6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Klokánky versus migranti

S velkým sebezapřením se zpronevěřuji rozhodnutí nekomentovat výroky Miloše Zemana, výsledkem lidového hlasování prezidenta republiky. Navrhoval jsem Lex Zeman, který by zněl, že „cokoli řekne nebo udělá Miloš Zeman, nemá žádný význam“. Pak by nemělo smysl o něčem diskutovat, Zeman jede s Putinem na vojenskou přehlídku do Pekingu, proč ne, máme přece Lex Zeman, proč to vnímat. Bohužel mě zastupitelský sbor nevnímá dost pečlivě a Lex Zeman nedal do agendy. Snad se teď vzpamatuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 29.7.2015 21:49

Re: EU, má-li být, musí stát na negativní smlouvě. Jen ta

Jenže musíte psát pravdu. To je základ. Pravdu... Dzp.

K. Janyška 29.7.2015 21:17

Tzv. velká společnost, tedy neustále se rozšiřující

spontánní řád lidské interakce je emancipací od kmenových pravidel soužití, tedy také od kmenového altruismu. Je to proces neosobní a  jiný být ani nemůže. Náhodným objevem obchodu se lidé dostali do nové fáze svého vývoje a jeho individualizační a subjektivizační účinky  generují samostatnost a také zúžení vrozené emoce altruismu na členy své rodiny a jeho umenšování ve směru k ostatním, až téměř nulovou jeho hodnotu k neznámým nebo dokonec ke známým se špatnou pověstí. Nehrajme si na více, než jsme. Jsme jen produktem vývoje, na jeho řízení nemáme. Jen zločinní socialisté ano, a pak té krve všude kolem... Dzp.

J. Tolman 29.7.2015 21:20

Re: Tzv. velká společnost, tedy neustále se rozšiřující

A není náhodou ta krev všude kolem také důsledkem činnosti spontánního řádu? Ono to třeba bez té krve nejde.

K. Janyška 29.7.2015 21:27

Re: Tzv. velká společnost, tedy neustále se rozšiřující

Není, strýcu. Je projevem pýchy lidského rozumu, tedy rozumu socialistů, kteří si myslí, že vědí víc, než vědí. A přitom nevědí nic... Dzp.

M. Mařák 29.7.2015 21:24

Nacionalismus = kmenový altruismus,

Janyška zůstal malým dítětem...

K. Janyška 29.7.2015 21:31

Re: Nacionalismus = kmenový altruismus,

Pak zůstal malým dítětem i mistr Hayek... Dzp.

M. Mařák 29.7.2015 21:36

Re: Nacionalismus = kmenový altruismus,

Hayek byl světoobčan a nikoliv kolektivistický nacionalista. Jiná věc je, že byl sluníčkářský trouba a svou od reálného světa odtrženou kabinetní utopii postavil na občanské společnosti...

K. Janyška 29.7.2015 21:42

Re: Nacionalismus = kmenový altruismus,

Nemáte pravdu, trdlo. To, že učil po celém světě v žádném případě neznačí, že věřil v jakýsi jeden světový kapitalismus, jak tu pořád básníte. Naopak. Velmi přesně s dopodrobna popsal  funkce státu a navrhl místo demokracie demarchii, aby správa vecí veřejných ve státě respektovala to  to, že lidský svět je spontánním řádem a ne organizací... Dzp.

M. Mařák 29.7.2015 21:45

Re: Nacionalismus = kmenový altruismus,

Hayekova demarchie je postavená na nikým nevolené a kýmsi v jakémsi elitním klubu stejných ročníků jmenované občanské společnosti.

K. Janyška 29.7.2015 21:52

Re: Nacionalismus = kmenový altruismus,

Nemáte pravdu, proč  ze sebe děláte vola úplně zbytečně. Samozřejmě, že jste nic nenastudoval a samozřejmě, že není postavena na nevolených lidech... Dzp.

M. Mařák 29.7.2015 21:52

Re: Nacionalismus = kmenový altruismus,

Kapitalismus je podle Vás obsahem mysli každého z nás. Je tedy podle Vás světový, nebo snad ne?

J. Jílek 29.7.2015 21:14

neděláš dobře Jaromíre, to se ti vymstí....

Hořící ubytovny, explodující auta. Německem otřásají útoky na běžence

P. Boublíková 29.7.2015 21:25

Re: neděláš dobře Jaromíre, to se ti vymstí....

http://zpravy.idnes.cz/andrij-septyckyj-pomnik-lvov-ukrajina-dy0-/zahranicni.aspx?c=A150729_202712_zahranicni_aha

Když už sem cpete zprávy z idnes, tohle je taky pěkné.

J. Jílek 29.7.2015 21:48

Re: neděláš dobře Jaromíre, to se ti vymstí....

Přesto historici zásluhy kontroverzního duchovního uznávají: svou kolaboraci podle mnohých vykoupil záchranou mnoha Židů, zejména dětí, které ukrýval před okupanty nejen v řeckokatolických kostelích a klášterech, ale i u sebe doma.

