policie, neb si hodlali dát do držek.

V našich méééédijích ovšem byl zástup pod rudými vlajkami se žlutou hvězdou a siluetou samopalu (znak RAF) vydáván opakovaně za "proputinské demonstranty"...

J. Anděl 31.3.2015 14:35

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

Na nacistickou symboliku se dívám stejně, i když "nějaká odvozenina svastiky" je složitá, protože svastika není původně symbol nacismu. Staré hinduistické obrázky se srpem a kladivem ale asi neexistují.

Přesto já bych se v takové souvislosti používání svastiky vyhnul velkým obloukem.

Co to však znamená? Inflaci významů těchto symbolů? Nebo na Ukrajině žijí pořád (opět) v atmosféře druhé světové? Já to moc nesleduju. Kouknul jsem na to video a srpy a kladiva mě překvapily a vysvětlení, že jiní tam mají svastiku, mi nic nevysvětlilo. Nic ve zlém :-)

V. Novák 31.3.2015 15:06

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

No, já bych řekl, že náckové jsou všude stejní pitomci. Akorát ruský pitomec je mnohem větší pitomec než pitomec jiný - neb Rusko je halt veliké a veliké plodí vše...

Pro spoustu lidí v Rusku - a tím víc na Ukrajině, kde nezažili putinský vzestup - jsou doby SSSR obdobím nebývalého blahobytu. Byl jsem tam tou dobou několikrát - a těžko si můžu představit větší nouzi o všechno, ale oni zažili skutečnou bídu v 90. A na Ukrajině zažívají durch.

Upozorňuju ale hlavně na to, že naši presstituti - opravdu pro ně těžko najít slušnější označení - ječeli jak prokopnutí, když policie nacisty a stalinisty omezovala. Zdaleka ne tak tvrdě, jak to činí u nás. Putna je v lidovkách označil za "to lepší Rusko".

Ruští pitomci jsou daleko - ale tahle verbež tvoří veřejné mínění u nás!

J. Anděl 31.3.2015 15:28

Re: K těm vlajkám, paneTellnere

Chápu.

K poslednímu a nejdůležitějšímu: já bych vliv médií nepřeceňoval.

Hele, všimněte si ale, kolik lidí s tím, co se píše v "mainstreamu", nesouhlasí. Myslíte si, že to jsou jediní lidé, kteří mají rozum? Ne, rozum mají i ostatní lidé. Jen rozum není spolehlivou zárukou "správného názoru". To je věčný problém s přeceňováním inteligence v oblasti, která s inteligencí nijak nesouvisí. No, a všichni si zprávy nějak filtrují přes svůj osobní subjektivní filtr. Někomu projdou spíš zprávy z blistů nebo ještě výrazněji formovaných serverů, někomu projdou spíš zprávy z ČT, někdo na to kašle úplně a sleduje jenom sportovní zprávy. Musíte přece dnes a denně vidět, že si dva lidé přečtou stejný text a každý zareaguje jinak, pochopí ho jinak.

Stejný je podle mě vliv reklamy. Možná si na jejím základě koupíte spíš jeden jogurt místo jiného, ale těžko kvůli němu přestanete pít pivo a začnete jíst jogurt, pokud jste do té doby jogurt nejedl.

Netvrdím, že vliv propagandy (ať se jí dopouští kdokoliv) je nulový. Není. Ale musí se trefit do správné cílové, již přednastavené skupiny, zabrnkat na tu správnou strunu. Kdo s tou strunou nerezonuje, toho nezasáhne, minimálně ne tolik.

P. Vandas 31.3.2015 13:46

Za pár desítek minut odjíždíme směr Ruzyně.

Je to zoufalé, sehnat a zorganizovat pytel blech. Mé jinak milované spolutchýně, které vydávají na můj rozkaz jednotlivé vnoučky podezírám ze sabotáže. :-):-):-)

M. Prokop 31.3.2015 13:47

Re: Za pár desítek minut odjíždíme směr Ruzyně.

Bohužel musím transportovat potomkyni, takže se to obejde beze mne.

R. Sartori 31.3.2015 13:56

Re: Za pár desítek minut odjíždíme směr Ruzyně.

Go ahead and GOOD LUCK !!!

M. Varadinková 31.3.2015 13:58

Re: Za pár desítek minut odjíždíme směr Ruzyně.

Já se jim nedivím, že Vám to servilní hujerství sabotují. Zejména v takovém počasí. Kdo bude pak ošetřovat nemocná vnoučata? Vy snad?

J. Václavíková 31.3.2015 14:10

Re: Za pár desítek minut odjíždíme směr Ruzyně.

:-))))))))))))

J. Matuška 31.3.2015 13:37

Odpověď Václava Klause

Podstatou je elementární RESPEKT ČLOVĚKA K DRUHÉMU ČLOVĚKU. Jsem přesvědčen, že ten má - nebo by mít měl - v evropské /či západní/ civilizaci přednost především, tedy i před svobodou slova.

http://www.klaus.cz/clanky/3723

M. Prokop 31.3.2015 13:39

Re: Odpověď Václava Klause

Ne.

Svoboda slova je zákon.

Respekt je slušnost.

J. Anděl 31.3.2015 13:48

Re: Odpověď Václava Klause

Myslím, že to není v konfliktu s citovaným tvrzením. Článek jsem nečetl.

J. Anděl 31.3.2015 13:51

Re: Odpověď Václava Klause

No, a myslím si to i po přečtení článku, resp. té konkrétní reakce VK.

"má, nebo měl by mít přednost" neznamená podle mě legislativní vymahatelnost, tedy je to v souladu s rozdělením na zákon a slušnost. Je to slušné. Není to vymahatelné zákonem.

M. Prokop 31.3.2015 13:58

Re: Odpověď Václava Klause

Takhle jo.

M. Prokop 31.3.2015 13:58

Re: Odpověď Václava Klause

Já taky ne, já tu vůbec málokdy čtu odkazy.

M. Varadinková 31.3.2015 14:05

Re: Odpověď Václava Klause

Vy vůbec býváte málokdy informován o tom, k čemu dáváte svá silácká či posměšná vyjádření.

Zde je ta citace: .... Čím je můj výrok silnější, ostřejší, útočnější, posměšnější, urážlivější, čtenáře degradující či zraňující, tím více musím očekávat, že bude jeho reakce silnější. To nemá s apriorním požadavkem svobody slova nic společného. Proto musí jednotlivec (v osobním rozhovoru), ale i autor, editor či vydavatel (když oslovuje současně více jednotlivců), vždy přemýšlet, co říká, a jaké to bude mít důsledky. Odsuzovat to jako sebecenzurování nebo jako výzvu k sebe cenzuře je nesmysl. Nemá to ale nic společného ani s multikulturalisticky, a tudíž politicky korektně interpretovaným vztahem ke kulturním, náboženským či jakýmkoli jiným podobným odlišnostem. Podstatou je elementární respekt člověka k druhému člověku. Jsem přesvědčen, že ten má – nebo by mít měl – v evropské (či západní) civilizaci přednost především, tedy i před svobodou slova....

J. Slanina 31.3.2015 13:52

Re: Odpověď Václava Klause

Jojo, přesně takhle si to k i k i n a představovala. K němu musí mít každý "respekt" až po rektum a při tom respektu mít zavřenou hubu.

M. Prokop 31.3.2015 14:00

Re: Odpověď Václava Klause

K i k i n a je M a t u š k a ?

J. Matuška 31.3.2015 13:26

Z blogu pana Havránka

Dnes mi jsou tyhle manévry - gesta, v tom lepším případě, šumafuk. Nejenom kvůli Ukrajině, se s tou novou americkou politikou, přes veškerou snahu, dobrou vůli a starý sentiment, nedokážu ztotožnit.

Velmi se obávám, že Američani jsou v těchto časech stejně agresivní a prolhaní, jako byl svého času nenáviděný Sovětský svaz.

V zájmu České republiky, mi tak nezbývá, nežli obětavě doufat, že se fatálně pletu, že jsem opravdu ten starej blb - jak mě v těch demokratických diskusích, někteří oslovují...

J. Jílek 31.3.2015 13:32

Re: Z blogu pana Havránka

a co má být? Jste...

J. Slanina 31.3.2015 13:36

Re: Z blogu pana Havránka

Hmm, já se zase velmi obávám, že zeolit i s panem havránkem visí amíkům u prdele.

J. Jílek 31.3.2015 13:40

http://t.co/nLXkvBoEQI

Byl?????? Rusové o Stalinovi. Mimořádně zajímavý průzkum. 45 %: jeho represe měly smysl kvůli "velkým cílům a výsledkům"....a "Stalin nebyl zločinec" 57% a 18% těžko říct

M. Prokop 31.3.2015 13:40

Re: Z blogu pana Havránka

Správné doufání. Je.

O. Uživatel 31.3.2015 12:37

Uživatel požádal o vymazání
J. Boleslav 31.3.2015 12:51

Re: Trochu toho úterního optimismu :)))

Pořád očekávám, kdy přijde nějaká vláda s alespoň vyrovnaným rozpočtem. Zřejmě marně. Řecký vzor stále táhne.

O. Uživatel 31.3.2015 12:56

Uživatel požádal o vymazání