13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

Kmoníček do USA

V tisku se objevily spekulace, podle nichž by měl být Hynek Kmoníček jmenován naším velvyslancem ve Spojených státech. V současnosti je ředitelem zahraničního odboru prezidentské kanceláře a jako takový je pokládán za jednoho z mála rozumných lidí v prezidentově okolí. Po zralé úvaze lze doplnit, že je to možná vůbec jediný rozumný člověk na Hradě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Boleslav 31.3.2015 17:07

Vyvadil na hrad!

Špilberk.

Z. Válek 31.3.2015 16:19

Pane Láníčku,

Američané dorazili do Plzně před 8.5.45, tedy je můžeme nazývat osvoboditeli stejně tak, jako Vlasovce v případě Prahy. Rudá armáda však dorazila do Prahy až 9.5.45 tedy den po ukončení války a proto Rusi Prahu neosvobodili, ale jen obsadili.

J. Boleslav 31.3.2015 16:23

Re: Pane Láníčku,

I to stačilo. Vrchovatě.

K. Němec 31.3.2015 16:33

Re: Pane Láníčku,

Kdybyste tohle prohlásil toho 9.5.45 nebo ještě dost let po tom, tak by Vás asi pověsili za koule do průvanu. Dnes už pamětníci skoro nežijí, tak klidně pište jak je libo.

S. Lazárek 31.3.2015 16:35

Re: Pane Láníčku,

Já kdybych ve škole při hodině dějepisu řekl, že Ruští bolševici v Katyni vystříleli skoro celé polské důstojnictvo, jistě bych nedostudoval a to minimálně.  Vaši poznámku jsem opravdu nepochopil.

Z. Válek 31.3.2015 16:45

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Kontrolní otázka. Kdyby místo Rusů do Prahy dorazili Američani od Plzně, osvoboditelem by byl kdo? Abych věděl, koho bych měl v tom květnu oslavovat. Jestli jste z Prahy, klidně si na barák v květnu vyvěste vlasovský prapor, jestli nějaký měli.

S. Lazárek 31.3.2015 16:50

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Ti lidé byli šťastní, protože válka skončila a Rusy vítali jako svoje osvoboditele, protože za nás spousta jejich vojáků taky položila svůj život. Co měl ale Kreml s námi skutečně za lubem, vyplavalo na povrch až hodně, hodně později. S tím ti vojáci, co přijeli do Prahy na tancích, společného moc neměli, i když se tu někteří z nich chovali, jako zvěř utržená ze řetězu, ale to je zase jiná píseň.....

E. Erat 31.3.2015 16:59

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Vlasovci nikoho neosvobozovali,akorát se chtěli prostřílet do amerického zajetí.A to hlavně v okolí Smíchova.Moje rodina žila poblíž Kobyliské-Ďáblické střelnice.Tj. ďáblický a čimický háj.Tam se ještě 9.5. bojovalo,najdete tam mnoho pomníčků českých vlastenců z toho dne,kteří bojovali a padli po boku vojáků Rudé armády,která Prahu 8 osvobozovala.V roce 1984 jsem viděl a mám i nafocenu desku z radnice v Klatovech,s poděkováním Rudé armádě.Dost nechutné.Ovšem stejně nechutné je to dnešní přepisování dějin.

M. Prokop 31.3.2015 17:10

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Ale osvobozovali. Jiná věc je proč, ale to je mimo rozsah zdejších glos, celý vznik a historie Vlasovců i Vlasova samého.

Oni se Němci prostřílet nemuseli.

Dnes může holt každý plácat co chce, jak je zde zhusta vidno, takže dnešní "přepisování" se od tehdejšího liší: Není to z moci úřední, nýbrž z blbosti a špatné paměti některých agitátorů.

K. Němec 31.3.2015 17:16

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Jistě že ta historie Vlasovců není černobílá, ale přidat se na stranu poraženého byla jejich volba. Stejně jako za komančů  u spousty lidí a ty dnes společnost ráda odsuzuje nebo ne? Tak proč ne i Vlasovce?

Z. Válek 31.3.2015 17:18

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Jen pro upřesnění. Vlasovci byli požádáni Národní radou,(Škvorecký, Kutelvašr a ještě kdosi), aby pomohli pražanům osvobodit Prahu. Ti tak učinili a Praha se tak stala pro Rusy nepřátelským městem. Protože hrozil útok ze strany Rusů, byli opět stejnou radou Vlasovci pořádáni, aby Prahu opustili. Tak nějak. Za drobné nepřesnosti se předem omlouvám.

M. Prokop 31.3.2015 17:21

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Tak asi.

A tatáž Národní rada na nátlak komunistů nežádala o pomoc Pattona.

Z. Válek 31.3.2015 17:26

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Tak a Kutelvašr šel za pozvání Vlasovců do kriminálu, nebo byl dokonce popraven. Na rozdíl od Smrkovského.

