2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Jak učit dějiny

Mediálním prostorem lomcuje problém Klinika – jde o klubovnu levičácké mládeže, načerno zřízené ve zchátralé budově v Praze na Žižkově. Budovu nikdo nepotřebuje, starat se o klubovnu není žádný rozumný důvod, a přesto se kolem té patálie rozhořel politický boj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 15.1.2019 8:14

Mám dojem, že historie našeho státu

po roce 1945 bývá dosti opomíjena. Prý z časových důvodů. V devadesátých to bylo ještě horší. Progresivnější učitelé, kteří se snažili pojmenovat bolševickou zrůdnost, byli často umravňováni svými uvědomělejšími kolegy a káráni mnohými stejně uvědomělými rodiči.

F. Havala 15.1.2019 8:09

Vývoj lidstva jde ve spirále.

V roce 1969 nám zrušili maturitu z ruštiny a jako náhradu jsme volili mezi matematikou a fyzikou. Na podzim 1969 po dvou přednáškách dějin MDH (mezinárodního dělnického hnutí) tento předmět zrušili. Bylo nutno dějiny trochu pozměnit. Před státnicemi soudruzi zjistili, že jsme zkoušku z tohoto důležitého předmětu neabsolvovali a museli jsme to nahradit týdenním kurzem bez zkoušky, to znamená nikdo tam nechodil. Naše česká blbost kvete v každé době a v každém politickém režimu. Ještě chybí vyjádření dějepisářů k organizaci způsobu činnosti BIS (čučkařů), ale ti snad nejsou tak duševně méně čilí.

H. Omar 15.1.2019 8:18

Re: Vývoj lidstva jde ve spirále.

Česká? To je nějaká obecná vlastnost ve vašem okolí? Tak to jsem rád, že žiju jinde než vy. Já to vidím jako většinou socialistickou agendu....

P. Čech 15.1.2019 8:38

Re: Vývoj lidstva jde ve spirále.

Naštěstí jsou tady běžní občané, kteří něco zažili (starší občané) a kteří mohou dětem říkat pravdu. Tak tomu bylo i za dob sociaůlismu, který nikdy nebyl běžnými občany jako systém přijat, byť se vše jevilo opačně. Důsledkem byl listopad 1989. Ideály listopadu 1989 byly opět také zprzněny a to zejména Václavem klausem, Vladimírem mečiarem, Slotou, Dybou, Stráským a zejména "bývalými" komunisty, kteří se nacpali do všech politických stran. Výsledkem je, že je nám médii a politiky vnucován názor, že žijeme v nějaké parlamentní demokracii. Další lež jako věž. Žijeme v reálném socialismu, pouze opepřeném nemálem anarchistických zásad.

A. Bocek 15.1.2019 8:04

Pro obránce kliniky

nabízím krásnější větší a honosnější zámeček v obci S. H. na Bruntálsku, z poloviny zastřešená budova bývalého fojtství(druhá půlka již vybydlena), bez elektřiny,voda z venkovní studny, otop ze státního lesa zdarma ( větve do 5 cm /2,5 km pěšky) WC suché. V obci je mateřská škola,obchod a hospoda, autobusový spoj 3x denně(dělnický,školský,,doktorský) do Bruntálu a vlak 2x týdně čundrácký do Opavy. Zima je tu mírná ( topíme jen od září do května) dnes ráno jen -10 C. Vyměňte nudnou Prahu kde Vás lidi nemají rádi za život blíže přírodě a s menší uhlíkovou stopou.

J. Hanzal 15.1.2019 8:17

Re: Pro obránce kliniky

Pane Bocku nabídka zajímavá, ovšem pozor, aby to ti feťáci a ožralové nevzali vážně. Pak by jste měli po klidu a pohodě, protože oni by se o zábavu postarali, kravál, bordel, smrad. A to si Jeseníky ani příroda nezaslouží.

P. Hlosta 15.1.2019 8:27

Re: Pro obránce kliniky

Příroda je mocná a v Jeseníkách zvlášť. ;-))

J. Hanzal 15.1.2019 8:49

Re: Pro obránce kliniky

To jo, jenže než příroda v Jeseníkách i jinde zjistí co je to za svoloč může dostat pěkně na prdel.

