16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

Hra Schwarzenberg - Čunek

Karel Schwarzenberg se vyšvihl mezi nejoblíbenější české politiky, přestože vše, co se ho týká, by mu mohlo v očích veřejnosti spíš uškodit: je to šlechtic a někdejší emigrant, má peníze a nosí motýlka, ráčkuje a usíná při schůzích, seznam by mohl být mnohem delší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jan 22.3.2008 10:04

Re: Re: Pane Neff, opět se mýlíte,

pro Malý Aston....R^R^V

promirul 22.3.2008 9:57

Re: Pane Neff, opět se mýlíte,

M.Zima ,bylo by lepší,kdybyste sklapnul zobák,vaše kydy jsou dnes opravdu jen kydy.Nic rozumného z vás nevypadne,jenom nenávist,závist a zloba,což je typické pro malého českého ufrněného človíčka.Ani ten ale nejste,nemáte  na něj schopnosti.

westík 22.3.2008 10:40

Re: Pane Neff, opět se mýlíte,

Zímo, už (alespoň podle kalendáře )nastalo jaro, a tak už je načase, abyste se odklidil na severní pól a začal kázat ledním mědvědům ! Jaksi jsem si nevšimla, že by zde v takovém případě bylo možné Váš odchod pociťovat  jako bolestnou ztrátu.:-/

M. Zima 22.3.2008 10:50

Není nad ženskou věcnost

A teď zase zakvrdlejte tím gulášem, (abychom zústali u Vámi zvoleného stylu)

westík 22.3.2008 11:35

Re: Není nad ženskou věcnost

 Můj milý Zímo, můj styl odpovídá mému vzdělání a výchově ( vařit neumím)-za to Váš způsob komunikace odpovídá spíše pavláčovým drbnám ;-D

jan 22.3.2008 8:41

hra

jak to tady bude kdyz by uz ani slechtici nedrzeli slovo

čtenář 22.3.2008 9:05

Re: hra

F e u d a l i s m u s :  vlastnictvím  = krádež  (krádež  = vlastnictví).

Nevolnictví bylo u nás zrušeno v roce 1781, v Rusku 1864.

Robota a desátky církvi byly zrušeny v rioce 1848.

Volební právo žen bylo zaveden v roce 1920.

PS    K. H. Borovský rok 1851  Píseň českého lidu ("Zle matičko zle, Š....") 

Standa 22.3.2008 8:32

Vypadá

to, že ministr zahraničí neodejde. Nezobecňovat "šlechtickou čest a morálku", to se týká pouze jednotlivců a nikoli celku. Jak asi přišli šlechtici k majetku a postavení? Vždy čestně a morálně? Takže s takovými těžkými kalibry opatrně, nebo si všichni budeme myslet, že Čunek je čestný a morální člověk.

xx 22.3.2008 8:47

Re: Vypadá

Jsi blb (Y)

Marat 22.3.2008 11:36

Re: Vypadá

Stando,šlechta se k tomu majetku dostala během dlouhých století a poctivě podle tehdejších norem.Svůj majetek šlechta zvětšovala i  ztrácela podle zákona té doby.Feudalimus byl vývojovou etapou a odpovídal tehdejším normam.Feudalismus nelze posuzovat podle dnešních představ,ale podle tehdejích právních i morálních norem.

westík 22.3.2008 11:44

Re: Re: Vypadá

no nevím, Marate, z historie jaksi vyplývá, že počátek šlechtictví minimálně zčásti souvisel s lapkovstvím nebo postelovou historií;-D

P.S. Nic proti šlechtě nemám, ale přesnost je přesnost ;-P

Marat 22.3.2008 11:55

Re: Re: Re: Vypadá

No dobře westíku,to je pravda.To bylo v počátcích civilisace.Jenže v době,kdy vznikalo to "šlechtictví" celá tehdeší lidská společnost žila z loupeží.Neloupili jen jednotilvci,ale nesčetná stáda lapku.Ostatně i Honza Žiška,oslavovaný válečník českého národa byl po celí život lapkou a jako husitský hejtman zazářil jen kratičkou dobu.Ono i dnes se miliardářem nestane slušný,ohleduplný a mravný člověk.Dnes se loupí kultivovaně.Dnes se nadřízení chovají k podřízeným láskyplnějí,jak tehdejší šlechta ke svým nevolníkum?

