19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

K lidu blíž

Nejvíce generálů se vyrojí po bitvách. Míněny jsou bitvy válečné i neválečné, ve významu obrazném. V politice je to trochu jiné. Samozřejmě, že po vyhraných volbách bude každý vysvětlovat, proč ta dotyčná strana vyhrála a po prohraných volbách bude každému nad slunce jasnější, kde byla chyba. Specifika politiky je v tom, že generálové vědí už před volbami, v čem je ta či ona kampaň špatná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Frenky 12.4.2006 9:10

Daňové úniky, které podporuje vláda.

Včera jsem slyšel mluvčí ministerstva pro místní rozvoj, že u nás přibližně 40.000 lidí pronajímá regulované byty načerno. Průměrný čistý příjem (v šedé ekonomice nedaněný příjem) se odhaduje na 100.000 Kč na jeden byt. Celkem ročně se odhaduje zatajený příjem na 4 miliardy Kč.

Současná vláda tak napomáhá šedé ekonomice. Nebo-li je spolu zodpovědná za trestnou činnost, kterou svojí nečinností podporuje.

Em 12.4.2006 9:13

Re: Daňové úniky, které podporuje vláda.

Nejenom vláda, Frenky i opozice. Projdi si hlasování.

Béda 12.4.2006 9:19

Re: Daňové úniky, které podporuje vláda.

Frentky, nic proti Vám, ale ta čísla mi připadají, že to je jenom za samotnou Prahu. Tedy, těch 40 tisíc načerno pronajatých bytů. Průměr 100 tisíc čistého ročně nedaněného přjmu na 1 byt je přehnané dle mého i pro Prahu. Možná je to v Praze na 1 byt 3 + 1, tedy zhruba 8330 Kč měsíčně, plus náklady...

Béda 12.4.2006 9:20

Re: Re: Daňové úniky, které podporuje vláda.

Frenky, sorry.

Lea 12.4.2006 9:00

dotaz

od tématu. Jaký máte názor na to,že při stanovení pevného základu důchodu bylo počítáno nejen s penzijním připojištěním,ale i s 10% příplatkem ze mzdy dětí rodičům? Je odvedení těchto 10% skutečným výrazem lásky dítěte k rodiči? A co důsledky v praxi?

Pavla B. 12.4.2006 9:17

Re: dotaz

Proč by mělo být nějaké procento ze mzdy "výrazem lásky"? To jsem naprosto nepochopila.

Jinak princip, kdy se nějakým způsobem na výši důchodu zobrazí počet vychovávaných dětí a jejich vzdělání, považuji za velmi správný.

Nemyslím si, že by rodina z dětmi na tom měla být po finanční stránce naprosto stejně jako bezdětná rodina - to znamená, že by jí měl stát všechny výdaje kompenzovat. Nějaké stimulace ano - pokud je "přísun" dětí v zájmu celé společnosti, ale nepřehánět. Nakonec děti si každý pořizuje dobrovolně.

Jenže: rodina s dětmi žije dlouhá léta, než se děti postaví na vlastní nohy, podstatně skromněji, než kdyby si děti "odpustila". Nedosti na tom - rodič převážně pečující o děti (rodičovská dovolená, nemoc dítěte) má "opožděnou kariéru" a po celou dobu svého prosfesního života nižší příjmy než jeho stejně vzdělaný a pracovitý kolega na stejné pozici. To se nakonec odrazí i ve výši jeho důchodu. Navíc rodiče dětí si na stáří nemohou ušetřit takové částky jako bezdětní.

Navrhovaný princip kromě toho podporuje investice do vzdělání - vzdělanější potomek bude mít pravděpodobně vyšší příjem než méně vzdělaný.

Lea 12.4.2006 9:43

Re: Re: dotaz

Já to tak nevidím. Neberu příklad bezdětné rodiny. Vezmu příklad rodin s dětmi,či jedním dítětem. Je málo případů,že rodiče přežijí dítě,či děti? Je málo případů.že rodiče dopřejí dítěti vzdělání v oboru,pro které má nadání. Vynaložili také náklady,ale dítě je zaměstnáno v oboru např. humanitního a hůře placeného zaměstnání. Rodiče dítěti podřejí VŠ vzdělání,ale to se zásluhou dopravní nehody dostane do kriminálu.Pak bude mít např.několik let problém sehnat práci.Ještě mne napadá příklad sebevraždy dítěte. A to úmyslně obcházím nezaměstnané,kteří přišli o práci propuštěním ze zaměstnání pro nadbytečnost,kdy je otázkou dalšího zapojení např. rekvalifikace a poté práce méně honorovaná.

