24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

Hrozba z východu

Rozklad státní moci na Ukrajině rozhodně není žádné vítězství demokratických sil nad autoritářským režimem. Je to rozklad velkého lidnatého a potenciálně bohatého státu a to nejhorší, co lze dělat, jsou ideologicky podbarvené zásahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 20.2.2014 21:27

Re: Pozorně jsem poslouchal

V tom je ta chytrost (mimo jiné).

M. Luňák 20.2.2014 21:27

Re: Pozorně jsem poslouchal

Ani bych neřek. Jsem po jeho Hydeparku klidnější než včera. Ale uvidíme. Můj překlad zní: Janukovyč musí ustoupit... dokonce i pro Putina je jeho chování nepřijatelné. Komentáře ČT jsou o 12 hodin pozadu.

M. Prokop 20.2.2014 21:34

Re: Pozorně jsem poslouchal

Je-li kam ustoupit ..... Jede na tygru.

I. Teren 20.2.2014 20:42

Prva obet vojny.

Pravda.

P. Rajman 20.2.2014 20:35

Střílet z kalašnikovů

do demonstrantů, to v Evrope od pádu bolševismu ješte nebylo. Cynik by řekl, že je to způsob jak zredukovat voliče opozice. Ve skutečnosti je to způsob jak totálne anulovat výsledky voleb. Je totiž základem demokracie právo volit příšte opozici. A tohoto práva dnes Janukovič nekolik desítek lidí naveky zbavil způsobem, kter vygumoval jakoukoliv jeho legitimitu a to i v případe, že by jej volilo 90% voličů. Vrazi voličů, kteří šli kvolbám s důverou v režim, který má právo vládu kdykoliv zmenit, musí být z demokratického procesu exkomunikováni.

P. Bolec 20.2.2014 20:41

Re: Střílet z kalašnikovů

Jaký volby, dyk tam jsou naprosto zbytečné. :-o)

P. Boublíková 20.2.2014 20:45

Re: Střílet z kalašnikovů

Máte pravdu - nebylo. EU si nejspíš některé věci představuje jak Hurvínek válku, mělo se tam cinkat klíčema, volat "máme holé ruce" a měl z toho být další plyšák.

Bohužel to nějak nevyšlo, je to Ukrajina.

J. Jílek 20.2.2014 20:49

Re: Střílet z kalašnikovů

jak jste si to představovala vy?

P. Boublíková 20.2.2014 20:53

Re: Střílet z kalašnikovů

Sice na tom vůbec nezáleží, ale taky jsem byla naivní: myslela jsem si, že opozice bude požadovat, aby příští volby (které měly být podle původního plánu zhruba za rok) byly přísně kontrolované mezinárodními komisaři tak, aby nedocházelo k žádným manipulacím s hlasy a byly zcela regulérní.

No, evidentně tam jde o něco jiného než o demokraticé volby.

J. Jílek 20.2.2014 20:55

Re: Střílet z kalašnikovů

ale to ona přece požaduje celou dobu....

P. Boublíková 20.2.2014 20:57

Re: Střílet z kalašnikovů

To je docela možné.

A Janukovyč to odmítl nebo proč začaly ty demonstrace?

J. Jílek 20.2.2014 21:03

Re: Střílet z kalašnikovů

např. proto, protože Janukovič podlehl tvrdému Putinovu vydírání a oddálil podpis asociační dohody

P. Boublíková 20.2.2014 21:09

Re: Střílet z kalašnikovů

Normální postup je zvolit ve volbách někoho, kdo tu asociační dohodu podepíše (když ji tedy všichni Ukrajinci tak hrozně chtějí).

J. Jílek 20.2.2014 21:15

Re: Střílet z kalašnikovů

ne, normální je kvůli tomu střílet do lidí

P. Boublíková 20.2.2014 21:21

Re: Střílet z kalašnikovů

Máte zkrat? :-)

J. Jílek 20.2.2014 21:31

Re: Střílet z kalašnikovů

ne, ten máte vy, to vy vidíte až molotovovy koktejly a nic předtím

M. Prokop 20.2.2014 21:37

Re: Střílet z kalašnikovů

Normální z jakého úhlu pohledu?

