28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Jedna malá jistota

Po čtvrtečním parlamentním klání má občan jedinou jistotu – pokud měl dost nervů a síly věc sledovat. Má jistotu, že se iluze o spolupracující koalici zhroutila a že se politika opět propadla do stavu, kdy je veřejný zájem až na posledním místě. Pokud by někdo chtěl bádat nad tím, proč se propadá prestiž standardních politických stran a proč lidé ztrácejí důvěru v zastupitelskou demokracii, těžko by si vybral lepší příklad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vobr 24.6.2016 8:27

JUNCKER A MERKEL TO DOBŘE KOUČUJOU !!!

.... to Britové jsou blbci !!!

____________________________________________________

VÍCE EVROPY !!!

J. Franke 24.6.2016 8:25

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Britové, vítejte u nás!

J. Ptáček 24.6.2016 8:23

Brexit je názorný příklad

Brexit je názorný příklad, že módní referenda mohou být pěknou pastí. Třeba při referendu o využití jaderné energie má atomový vědec stejný hlas jako babička z Horní Dolní. U referenda jde zejména o to, jak se propagandou zmanipuluje většina neznalých a nerozhodných voličů.

J. Franke 24.6.2016 8:27

Re: Brexit je názorný příklad

No vidíte! Britové se žádnou propagandou masírovat nenechali a dokázali zdánlivě nemožné...

A. Trick 24.6.2016 8:44

Re: Brexit je názorný příklad

Si myslím, že jakubovéjandové budou kvákat, že za brexit může ruská propaganda.

J. Fialová 24.6.2016 8:28

Re: Brexit je názorný příklad

U klasických voleb ovšem dtto: Jak zmanipulovat babičku z Horní Dolní, aby hodila hlas "té správné straně", která pak bude 4 roky rozhodovat za ni :)

V. Váňa 24.6.2016 8:29

Re: Brexit je názorný příklad

Vážený pane Ptáčku!

Vy jste ten, kdo ví, co je dobře a co špatně? Použiji-li Vaše přirovnání, Vy jste ten jaderný vědec, který je skutečným odborníkem na to, zda je odchod VB správný nebo nesprávný?

Historie nás učí, na tom bychom se snad mohli shodnout, že systémy nejsou v zásadě reformovatelné zevnitř. Posledním toho příkladem je EU.

Považuji EU obecně za správný projekt, ale naprosto nemožně zorganizovaný. Třeba její rozpad dá vniku něčeho lepšího. Možná, že ne.

Já ale například určitě nejsem příznivcem situace, že budeme držet do nemožnosti EU proto, že špatně zorganizovaný projekt je lepší než žádný. Raději rychlý řez.

J. Ptáček 24.6.2016 8:46

Re: Brexit je názorný příklad

Já tedy vůbec nevím co je dobře a co je špatně. Co je dobře vím snad jen ve svém oboru. Jak kupř. postupovat proti kůrovci (to není můj obor) - má se o tom rozhodovat v referendu?

P. Vandas 24.6.2016 9:00

Re: Brexit je názorný příklad

Ano. Kdybychom o kůrovci rozhodovali lidé v referendu, tak by už byl kůrovec dávno vyhuben a Šumava by šuměla zdravými lesy. Když o tom rozhodují samozvaní "odborníci" tak je Šumava mrtvý sežraný les a zákaz vstupu. :-):-):-)

Z. Čábelka 24.6.2016 9:11

Re: Brexit je názorný příklad

Toť obraz Zelené politiky - anarchie.

R. Langer 24.6.2016 9:19

Re: Brexit je názorný příklad

To jste vystihl naprosto přesně! A vůbec nemusím být "odborník na kůrovce"!

P. Hlosta 24.6.2016 8:31

Re: Brexit je názorný příklad

Tohle je typický příklad demagogie! Předně znevažuje demokratický princip a používá k tomu rádoby odborný náhled k problematice referend.

Co tak udělat pokus s referendem zde na diskuzi, kdože má názor ten, aby Ptáček vůbec nediskutoval?! Vždyť má názor ke mně opoziční a to teda prrr! ;-)))

R. Brzák 24.6.2016 8:41

Re: Brexit je názorný příklad

myslím, že byste byl překvapen. Ačkoliv pan Ptáček má velmi pomýlený názor nejen na referenda, či na babičku z dolní horní, já první budu přesvědčovat logickou argumentací, aby mu bylo zachováno právo zde své hlouposti projevovat. Protože zakázání diskuze někomu druhému potenciálně ochudím sebe. Protože zákazem nejenže jeho názor nezměním, ale posunu jej do ilegality. Protože svoboda slova je základem svobody i té mojí. A diskutéři zde jsou ve většině moudří lidé, či diskutéři zde jsou všichni schopni i moudrých rozhodnutí.

J. Novotny 24.6.2016 8:48

Tak to jste vedle

Můžete mi vysvětlit proč by názor atomového experta měl být relevantnější než ten babičky z Horní Dolní?

