22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Jak to dopadne na Ukrajině

Protože píšu tuto glosu 1. dubna, mohl bych jen napsat „to nikdo neví“ a bylo by odbyto. Jsem si ale vědom, že to bude zveřejněno o víkendu 2.-3. dubna a fór by málokdo docenil. Navíc, do žertování mi není a ještě navíc si opravdu myslím, že to nemůže dopadnout jinak, než jak to teď napíšu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Polehla 2.4.2022 9:29

Nedivím se Vám provařený Machu! Stalo se co se Vám nehodí do krámu!

D. Mach 2.4.2022 9:31

Je vidět, že na víc než na nadávky nemáte, Poleno!

L. Polehla 2.4.2022 9:39

Poleno jste Vy a pořádně natvrdlý! A jste srab! Melete svou a vyhýbáte se věcné diskuzi. A to na diskuzním webu!

P. Kmoníček 2.4.2022 9:29

Polehlo, ať se na Ukrajině v letech 2013-2014 stalo cokoliv, je to stále věc Ukrajiny a ne Ruska, které nemá právo v žádném případě na nejen Ukrajinu vojensky útočit. A pokud tomuto nerozumíte a nechápete, tak nelezte na diskuze normálních lidí. Děkuji

M. Šejna 2.4.2022 9:39

Přesně tak.

Jenže pak platí i toto:

Ať se v Jugoslávii stalo cokoli, je to věc Jugoslávie a ne NATO.

Š. Minařík 2.4.2022 9:47

NATO si může rozbombardovat, co se mu zamane. Máme demkracii ne?

L. Polehla 2.4.2022 10:12

A přečetl jste si jak Rusko zdůvodňuje nedodržení Budapešťské deklarace? Souvisí to právě s těmi událostmi!

D. Stirsky 2.4.2022 9:20

Ukrajina jistě není ideální stát. Má mnoho společného s Ruskem. Avšak Putin tento stát přepadl a za to patří před mezinárodní soud. Myslím však, že UA by více prospělo, kdyby naši novináři a redaktoři odhlédli od emocí (ty byly na místě ve čtvrtek 14. 2.) a psali a referovali pokud možno objektivně. Aby umělo poukázat i na to, co je na UA nedobré, co UA činí špatně. Což bohužel příliš nečiní a naše proruská klika toho s gustem využívá.

J. Ptáček 2.4.2022 9:17

Jak to dopadne nikdo neví, ani prognostici se moc nevyjadřují. Jedna z pravděpodobných variant je, že Ukrajina za ukončení bojů odsouhlasí Rusku už zabraný Krym, dále jim přenechá Doněcko, Luhansko a část území pro přístup na Krym "suchou nohou". Jenže co bude dál? Ukrajina a Rusko nejsou tak úplně stejné jak píše Aston. Jak ví ekonomové, důležitější než momentální stav je trend. A Ukrajina se pomalu vyhrabává z marastu přechodu společnosti od totality k demokracii. V Rusku je tomu právě naopak. A demokracie, jak víme, je ekonomicky podstatně výkonnější než totalitní systému. Takže Ukrajina při masivní pomoci západu zrekonstruuje celou zemi a začne pomalu prosperovat. Rusko naopak po tvrdých sankcích v delším časovém dopadu bude strádat. A je otázka, co tomu řeknou obyvatelé odtržených území, ať už Ukrajinci či Rusové. A přiblíží se nový konflikt (pokud si na něj Rusové vydělají prodejem surovin bohatým zemím). Stejně si myslím, že Ukrajina byla napadena za to, že chtěla pomocí západu zlepšit život v jejich zemi, což by dost ohrozilo pozici chudobného Ruska. Řeči o potřebě denacifikovat a demilitarizovat Ukrajinu byly je obyčejná "vytíračka".

D. Mach 2.4.2022 9:20

Ukrajina požaduje, aby se před mírovými rozhovory Russko stáhlo za hranice území, které okupuje od roku 2014. A Ukrajina jistě bude chtít záruky zachování hranic tak, jak Russko slíbilo jejich respektování v Budapešťském memorandu. Russko nemá a nebude mít sílu na to si vyskakovat.

V. Zadák 2.4.2022 9:24

Vaše představy jsou velmi romantické, aneb

"Dnešní generace bude žít v komunismu".

V. Hájková 2.4.2022 9:11

Pro zdejší odpornou proruskou smečku :

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/tragicke-zabery-z-buci-po-ustupujicich-rusech-zbyla-na-ulicich-tela-zabitych-civilistu-40392567

Toto není válka- toto je sprosté vraždění civilistů - toto je záměrné až neskutečné ničení celé struktury této země !

TOTO JE RUSKÝ NACIZMUS - v plné své kráse! Prostě ruský HNUS!!!!!!

D. Mach 2.4.2022 9:08

Po rusských okupantech zůstávají na dobytých územích zaminované objekty veřejné infrastruktury. Je to stejné, jako po odchodu Srbů z Chorvatska a Bosny nebo jako na územích, odkud byl vyhnán Islámský stát.

