24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

Jako podle příručky Jak býti radikálem

Je to klasika. Na Staromáku v Praze se konala pokojná demonstrace obránců demokracie a dvacet policistů bylo ošetřeno pro větší a menší zranění a ve výsledku za všechno může policie. Byla to po dvaceti letech největší akce tohoto druhu od demonstrací proti Mezinárodnímu měnovému fondu v roce 2000.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Nováček 20.10.2020 9:29

" ... trestné činy budou posuzovány v kontextu klasických trestních paragrafů a aspekt nouzového stavu by nanejvýše přitlačil soudní rozsudky blíže k horní hranici odnětí svobody." lidovky

J. Černý 20.10.2020 9:39

Včera hlásala ČT, že zorisne za nouzového stavu se týká jen krádeži, ale ne výtržnosti a napadání policie, tak nevim.

Jen si pamatuji, jak nějaká dívenka něco placla na. Facebooku a státní zastupitelství mluvilo až o 8 letech.

I. Fajt 20.10.2020 9:40

Hřib na toto reagoval tak, že do 15,40 hod to spadalo pod jeho jurisdikci, po rozpuštění akce podle zákona převzala kontrolu za pořádek policie..magistrát HMP byl policií sice iinformován o možném konfliiktu, ale neuznal za vhodné omezovat občanům právo shromažďovací..

P. Kučera 20.10.2020 9:21

Tělo společnosti.

Sociologové tomu rozumí. Vědí, že není možno jednoduše zlikvidovat nějakou nežádoucí společenskou vrstvu. Několik staletí se např. Britové pokoušeli exportovat svoje trestance do Austrálie v domnění, že tím bude problém vyřešen. Nebyl. V Británii se vždy obnovila sociální skupina zločinců a naopak, v Austrálii časem vznikla vlastní morální, kulturní i intelektuální elita. Že se u nás bude stále vyskytovat nějaké to procento hloupých násilníků, na které neplatí nic jiného než zase síla, je prostě fakt. Jde o to, aby nebyla jednak příliš početná (výchova), jednak aby režim nezneužíval této skutečnosti pro potlačování oprávněných demokratických projevů veřejnosti.

Dobrý den.

R. Nováček 20.10.2020 9:26

Ne,

ta Vaše "elita" nejdříve ukradla životní prostor aborigincům, odtrhla od nich děti na převýchovu.

A teď se za to omlouvá zbylým domorodým alkoholikům.

R. Čtvrtníček 20.10.2020 10:29

jak dlouho zijete v Australii? Podle zakonu 18 stoleti byla Australie neobydlena.Nejvice indigenous people (aboriginci uz neexistuji) zilo podel Murray river. Nekdy v polovine 19 stoleti se kolem jizniho pobrezi plavil velrybarsky skuner a 3 muzi posadky byli to indonesane, nekde chytily cerne nestovice. Jak tehdy bylo zvykem, aby nedoslo k nakaze, posadka je hodila pres palubu. Zraloci asi byli nazrani a proud je vyhodil na pevninu kde se dostali do styku s domorodym obyvatelstvem drive nez zemreli . Nestovice zlikvidovali asi 80% mistni populace,protoze proti nestovicim meli hrozne malou imunitu. Co se tyce,odebrani deti, byly odebirany deti jejichz matka se spusila s irskym kovbojem,nebo zlatokopem, byly svetlejsi pleti a matky se o ne odmitaly starat. Deti koncili na misiich kde se ucily psat a cist, jestli to bylo dobre tezko rici, ale bylo to lepsi nez je nechat zemrit.Co se alkoholu tyce tak bili rasiste zakazali prodej alkohlu domorodcum, kdyz videli co to s nimi dela, az nekdy do sedesatych let.

Pak se tento rasisticky zakon zrusi la ted je vydet co to s nimi udelalo. V nekterych rezervacich v Severnim teritoriu je zakaz do vozu alkoholu a drog velice prisny a

je trestan I vezenim. Jinak v Alice springs,mesto ve vnitrozemi v jehoz okoli tabori nekolik desitek domorodcu se obchod s alkoholem otevre v devet a v deset uz jsou mistni domorodci pekne pod vlivem. Australsti danovi poplatnici jim na generously prispivaji a domorodci ziji stastnym zivotem, neb jak rikal jedem muj associate : zivot opilce je kratky ale zato libezny.

R. Nováček 20.10.2020 10:34

Ne,

podle nálezů antropologů byla Austrálie osídlena nejméně 50tis let.

P. Kmoníček 20.10.2020 9:04

Po dlouhé době souhlasím bezvýhradně !

R. Nováček 20.10.2020 9:10

Vyberte si:

s policií, s chuligány, s protesty, s Astonem nebo s komentáři?

