19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Je po bouři

Vláda dostala důvěru a vlny si lehají. Probírá se klukovská slovní přestřelka Babiš – Kalousek, pan učitel je měl oba vzít za ucho a vyvést ven, pikantní je to, že v danou chvíli by ten vyvádějící byl Tomio Okamura.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 15.7.2018 11:54

K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

TEDY KOMPOZITIVNÍ TEORIE ?

Vědecká kompozitivní teorie, tedy suma informací získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd, navzájem provázaných a neodporujících si, viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F.Hayeka, je vždy nejvyšším, stále vědou aktualizovaným, věděním lidstva a přináší právě taková vysvětlení. Vždyť zkoumá a předkládá informace o samotné podstatě lidského světa a jediné možnosti lidstva existovat a jde do takové hloubky, že vysvětluje až samotnou lidskou mysl. Je to tedy vysvětlení lidské mysli jejím prostřednictvím.

Samozřejmě, výhradně bez pověr a mýtů a žádné náboženské nebo okultní předsudky nejsou povoleny. Jinak by přístup k tomuto zkoumání nebyl čistě vědecký a nebyl by prost jakýchkoliv zavádějících pseudovědeckých praktik, tedy by nebyl seriózní.

Co tedy relevatní společenští vědci zkoumají, když mají tak vysokou ambici lidstvu předložit hluboké a důkazy podložené vědecké informace, které, jak se ukázalo, zcela mění dosavadní představy lidí o svém původu a principech, které nám, lidstvu, umožňují být. Samozřejmě, imkdyž to nebylo původním záměrem, bylo to vědeckým postupem odhaleno a prokázáno. Okřídlené rčení, lidé si myslí o světě něco jiného, než by si měli myslet, tady dostává skutečně reálný a realistický průkaz.

K. Janyška 15.7.2018 11:54

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

V první řadě berou vědci do úvahy, samozřejmě za využití všech poznatků věd přírodních to, odkud se člověk biologicky vzal a jaké jsou jeho první jakési předlidské, pololidské a časem už lidské kroky na Zemi a jeho chování, které si už dovedeme představit a které umíme uchopit inteligenčním instrumentáriem našich myslí. Lidé svoji pouť vesmírem a po zemském povrchu začali ve smečkách a kmenech o velikosti zhruba 50 jedinců a žili v kmenové společnosti se vším všudy, drženi pohromadě altruismem a pudem sebezáchovy, tedy neosobními, genetickými a doslova přírodními principy, shodnými s ostatními druhy.

Kompozitivní teorie se však nezabývá genetickými a biologickými základy lidstva, ty si kdykoliv vypůjčí od věd přírodních, lépe řečeno, zahrne je v případě potřeby a jejich trvalé platnosti do výkladu, nýbrž kulturní evolucí a spontánnímí, tedy neosobními silami, které ji vyprovokovaly a vyprodukovaly. Zabývá se vznikem inteligence, rozumu, mentální výbavou člověka a zejména mezemi a mantinely, které nám souběžná souhra spontánních sil, které nás stvořily a dále nekonečně dotvářejí stran obsahu a výbavy našich myslí, doslova diktuje a klade.

K. Janyška 15.7.2018 11:55

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Zabývá se tedy zejména objevem obchodu, coby základním hybatelem kulturního vývoje, neboť to on a důsledky z něho přinesl civilizaci, tedy přeměnu divocha v civilizovaného člověka a tento proces vyšší a vyšší subjektivizace a individializace jednotlivců probíhá stálem a je nekonečný.

Zejména se však zabývá řídící strukturou, a jiná není možná a nikdy nebyla, spontánním řádem civilizovaných a celého lidského světa. To je podstata a jediná možnost přežití lidstva a nelze ji zorganizovat. Je také jedinou možností, jak mohou jednotlivci a jejich organizace, sledovat nekonečný počet cílů a účelů svých jednání tak, aby nenaráželi do ostatních. Souběžně tato struktura vyvinula skrze interakci jednotlivců pravidla chování, která se stala obsahem souběžně se vyvíjející lidské mysli. Tedy spontánní řád lidského světa, tedy lidský svět, řídí nás, ne my jeho. Kdykoliv se pokusíme to zvrátit, a nepůjde to nikdy, přivoláme si na sebe katastrofu.

Tedy důvod existence kompozitivní teorie je, aby lidstvo vyvedla z toho strašného omylu, Myslí si, že je už tak chytré, že si může dělat co chce a že může řídit lidský svět. Nejde to a nikdy to nepůjde.

