28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Jako staří ptakopravci

Do Prahy přijede francouzský prezident Hollande. Ten se zapíše do historických análů asi jako nejmíň úspěšný francouzský prezident, přinejmenším je jeho popularita nejnižší za 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Marcín 26.7.2016 16:57

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

"ztrátu důvěry agresorů bych zrovna neřešil. Ti lidé ke mně pravděpodobně přistupují se vším možným, jen ne s "důvěrou". To je jako kdybych řekl, že přistupuju s důvěrou k rohlíku."

To jsem asi trochu zmotal. Měl jsem na mysli důvěru v opačném směru tj. od "nevěřících" k muslimům nebo to, jak ji chtějí získat, když se ví, že existuje něco jako takýja... a xenofobie:-)

J. Vobr 26.7.2016 16:57

VÝZVA!!! VÍTAČI MÁLO VÍTÁTE !!!

Netzer, Václavíková, Jílek, Hofman, Drobková, Rys

___________________________________________________

A VYSVĚTLOVAT NEVYSVĚTLITELNÉ JE TŘEBA !!!

Tu-ááá.

R. Veselý 26.7.2016 16:57

Re: nemůžu tam najít papá Františka

Franto, tohle je banda lumpů, takový ještě papež není.

J. Anděl 26.7.2016 16:51

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Já vím, že nechcete. Ať vám nepraskne žilka v oku.

R. Brzák 26.7.2016 16:51

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Proč ne? Je to dobrá příležitost pochopit křesťanství - na kontrastech je to nejsnažší.

Bůh tím, že odpouští, Ježíš tím, že zemřel za naše hříchy, dává nám každému možnost přijmout svou hříšnost (tedy chybovost) jako něco přirozeného, s čím je třeba postupně pracovat a měnit to, ne to popírat, ve strachu, že budu zdrcen z Boží vůle...

Alláh tím, že vše se děje z jeho vůle, odebírá ze života muslima odpovědnost za jeho chyby (pokud je tedy dobrý věřící a nechá se jeho vůlí vést, což samo o sobě je problém, protože alláhovu vůli vykládá tolik expertů, co je českých fotbalových reprezentačních trenérů...). Muslim tedy nemusí měnit sebe, ale jen se podvolit Alláhově vůli...

P. Marcín 26.7.2016 16:50

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Ano, když lžu vědomě s tím, že to jiným uškodí a mám z toho radost - bude karma nejsilnější, ale nějaký následek přijde vždy. Muslimové mají velký problém, protože s karmou nepočítají. Resp. počítají jen když se jim to hodí do krámu:-)

Jinak souhlas s příspěvkem p. Brzáka z 16:04 až na to, že většina buddhistů hledá oporu ve Třech klenotech a někteří také ve Třech kořenech

https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99i_klenoty

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tři_kořeny

F. Šimek 26.7.2016 16:47

nemůžu tam najít papá Františka

http://www.hellomagazine.com/imagenes/royalty/2015011122782/queen-rania-attends-paris-march/0-119-116/paris%20march1--z.jpg

R. Brzák 26.7.2016 16:46

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Takhle se na to dokážeme podívat my, odstupu schopní Evropané, s křesťanskou tradicí, která již dávno neupaluje za zpochybňování svatých textů...

I bible je plná vět, které si můžeme různě vykládat. Ale máme, tak jako muslimové, konkrétní příklad Ježíšova chování (oni Mohamedova), abychom pochopili, jak bylo řečené myšleno....

Mám občas takové rouhačské myšlenky - ještěže Ježíš skončil na kříži. Co kdyby se díky své věrouce dostal k moci? Tak jako Mohamed...

R. Veselý 26.7.2016 16:45

Ten francouzský soudce, co pustil ven vraha

musí mít bezesné noci do konce života a měl by se omluvit s tím, že už to nikdy neudělá.