westík 22.3.2008 8:23

Nevím proč

česká populace pořád potřebuje uctívat nějaký idol-jednou je to např.Jandák, plebejec nejhrubšího zrna, podruhé kníže jako representant jakési " morálky"  a zjemnělosti.- přičemž ani o jednom ani o druhémpřevážná většina nic neví. Obávám se, že to svědčí o komplexu méněcennosti většiny národa. Bylo by už na čase ,abychom  (když už cítíme potřebu někoho uctívat) si vybrali něco nebo někoho,jehož uctívání je už prověřeno časem (např.Ježíše, Mohameda, Buddhu nebo přírodu) a současníky posuzovali střízlivě podle jejich činů. A něco k tzv.morálce-je to především  stav ducha, mysli nebo svědomí každého jednotlivce,který buď máme nebo ne. Vždyť to, co se teď nazývá "morálkou" a po čem kdejaký zdejší diskutér volá, nemá se skutečnou morálkou nic společného-jak se mně jeví, považuje většina lidí  za "morálku"mlčenlivou úmluvu pomlčet o vlastních chybách :-( Neustálé posuzování druhých z hlediska dodržování této tzv.morálky považuji osobně za nejvyšší formu pokrytectví. Schwarzenberga ani Čunka osobně neznám (jako většina) a tak těžko mohu soudit,jestli jsou nebo nejsou "morální"-na Čunkovi  mně vadí, že nemá "politický cit" a že za daného stavu potápí již tak křehkou loď vládní koalice.

StandaT 22.3.2008 9:04

Re: Nevím proč

R^

Malý Aston 22.3.2008 9:15

Re: Nevím proč

Souhlasím s Vámi.Současná vláda složená ze tří politických stran je jediné možné řešení po volbách.Druhé řešení vláda ČSSD+KSČM byla prostě nepřijatelná neboť s nimi do koalice nikdo nechtěl jít.Jestli je současná tříkoalice něčím ohrožena,tak panem Čunkem a jeho klikou v KDU což bylo jasné při volbě prezidenta kdy se čunkovci spojili s disidenty vedenými Pithartem s komanči a socany a zelenými a hlasovali pro Světlonoše Švejnara.Takže pan Čunek nemá cit pro politiku a pro své politikaření je ochoten tříkoalici i  rozbít což není u KDU nic nového jen následují své předchůdce jako byl Plojhar a Lux. Zelení si jsou vědomi toho,že svými 6ti poslanci a 4 ministry dosáhli maximum a budou se zuby a nechty držet vlády a ODS s mírným okopáváním kotníků.Takže i případný odchod pana Knížete ustojí,najdou nějakou státotvornou výmluvu a KDU? Možná si to vyřeší na jejich sjezdu.Každá varianta dobrá jen ne vláda komančů u ČSSD a komančů v KSČM.:-D

clay 22.3.2008 9:25

Re: Nevím proč

souhlasím s jedinou minivýhradou. Já bych si přál, aby se tento případ rozsekl, chci vidět to kino i s titulky

kocka ema 22.3.2008 9:59

Re: Nevím proč

Neurazela bych westiky, jsou inteligentni. Doporucuji precist neco o rodu Schwarzenbergu. Mozna, neco pochopite. Haf.

westík 22.3.2008 11:52

Re: Re: Nevím proč

proč bych měla číst něco o rodu Schwarzenbergů ?  Nezajímá mne to. Pokud bych cítila potřebu hrabat se v rodokmenech, stačí,když si přečtu rodokmen svého psa 48 předků).

autocenzůra 22.3.2008 10:05

Re: Nevím proč

Vážený pane "mudrlante" přečtěte si Váš příspěvek a zjistíte , že největší pokrytec,jste vy ! Kde berete tu jistotu ?

vy.

