5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Klaus mladší před vyhazovem

Aféra kolem VKml by nemusela být tak přitažlivá, kdyby eurovolby nepřešlapovaly za dveřmi. Přitom právě postoj k Evropské unii je jádro sporu. Eurorealistická ODS podporuje reformní koncept, kdežto VKml je stoupencem názoru, že je EU nereformovatelná, a tudíž není pro Česko jiné řešení, než vystoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Němec 17.3.2019 21:34

Re: Moc se mi líbí

Třeba doufal, že to s Fialou nebude takový odklon od původní myšlenky.

J. Kombercová 17.3.2019 21:40

Re: Moc se mi líbí

Mně Klaus ml. vypadl z oka při první přímé volbě svým angažmá proti Schw. a od té doby jsem názor nezměnila. Jen si myslím, že ho vyhazovat neměli, to beru jako taktickou chybu.

S. Lazárek 17.3.2019 21:43

Re: Moc se mi líbí

Chytli se do vlastní pasti, pak už ho museli vyprat.

M. Kolář 17.3.2019 21:45

Re: Moc se mi líbí

Zkusili to, dali mu šanci ,prostor. Velký prostor.. Choval se jako idiot.

Má sklony k hysterii a po taťkovi je extrémně egocentrický ..

S. Lazárek 17.3.2019 21:55

Re: Moc se mi líbí

A to byla ta chyba, znali ho, věděli, jak s nima zamete.

J. Václavíková 17.3.2019 21:55

Re: Moc se mi líbí

Nebýt Klausův synek, pes po něm neštěkne. Není schopen dát dohromady větu, co má hlavu a patu.

M. Kolář 17.3.2019 21:41

Re: Moc se mi líbí

Ono s tou "původní myšlenkou" u ODS je to vůbec zajímavé.. Vždy tam byl +/- latentní konflikt mezi většinou prozápadních a liberálních voličů a podivnou nečitelností a dvojakostí (trojakostí,.... ) V. Klause ,která se ovšem do části elektorátu a partaje také projektovala..

M. Prokop 17.3.2019 21:52

Re: Moc se mi líbí

Západ byl tehdy ovšem ještě trochu jiný, nebo to odsud alespoň tak vypadalo. Takže s prozápadností problém tehdy nebyl.

A ta liberálnost je v dnešní době ukradených slov taky nedostatečně definovaný pojem. Je liberální maximální možná svoboda, spojená se zodpovědností a minimálním státem, nebo předpisy, směrnice, direktivy a extra zákony pro menšiny?

J. Václavíková 17.3.2019 21:59

Re: Moc se mi líbí

Jiné bylo akorát to, že si tehdy ještě Klaus bláhově myslel, že ten Západ svou jedinečností ohromí. Jenže byl leda pro smích, tak začal kopat za východní mančaft.

M. Kolář 17.3.2019 22:01

Re: Moc se mi líbí

OK. Západ je různorodý. Jsou tam také různé proudy.. Jako vždy. Ale je poškozený globalizací a u některých států nadměrnou regulací.. Ale stále je liberální v politickém smyslu. Jediná složka světa, která je politicky liberální a občané jsou svobodní.. Pokud dnes Klaus st. dělá to ,co dělá, vzniká otázka, jaká jsou vůbec jeho původní myšlenková východiska.. Být totiž "něčím" (liberálem, konzervativcem,atd.)není pouze otázkou náhledu, ale také podstatně otázkou mravní.

R. Brzák 17.3.2019 22:12

Re: Moc se mi líbí

Pane Koláři, nepochybně jsme nejsvobodnější na světě. Ovšem svobodní nejsme - naše svoboda je omezována v mnoha ohledech - a toto omezování má bohužel vzrůstající tendenci. Ano, je tomu tak z drtivé většiny proto, že tomu tak sami chceme - vyžadujeme-li ochranu od státu, ať už pro sebe, nebo pro zájem, který považujeme za nutný chránit, nutně tak odevzdáváme odpovědnost do rukou moci nad sebou, tedy státu. Děláme tak proto, že jsme (ač v různé míře, jedinec od jedince, ale všichni bez výjimky) nějak závislí na státu - a to podporuje další a další odevzdávání moci nad svým životem státu. Jak jinak, vše s nejlepšími úmysly - neironizuji, jen si povzdechávám - které často vedou do pekel.