J. Hanzal 15.1.2019 8:51

Re: Pro obránce kliniky

Např. jako Šumava a ti zelení ekoteroristé.

A. Bocek 15.1.2019 8:52

Re: Pro obránce kliniky

Z hromničné zimy má i cikán strach, proto se v naší obci nevyskytují.

M. Klas 15.1.2019 8:02

Inkvizice= BIS

Ne racionálními argumenty,ale vírou,ale zlou a veskrze špatnou jsou vedeny činy a argumenty BIS,NUKIB a dalších Koniášů,Bobligů a podobných!!Napadání českého národního obrození a varování před jeho zmínkami ve výuce dějin je něco tak ubohého,že to nemá obdoby. Ještě tedy schází i doporučení BIS,že by se mělo mluvit o našem Protektorátu Čechy a Morava,Slovenském štátu(1939-1945) jako předobrazu našeho členství v EU ,jakési přípravce,kde jsme již tehdy sdíleli téměř všechny evropské hodnoty!!Čeho je moc,toho je příliš.

H. Omar 15.1.2019 8:08

Re: Inkvizice= BIS

A ty rukopisy jsou pravé.:))

P. Aron 15.1.2019 11:27

Re: Inkvizice= BIS

Souhlas.

P. Hlosta 15.1.2019 8:01

BIS "poněkud" zaspala?

Oproti nebezpečí špatné výuky dějepisu je toto nebezpečí reálné a dlouhodobé. Že na něj BIS neupozorňuje?

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ministerstvo-zahranici-hackeri-zverejneni-slabin.A190114_450624_domaci_elka

P. Spáčil 15.1.2019 8:15

Re: BIS "poněkud" zaspala?

BIS nezaspala, zaspala jednotlivá ministerstva.

A vypadá to, že větším nebezpečím než slavný Huwei jsou všechny možné nasmlouvané firmy pro správu IT na jednotlivých ministerstvech.

P. Hlosta 15.1.2019 8:25

Re: BIS "poněkud" zaspala?

A BIS na to neupozornila? ;-)

P. Rajman 15.1.2019 7:56

Češi jsou zblblí-Benešovými dekrety

Místo aby tuto normu ex nunc (jinak to ani nejde) jednou pro vždy jednoznačně a nekompromisně odsoudili, nejenže se ji drží, ale protože byla Unií jako minulost vzata na milost, ve své většině se domnívají, že tento právní i politický paskvil je jedním z pilířů české národní integrity. Opak je pravdou. Nic, co je byť jen z dnešního pohledu zvrácené nemůže udržet pohromadĕ CIVILIZACI, která je touto právě proto, že je schopná se podívat kriticky právě na své kroky minulé. To jen říše a říšičky nejsou schopny vidět svou minulost jinak než naftalínově pateticky. A to jr celý problém českého (ve skutečnosti jen zastydlého čechoslovakistického) dějepisu.

H. Omar 15.1.2019 8:13

Re: Češi jsou zblblí-Benešovými dekrety

Benešovy dekrety jsou již jen historie. Jejich zrušení či nezrušeni nic reálného nemění. Tedy kromě vzrušeně diskuze z obou stran.

Jako pilíř je bere jen člověk nemající ani základů právního vzdělání. Ovšem pak je otázkou zda je zná nebo jen "pověsti" o nich...

J. Václavíková 15.1.2019 8:21

Re: Češi jsou zblblí-Benešovými dekrety

Pan Rajman ovšem nevolá po jejich zrušení, pokud jsem jej dobře pochopila, jen reflektuje jejich společenskou přijatelnost, jež je ve skutečnosti nepřijatelná. A vzhledem k tomu, že se můžeme jen dohadovat, o čem ta schůzka byla, možná to trefil.

P. Rajman 15.1.2019 8:33

Re: Češi jsou zblblí-Benešovými dekrety

To reálné jak píšete, je také dějepis (současný pohled do minulosti), takže nemáte pravdu. Mění a sám asi uznáte, že v případě Čechů podstatně.