Pešek 22.3.2008 10:17

Re: Nevím proč

Nesouhlasím s vámi. Pokud si někoho vážím, není to uctívání, to je opravdu pouze pro ty, kteří potřebují léčit své komplexy. Kníže je pro mně reprezentant morálky, ale jeho jadrná čeština nesvědčí o zjemnělosti v žádném případě. A rozdíl od uctívání je i vtom, že připouštím jeho kritiku i možnost pochybení, není svatý, ale pro mně zatím vzorově slušný.

westík 22.3.2008 11:12

Re: Re: Nevím proč

pešku, píšete, že kníže je u Vás "representant morálky" Není mně ovšem jasné, co pod pojmem "morálka" rozumíte Vy.  Obecně pojem" morálka"  zahrnuje soubor pravidel, které většina nějakého společenství považuje za "dobro" (další neurčitý pojem) a trvá na jejich dodržování.Přitom-jak známo-se pojem morálka (a tedy i pojem dobra) mění s časem (co bylo nemorální před 30 léty, je dneska tolerováno jako běžná věc-např.homosexualita, vulgarita). Nechci tím se nijak dotknout Vaší úcty ke knížeti, ale já posuzuji  u politiků činy ve prospěch státu,nikoliv to, zda ženě při seznámení políbí ruku. Chci dodat, že pojem "morálka" si každý člověk podle svého založení, své výchovy a vzdělání může vysvětlovat různě. Dixi. 

Marat 22.3.2008 11:57

Re: Nevím proč

Westíku,tak v tom s vámi bezvýhrad souhlasím.Jde ale o to,zda váš názor se vztahuje také na ty české taťuldy vlasti.

Ludva 22.3.2008 8:21

Roztomilý nešika

to se lidem na knížeti líbí. Přesně tak se hrají "páni" v pohádkách. A šlechtická čest, ta nám tu chybí už hodně dlouho.

Cizinec Nenasinec 22.3.2008 8:17

Ocistit Cesko? Hmmm...

Ja mam rad divat se vzdy na "big picture", teda posuzovat veci s nejsisrsiho hlediska, a s toho hlediska se mi zda ze jsou jak knize Schwartzenberg tak taky pan Cunek pozitivni a prospesny postavy v ceske politice, a byl by velmi nerad kdyby jeden z nich vzdal pusobeni ve vlade, a proto myslim ze pan Schwartzenberg trochu prestrelil. Proc myslim ze jsou oba prospesny? Pan Schwartzenberg do jednoho statu ktery se za pul stoleti komunismu stal nesnesitelne a masove buranskym, nestylovim a zkorumpovanym alespon male ale dulezite mnozstvi styla, vychovy, zasadovosti a poctivosti, coz po buranech, komunistech, degenericich a kriminalnicich typu Grosse nebo Paroubka na nejvyssich postech v CR jiste zlepsuje image statu a dava urcitou nadeje na budoucnost.  Na druhou stranu, kdyz se, s hlediska hospodarskiho pokroka spolecnosti, podivame bliz na fenomen korupce, zjistime ze neni kazda korupce spatna, a ze existuji dva duhu korupce, jeden "dobry" a jeden "spatny".  Jde o to ze je korupce do jiste miry zakonity trzni jev ktery opravuje negativni vliv populisticke a socialisticke politiky na hospodarstvi, a v tomto rozsahu je ta korupce, samozreme, uzitecna, a je spis na miste ptat se proc jsou mentalita a politka v danem state tak spatny ze neprirozene deformuji trh do te miry ze se korupce musi projevit, nez lamentovat na tim ze korupce je. V postkomunistickych statech jsou duvody na takovy stav veci alespon min ci vic jasny. Ta "spatna" je, samozreme, korupce ktera presahuje uzitecnou miru a zacina ohrozovat rust a prospech hospodarstvi (a bouhuzel, krome te uzitecni, v CR taky pusobi ta "spatna"a podle meho odhadu stoji tento stat 1-2% rustu rocne). Pan Cunek je, na rozdil od pana Schwartzenbergu, typicky postkomunisticky Cech, teda clovek ktery se snazil dostat z chudoby a sedeho prumeru a, jako asi 80% jeho spoluobcanu, obcas s tim ucelem taky musel obchazet zakon. Na druhu stranu, ve srovnani s megazlodejum kterych je ceska politika plna, mam pocit ze je to stejne...

Pamětník I. 22.3.2008 8:34

Re: Ocistit Cesko? Hmmm...