Druhá možnost je, že je to idiot, který by měl být okamžitě zbaven taláru a léčen v psychiatrickém ústavu. Ostatně, tam by měli šupajdit kraví entity Netzer, Václavíková, Jílek, Hofman, Drobková, Rys a další jim podobní vítači.

J. Anděl 26.7.2016 16:45

Re: ad p. Anděl- "ale co by měli podle tebe dělat (muslimové)?"

Jinými slovy - jsou tací jednotlivci. Ale dokud je jednotlivec spojován s chováním většiny..... jak to chcete změnit? Vykašlat se na většinu. Znají to u nás určitě někteří Romové. Ovšem ti to mají těžší, těm nestačí se oholit a pětkrát denně si nenápadně odskočit na záchod. Tvář neschovají.

J. Anděl 26.7.2016 16:43

Re: ad p. Anděl- "ale co by měli podle tebe dělat (muslimové)?"

Jsou tací. A jednoduše - jo, souhlas. Ale jestli bude hůř a hůř, tak jim ani tohle nepomůže.

J. Anděl 26.7.2016 16:42

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Ježíš vzal na sebe naše hříchy. Než se objevila kauza "muslimové", v každé druhé internetové diskuzi na téma náboženství někdo vyčítal křesťanům, že jim stačí se vyzpovídat a mohou dál hřešit, jak je jim libo.

Teď se to moc nehodí připomínat, když jsme tu všichni znovunalezení křesťané.

R. Brzák 26.7.2016 16:40

ad p. Anděl- "ale co by měli podle tebe dělat (muslimové)?"

Nezbude jim, než se snažit získat naši důvěru. Ta samozřejmě je dosažitelná pouze za vzájemně výhodného obchodování. Tak jeden křesťan pozná, že druhý muslim není nebezpečný a že má společný zájem.

Ale není obchodování "výměna bezpečí za sociální dávky" - neboli eufemisticky "sociální smír". A těžko si získá důvěru ten, který bude vyžadovat respekt k tomu, že na základě své víry nesmí podat ruku ženě. Nebo Židovi. A bude mít řadu dalších požadavků, aby byl ochraňován před zvyky starousedlíků. Například před zvykem zpochybňovat svatost čehokoliv.

Takže pro muslima je cestou k získání naší důvěry i deklarativní odmítnutí mnoha pravidel, jež tvoří podstatnou část jeho věrouky (či spíše věrouk). Nejen porušování pravidel za zavřenými okenicemi (jak říkají, co Alláh nevidí...tedy spíše jeho sousedé). Je na muslimovi, jestli se potom ještě bude cítit muslimem. Já mu jako člověku ruku podám.

J. Anděl 26.7.2016 16:40

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

No, měl jsem na mysli i třeba ono uvysvětlování se do bezvědomí. Mám s tím zkušenost. Různé zkratky při vyjádření názoru, zejména limitovaného povoleným počtem znaků...

Ale držme se kořene toho, proč tahle diskuze vznikla, tedy té Takiji. Cituji dále s dovolením s nadsázkou.....

Na výše odkazované stránce wikipedie se píše, že to Mohamed povolil poté, co nějakého jeho kámoše mučili, aby odsoudil Mohameda a jeho učení (není to nepodobné příběhu s Petrem a zapřením). No, tady myslím o rovnovážný vztah nešlo a těžko ho v takové chvíli navazovat.

Dále se tam píše, že si muslim má hledat slušné kamarády a nekamarádit se s flákači, povaleči a nevěřícími. Tedy totéž, co doporučuje každá druhá maminka svému potomečkovi. Maminka dobře ví, že když se synek chytí špatné party, půjde to s ním z kopce. No ale kdyby na přátelství s tou partou závisel život jejího potomečka, jistě by udělala výjimku. Přesto by byla nerada, kdyby po záchraně života začal fetovat a vykrádat s nimi drogérie.