M. Kolář 17.3.2019 22:20

Re: Moc se mi líbí

Jistě.. Ale ono také záleží velmi na tom, zda ono jistě existující "odevzdávání odpovědnosti" má či nemá "reverzibibilní" povahu. Pokud je to převládající vůle, ale lze to revidovat, resp. právo to revidovat efektivně trvá, je třeba to nějak respektovat.. Odevzdání nevratné, to je ovšem zničující ..,samozřejmě..

R. Brzák 17.3.2019 22:30

Re: Moc se mi líbí

Mechanismus odevzdávání odpovědnosti sice nemá nezvratnost v pravidlech - ale v souvislosti s fungováním lidské mysli v téměř s jistotou nezvratnost generuje. To procento nejistoty představuje rozvrat, řekněme revoluci - která ale je zároveň příležitostí pro kal, který vyplave na povrch a situaci zneužije.

Jde totiž o osobnostní dospívání - člověk, v ideálním případě, je pod tlakem své životní situace, která jej nutí se přizpůsobovat, aby přežil. Dítě je postupně vytlačováno z rodiny, na které je nejprve plně závislé - ale postupně se učí zvládat odpovědně své výzvy - a osvobozuje se od závislosti ke svobodě. Je to ovšem proces celoživotní - a snadno zpomalitelný, ba dokonce někdy i zvratný. To v okamžiku, kdy máme možnost některé své povinnosti nějak delegovat na někoho jiného, odevzdat mu odpovědnost za část svého života. Ten ale tak získá moc - a na té se zase stane závislým sám (živí ho - politiky, úředník a pod - či jinak sytí jeho potřeby - například sociální pracovník, který dělá práci "pro svůj dobrý pocit" - osobně to znám...). A poté přichází s novými a novými aspekty života svého "klienta", které je schopen ošetřit...a ten klient tu péči oceňuje, a je ochoten ji zaplatit - či ještě lépe, nechat si ji zaplatit - demokratickým rozhodnutím... Vše tak směřuje k socialismu či jinému totalitarismu.

M. Kolář 17.3.2019 22:38

Re: Moc se mi líbí

O mnoha psychologických aspektech, o kterých píšete, uvažuji podobně. Na druhou stranu, co je třeba Švédsko ? Totalitarismus tam jistě není. Socialismus ? Sotva, Spíše jenom ten "sociální stát" .. Je v zásadě systém reverzibilní ? Asi ano. Je daná podoba systému výsledkem občanské volby ? Asi ano ... atd atd...

R. Brzák 17.3.2019 23:13

Re: Moc se mi líbí

je rozdíl mezi totalitou a diktaturou, nemluvě o tyranii. Totalitní stát může být i ten maximálně pečující, projevující se svou ochranou mocí ve všech aspektech života, zcela odebírající odpovědnost svým klientům - ideál všech socialistů... Netvrdím, že je to Švédsko - ale má k němu nakročeno jako jeden ze států nejvíce...

P. Jirkovský 17.3.2019 22:36

Re: Moc se mi líbí

No teda, takovou snůšku protimluvů se hned tak někomu neodaří nashromáždit. (jsme nejsvobodnější, ale svobodní nejsme, chceme ochranu od státu, protože jsme na něm závislí (v čem?, v tom chtění nebo v tý ochraně?, a protože jsme závislí, jdeme do pekel). Pane Brzáku, to jste na celým světě sám, kdo tuhle paranoiu prožívá, nebo je vás víc?

R. Brzák 17.3.2019 23:10

Re: Moc se mi líbí

svoboda je nedělitelná - jediné hranice, které má ovšem zabudovány v sobě samé, je odpovědnost jedince - proto, je-li svět plný nesvobody, jsme my těmi nejsvobodnějšími, nikoliv ale svobodnými nedělitelně...