J. Tolman 29.7.2015 21:06

Soros: Proč se nyní vyplatí investovat do Ukrajiny

Velké boje na Ukrajině jsou u konce. Podle analytiků z Marco Advisory a Risk Advisory Group, kteří vystoupili na letošním setkání americko-ruské obchodní rady, již separatisté na východě Ukrajiny nemají podporu Ruska k významným vojenským akcím. Sankce a hospodářský propad nyní konečně mají dopad na ruské rozhodování. Navíc v této fázi bude pravděpodobným vyústěním jistý stupeň autonomie pro donbaský region a to je pro Rusko přijatelné. Investoři se nemusí tolik obávat politických rizik na Ukrajině a místo toho se mohou zaměřit na nalézání rodících se příležitostí v zemi.

Ukrajina, která se může chlubit značným trhem o velikosti 45,9 milionů (obyvatel), se brzy stane atraktivní pro investory zainteresované v exportu do EU a Euroasijského ekonomického svazu. Očekává se, že počátkem příštího roku bude zavedena dohoda o volném obchodu s EU, což konečně vytvoří jednoduchý přístup ke společnému evropskému trhu.

Výkonný tajemník Hospodářské komise OSN pro Evropu, Christian Friis Bach, nedávno argumentoval, že za předpokladu, že Kyjev provede významné změny ve svých regulačních obchodních opatřeních, se Ukrajina ocitne v záviděníhodné pozici, získá výhodu díky své poloze a stane se klíčovým spojením volného obchodu mezi EU a Euroasijským ekonomickým svazem.

Hospodářské výzvy, jimž země čelí, jsou dobře známé - korupce, podlomené fiskální zdraví a chorý výkon průmyslu. Ukrajinské zoufalé okolnosti však zároveň přinášejí velkou příležitost. Jak se Ukrajina dostává z politické krize a pracuje na tom, aby se odstřihla z krize hospodářské, je zde kritické okno k investicím pro odvážné byznysmeny.

J. Jílek 29.7.2015 21:10

Re: Soros: Proč se nyní vyplatí investovat do Ukrajiny

Edmund vás zase setře, že o Ukrajině jen růžových barvách... :-)

J. Tolman 29.7.2015 21:16

Re: Soros: Proč se nyní vyplatí investovat do Ukrajiny

Bojim

R. Sartori 29.7.2015 20:32

NAZDAR kucííí, co poudáte ???

... že stahujete ???

_____________________________________________

Tak to jo ... zpátky do trenek !!!

https://www.youtube.com/watch?v=Xcj2Eps15Hk

M. Ilsner 29.7.2015 20:53

Re: NAZDAR kucííí, co poudáte ???

Dobeš? No, trochu menší pako než Nos ...:-)

I. Hil 29.7.2015 20:21

Ano

Tentokrát ano

M. Ilsner 29.7.2015 20:23

Re: Ano

Ne ! Jak je to možné ???

M. Mařák 29.7.2015 20:21

Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

Mám pocit, že pořád ne.

P. Vandas 29.7.2015 20:23

Re: Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

Omluvil se Jelcin. Putin to obchází, že to nebylo prý Rusko, ale SSSR a ne ČR ale ČSSR. :-):-):-)

M. Mařák 29.7.2015 20:29

Jelcin se neomluvil, tedy alespoň

podle tohoto článku to obcházel Jelcin. Putin přiznal morální a nikoliv právní odpovědnost a také se neomluvil...

http://zpravy.idnes.cz/putin-v-praze-priznal-ruskou-odpovednost-za-srpen-1968-pd3-/domaci.aspx?c=A060301_185802_zahranicni_miz

J. Jílek 29.7.2015 20:54

Re: Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

ale byla to tragedie, že odešli z gubernie, skoro jako rozpad SSSR

M. Ilsner 29.7.2015 20:28

Re: Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

Ano, Gorbačov i Jelcin. Ale hodně se zapomíná, takže někdo chce omluvy kontinuálně 12x do roka a pak se ptá, zdali se někdo omluvilo. Omluvy jsou stejnak na hovno, tak co.

M. Mařák 29.7.2015 20:33

Re: Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

Není vyloučené, že se mýlím. Nemáte náhodou nějaký hodnověrný odkaz, jenž by podpořil Vaše tvrzení?

M. Ilsner 29.7.2015 20:51

Re: Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

Nemám, ale pamatuji. Zkuste si to najít sám, to zvládnete :-)

J. Jílek 29.7.2015 20:56

Re: Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

si nepamatujete ani 5 minut, co říkali v televizi

M. Mařák 29.7.2015 21:01

Re: Už se Rusko omluvilo za okupaci ČR?

Vy cosi tvrdíte a nejste schopen to doložit. Prý pamatuji, nebo-li jedna paní povídala.

Ehm...