29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Katastrofální školství

Výrok ministra školství Dobeše o nemožnosti zavést povinnou zkoušku z cizího jazyka jistě vyvolá nejedno pohoršené och a ach. Dobeš je samozřejmě ten poslední, kdo by za to mohl, on je jen nositel špatné zprávy. Navíc, špatné zprávy, která je všeobecně známá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 1.9.2011 18:49

Re: Tak podobně to začíná

 To byl ode mne blbý pokus o vtip, pane Šimku. A věřím, že pan profesor je upracovaný více než já, lenoch.

F. Doušek 1.9.2011 18:46

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

Kdyby byli všichni Řekové jako Babák, topilo by se Řecko v penězích.

J. Kombercová 1.9.2011 18:44

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

Pokud na to budu mít, budu sedět také ve stínu (zde lípy) a popíjet něco dobrého. :)

J. Kanioková 1.9.2011 18:43

Já považuji za nejdůležitější matematiku, která učí logice...

Ty složitější věci v ní poslouží těm, kteří chtějí vyšší vzdělání a hlavně technické. Ale neuškodí ani těm, kterým se pak v profesním uplatnění či studiu vyšší matika vyhle. Prostě nevím o ničem, co by tak hodně donutilo lidi logicky myslet. Je ale potřebné, aby to učili dobří kantoři. Na základce mě matika moc nezajímala a kantoři nenadchli. Na střední ale přišel v prváku fantastický učitel, který se s námi vůbec nevzrušoval, honil nás jak psy, byl drsný a nemilosrdný.  Měl nás, bohužel, jen rok, ale budu na něj vzpomínat s úctou do smrti. Tehdy mě matika hodně chytla a další tři roky jsem neskutečně trpěla nad kantorkou, která pořád jen psala na tabuli a my opisovali, jednou za měsíc nějaký naivní testík, to bylo utrpení.

F. Doušek 1.9.2011 18:43

Pane Sedláčku, odpoledne jste se zde zmínil o

svém zájmu o historii Klatov a Klatovska. Vzpomínám, že jako malý kluk jsem od matky vyslechl, že v Lažanském zámku zemřel za podivných okolností dědic Škodových závodů. Jen přesně nepamatuji, zda to bylo na konci války nebo při řádění revolučních gard.

Nevíte o tom něco? Mně se zatím nepodařilo nic o té události najít.

J. Kombercová 1.9.2011 18:43

Re: Tak podobně to začíná

To o těch včelách vím již několik let... paní Varadinková, je zvláštní , že vy, osoba s rozhledem a nadhledem, vidíte jenom to, co vidět chcete. Já vidím, že jsme tu rozděleni přibližně na dvě skupiny, lidé starší, s názorem po letech zkušeností pevným, jen každá skupina vidí ten náš svět jinýma očima a myslím, že je dobře, že si za svým stojíme, když už si myslíme, že "to" tak má být. Tahle diskuze je diskuzí zajímavou právě proto, že se střetávají různé názory a ne že by všichni kývali v jednom rytmu. A nenechte se svést do smeček, jsme lidé a máme širší obzory než šelmy... k poslednímu odstavci bych mohla kontrovat, že když vy se tu všichni sejdete... atd. .:))

M. Varadinková 1.9.2011 18:42

Re: Školství

Nemýlíte. Matematika by měla být prioritou.  V dnešní době by mělo ubýt memorovacích předmětů -  proč se učit nazpaměť to, co lze snadno na pár kliknutí najít na internetu. 

Jenomže to chce, aby tu matematiku učili kvalitní učitelé. Když jsem byla na VŠ, tak v prváku nejvíc lidí vyletělo na matematiku. A jedna taková, co na tu matematiku vyletěla, když jsem ji po nějakém čase potkala, tak učila na ZŠ hádejte co? No přece matematiku:-) Ale to už je dávno.

Jenže teď je to snad ještě horší, aspoň pokud mohu soudit z výuky, kterou absolvoval můj syn. Oni se tu matematiku učili tak, že se biflovali jednotlivé příklady, místo aby pochopili princip. A když jsem mu vysvětlovala, že se všechno dá odvodit, že to do sebe logicky zapadá a netřeba se to biflovat nazpaměť, tak mi tvrdil, že to musí umět nazpaměť, jinak by to při písemce nestíhal. že všichni to umí nazpaměť a nikdo z nich tomu nerozumí.

Kvalitních učitelů je jako šafránu.