J. Jelínek 20.10.2020 9:20

A proč?

R. Nováček 20.10.2020 9:31

Nesouhlasím

S. Ševeček 20.10.2020 8:58

Viděli jsme extrémní inkarnaci salónního blábolu, že karanténní opatření jsou nedemokratická, nebo dokonce totalitní. Ano, mnozí to byli fotbaloví chuligáni, kteří ani nevědí, co říkají. Nicméně blábol zůstává blábolem, i když ho opakuje akademik.

/VK není akademik.

R. Nováček 20.10.2020 9:16

Po vysoké škole a úspěšném konkursu nastoupil Klaus na místo v Československé akademii věd

J. Vobr 20.10.2020 9:20

AŽ HO Z ČSAV VYHNALI !!! ;-D;-D;-D

R. Nováček 20.10.2020 9:35

Ne - vyhozen při čistkách

Jako vědecký pracovník Ekonomického ústavu ČSAV absolvoval vědeckou aspiranturu a v roce 1968 dosáhl hodnosti kandidáta ekonomických věd.

V roce 1970 byl v rámci tehdejších ČISTEK z Akademie věd vyhozen a z politických důvodů na dlouhá léta pracoval na podřadných místech ve Státní bance československé

S. Ševeček 20.10.2020 10:49

podřadná místa v SBČS ...

/kdo by to nebral, že ?

R. Nováček 20.10.2020 10:51

akademik určitě NE.

J. Anděl 20.10.2020 9:18

Opatření nejsou "nedemokratická". Ale omezují svobodu. Diskuze, zda adekvátně, ve svobodné zemi na místě je. Což je podle mě minimálně 50% obsahu výtek těch akademiků.

Davová hysterie hovad demokracii nepodporuje a s opravdovou svobodou je v naprostém rozporu.

D. Polanský 20.10.2020 8:53

Problém vidím v tom, že to nakonec nebylo o fotbalu (jsem také fanda a kdysi jsem i trénoval žáky a fotbal hral do 52, pak bohužel příčná klenba a bác), ale spíš o vzpomínkách na křivdy totality a jakýsi pseudopokus o vyvolání nepokojů. Ono slovo demokracie je docela pružné a lze se ním ohánět, jak se hodí.

F. Sojka 20.10.2020 8:45

"Obviněným výtržníkům hrozí šest let vězení...."

Ale, no tak.

Doplácíme na slabou vládu a zbabělé soudce (neplatí pro osvobozující rozsudky gaunerům).

J. Anděl 20.10.2020 8:51

Taky jsem se nad tím pozastavil.

Je to jeden z obvyklých nešvarů novinových titulků resp. jejich tvůrců. Vždycky píšou nejvyšší možný trest, odpovídající skutku, ze kterého jsou obvinění. Vždycky, úplně vždycky.

To ale neznamená, že to obviněným doopravdy hrozí.

F. Sojka 20.10.2020 9:10

Jasně, já tu pálku použil jen pro kontrast.

J. Anděl 20.10.2020 9:14

Napsal jste to myslím dobře. Jen nevím, jestli je chyba v odvaze soudců. Ten zákon je nějak definovaný a ty vyšší sazby bývají obvykle podmíněny nějakým obzvlášť zákeřným či škodlivým způsobem.

F. Sojka 20.10.2020 9:37

Rozumím, tu odvahu nevylučují, netvrdím, že tak jednají všichni. Vidím obavy ve dvou hlavních směrech. Jednak jde o odsouzení kolegů, resp. přátel z oblasti justice, druhak o riziko případných následků, postavit se mafiím. Proti nim jsou úřady slimák a kulhající invalida a ochrana soudců spíše deklarovaná než reálná.

D. Polanský 20.10.2020 8:54

Žádné vězení, ale makat na stavbách. Firmám chybí pracovní síly.

P. Hofman 20.10.2020 8:57

Zkuste si přečíst v Trestním zákoníku

§ 325 Násilí proti úřední osobě.

Pak teprve mudrujte.

F. Sojka 20.10.2020 9:03

Psal jsem o soudních aktech, nikoli právních normách.

P. Hofman 20.10.2020 9:04

Aha, tak to jo. "Soudní akta". Dobrý.

F. Sojka 20.10.2020 9:42

Akty aplikace práva. Uvozovky nejsou nutné. Vím, že to není obvykle používaný termín, i když správný, pokud na vás působil rušivě, tak se omlouvám.

D. Mach 20.10.2020 9:00

Některé věci velkých gaunerů se ani přes žalobce k soudcům nedostanou, viz. všechny lumpárny našeho premiéra.