Pavla B. 12.4.2006 9:54

Re: Re: Re: dotaz

Předpokládám, že systém by měl fungovat takto: Dítě bude odvádět 10 (dejme tomu) % mzdy do nějakého fondu, něco jako dnešní sociální pojištění.  Z tohoto balíku se budou vyplácet částky všem rodičům podle toho, kolik vychovali dětí a jak dlouho na nich byly děti finančně závislé (tzn. jestli mají učňák, SŠ nebo VŠ). Ne že by ten, jehož dítě má i po VŠ nízký plat, dostával méně než ten, jehož dítě vydělává milióny. Tím se odstraní i problémy s eventuelním úmrtím dítěte a další Vámi jmenované.

Lea 12.4.2006 10:03

Re: Re: Re: Re: dotaz

Pavlo,předpokládáte špatně. Včera mi Němcová s mikrofonem na bradě sdělila,že dítě si určí,zda bude zasílat těchto 10% oběma rodičům,nebo jednomu. To už je v rámci dohody dítě-rodiče.

Pavla B. 12.4.2006 10:09

Re: Re: Re: Re: Re: dotaz

No tak to je blbost nemající obdoby. Proč se chce ODS montovat do rodinných vztahů?

Lea 12.4.2006 10:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz

Dotazujte se Němcové,mně to také hlava nebere.

Jura Jurax 12.4.2006 10:20

Re: Re: Re: dotaz

Nesouhlasím. Zbytečně zdůrazňujete zcela okrajové detaily. Princip navrhovaného příspěvku k důchodu je naprosto  správný, ovšem  uvědomte si, že svět z principu nemůže být totálně spravedlivý. Specielně dítě má talent na něco, co nesype - ono holt na každý má talent na lední hokej, semtam ho někdo má na hrudní chirurgii třeba nebo na lingvistiku či výuku dětí ... ono když je dítě pečlivě rodiči vychováno, když se dítě snaží a taky uvážlivě zvolí obor svého snažení, rodiče škodní nebudou.

Béda 12.4.2006 9:43

Re: Re: dotaz

Ano, ovšem to by nesměly existovat podpory rodin s dětmi, placené i těmi bezdětnými. Tedy porodné, dětské přídavky, úlevy na daních rodičům, dotované školy, zdravotnictví, a tak dále. Tedy, dostávat (rodiče) od všech, i bezdětných a na důchod dostávat pak jen od svých dětí. Bezdětní (i ne vlastní vinou) mají smůlu. Nejsem bezdětný, připomínám, ale připadá mi to tak, že do vychování dětí chcete solidární systém a na důchod nesolidární. Brát ze všech stran.

Pavla B. 12.4.2006 10:06

Re: Re: Re: dotaz

Jde o to, zda je v zájmu bezdětných, aby se alespoň jiným lidem rodily děti. Můj názor je, že ano - ale netrvám na tom, aby okamžitá podpora měla tak masívní formu jako dosud.

Vezmu to trošku oklikou: nedávno jsme se tady radovali nad mírně, ale vytrvale rostoucí porodností v ČR. Dívala jsem se na nějaké podrobnější údaje: nejvyšší porodnost byla vloni v Teplicích, Jirkově, Chomutově a dalších severočeských městech. Nejsem rasista, ale přesto by mně, zajímalo, připadá-li na jednu českou ženu puohých 1,12 dítěte (což je dost katastrofa), kolik dětí připadá na jednu českou neromskou ženu?

Týká se všeobecně slabších sociálních vrstev: pro tyto rodiny má význam výše porodného a dětských přídavků. Pro lépe situovanou rodinu je tohle všechno milé, ale nepodstatné. Pokud by chtěl stát podporovat porodnost ve finančně lépe zabezpečených (pravděpodobně vzdělanějších) rodinách, měl by se spíše zaměřit směrem "děti jako investice do vzdálenější budoucnosti". Pokud by tuhle vizi nějaký pomatenec nenapadl jako rasistickou:-)

Béda 12.4.2006 10:31

Re: Re: Re: Re: dotaz

Souhlas, ovšem návrhy ODS směřují k tomu, aby rození a výchova zdravých a vzdělaných dětí v zájmu bezdětných nebyly.

Andy 12.4.2006 9:46

Re: dotaz

je odvedení více než padesáti procent mzdy ( v mém případě) státu výrazem lásky občana ke státu ?