1. atomoví vědci jsou dobří v mnoha věcech, často ovšem nejsou moc dobří v rozhodování u věcí, které nejdou jednoznačně spočítat

2. mají obrovský bias. Hlasování proti využití JE by znamenalo hlasovat proti oboru, který je jejich životem a který je živí. Je to dobře vidět na rozporu s pravděpodobností havárií počítaných těmito vědci a skutečným počtem havárií.

3. oba ponesou následky toho rozhodnutí, pokud bude chtít babička z HD nechat rozhodnutí na někom jiném, tak si jej vybere podle svých preferencí, ne podle toho, že je někdo v "expertní komisi" nominované podle lobbystických zájmů

M. Moravcová 24.6.2016 11:05

Re: Brexit je názorný příklad

no vidíte a ta babička z Horní Dolní může mít víc rozumu než jaderný fyzik. To jsou většinou pro život nepoužitelní mimoni.

J. Fialová 24.6.2016 8:20

přehledná mapa jak kde hlasovali

http://cdn.i0.cz/src/public-data/60/96/c9857bdc35558be6034e37b55aaf_base_optimal.jpg

J. Balcar 24.6.2016 8:35

Re: přehledná mapa jak kde hlasovali

Každý hlasoval podle toho, co mu členství v EU přineslo.

J. Fialová 24.6.2016 8:16

Konečné výsledky :)

"Pro Brexit hlasovalo 17 410 742 lidí, pro setrvání v Evropské unii 16 141 241."

J. Fialová 24.6.2016 8:17

a zajímavé:

Jak hlasovali pro Remain podle věku:

18-24 let: 75 %

50-64 let: 44 %, nad 65 let: 39 %

S. Lazárek 24.6.2016 8:21

Re: a zajímavé:

To je zajímavý poměr a mladí se můžou cítít svými staršími spoluobčany právem podvedeni, protože až se to bude natírat příště, tak vy už tu nebudete, maminko.....:-)

P. Hlosta 24.6.2016 8:26

Re: a zajímavé:

To je právě ta současná tendence nerespektu stáří v jeho hodnotách. Zesměšnit staré je pošetilost mládí, občane! Mně jeden spolupracovník z lumpenproletariátu kdysi řekl, když jsem se vzrušoval nad neúctou ke starým - "Starého praštím po palici, vezmu si jeho prachy a co potřebuji vědět, to se dozvím na internetu!". Jistě že to podal s nadsázkou. Ale tendence je skutečně taková, že by staří byli lepší zplynovaní, než živí.

P. Boublíková 24.6.2016 8:27

Re: a zajímavé:

Ano, z toho duvodu bych dedkum a babam (vcetne sebe) sebrala volebni pravo. I o nasem setrvani v eu by se melo hlasovat znovu, nebot kdo ma mene nez 35, nehlasoval a vymalovali jsme to za ně. Vy se rozvádět nemusite, muzete opet hlasovat pro eu.

S. Lazárek 24.6.2016 8:31

Re: a zajímavé:

Dělejte, jak myslíte. Já bych to nechal, jak to je.

P. Aron 24.6.2016 8:37

Re: a zajímavé:

Mladí revolucionáři, staří dvorní radové....Právě, že mladí lidé snáze podléhají propagandě jak ukazují zkušenosti s nacismem i komunismem.

R. Brzák 24.6.2016 8:51

Re: a zajímavé:

Mladí se přirozeně cítí starými "podváděni" neustále. To teprve v dospělosti (která nemá nic společného s hranicí osmnácti let) si uvědomí, to, co jim v mládí unikalo. Unikalo proto, že příliš podléhali strachu - nenechte se mýlit, mladší se svojí odvahou a zbrklostí vůbec nejsou strachu prostí, jen svůj strach "překonávají" bojovností. Ale strach zaměří pozornost na příliš úzkou výseč reality - kterou člověk naopak nahlédne snáze s postupujícím věkem.

M. Berka 24.6.2016 8:39

Re: a zajímavé:

Ani ne, za 20 let by to vypadalo stejně, protože mladí dostanou rozum a budou mít stejný názor jako ti starší dnes... To zase jen někdo vytváří iluze, že se názor společnosti změní. Není to pravda.

S. Lazárek 24.6.2016 9:00

Re: a zajímavé:

To je neprůstřelná logika.

P. Hlosta 24.6.2016 8:19

Re: Konečné výsledky :)

A nerozhodní i laxní voliči se nedají započítat. V každé společnosti je problém právě s takovými. Jsou to lidé, kteří přežívají a o své budoucnosti nepřemýšlejí. Maňána!

T. Kohout 24.6.2016 8:15

Juncker

Hlavně by měl zmizet z jeviště p. Juncker. To je opravdová ostuda celé civilizace (a možná i galaxie), že tento pán se může dostat do takové funkce a držet ji.

S. Lazárek 24.6.2016 8:19

Re: Juncker

Protože lidé jako Juncker nepochopili, co hlavně by měla být EU, i proto Británie odchází. Nemám pocit, že by se tam dnes tančilo všude, ale bude jistě zajímavé sledovat, jak si Británie poradí s novou situací a se Skoty a možná i s Iry, kteří podle mne budou chtít UK opustit. Když se kácí les, lítaj třísky.....:-)