Nepřipadá mi ani překvapivá další část, kde se píše, že se muslimové přeli (a možná přou), zda je to omluvitelné chování, zatímco statečnější je vytrvat, nebo povinnost. I my se tady přeme o nuancích postojů v životě. Myslím teď třeba my dva. Naštěstí na našem rozhodnutí nezávisí chování mas. A to je třeba na islámu (nejen, ale hodně tam) strašné.

R. Veselý 26.7.2016 16:38

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Tož jestli je mentálně zdravý a chce být muslimem, ať se odstěhuje do nějaký tý prdele na BV a užije si to. Já tady žádný nechci, opakuji žádný.

R. Brzák 26.7.2016 16:29

Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Bůh křesťanů odpouští hříšníkům. Alláh bere odpovědnost za činy muslimů na sebe. Je snad nějaká pochybnost, k čemu ten který případ vede?

P. Klouda 26.7.2016 16:28

Njn, ...

... http://zpravy.idnes.cz/rukojmi-kostel-francie-sever-djp-/zahranicni.aspx?c=A160726_110156_zahranicni_aba ~~

~~ itegrace islamistů pokračuje podle vizí "nekorektních" kritiků Bruselem & Berlínem řízené migrace...

K. Zelený 26.7.2016 16:26

Re: Zde je Viktor Orbán, který mluví tak, já rozumím.

No, vždyť to píšu. Pokud mi někdo říká, že to či ono je zakázáno říkat aby to "zakázané" v druhé větě souvětí pronesl, je u mně jednoduše lhář. Pokud tímto svinstvem krmí dav, je nebezpečný a odsouzeníhodný lhář.

R. Brzák 26.7.2016 16:24

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Teď jste mne rozveselil (tedy, já nebyl smutný, že jsem nebyl první, ale...)!

Pro robota to jistě není vhodné - protože s robotem je obtížné mít rovnovážný vztah. Ale pro člověka, bytost společenskou, je životně důležité rovnovážné vztahy budovat. A v rovnovážných vztazích, naplněných láskou, lze ustát i občasné emocionální výkyvy spojené s drsnou upřímností. Jistě, o obtížích s upřímností, natož se stoprocentní (což je ostatně nesmysl, protože v každé situaci jde najít tolik nuancí, že pokud by člověk měl být stoprocentně upřímný, prostě by se "uvysvětloval" do bezvědomí), jsme se všichni v životě potkali. Ale přestože to možná není dosažitelné, jako cíl bychom upřímnost mít měli. Ani milosrdná lež totiž není často nic jiného, než medvědí služba...

K. Zelený 26.7.2016 16:22

Re: Zde je Viktor Orbán, který mluví tak, já rozumím.

Jako že můžu říct, že Orbán je všeholidu podlézající skřet jenom když budu mít většinu ? Jako že to mohli o Hitlerovi, Stalinovi, Gottwaldovi, Kimovi I-III říct místní jen a až když měli většinu, což se nestalo a proto dopadli tak, jak dopadli ?

Pani, zaměňujete respekt ke skutečnosti za většinový souhlas, ale většina nikdy není chráněna před omylem, natož před hloupostí. Proto si s dovolením přijdu kdy chci.

J. Anděl 26.7.2016 16:16

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

A abyste pane Brzáku nebyl smutný, když souhlasíte, ještě doplním jedno, co se mi moc líbilo ve filmu Interstellar. Říká to tam robot Tars. "Stoprocentní upřímnost není vhodná při komunikaci s emocionálními bytostmi".

J. Anděl 26.7.2016 16:13

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

No, bude to jeden z důvodů, proč mám budhismus radši než skoro cokoliv, určitě radši, než islám.

Ale ono to bude celé krapet složitější i s tím lhaním. Karma funguje v závislosti na míře vnitřní identifikace se s daným činem. Postoj jednajícího k činu má vliv na zpětný účinek.

Já osobně lež v zájmu přežití považuji za zcela korektní a ztrátu důvěry agresorů bych zrovna neřešil. Ti lidé ke mně pravděpodobně přistupují se vším možným, jen ne s "důvěrou". To je jako kdybych řekl, že přistupuju s důvěrou k rohlíku.