K. Janyška 15.7.2018 11:55

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Lidská mysl je totiž vnitřní součástí tohoto supermechanismu, je složena z jeho pravidel chování a nemá žádnou možnost se dostat mimo něho a organizovat ho. Strašných příkladů takovéto nemožnosti je dost a dost, zejména v novodobých dějinách - SSSR a jeho světová socialistická soustava. Lidé však nevědí proč to dělají a nevědí ani proč jich u toho vždy tolik zahyne. Věčným pokusům zorganizovat nezorganizovatelné, tedy spontánní řád světa, tedy lidský svět sám, říkáme socialismus. Má nespočet podob. V poslední době například zejména rudočernými socialisty řízenou Evropskou unii.

Kompozitivní teorie, tato nejsložiitější vědecká materie ze všech, nám odpověď dává, a stále přesněji. Jeji výuka však není možná, neboť náboženské a politické předsudky tomu zatím brání a nejsou tedy ani učitelé, kteří by tuto složitou koncepci zvládali. Kandidát na post prezidenta České republiky, bývalý předseda Akademie věd Drahoš, je toho důkazem. Ani slovem se o tomto neodstranitelném fenoménu vesmíru a tedy i lidského světa nezmínil.

Doufejmě všichni, že jednou učitelé budou. Situace dnes nepoučeného lidstva kompozitivní teorií se tak rapidně zlepší. O tom není pochyb. Až rozdíl mezi tím, jak lidský svět funguje ve skutečnosti a mezi tím co si lidé o tom myslí naroste do kritických rozměrů. Snad tu hroznou srážku přežijeme... Dzp.

L. Kolman 15.7.2018 11:54

Když se něco po*ere

nebo nefunguje, je to levicové. Tak to mají někteří jednoduché. A za zbytek může EU. A Okamura s Le Pen a Faragem to vyřeší. Zastřešovat ten projekt bude Donald Trump. Ten ví, jak stoho-ven.

J. Matuška 15.7.2018 11:42

Rozhovor Václava Klause pro Deník

Co je špatného na tom, když lidé prosazují sociálně tržní ekonomiku?

O Vánocích 1989 jsem se setkal s nositelem ekonomické koncepce roku 1968 Otou Šikem. Přišel ke mně domů na prosecké sídliště a divil se, jaké tam jsou miniaturní byty. Sondoval, jestli tady bude místo pro navázání na jeho teorii třetí cesty, kterou tady před dvaceti lety kázal a během emigrace se v ní ještě utvrdil. Řekl jsem mu rezolutně, že ne. Na rozdíl od jiných emigrantů, kteří se tady v 90. letech pletli se svými velmi osobními ambicemi a vznešenými řečmi o Československu, to Šik akceptoval a pravil, že se vrací do Švýcarska. Za to jsem mu vyloženě vděčný. A teď k tomu přívlastku sociální. Kdysi jsem napsal článek, kde jsem uvedl zásadní věc, že nejdůležitější je, kde se to slovo sociální nachází. Je-li před pojmem tržní ekonomika, nebo za ním. Odmítám sociálně tržní ekonomiku, ale naprosto přijímám termín tržní ekonomika s racionální sociální politikou. To platilo na začátku 90. let stejně jako dnes.

https://www.klaus.cz/clanky/4295

K. Janyška 15.7.2018 11:44

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

V IVK určitě tuší, že se Zemanem je zle. Všiml jsem si jejich aktivity... Dzp.

J. Tolman 15.7.2018 12:47

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

A všiml jste si, že Zeman nadhodil možnost, že by Klaus opět kandidoval na prezidenta?

K. Janyška 15.7.2018 16:17

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Ano... Dzp.

V. Kotas 15.7.2018 11:55

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Jo, to je ono. Myslel si, že je nejchytřejší, nějaký inspirace, rady, to přece nepotřebuje ( v Praze by v té době vyhrávala volby i Klausova tenisová raketa ), jak to dopadlo vidíme. A dnes je dělá opět chytrýho.

J. Matuška 15.7.2018 11:57

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Ptám se na to proto, že jste symbolem transformace státem řízené ekonomiky na tržní hospodářství. Přitom po celých 28 let a nyní, kdy vzniká vláda ANO a ČSSD s podporou komunistů ještě intenzivněji, se vznášejí otazníky nad způsobem, který jste zvolil. Tím, jak právníci kulhali za ekonomy, docházelo ke spoustě nespravedlností. Netrápí vás to?