Britského? Francouzského? Německého? Českého? Ukrajinského? Ruského?

P. Boublíková 20.2.2014 21:41

Re: Střílet z kalašnikovů

demokratického

M. Prokop 20.2.2014 22:00

Re: Střílet z kalašnikovů

Tak to jste trochu moc na západ od tamního dění.

Tam nikdo moc netuší, co to je.

E. Heusinger 20.2.2014 21:11

To byla chyba

Měl říci "Putine, strč si svůj plyn do .... my si ho koupíme jinde. A půjčíme si také jinde, heč. Všude nám rádi půjčí."

J. Jílek 20.2.2014 21:16

Re: To byla chyba

na to nemá koule...proto neudělal ani tak ani tak...a tady je výsledek

M. Prokop 20.2.2014 21:32

Re: Střílet z kalašnikovů

Začaly (údajně) pro odmítnutí dlouho dojednávané asociační dohody. No a jak něco začne, už se to veze ... dost nekontrolovatelně, zvláště pokud ani jedna strana nemá kam ustoupit.

M. Prokop 20.2.2014 21:30

Re: Střílet z kalašnikovů

Možná jen o ty, ale představy o cestě k nim jsou rozličné.

A Rusko je hned vedle a není zrovna fandou demokratických voleb tam, kde by na nich mohlo tratit.

P. Boublíková 20.2.2014 21:50

Re: Střílet z kalašnikovů

Nedokážu sledovat vlákno, zda jste reagoval na mě.

Ale tohle je fakt divný argument. Rusko není fandou demokratických voleb - tak budeme na Ukrajině podporovat nedemokratický postup, demonstrace a potyčky, které plodí další a další násilí, namísto voleb?

Ty konce jsou opravdu strašné a měli bychom se modlit, aby to byli "jenom" mrtví na Ukrajině.

Dobrou noc.

R. John 20.2.2014 20:54

Ale to přesně dělali... jestli jste si nevšimla....

vlítli na ně s pendrekama a zmasakrovali je více , než  tehdá študáky na Národní, také študáky...  potom zřezali šeredně i staré včetně ženskejch... několikrát ,   jen připomenu, že nezadatelné právo na svobodné shromaždování platí podle zákona i na Ukrajině....

P. Boublíková 20.2.2014 20:58

Re: Ale to přesně dělali... jestli jste si nevšimla....

Uf, tak že tam zákon povoluje shromažďování lidí, kteří vrhají molotovy na policajty, to jsem fakt netušila. Sorry.

R. John 20.2.2014 21:07

To přišlo později,

Nechtěli se na rozdíl od nás, (některých) mlátit ...   poslupnost se musí vzít v potaz.....

J. Jílek 20.2.2014 21:08

Re: Ale to přesně dělali... jestli jste si nevšimla....

to jste si pustila ten film fast forward a odfiltrovala až k samému závěru.....ty vaše studenty fakt lituju....

P. Boublíková 20.2.2014 21:16

Re: Ale to přesně dělali... jestli jste si nevšimla....

To je od vás hezké.

Prostě já jsem zásadně proti tomu, aby se demonstrovalo proti vládě vzešlé ze svobodných voleb a tímto způsobem se prosazovaly nějaké požadavky - ať je to proevropská opozice na Ukrajině nebo nějakej pošahanej taťka Zavadil u nás. Když tak ať si dají s pomocí EU nebo vůbec s mezinárodní pomocí do pořádku ty volby - tomu jedinému bych věřila, že mohly být cinknuté.

J. Jílek 20.2.2014 21:19

Re: Ale to přesně dělali... jestli jste si nevšimla....

"aby se demonstrovalo proti vládě vzešlé ze svobodných voleb"...."musíte být pitomá....pitomá....pitomá"