D. Rajninec 2.4.2022 9:14

Tak to po vojne chodí . Ak neviete , tak na východe Slovenska sú stále km2 lesov z tabuľkou Pozor miny! Po niekoľkonásobných vlnách minovania a keď nie sú presné plány sa mín nezbavíte .

D. Mach 2.4.2022 9:22

Čtete Rudé právo ze čtyřicátých let? Na východě Slovenska jsem byl několikrát, a nikde jsem na nic podobného nenarazil s výjimkou východního Vihorlatu, kde měla střelnici okupační Sovětská armáda.

P. Dvořák 2.4.2022 9:18

Vážně? Tak to ještě naši demokraté asi nezablokovali jeden dezinformační web – iDnes.

"Uvolněné námořní miny z Oděsy uvěznily v přístavech 67 lodí 15 zemí. Po Černém moři se bez kontroly pohybují námořní miny původně umístěné u ukrajinské Oděsy. Podle bulharské vlády výbušné systémy ohrožují námořní dopravu v celé oblasti.“

D. Rajninec 2.4.2022 9:03

Putin pre Ukrajinu nemôže chcieť nič lepšie ako neutralitu !

Neutrálny štát nie je bezbranný štát bez armády .

Neutrálne Rakúsko "bohatšiu " armádu ako ČR a niekoľko násobne silnejšiu ako SR ! Neutrálne Švedsko zásobuje o.i. aj stihačkami aj vojnového štáča ČR ! O Fínsku ktoré ktoré kupuje F 35 o ktorých môžu mať naši generáli iba mokré sny !

Pre Ukrajinu je to výhoda . Oni nepotrebujú útočné zbrane , ale obranné . A oni vedia vyrábať rakety , lietadlá tanky ,. OT atď. Postavia do 10 rokov proti RuSSku pancierovú stenu na ktorej si tatarskokalmycké hordy s boľševikmi vylámú zubiská!

Konečne kto by neposkytol svoje najnovšie vojenské systémy Ukrajine , aby ich vyskúšali v realnom boji z Ruskom a nie na cvičiskách testoch blízkych realneho boja , alebo proti , alebo vo "vojne " proti Talibanu.

D. Mach 2.4.2022 9:06

Co mají co russáčtí náckové povídat o tom, jaká má být Ukrajina? Jestli chtějí být neutrální a vlastnit jen obranné zbraně, ať si to udělají sami u sebe. To by rusským náckům asi nevonělo.

D. Rajninec 2.4.2022 9:11

Skúsme byť realisti ! Ukrajina nemôže zostať medzi dvermi .

Skúste jej ich otvoriť do NATO ; nechceme ju , Pritom PUtin by ju do svojho PutiSojúzu bral , ale bez Zelenského !

A dnes aj Fínsko uvažuje inak . A čo bude za 20-30 rokov .....to nik nevie.

D. Mach 2.4.2022 9:14

Jistě, souhlasím. Ukrajina i Finsko najdou skutečnou bezpečnost až vstupem do NATO.

D. Rajninec 2.4.2022 9:15

Ale nie dnes !

D. Mach 2.4.2022 9:27

To ne, ale během příštích pěti let je to reálné.

Š. Minařík 2.4.2022 9:22

Jistě, souhlasím. Nakonec dojde k tomu, že i Rusko najde skutečnou bezpečnost až vstupem do NATO.

D. Mach 2.4.2022 9:26

Jestli někdy, tak to už tady ani já ani vy nebudeme. Ale tato varianta přicházela v úvahu v devadesátých letech. Dnes už je to pasé.

P. Kmoníček 2.4.2022 9:19

Nevonělo ne asi, ale určitě !

V. Hájková 2.4.2022 9:02

Pro zdejší proruskou odpornou smečku : v čele se ZATLOUKALEM

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/moskva-valku-na-ukrajine-zapira-obyvatele-ale-ovlivnuji-protiruske-sankce-40392471

Jedním slovem - je proč se dnešního Ruska- zločince PUTINA - BÁT!!!!!!

D. Mach 2.4.2022 8:47

Kreml našel pro jeho kritiku (míněn Depardieu) jednoduché odůvodnění. Podle mluvčího Dmitrije Peskova Depardieu jednoduše nerozumí situaci, protože „není příliš kovaný v politické agendě“. V reakci na hercovu kritiku Peskov opět zopakoval body, kterých se Rusko ohledně situace na Ukrajině drží. Řekl, že Depardieu „nerozumí tomu, co se na Ukrajině stalo v roce 2014, nechápe, co jsou to Minské dohody, nechápe, co je Doněck a Luhansk, a těžko rozumí tomu, co je to bombardování civilistů“.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-kreml-vraci-uder-gerardu-depardieu-nicemu-nerozumi-odbyl-kritiku-196539#dop

Soudruh Brežněv by to neřekl lépe. Russáci se našli v tom nejhorším, co propaganda Sovětského svazu přinesla.

R. Nešpůrek 2.4.2022 8:52

"To prase bylo hladové ..." ;-D

D. Mach 2.4.2022 9:04

Co to má společného s naším hradním póvlem?

R. Nešpůrek 2.4.2022 9:08

Jednoduché, ale nesmyslné zdůvodněni ?