P. Hofman 1.9.2011 18:36

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

Babák je původem Řek, proto víc hodin sedí ve stínu pod cypřiši a popíjí si ouzo, než aby víc pracoval. Ale aby nedošlo k omylu, já ho chválím, v žádném případě to není kritika. Jen by pak neměl dělat poslance.

J. Kanioková 1.9.2011 18:34

Proč? s paní Varadinkovou to vnímám naprosto stejně.. a určitě nejsme samy,

spousta lidí, kteří  v počátku té šaškárny byli k Bátorovi dost negativně nastavených, jsou už v této době zcela na jeho straně. Protože ty argumenty proti němu jsou pořád tytéž a pořád nepodložené nějakým skutečným B. faulem..

P. Spáčil 1.9.2011 18:33

Re: Školství

V něčem se určitě mýlíte. "Jazyky. Technik se domluví vzorci a čísly, řemeslník výkresem" - to není pravda. Spoustu dokumentace k technologiím máte v cizím jazyku a bez jeho znalosti jste mimo. Nebo Vám přijede servisní technik ze zahraničí a jste opět mimo.

J. Kombercová 1.9.2011 18:31

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

To měl být vtip... také přeji hezký večer. :)

O. Uživatel 1.9.2011 18:27

Uživatel požádal o vymazání
F. Šimek 1.9.2011 18:27

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

máte pravdu! Omlouvám se. Špatně jsem to přečetl. Jen nerozumím tomu, proč bych vám měl dát jednu mezi oči? Jinak-takovým hejskům, jako je ten Babák, bych jednu rád vrazil....hezkej večer!

J. Kombercová 1.9.2011 18:21

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

Pane Šimku, četl jste, co jsem napsala... a že jsem vám dala za pravdu? S vámi bych se potkat nechtěla, držela bych jednu mezi oči jen so bych řekla b, kdoví jestli ne jen a. :))

F. Šimek 1.9.2011 18:18

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

mluvím z vlastní zkušenosti. Když dostanete pěstí do horních zubů, musíte mír rozbitý horní rty a navíc musíte mít rozbitej nos. O nějakých řezákách a veverkách není řeč. Jak byl nalitej, tak upadnul a vylomil si je o stůl. Nikoliv vyrazil. Mluvím z praxe. Závodně jsem boxoval. Je jasný, kdych já toho hejska trefil, tak bych mu rozbil celou hubu. Nevím jakýho odborníka jste se ptala, ale i lapiduch by mi dal za pravdu!

J. David 1.9.2011 18:18

Školství

Stanovme konečně priority oborů vzdělání. Asi tak. Někdo musí nejprve vytvořit materiální hodnotu. Od té se odvíjí vše. S prázdným žaludkem se nedá na latrínu lézt. K čemu nám bude přehršel humanitních vzdělanců, ekonomů, politologů či právníků, když "nebude z čeho tlačit"? Každý umí jen žvanit "co by se, kdyby se". Ale tu materiální pdstatu musí umět někdo vytvořit, aby bylo možno nadstavbu honorovat. Již císař Vespasián musel umět postavit veřejné záchodky (musel mít na to odborné lidi), aby mohl zavést institut poplatků včetně nadstavbových odborných výběrčích. Pak mohl synkovi dát čichat k mincím se slovy "pecunia non olet". Proto si myslím, že ve školství by měla být prioritou matematika, teprve potom to ostatní.

Jazyky. Technik se domluví vzorci a čísly, řemeslník výkresem. Tím nepopírám nutnost jazykové vybavenosti. Za první republiky jezdili děti na "handl do sudetengau" a naopak. Ty dva měsíce jim daly více, než zbytek roku ve škamnách při hodinách němčiny. Sice žádná "hochdeutsch", ale domluvili se pak docela dobře. 

Ve škole kantoři většinou mentorují, bez souvislostí. K čemu je mendíkovi info o Ruchovcích, Lumírovcích, nebo jamb, trochej či distichon? Vysvětlit limitu, derivaci či integraci funkce vzhledem k praktickému užití, je od absolventů PF irelevantní. Učil jsem před léty,jako nepedagogický externista, 6 let IT na SŠ. Teprve tam jsem mendíkům objasnil na konkrétních případech užití matematiky, které jim interní pedagog neobjasnil. Toto asi školometi nepochopí. Dienstreglamá a nalinkované okraje v sešitech, to bylo hlavní, ale podstata unikala. Unikum byli školdozorci (inspekce) od zřizovatele. Něco tak blbého, aby našinec pohledal. A to je systém školství. Trafiky, Indoše, státní madurídy, bádání nad vybádaném, ale podstata v hajzlu. Asi jsem zpozdilec, ale objasnit matematicky stoupání metrického či withwortova závitu, nebo bodu zvratu v ekonomice, není tak složité. Jazykozpyt až později, umět se jazykově vypořádat se stavem řešení. Mýlím se?