Vetuji výrok, že právníci kulhali za ekonomy. Právníci prostě neměli názor a občas pouze převáděli do právnických formulek věty, které jsme jim poradili. Žádná právnická škola, která by chtěla transformovat společnost a ekonomiku, u nás nebyla. Vy jste použila slovo nespravedlnosti. To naprosto odmítám. My jsme nespravedlivě zdědili socialistické hospodářství, které jsme potřebovali změnit v tržní ekonomiku, založenou na soukromém vlastnictví a volně se pohybujících cenách. Nevím, co je nespravedlností. Snad to, že pan Kellner zbohatl 150tisíckrát více než já? To není nespravedlnost, ale známka toho, že byl 150tisíckrát šikovnější než já.

J. Matuška 15.7.2018 11:59

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Nemůžete přece popřít, že spousta lidí se k velkému majetku dostala cestou různých podvodů a že se na kuponové privatizaci přiživili nejrůznější šíbři.

Šíbři se přiživují na lidské společnosti od okamžiku, kdy se lidstvo stalo lidstvem. Šíbr je slovo, které existuje ve všech jazycích světa, i tam, kde žádný komunismus a transformaci ekonomiky neměli. A jaký princip podvodů máte na mysli? My jsme přece zvolením kuponové privatizace zkusili zatnout tipec všem těm šíbrům. To byl zásadní předpoklad možnosti vyhnout se tomu, co se dělo v zemích okolo nás, například v Maďarsku, kde docházelo k tzv. spontánní privatizaci, při níž si podniky přivlastnili jejich manažeři. Tomu jsme chtěli za každou cenu zabránit. Kuponová privatizace nedala nikdy nikomu šanci k podvodu. Rozhodlo se, že se touto metodou budou privatizovat konkrétní podniky, a každý člověk dostal nabídku, aby se toho zúčastnil. Spousta lidí na ní vydělala, minimálně tím, že si za tisícikorunu koupila kuponovou knížku a pokud nechtěla investovat, prodala ji různým Koženým nebo Kocábům a získala desetinásobek. Nevím, co je to za podvod.

Právě ty privatizační fondy.

Ale možnost založit investiční privatizační fond měl teoreticky každý, mě by to nenapadlo, neuměl bych to, když pominu, že jsem byl ministr financí. Jiní se ale do toho pustili a zbohatli. Tak to prostě v kapitalismu chodí.

V. Kotas 15.7.2018 12:03

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Vše vámi uvedené, je pod jeho ( V. Klause ) rozlišovací schopnosti, jak se ukazuje.

J. Matuška 15.7.2018 12:03

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Chtěl jste, aby tu vznikl silný český kapitalismus, a z toho důvodu jste nedal přednost prodeji průmyslových podniků zahraničním zájemcům?

Teď už jsme v jiné době, ale tehdy byla myšlenka prodeje jednoho jediného podniku zahraničnímu majiteli považována levicí za strašlivou drzost. S tím jsem soucítil, nikoli z apriorních ideologických důvodů, ale chtěl jsem, abychom zůstali pány domu, ve kterém bydlíme. Proto také byla kuponová privatizace podmíněna českým občanstvím. Nikdo si už dnes nevzpomene na dramatické ataky mezinárodních investičních společností a bank, které se mohly zbláznit, že to bylo bez nich, že jsme je z kuponové privatizace vyšachovali. To byl hlavní důvod jejich agresivní kritiky námi zvolené metody ekonomické transformace.

J. Matuška 15.7.2018 12:05

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Po dvaceti letech ve sněmovně vznikla komise, která má prošetřit okolnosti privatizace OKD. Ani kvůli tomu nemáte výčitky svědomí? Doly přece skončily v českých rukou, ale nedopadlo to zrovna na jedničku.

Nezlobte se, ale to je jiný příběh. My jsme na začátku nabídli, že majetek zůstane v českých rukou, avšak další stupeň jsme už ovlivnit nemohli, novému vlastníkovi jsme nemohli diktovat, co s tím udělá dál. My jsme hledali, jak stále opakuje jeden ze spolutvůrců kuponové privatizace Dušan Tříska, nikoli ideální učebnicové majitele, ale první soukromé vlastníky. Jestli to poté někdo rychle prošustroval, nebo okamžitě pod rukou prodal někomu dalšímu, eventuálně si na tom vybudoval kapitálovou mocnost, je další věc, kterou jsme nemohli řešit. Pokud to někdo udělal špatně, je směšné za to kritizovat nás a je chybné mluvit o podvodech a nespravedlnostech. My jsme nastavili výchozí laťku a pak už to bylo na jiných. Někdo se s tím, co dostal do vínku, stane Karlem Gottem a někdo zpívá na vesnických tancovačkách pro 60 posluchačů.