Honza 12.4.2006 8:58

Šejno,jděte raději připravovat mávátka

Racek už Vám veze červenej krepák,možná Vám to půjde líp než ty počty.

Mirek Šejna 12.4.2006 8:44

Něco k diskuzi

Další data z tlusté peněženky ODS: (viz: http://www.ods.cz/volby2006/kalkulacka/ )

Hrubý příjem                   dnešní daň                     15% rovná daň

20 000,-                                   2 018,-                           4 343,-  8-o

30 000,-                                    4 164,-                          6 075,-  8-o

Víc to komentovat nebudu, aby nebyl označen za demagoga.

Terry 12.4.2006 8:46

Re: Něco k diskuzi

Tlustý ti to vysvětlí (nebo vytmaví??!!)

Honza 12.4.2006 8:50

Jdě s tím do p......e ,soudruhu

Vy chcete prostě šacovat kapsy na věčné časy a klidně si tady uženete žaludeční vředy.Líbí se mi Váš strach soudruzi,Vy se bojíte až s toho s.......e :-)

huhu 12.4.2006 8:52

Re: Něco k diskuzi

vy asi nejste jen demagog ale pořádný blbec. Až dolů jste asi nebyl tu kalkulačku schopen dočíst. protože výsledný příjem je dle Tlustého 21130,- / nyní 19105,- a to ve variantě bezdětný, bez manželky. Pokud byste měl děti je ten rozdíl ve prospěch ODS výrazně větší.

Mirek Šejna 12.4.2006 8:59

Milý Huhu,

blbce ze sebe děláte Vy. Já jsem tdy před chvílí tvrdil, že kouzlo tlusté peněženky je v tom, že ODS výrazně sníží odvody na důchody (tj. sociální pojištění). Takže čistý příjem budeme mít samozřejmě vyšší než dnes.

Pouze dnešní důchodci utřou hubu, protože jim stát bude moci nabídnout o 22% méně. A pokud jim ODS slibuje naopak více, tak si na to bude muset půjčit.

huhu 12.4.2006 9:13

Re: Milý Huhu,

pokud vím chce ODS od 1.7.07 zvýšit paušálně důchody o 1000 Kč. Vaše demagogie či asi blbost  spočívá v tom, že ze systému vyberete jeden údaj a tím máváte. To je běžná metoda jak blbnout hňupy. A ještě k daním - k těm, které socani dnes vyberou je třeba připočítat  deficit (daně na dluh) - pak ty současné daně jsou ještě vyšší

Mirek Šejna 12.4.2006 9:46

Huhu,

jestliže ODS zvýší důchody o 1000,- kč a zároveň slibuje, že důchody budou minimálně na úrovni 42% průměrné mzdy, pak mi nějak nepasuje to jejich avizované snížení povinných odvodu na sociální pojištění o 22%. Já chci vědět, kde na to ODS vezme. Nic víc. Asi jsem blbý, jak říkáte, ale já se jen ptám Vás chytrého.

Kajan 12.4.2006 9:16

Re: Milý Huhu,

Mirku Šejno, už zase blbnete ! Dzp.

Mirek Šejna 12.4.2006 9:51

Kajane, blbnu,

dovolil jsem se totiž zeptat, kde na to ODS vezme. A to se tady na Psu nesmí. No, blbnu Kajane. Místní hurá-stoupenci ODS mi na mé otázky nejsou schopni odpovědět, a tak mě označují za bolševika atd. Už se polepším a nebudu klást politicky nepohodlné otázky.

??: 12.4.2006 12:06

Re: Re: Milý Huhu,

Kajane;

on se jen slušně zeptal na to, co zajímá i mne : Kde na to vezmou ?

Em 12.4.2006 9:30

Re: Milý Huhu,

No oni někteří nechtějí mluvit o tom, jak jim ty peníze oklikou zase z kapsy vytáhnou. Nebo se peníze množí samy, třeba dělením jako bakterie;-D?

Honza 12.4.2006 9:03

Re: Re: Něco k diskuzi

nějakej Šejna krad jetelový semínka,příbuznej ?Že Vy jste chodil do matematického kroužku mladých sociélních demokratů se Sobotkou ?

huhu 12.4.2006 9:16

Re: Re: Re: Něco k diskuzi

tady neprojevil ani tak neznalost matematiky, jako spíše "politickou práci" jak vystřiženou z nějaké brožurky mladého komsomolce...:-P