K. Zelený 26.7.2016 16:12

Re: Kdo nehýká s Vobrem je vítač !!!

Ale to já vidím, že si to myslíte, proto jsem tento váš omyl přirovnal dalšímu vašemu omylu s mým vítáním. Ani pro jedno nemáte důkaz.

R. Veselý 26.7.2016 16:10

Komentář pod článkem "Konec s vítáním" (Novinky)

Cituji:

Tak se mi zdá že to s tou výchovou k toleranci u Němců po válce přehnali - muslimy nelze integrovat, Korán je napsán tak chytře, že je jakákoli integrace vyloučena - Korán dokonce nabádá muslimy, aby se nikdy neintegrovali do jiných společenství, jen se dočasně, dokud jich nebude větší množství chovali nenápadně a teprve až jich bude dost udeřili na nevěřící...

Integrace téhle satanské sekty je prostě nesmyl - islám přitahuje všechny ubožáky, narušené jedince a psychopaty, sadisty a násilníky, kterými normální společnost pohrdá - v islámu se mohou stát "hrdiny" stačí povraždit nějaké ženy a děti... nebo nějakému starci uříznout hlavu. Islám je zvrácená sekta, která má potenciál zničit veškerou civilizaci i civilizovanost na planetě - v muslimských zemích se jim to již podařilo a tupí primitivové vládnou ještě tupějším davům.. Na řadě jsme my...

Němci měli hnát tu verbež svinským krokem hned na začátku - teď už se těch fanatiků nezbaví a budou umírat...

Milan Štrupl, Praha

S. Lazárek 26.7.2016 16:05

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Myslel jsem tady, v Evropě, nás samozřejmě nevyjímaje. Nedělám si iluze o tom, co se i tady v čskýcxh mešitách řeší.....

R. Brzák 26.7.2016 16:05

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Byl jste rychlejší...jinak souhlas!

S. Lazárek 26.7.2016 16:04

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Minimálně by je neměli krýt. Když je po útoku na belgickém letišti týden honila policie, po lesích jistě nespali.

R. Brzák 26.7.2016 16:04

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Je v tom rozdíl. Každý člověk (i muslim) má v sobě touhu být dobrým člověkem (vychází to z jeho přirozeného vývoje ovlivněného láskyplnou matkou). Samozřejmě že každý člověk občas lže, tím častěji, čím je nedospělejší a nezodpovědnější, nebo za speciálních podmínek (jaké jste příkladem uvedl). Avšak křesťan (budhista aj.) nemá oporu ve svém Bohu v případě lži. Má jeho odpuštění - plynoucí z lásky Boha k němu. Nemá ale odebránu zodpovědnost za lež...

A to je velmi významný rozdíl, který v podstatě v jednom aspektu života muslima ve vztahu k nemuslimům podkopává možnost dobrých vzájemných vztahů. Protože je-li na jedné straně vztahu chybující, ale ze svých chyb se poučující křesťan a na druhé straně muslim, který chybu z vlastního pohledu nedělá, neboť "odpovědnost" za jeho činy je v rukou Alláhova, nebude tento vztah rovnovážný...

P. Marcín 26.7.2016 16:02

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

To je pravda, že lhát může každý. Jenže podle sebe soudím, že většina lidí se za lhaní stydí. Jak to mají muslimové, nevím. Každopádně to mají v taktickém manuálu k přežití. Jaký rozdíl třeba oproti buddhismu, kde panuje svoboda a na základní úrovni příčina a následek. Takže Buddha říká: můžeš lhát, ale budou se ti dít takové a takové věci... Lhaním lidé ztrácejí důvěru ostatních a zřejmě i sebedůvěru. A ta se pak získává zpět velice těžce. Což jsem chtěl svým příspěvkem vyjádřit.

J. Anděl 26.7.2016 15:59

Re: Ne že Vás napadne, xenofobové

Mě to napadlo. Ale počkám, až k tomu napíšou víc.