Jedinec vždy chce, aby nemusel konat sám za sebe, je-li o něj pečováno - v podstatě bud zůstává, nebo se i vrací do "rodičovské péče" - jsme tak nastaveni...a tudíž, jsem-li zvyklý (závislý) na službu státu, pak je pro mne v okamžiku, kdy se vyskytne v mém životě (ať už reálný, nebo hypotetický, či dokonce dobře politicky prodaný) potenciál rizika, budu snáze odevzdávat svou moc (peníze) a odpovědnost a tím pádem svobodu státu...

Paranoia je fakt provázející život nás všech, etatistů (ano, i já jsem zvyklý na služby státu a platím si je) - všichni jsme podlehli strachu, že bez moci státu nám bude zle...

J. Schořík 17.3.2019 23:18

Re: Moc se mi líbí

To není strach ani paranoia pane Brzáku. To je u 90% lidí naprosto racionální odhad jejich možností. Lépe se dohodnout a mít něco jistého.

M. Prokop 17.3.2019 22:16

Re: Moc se mi líbí

Obávám se, že liberální už dávno není (ani USA), tedy liberální dle mých představ, viz výše. Jistěže stále ještě je liberálnější než Rusko nebo Čína.

Mně Klaus nějak moc nebere, takže se starám spíš o tu, dle mne ubývající, liberálnost.

Staršímu Klausovi jsem vděčný za to, co zde udělal začátkem a během devadesátých, s mladším občas souhlasím, občas ne. Ono to nemá moc cenu, soustředit se na jednotlivce, jde-li o trend.

M. Kolář 17.3.2019 22:23

Re: Moc se mi líbí

S tím mohu souhlasit.. Jde o trend, vývoj, směr snažení. Ne o figury, ne o symboly.. ,apod..

M. Prokop 17.3.2019 22:27

Re: Moc se mi líbí

No a právě ten současný západní trend mne poněkud děsí. Nikde bohužel nevidím lepší. Takže se ho alespoň snažím brzdit, jak mi mé možnosti a schopnosti umožňují.

M. Kolář 17.3.2019 22:30

Re: Moc se mi líbí

Jistě, oba vnímáme nějaký neblahý vývoj. Nicméně, trochu odlišně to celé čteme a máme jiné důrazy .. Vlastně máme +/- stejný konečný cíl, ale asi rozdílné představy o možnostech a o cestě, kterou dál..

M. Prokop 17.3.2019 23:06

Re: Moc se mi líbí

Souhlas.

Dobrou noc.

R. Brzák 17.3.2019 22:32

Re: Moc se mi líbí

souhlas

abych trend mohl zastavovat, musím se osobně nechat vést ideálem (byť je nerealizovatelný) - a tím je anarchokapitalismus...

M. Prokop 17.3.2019 23:07

Re: Moc se mi líbí

Já to nemám přesně pojmenované, jen kladu co největší odpor omezování svobody a propagaci toho omezování.

M. Němec 17.3.2019 21:39

Re: Moc se mi líbí

Myslel to s ním dobře.

Já bejt Fialou tak ho vykopnu hned po senátních, kdy podpořil veřejně Jakla za SPD, a ne kandídáta ODS Vláďu Kratinu.

Ještě bych pochopil, kdyby - protože byl Jakl dlouholetej tajemník Klause st., ho prostě volil a držel o tom hubu.

Ne, Držka si musí pustit hubu na špacír, aby všichni viděli, že je proti ODS.

Ať jde do prdele, držka. Je to xindl.

M. Němec 17.3.2019 21:54

Re: Moc se mi líbí

To samý s eurovolbama.

Ať k nim nejde, ale nechá si to pro sebe.

Ne tak Držka - na tisíci místech bude řvát o tom, že na to kašle a bude v Itálii.

R. Neveselý 17.3.2019 21:54

Re: Moc se mi líbí

Moje řeč, chachááá :-))

M. Kolář 17.3.2019 21:31

Re: Moc se mi líbí

Částečně je to možné... Když zjistil, že se tam z něj nikdo nepokaká, tak už mu na tom členství přestalo záležet..

J. Václavíková 17.3.2019 21:44

Re: Moc se mi líbí

Výstižné:

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/93849/bohumil-pecinka-vaclav-klaus-mladsi-neni-lidr-jen-influencer.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu