1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Klaus doporučuje uvážlivost

Václav Klaus doporučuje volit uvážlivý postoj k jednostrannému vyhlášení samostatnosti Kosova. Nedodal však, co si pod tím představuje. Více naznačil ministr Karel Schwarzenberg, který řekl,že s uznáním nemá smysl spěchat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AeroKarel 24.2.2008 0:04

Re: Re: Re: Máte recht,

Velmi reálné. Je to v nich jak v koze. Skoro ve všech. A to skoro znamená, že každý z dotyčných  národů obsahuje i nezmagořené jedince. Byť v počtu minimálním.

AeroKarel 23.2.2008 23:58

Re: Já zas souhlasím s vámi,

Ale nepozastaví. Jen konkrétní kluby nedostanou konkrétní peníze. Rychle je to pustí.

powerplay 23.2.2008 23:55

Zní to od vás nechutně,

ale něco na tom bude. :-(

powerplay 23.2.2008 23:47

Jo, to jsem zapomněl.

Dnes v tý polský telce mluvil srbský manžel jakési Polky, provdané do Bělehradu, která nikoli před deseti lety, ale dnes uvažuje o návratu domů. A doslova (tedy skoro doslova, jak má znalost jazyka stačí) řekl: "Kosovo je srdce Srbska". To podznamenávám pro ty, co se tu ptávají, proč Srbové stojí o nezáživnou placku s trochou uhlí a olova pod zemí a dvěma milióny vychudlých obyvatel. Asi halt na tu zbytečnost jsou názorové různí.

Pavel Kořenský 23.2.2008 23:43

Re: Re: Máte recht,

No, Irák ponechám stranou, ale v bývalé Jugoslávii mám jednak příbuzné (ve Slovinsku) a druhak různé dlouholeté známé a kamarády ve všech částech.

A po pravdě řečeno, jediné dobré řešení je to vybombardovat od Slovinska na jih pomocí neutronových  bomb, nechat vyhnít a pak znovu osídlit. Jiné trvalé mírové řešení bohužel neexistuje. Jsou jeden za 18 a druhý za 20 bez 2. :-(((

A to mně ještě příbuzenské vztahy vedou k jisté toleranci vůči Slovinsku, ačkoli minimálně jeden z bratranců by si zasloužil před zákrokem poslat někam na jih, kde ten neutron bude sněžit. :-(

powerplay 23.2.2008 23:39

Já zas souhlasím s vámi,

že to vyřešit nejde. Buď se budou ignorovat - nebo to bude horší. Zatímco naše televize dnes zmínila kulový, polská zmínila zajímavou věc: bylo zrušeno sportovní utkání srbského a chorvatského týmu. Kéž by to dál nevedlo, než že se na pár let pozastaví pár evropských pohárů.

Vlad 23.2.2008 23:38

Re: nacionalistické běsnění

Miku, kořeny jsou hlubší. Nejhorší zvěrstva v Evropě za II. sv. války páchali Chorvati (včetně jejich katolických kněží) na Srbech. Albánci jen využívají situace: jejich šéfíci k získání penězovodů pomoci, jejich grázlíci k zabírání majetků domorodců.

Jasné je jen jedno: pokud se Albáncům v Srbsku nelíbí, měli by jít domů. Nebo brzy bude Slovensko čelit požadavku na přičlenění Télgártu (Švermovo) a Česko Chanova k Indii.

AeroKarel 23.2.2008 23:32

Re: Máte recht,

Jak s Klausem obvykle souhlasím, v otázce Jugoslávie, Srbů, Kosova a Iráku zase ne až tak docela.

IMHO tam z špatných řešení byla zvolena nejméně špatná a lepší neexistují.

AeroKarel 23.2.2008 23:29

Re: Re: Kosovo a Euronadšenci

Zatím se o jednotné zahraniční politice EU neodvážil nikdo ani zmínit. Větší chiméru pohledat. To bude dobré tak akorát k zatržení iniciativ menších zemí, viz naše vyjednávání s Amíky o vízech. EU je nám platná co mrtvému kecky, ale po nabytí právoplatnosti prekabátěné ústavy už na vlastní vyjednávání nebudeme mít nárok.

A ti odborníci? Všimni si, že všichni vědí co kdo udělat neměl. Žádný nedoporučuje, co by uděláno být mělo.

Šumavák 23.2.2008 23:28

to jsou stále titíž.......

powerplay 23.2.2008 23:27

Máte recht,

jako by to Kosovo vybublalo v lednu či co. :-/ A že Aston zmínil prezidenta, rád bych podotknul, že kdo není hluchej a slepej, slyšel Václava vyjadřovat se ke Kosovu mnohokrát, ostatně se vo něm naposled koncem roku štěknul s Köhlerem.

Pavel Kořenský 23.2.2008 23:19

Re: Kosovo a Euronadšenci

No to je celkem jednoduché.

Zaujmou postoj "Jednotná zahraniční politika EU rozhodně ano, ale nesmí jít proti sféře ruského vlivu". V tom si začnou notovat se zdejšími panslavisty, antisemity, komunisty a jinými podivíny toužícími se přimknout k dubisku na východě.

Ale obecně vzato je veselé kolik se tu v posledních několika dnech vyrojilo odborníků v otázce Balkánské problematiky. Skoro tolik, kolik se v roce 2001 objevilo na Psu odborníků na Afghanistán a později na Irák.

powerplay 23.2.2008 22:47

Hlavně že EU

stáhla budovatelský personál a nám tam smrdí na pětset kluků. Jsem zvědavej na ty hbité reakce, až se některému z nich něco stane.

Mistr Jan Hus 23.2.2008 22:37

Re: nacionalistické běsnění

Nefalšuj historii, nebyl to Miloševič. ;-D

Emil XX 23.2.2008 22:31

Re: Re: Aurora

Já bych o jednom cílu věděl - Keller a jeho souputníci.

Emil XX 23.2.2008 22:29

Re: Nacionalistické běsnění

A kdo je shodí - pokud bude Putin DOST ostře proti, tak NIKDO.

Zdenek 23.2.2008 22:23

Re: Kosovo má jedinné řešení

  Myslis plot medzi Albanskom a Kosovom?  Dobry napad!

 

AeroKarel 23.2.2008 22:14

"Secesionistické státní novotvary "

Co prosím to má být? Slovinsko? Chorvatsko? Republiky na stejné úrovni co Srbsko, jen s menším vlivem v armádě?

Máte pravdu, že v krutosti si Chorvati moc nezadali. Ale napadeni byli oni. Slovinsko a Chorvatsko Srbům ještě prošlo. BiH bylo pěkné svinstvo, ale procházelo jim dost dlouho. Díky Amíkům, že jim to zarazili.

Pro budoucnost Evropy je nejhorší, že jen kecala a vysílala delegace. Čin přišel až od USA. Ostuda EU.

AeroKarel 23.2.2008 22:09

Re: Samostatmé Kosovo je chyba

Jo Ríšo, oni toho Srbové mají na triku víc než jen ty Kosovany. Ve Slovinsku rozbili co stihli a odtáhli, pak chvíli trénovali vraždění v Chorvatsku (druhá strana také), pak se do toho fest pustili v BiH, vzpomeňte na Sarajevo a Srebrenicu namátkou, v Kosovu už dostali na držťku, aby se uklidnili. Některé manýry nelze trpět donekonečna.

čtenář 23.2.2008 22:09

Re: Re: nacionalistické běsnění

Ovšem, nebyli sami. Secesionistické státní novotvary jim v tom zdatně sekundovali. Takže to je jistě dost úchylné, ukazovat pouze a jen na Srby a ty druhé za to stejné poplácávat po ramenou. Určitě to pro budoucnost Evropy nevěstí nic dobrého.

AeroKarel 23.2.2008 22:03

Re: nacionalistické běsnění

Tvrdé, leč reálné. Jen ten bolševík Miloševič na to nebyl sám, měl zdatné spolupracovníky v Srbsku i okolí.

To je ten problém srovnávání se Sudety. Československá vláda tam ani nevyvražďovala, ani nevypalovala. Srbové v Chorvatsku, BiH, Kosovu ano.

AeroKarel 23.2.2008 22:00

Re: Nacionalistické běsnění

Ověřeno v Dresden.

AeroKarel 23.2.2008 21:53

"Jsem opravdu zvědav na další vývoj českého eurooptimismu."

Masochisto.:-D

a 23.2.2008 21:45

Kosovo a Euronadšenci

Je psina, jak naši euronadšenci (v čele s s.Zaorálkem) nedávnou horující pro Euroústavu, včetně jednotné evropské zahraniční politiky, nejsou sto strávit maličkost, jako je uznání Kosova rozhodujícími státy EU. Jsem opravdu zvědav na další vývoj českého eurooptimismu.

Mistr Jan Hus 23.2.2008 21:43

A jak víš, že Filip hraje podle ruského partesu? Soudíš tak podle Vondry nebo sebe?

;-D

Hnyk 23.2.2008 21:26

Nacionalistické běsnění

Schladí nekolik dobře mířených bomb.:-P

mik 23.2.2008 21:21

nacionalistické běsnění

rozpoutal bolševik Miloševič a skočilo mu na to téměř celé Srbsko, podobně jako Němci Hitlerovi. Je štěstím Srbska i světa, že Srbsko není větší a silnější a nerozpoutalo větší válku. Teď ať se srbové vztekají jak chtějí, můžou si za ztrátu území sami. Kdyby kosovský problém řešili civilizovaně a ne po bolševicku vyvražďováním celých národů nemuselo k jeho odtržení dojít.

AeroKarel 23.2.2008 21:20

Re: V Kosovu EU šlápla do lejna a jen tak se toho pachu nezbaví

Kdo prosím trestá Irák?

Na teror napáchaný Srby ve Slovinsku, Chorvatsku, BiH a Kosovu Thaci nemá ani zdaleka.

V tomhle EU ani neselhala, ani nezvítězila. Dobré řešení totiž neexistuje.

AeroKarel 23.2.2008 21:16

Re: Re: Říše zla

Albánci zatím neokupovali širé okolí. Nejspíš je to pěkná pakáž, ale na Rusáky stačit nemohou.

AeroKarel 23.2.2008 21:15

"Momentalne je v Srbsku demokraticka vlada. Dokedy?"

To nevědí ani Srbové.