J. Matuška 15.7.2018 12:06

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Na ekonomickou transformaci asi nikdy nebude jednoznačný pohled, zato rozdělení Československa je zvlášť v posledních turbulentních letech vnímáno jako majstrštyk, který položil základy vynikajícím vztahům obou národních států.

Ani vteřinu jsem nepochyboval o tom, že by se to nemělo podařit, o úspěchu rozdělení. Ani vteřinu jsem neuvažoval o tom, že by naše vztahy v budoucnu nebyly vynikající. Naopak jsem věděl, že se nekonečně vylepší, protože bude jasné, co je moje a co je tvoje, a nebudeme se o to přetahovat v jakémsi nedefinovaném mišmaši.

J. Matuška 15.7.2018 12:16

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Opravdu si myslíte, že hlavním mottem dneška je ambice menšin, ať už jde o národnosti, sexuální orientaci či náboženství, ovládnout vůli většiny, byť ta ve volbách rozhodla jinak? Jak to ty menšiny dělají?

Demokracie respektovala celek, v minulosti to byl nejčastěji národní stát, a pohybovala se v jeho rámci. To bylo umožňováno standardními demokratickými procedurami, na jejichž základě vládl ten, kdo vyhrál volby. Současná doba toto odmítá, jakémukoli celku se posmívá, národní stát je nonstop atakován. Mimochodem u nás to začal Václav Havel s čecháčkovstvím. Tehdy jsem se strašně vztekal, protože jsem to považoval za posměšný výrok, který si tento národ po půl století komunismu prostě nezasloužil. A oni ho používali velmi agresivně a namyšleně. Dneska celek také nikoho nezajímá, nikdo se s ním neidentifikuje a každý si myslí, že bude obhajovat jen svoje dílčí a skupinové zájmy. Obrat v roce 1968 byl od kolektivismu k individualismu. Dnešní obrat je k hájení skupinových zájmů, vy jste použila slovo menšinových. Slovo skupinový by se mělo do té debaty vrátit. Jednotlivec a jeho svobody jsou opět pošlapávány, vítězí skupinové zájmy. A skupiny jsou ty menšiny. Už před dvaceti lety jsem mluvil o nové refeudalizaci společnosti: léna, cechy.

Korporáty.

Ano, proto jsem to vztahoval ke korporátnímu státu. Klasická demokracie chtěla něco jiného, vycházela z jedince, ne z různých kolektivit, které jsou ovšem menšinami.

J. Matuška 15.7.2018 12:19

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

Pochopila jsem správně, že liberální demokracie je z vašeho pohledu větší nebezpečí než třeba Rusko?

To určitě. Rusko nás nijak neohrožuje, mně ani vám tady na Hanspaulce nic nedělá. Liberální demokracie nás zasahuje dnes a denně tisíci zákony, které schvaluje parlament a často nevycházejí z naší domácí dílny. Můj syn napsal trefný komentář, v němž píše, že se od loňských voleb přijalo jedenáct zákonů nebo novel, ale jen tři z toho byly domácí, ostatní je povinná recepce evropské legislativy. Evropská unie v pojetí, do jakého se vyvinula, je hlavní nástroj, jak se celá tato nová ideologie k nám dostává. Rozbila národní státy, kde demokratické principy tu lépe, tu hůře fungovaly, ale v EU nic z toho fungovat nemůže. Dostal jsem teď text jednoho rakouského bloggera, který se nazývá Konzervativní rebel a hodnotí výsledky posledního evropského summitu. Říká tam moc hezky: Mnoho slov, mnoho Junckerových polibků, žádné činy. To je pěkná sumarizace. Nikoho přitom nezajímá, co povinně a bez povšimnutí přebíráme do našeho právního řádu z Bruselu. Pamatuji si, že jsem jako prezident vetoval zákon o námořní dopravě, neboť žádné námořní loďstvo nemáme. Některý z levicových poslanců se rozčílil, že to byla legislativa EU a když přijde pokuta za prodlení, měl bych to za ČR zaplatit já.

J. Matuška 15.7.2018 12:23

Re: Rozhovor Václava Klause pro Deník

A přesto není u nás politik, Petrem Fialou počínaje přes Vojtěcha Filipa a konče Milošem Zemanem, který by nemluvil o českých národních zájmech. Jak to jde dohromady?

