3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Jak to dopadne s Řeckem

Selský rozum napovídá, že musí Řecko z eura odejít. To proto, že se v něm málo hodnot vytváří a mnoho hodnot spotřebuje. Půjčky to nevyřeší. Dále by selský rozum napověděl, že taková věc se dá spočítat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Drobková 28.2.2012 16:36

Re: Ta neskutečně úporná snaha odpovídat každému, kdo něco napíše ......

Mám spoustu práce a málo času se " flákat " u diskuze. Někdo musí Prokopy, Hajkový, Sedláčky a podobnou sběř živit .......

M. Ilsner 28.2.2012 16:36

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

A vešlo se proto, že když byly tzv. "vyrovnané rozpočty", tak se na příjmové straně vykazovaly i výnosy z privatizace, což bylo chybné. Ale v ODS zvítězil populismus, nechtěli dělat nepopulární kroky, aby si udrželi voliče. Jak to dopadlo? V r.1997 přišly úsporné balíčky a bylo vymalováno ....

P. Boublíková 28.2.2012 16:35

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

To jsou všechno výmluvy. Samozřejmě jistá míra solidarity je nutná vždy, ale měla se udělat dejme tomu 1 dávko pro chudé - dorovnání na životní minimum, 1 dávka jako kompenzace invalidity a šmytec. Místo toho se rozjel systém uplácení "pro každého něco" aneb peníze šup sem a zase tam, ať má úřad co dělat, , Vodička ho zavedl a socani dovedli k dokonalosti.

M. Prokop 28.2.2012 16:35

Re: to: p. Prokop- rozumíte této finanční operaci?

Půjde nahoru.

Popravdě řečeno, ono to asi opravdu jinak nepůjde, přes všechny smlouvy, pakty a proklamace.

J. Ryba 28.2.2012 16:34

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

jenomže "ono už to" mandatorně zůstalo i pro všechny rozpočty další

M. Prokop 28.2.2012 16:33

Re: to: p. Prokop- rozumíte této finanční operaci?

Rozumím ve smyslu toho, co už několikrát psal Kohout i jiní, že celkové v Evropě napráskané dluhy jsou tak vysoké, že jdou řešit pouze inflací. No tak to tedy "řeší".

S. Maršálek 28.2.2012 16:33

Re: když mě pan Ilsner varoval, že mi to u paní Varadinkové neprojde, že narazím

Má kliku, jak Sedláčkovi neotekly ruce, už by ho měl za krkem.

V. Hajková 28.2.2012 16:33

Re: Lití sotva slezlých z rotaček ničím nekrytých peněz do toho průseru,

Díky-   tak jsem   měla  správný  odhad! 

V. Hajková 28.2.2012 16:32

Re: to: p. Prokop- rozumíte této finanční operaci?

Nemá   to   v  současné  době  něco  společného  s  inflací?

J. Kanioková 28.2.2012 16:31

Lití sotva slezlých z rotaček ničím nekrytých peněz do toho průseru,

se základním účelem, aby se snižovala hodnota dluhů inflací. Inflace a z ní vznikající pohyb hodnoty měn nám sežere úspory

M. Prokop 28.2.2012 16:31

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Těžko říci, on nezavedl žádné dávky jinde v okolí neobvyklé, navíc vláda byla koaliční a vzpomínám si na Luxovu plnou hubu sociálna.

Takže jistě by bylo lepší "studený odchov", jen si nejsem jist, zda by to bylo reálné.

Fakt je, že rozpočtově neúnosné to začalo být hlavně po oposmlouvě. I že se na tom podílely všechny tehdejší parlamentní strany, to je zvlášť ostudné, ale celkem korespondující s mým názorem, že programově je ODS někde u normální socdem a socdem u komunistů.

S. Maršálek 28.2.2012 16:31

Re: Ta neskutečně úporná snaha odpovídat každému, kdo něco napíše ......

To je pravicový extremista ze SSO od Macha. Ti jsou úplně mimo realitu. Sakra Drobková, vy tu diskuzi nějak flákáte, není vás moc vidět. Je mi po vašem vtipu smutno.