K. Němec 31.3.2015 17:03

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Oni ti Vaši Vlasovci byli dost univerzální vojsko. Nejdřív bránili pro Wehrmacht Brno a když už to bylo hodně na levačku, tak se vydali osvobodit Prahu od Wehrmachtu. Proč tedy Američané zatčeného generála Vlasova vydali Rudé armádě, když to byl takový dobrý osvoboditel?

M. Prokop 31.3.2015 17:17

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

To jste začal nějak z poloviny. Začátek je stalinský zvyk postřílet vlastní vojáky, kteří se, mnohdy přičiněním samotného Stalina a jemu podobných velitelů dostali do zajetí. Dále pak, že se na sovětské vojáky nevztahovaly Ženevské konvence (nebo to Němci neuznávali), takže jejich život v lágrech byl dost špatný. Pravděpobně i proto, že mnoho z nich vědělo, co jsou bolševíci zač. To způsobilo, že byli svolní bojovat po boku nacistů proti bolševíkům.

Moc toho ovšem nenabojovali.

Američani je vydali v bláhové představě, že Sovětský svaz zůstane spojencem i po válce. Podobné představy se u nich periodicky opakují, viz Obama a reset. Realita paranoidního, mesiášského a imperialistického, znovu a znovu pod různými názvy agresivního Ruska je zřejmě mimo jejich představivost.

Z. Válek 31.3.2015 17:23

Re: Je to jen reakce na váš níže uvedený příspěvek

Ženevské konvence neuznával Stalin. On neznal zajatce, ale pouze přeběhlíky, jak sám říkal. Takže v případě ruských zajatců neuznávaly ŽK ani Němci.

K. Němec 31.3.2015 16:48

Re: Pane Láníčku,

Ano. To je pravda. A kdybyste tvrdil, že západní čechy osvobodila US army, tak taky. Takže to bylo správné a dáme se na cestu zpět, jen přemalujeme hvězdy z rudých na bílé? Já doufal, že už ne.

S. Lazárek 31.3.2015 16:51

Re: Pane Láníčku,

S tím já nemám problém, protože ta bílá hvězda mi tu na rozdíl od té rudé nestřílela z tanků do Národního muzea, že.......

K. Němec 31.3.2015 16:55

Re: Pane Láníčku,

Stále ještě píšeme o květnu 45 nebo už jste se přesunul v čase a prostoru o 23 let dál?

S. Lazárek 31.3.2015 16:57

Re: Pane Láníčku,

Myslel jsem, že jste moji poznámku pochopil. Ne, už jsem se přesunul.

K. Němec 31.3.2015 17:08

Re: Pane Láníčku,

Aha, tak to jo. Tam se naprosto shodnem.

Ovšem stále nechápu proč přepisovat rok 45? Je to proto, že se Vám stýská po těch lžích?

S. Lazárek 31.3.2015 17:10

Re: Pane Láníčku,

Vůbec nevím, o jakých lžích, po kterých se mi má stýskat, píšete. Omlouvám se.

K. Němec 31.3.2015 17:18

Re: Pane Láníčku,

"Já kdybych ve škole při hodině dějepisu řekl, že Ruští bolševici v Katyni vystříleli skoro celé polské důstojnictvo ..... " po těchto pane Lazárku. Jsou si podobné.

S. Lazárek 31.3.2015 17:42

Re: Pane Láníčku,

Za názor, který se někomu nelíbí (pokud to tedy zrovna není Váš zaměstnavatel) můžete dostal leda přes hubu. Dítě Vám za něj už ze školy nevyhodí. Nejsou si podobné, sorry....

I. Tellner 31.3.2015 16:59

Re: Pane Láníčku,

Já mám výhodu - dobře znám Cimrmanovu hru "Němý Bobeš", takže mě nemůže posouvání v prostoru a čase zmást, stejně jako předešlé posunutí o 5 let dopředu.

K. Němec 31.3.2015 17:10

Re: Pane Láníčku,

Stejně je zajímavé, kolik se tu za těch pár let objevilo baronů z Grunbachu. :-)

I. Tellner 31.3.2015 16:37

Re: Pane Láníčku,

Tihle ví, kdy mají držet hubu a kdy si ji pustit na špacír.

Z. Válek 31.3.2015 16:47

Re: Pane Láníčku,

Zřejmě jste s Klausem nosil kostky na barikády.

M. Prokop 31.3.2015 16:50

Re: Pane Láníčku,

Jo, tehdy byli komouši aktivnější, teď se přece jenom ještě trochu bojí.

Z. Válek 31.3.2015 17:30

Re: Pane Láníčku,

Máte na mysli ty pamětníky, kteří německé civily věšeli v květnu za nohy na kandelábry a rozdělávaly pod nimi oheň?