D. Polanský 15.1.2019 7:53

Není nic zajímavějšího než více

výkladů dějin a pohledů na ně. To by snad mohli vědět i u BIS, tedy pokud tam průměr IQ je nad 100.

P. Hlosta 15.1.2019 7:50

Více agentů! ;-))

Bezpečnostní informační(!) služba ČR je věrna svému názvu a informuje o bezpečnosti Českou republiku. Má nasazeny agenty všude a tedy i ve školách, proto má informaci i o špatné výuce dějepisu. Ostatní předměty jsou v pohodě, protože jinak by Česko o tom informovala.

Včera u nás bylo náledí jak sviňa. BIS neinformovala o nebezpečí náledí, tak si myslím, že nemá agenty v meteorologických službách. Je to závažný nedostatek, že nemá dost lidí na každý obor v Česku. Měl by se udělat nábor dobrovolníků, kteří budou pro BIS pracovat v utajení. Za informování by mělo být i placeno motivační přispění agentu, ať je snaha co největší.

Zvláště znepokojivé je, že BIS má agenty jen u ministerstva školství. Čímž vzniká nevyváženost dohledu na bezpečnost celého státu, když jen jeden resort je v hledáčku BIS. Kdyby byl dostatek agentů například na ministerstvu dopravy, nemusela by být D1 tak kritická v letošní zimě a BIS by Česko předem varovalo před kolonami na D1 i dalších kritických bodech silnic a dálnic.

Hlavně by měli mít agenty u premiéra a prezidenta. Ti ne a ne a neposlouchají!

;-))

H. Omar 15.1.2019 8:05

Re: Více agentů! ;-))

Vidím že vaše výplody jsou za 2 BIS...

P. Hofman 15.1.2019 7:35

Další bulváreček

Mladýho Klause nečtu, neb je to blb, tak se ani nemůžu vyjádřit.

Putna je náboženský provokatér, ale své stanovisko v rádiu jasně vysvětlil slovy - lež do médií nepatří - s čímž se dá docela souhlasit. Navíc je to názor jednoho člověka, každá kvalitní, prosperující společnost je založena na různosti názorů (ne na lžích).

Plaga je ministr školství a jako člen vlády si jistě zprávu BIS, kde se píše o prosovětské interpretaci moderních dějin, přečetl, a nejspíš tam v té vládní verzi mohlo být i daleko víc, než co vím já nebo autor úvodníku.

Ale Aston má jasno. Psí klasika.

P. Hlosta 15.1.2019 7:54

Re: Další bulváreček

Vy jste v porovnání s Klausem ml. skutečně perla! Vás by měli přijmout do BIS jako zvláštního dopisovatele. ;-)))

J. Václavíková 15.1.2019 8:40

Re: Další bulváreček

Být perla ve srovnání se zlotrusem, falešným a prázdným Klausem, ovšem není zas takový problém.

J. Václavíková 15.1.2019 8:17

Re: Další bulváreček

Astoní klasika, jak uplést z hovna bič. Sice nemá tušení, o čem Plaga s BIS jednal, ale sesmolí o tom úderný článek. Bohužel mám posledních pár let dojem, že stejně by fantazíroval, i kdyby bylo lze zjistit, co se stalo.

J. Nový 15.1.2019 7:07

Naopak

Člověk musí před BIS smeknout, protože ji trvalo pouze 24 let (od doby, kdy byla založena), než zjistila tento děsivý problém našeho školství. Pochopte, že nasadit tajné agenty do našeho školství a získat učební pomůcky (důkazy) byla velice jemná a obtížná práce, kterou byli pověřeni ti nejlepší z nejlepších agentů. Ale výsledky se dostavily a důkazy budou předloženy.

Už zítra se dovíme, v čem to školství "podle sovětského vzoru" spočívá! Celý národ čeká na toto skandální odhalení!

P. Kubáč 15.1.2019 7:54

Re: Naopak

Jsem rád, že na to BIS přišla, protože to je příznak naší světovosti.

Už máme "Deep state" - státní orgány prosazující ideologickou agendu - jako USA.

P. Boublíková 15.1.2019 7:07

Názory renomovaných historiků

https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/historici-vs-bis-co-skodi-vyuce-dejepisu-je-to-rusky-pohled_510163.html