J. Ryba 28.2.2012 16:31

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

prostě neříkáte pravu, pane Prokope. Nejvyšší meziroční nárůsty mandatorních výdajů byly za Klause a ze Zemana v době opoziční smlouvy. Takže jaképak držení na uzdě :-)

P. Boublíková 28.2.2012 16:31

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Do rozpočtu se jim to sice vešlo, ale do ideologie to opravdu nepasovalo:-) kdežto socani to měli právě naopak:-)))

V. Hajková 28.2.2012 16:30

Re: to: p. Prokop- rozumíte této finanční operaci?

Že  bychom  si  šli také  koupit  nějaké  levné prašule??

V. Hajková 28.2.2012 16:28

to: p. Prokop- rozumíte této finanční operaci?

http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-komentare/c1-54870970-druhe-kolo-levnych-penez-od-ecb-dnes-zacalo-prinese-dalsi-rally-jaka-jsou-ocekavani-trhu

M. Prokop 28.2.2012 16:27

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Jen se jim to "vešlo" do rozpočtu. Socdemákům, kteří ty dávky zvýšili a přidali i další, už ne.

P. Boublíková 28.2.2012 16:27

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Pan Ilsner má ale pravdu s tím Vodičkou. Ono možná nejde ani tak o to, kdo víc rozházel,ale kdo začal se zhoubným populismem (ikdyž původně třeba moc peněz nestál) a přeladil myšlení lidí zpátky do socíku, nebo k tomu dal aspoň impuls.

K. Drobková 28.2.2012 16:26

Re: když mě pan Ilsner varoval, že mi to u paní Varadinkové neprojde, že narazím

U Varadinkový, Hajkový,Sedláčka si na to zvyknete. Tedy pokud tu chcete zůstat ....

M. Prokop 28.2.2012 16:26

"Kdo lže, ten i krade !"

Tak tak, to levice odjakživa. Jednak osobně svými členy, druhak programově.

J. Anděl 28.2.2012 16:25

Re: Selský rozum ?

Neodpověděl jste na mojí otázku, neodpovím ani já na tu Vaší. Znovu: proč nesouhlasíte s mým názorem?

J. Ryba 28.2.2012 16:25

Re: Ta neskutečně úporná snaha odpovídat každému, kdo něco napíše ......

on a prolhaný Pátek Mach

S. Maršálek 28.2.2012 16:25

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Máte pravdu a lehce dohledatelný a ti vocasi ze sebe dělají Vyskoče !

P. Boublíková 28.2.2012 16:25

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Tak s tím souhlasím na 100 %. 20 či kolik dávek od kolébky do hrobu, mě to tenkrát málem porazilo, notabene když všude hlásaná rétorika byla právě opačná - starej se každý sám o sebe jak nejlépe umíš - a většina lidí byla tehdy ochotna na to v porevolučním nadšení ještě přistoupit! Až teprve časem se zase rozmazlili, vinou všech politiků napříč spektrem.

M. Prokop 28.2.2012 16:24

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Klaus to ještě zvládal, viz vývoj schodků státního rozpočtu. Ještě i Zemana držela oposmlouva jakž takž na uzdě, orgie vypukly za Špidly a ČSOBotky.

http://www.euroekonom.cz/grafy-data.php?type=cesko-rozpocet-rok

 nebo lépe, až od devadesátých

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/vrsd_dluhova_statistika_9927.html

S. Maršálek 28.2.2012 16:23

Re: Ha ha ha, pravice v Řecku...

Vás ta Gorila vyhnala ze Slovenska ?

J. Ryba 28.2.2012 16:23

Re: Jěště nedávno jste nenechala na Sarkym s Merkel niť suchou ....

skončila v bitce o Trafalgar

V. Vlach 28.2.2012 16:23

Re: Selský rozum ?

Co jest REALITA?Den a noc?

M. Ilsner 28.2.2012 16:22

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Základ byl položen za působení Vodičky na MPSV. Pak už to nešlo ubrzdit.

S. Maršálek 28.2.2012 16:22

Re: GDP Řecka je vyšší než GDPčeska

Oni ti ťulpasi ani očkem nemrknou a budou pištět, že to není pravda. Kdo lže, ten i krade !