M. Varadinková 1.9.2011 18:17

Re: Tak podobně to začíná

Před pár dny jsem viděla TV dokument o afrických včelách, co se postupně od jihu rozlézají po celém americkém kontinentu. Jsou strašně agresivní a útočné, a funguje to tak, že kromě žihadla Vás zároveň označkují nějakým feromonem, takže po prvním žihadle už ostatní včely vědí, na koho mají útočit, a zpravidla zaútočí v takovém množství, že svou oběť (klidně i člověka) zabijí.

No a ta vaše smečka se chová podobně jako ty včely. Sice ta hlavní včela (Jílek) má ban, ale o to víc se tady snažíte vy ostatní, když se tu sejdete všichni proti jednomu.

J. Kombercová 1.9.2011 18:07

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

Vy jste včera říkal, že prakticky není možné vyrazit přední zuby bez poškození okolí,tj. rtů a nosu. Já spíš věřím lidem, kteří vědí, co říkají, protože z praxe znají. Tedy i vám. :)

Jinak, jak jsem četla připomínky k incidentu, lidé psali, že přišel o řezáky, další omyl, přední zuby veverky jsou hlodáky (viz Dívku na koštěti).

M. Varadinková 1.9.2011 18:07

Re: Tak podobně to začíná

Proč? Já neumím řecky:-) Je otázka, jak to někdo přeložil tomu řeckému premiérovi do řečtiny, jak řečtí novináři (dez)interpretovali jeho slova a jak to potom přeložili čeští novináři z té řečtiny do češtiny.... Prostě taková tichá pošta, kde si navíc v každém kroku každý ze senzacechtovosti přisadí trochu víc konfrontačního tónu, u nás navíc ještě zveličeného tradiční pravdoláskovou klausofobií. 

M. Varadinková 1.9.2011 17:48

Re: Tak podobně to začíná

Ale to není titulek k rozhovoru, ale k reakci Řeků na něj.

F. Šimek 1.9.2011 17:45

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

já jen, že včera ve všech novinách psali, že ho vrchní zbil. Dneska o tom hejskovi ani muk....

L. Brabencová 1.9.2011 17:32

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

možná to budou ještě řešit někde v baru. :-)

F. Šimek 1.9.2011 17:28

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

vidím, že moje radost byla předšťastná....

J. Kombercová 1.9.2011 17:27

Re: Objevily se okopávačky kotníků.

Myslíte vaše kotníky? Nejsou důležité. Kdoví jestli vůbec jsou. :))

M. Varadinková 1.9.2011 17:26

Re: Tak podobně to začíná

Já se ale vždy snažím vycházet z reality a ne z bludů. Ten Římský klub, i ten Bilderberg, i to členství v nich, ty knihy, ta videa s vystoupeními těch lidí ....  to je přece realita a žádný blud. Naopak kecy o tom, že Klaus je agentem Rusů, jsou ničím nedoložené paranoidní bludy.

R. Sedláček 1.9.2011 17:21

Pane Vandasi

musím se s hanbou přiznat, že Dobříš neznám. Nebyl jsem ani spisovatel, ani jsem nenavštívil věhlasné rukavičkářské závody. I když jsem začal v r.1980 studovat Kožařskou průmyslovku tehdy v Gottwaldově. Měl jsem od Vás jen spolužačku a kamarádku Šárku Hanuskovou, ale po roce jsem přestoupil na strojařinu a od té doby ji neviděl. Vaším městečkem jsem několikrát projížděl a naposledy někdy před patnácti lety jsem z vojenského útvaru v lesích u Dobříše odvážel do Klatovských kasáren 300 článků kalorek a cestou na Zbirohu ještě přikládal kadibudku pro kolegu na zahrádku. Ať se vám dílo daří i dál.

L. Brabencová 1.9.2011 17:20

Objevily se okopávačky kotníků.

L. Brabencová 1.9.2011 17:18

Re: jak to dopadlo s tím hejskem Babákem?

Barman má bobříka mlčení a podle Klasnové se potrestal sám,že přišel o zuby.Tím je to vyřešený.

O. Uživatel 1.9.2011 17:16

Uživatel požádal o vymazání
J. Kombercová 1.9.2011 17:16

Re: Tak podobně to začíná

Tak to si musíte rozmyslet, co píšete. Pokud jste byla chameleon, bylo to v pohodě. Když už jste si vybrala barvu,tak si za ní stůjte a nebrečte.