Žádný z těchto tří české národní zájmy důsledně nehájí. Jedna věc je vznešeně o tomto sousloví licitovat, to umí kdejaký politik. Tady jde ale přece o něco úplně jiného, o reálné politické kroky, o přijetí či nepřijetí věcí, které k nám ze světa putují. Nedávno jsem byl na každoročním aténském semináři a tam jeden bývalý britský ministr Blairovy vlády řekl, že země visegrádské čtyřky odmítají sdílet core european values čili základní evropské hodnoty. Zaprvé nevím, kdo má právo definovat je, jestli pan Juncker – zvlášť po svém extempore s Marxem – nebo pan Tusk. Zadruhé země Visegrádu neodmítají core european values, ale konkrétní projekty a akce, které dnes v Evropě probíhají. To je fundamentální rozdíl. A stejné je to s těmi českými národními zájmy.

J. Matuška 15.7.2018 11:31

Ať se EU postará o migranty z rybářské lodě, žádá Itálie.

Babiš mluví o cestě do pekel

„Dostal jsem od premiéra (Giuseppe) Conteho spolu s ostatními premiéry EU kopii dopisu adresovanému předsedovi Evropské rady (Donaldu) Tuskovi a Evropské komise (Jean-Claudeovi) Junckerovi, kde italský premiér žádá, aby se EU postarala o část ze 450 lidí, kteří jsou nyní na moři. Takový přístup je cesta do pekel,“ uvedl Babiš.

Podle něj takový postup jen motivuje pašeráky lidí, Česko prý žádné migranty přijímat nebude. „Na Evropské radě jsme pro relokaci prosadili princip dobrovolnosti a toho se budeme držet,“ uvedl Babiš.

https://www.novinky.cz/zahranicni/477790-at-se-eu-postara-o-migranty-z-rybarske-lode-zada-italie-babis-mluvi-o-ceste-do-pekel.html

O. Uživatel 15.7.2018 11:39

Uživatel požádal o vymazání
J. Schořík 15.7.2018 11:43

Re: Ať se EU postará o migranty z rybářské lodě, žádá Itálie.

To by vedlo k tomu, že by se lodě cíleně snažily nezachránit.. To je docela nebezpečné. Tohle podle všeho není "záchranná loď", ale rybáři..

O. Uživatel 15.7.2018 11:54

Uživatel požádal o vymazání
J. Schořík 15.7.2018 11:59

Re: Ať se EU postará o migranty z rybářské lodě, žádá Itálie.

myslel jsem to spíš tak, že když nejde o "záchrannou lod", tak bych ten stát za registraci netrestal.

A jinak nesporně. Prostě dohody s africkými zeměmi o vracení a v podstatě hotovo. Jenom ty dohody se ukazují být velmi těžké a řada afrických zemí je ekonomicky závislá na penězích zasílaných domů emigranty..

O. Uživatel 15.7.2018 12:05

Uživatel požádal o vymazání
J. Schořík 15.7.2018 12:27

Re: Ať se EU postará o migranty z rybářské lodě, žádá Itálie.

Neznamená to nic. Mezinárodní smlouvy a rozhodnutí OSN jsou taková spíš doporučení ke slušnému chování. Stejně jako celé mezinárodní právo je jsou to všechno pravidla lčenství v klubu gentlemanů..

A očekávat že by OSN (v podstatě takové sdružení za účelem páchání "dobra") měla nějaké drsné stanovisko je scifi. V OSN má přece stejný hlas USA jako Trinidad a Tobago :).

Kdybys byl v OSN odpovědný za migraci, taky bys psal, aby to všechno bylo hlavně ohleduplné k lidskému životu a důstojnosti a že by nikoho neměli zavírat a mučit jen za to, že se pokusil získat lepší šnaci k životu.

J. Matuška 15.7.2018 11:54

Re: Ať se EU postará o migranty z rybářské lodě, žádá Itálie.

Rybářská loď postupovala podle "zákona", který nařizuje pomoc lidem, kteří jsou na moři v nouzi... Problém s nelegální masovou migrací je v současné době téměř neřešitelný. Je poučné, ale málo platné, se podívat do minulosti, kdo má na "triku" dnešní problémy! O "kvalitě" politických elit EU kolují hodně vypovídající videa...

O. Uživatel 15.7.2018 11:56

Uživatel požádal o vymazání
S. Donát 15.7.2018 12:21

Re: Ať se EU postará o migranty z rybářské lodě, žádá Itálie.

Pokud se do té nouze někdo vystaví záměrně, neměl by mít na záchranu nárok. I když chápu, že se to někdy dost těžko rozlišuje.

P. Boublíková 15.7.2018 11:29

Chceme

svým potomkům zanechat pustinu, spálenou zemi? Opravdu nám za to stojí současná a jen dočasná prosperita? V přírodě spolu vše souvisí...

https://1url.cz/HMLv4