Myslím, že do toho vidíte správně. Z vašeho pohledu asi definujete jako "dobrou" korupci připlatit úředníkovi, aby nebránil schválení obecně prospěšné věci, kterou by bez úplatku schválně zabil.

Cizinec Nenasinec 22.3.2008 8:40

Re: Re: Ocistit Cesko? Hmmm...

Pokud jako obecne prospesnou vec definujete neco co by prispelo ruznym parazitum na ukor lidi kteri tvrde pracuji a vydelavaji a zpomalilo rust hospodarstvi (a z tonu vaseho prispevku mam pocit ze prave na tak neco myslite), tak samozreme ze ano.

Cizinec Nenasinec 22.3.2008 8:48

Re: Re: Ocistit Cesko? Hmmm...

Omlouvam se, pri prvnem cteni jsem proste sppatne rozumel vas prispevek. Prave jsem na to myslel, ale nejen na to, ale taky treba na obchazeni dani a ruznych jinich davek kdyz je jejich zatez z politicke-populistickych duvodu neunosna, a vlastne vsechno coz vnasi trzni korekce do socialistickeho systemu a prinasi vic penez vsem nez tato korupce stoji. Spatna je proste ta korupce ktera zpomaluje vyvoj hosdpodarstvi a ktera stoji vic penez nez prinasi.

Cizinec Nenasinec 22.3.2008 8:38

Re: Ocistit Cesko? Hmmm... (pokracovani)

...relativne poctivy clovek a myslim ze je uzitecni protoze je v tomuto state parazitu spousta, jak bilich tak taky Romu, a je na case ukoncit shovivavost a laxnost, a tim padem je pan Cunek uzitecna protivaha silnim NGO-istickym kruhum ktery by chtely sahnout stale chlubsi do nasich kapes aby zdanlive chranily parazity a vlastne aby sami pohodlne zili na cizy ucet. Nastesti, zejmena v rasistickem Cesku, nemam pocit ze je pan Cunek rasist, ale ze proste, stejne jako ja a spousta jinich lidi unavenych z parazitu vsech barev, spravne mysli ze by Romove nemely byt  privilegovany a ze by se mely prizpusobit podmnkami ve spolecnosti a pracovat a vydelavat jak vsechny ostatni. To samozreme ohrozuje zajmy NGO-istu, a to ze mel cerstvy pristup politice a ze zaujal spoustu lidi a chtel neco zmenit v malem a smradlavem ceskem politickem ribnicku zase ohrozovalo zajmy jedne casti jeho politickych konkurentu, coz velmi rychle vyvolalo reakce v podobe bezprecedentniho a velmi spinaveho medialniho a soudniho kampane proti jeho osobe ktery nastesti jakz-takz ustal, a muj je nazor ze by se mel do vlady vratit, protoze na jednu stranujeho  ucetnictvi asi nebude uplne pruhledne (coz je v Cesku proste prirozene, kdo dela soukromy business, vi na co myslim), ale na druhu stranu je zreme ze "svedky" proti jeho byli falesny a neduveruhodny a ze nejde o zadneho kriminalnika a podvodnika, na rozdil od zhruba pul snemovny a  obdobniho procenta vetsiny dosavadnich vlad. Takze, i kdyz jiste pochybnosti o ucetnictvi pana Cunka mam, myslim ze je mnohem mensi zlo a mnohem poctivejsi clovek nez spousta jinich prislusniku ceske politicke oligarchie (spoustu takovich taky znam osobne a tak myslim ze vim o cem mluvim), a tim padem bych si pral aby pan Schwartzenberg, ktereho sice na abstraktni urovni vazim za zasadovost, pochopil prakticky souvislosti a trochu slevil se svych pozadavek, protoze je  pan Cunek podobny teto vlade: at je jaky je, je proste to nejlepsi na co Cesko nyni muze dosahnout.

Pamětník I. 22.3.2008 9:50

Re: Re: Ocistit Cesko? Hmmm... (pokracovani)

Vesměs s vámi souhlasím, i když mám pocit, že jste můj příspěvek nepochopil správně. Nebyl míněn vůči vašemu původnímu kriticky. Zkuste z vašeho pohledu definovat tu "lepší" korupci oproti příkladu té špatné.

Lipa 22.3.2008 7:57

Co ještě chcete na Čunkově majetku zkoumat?

Co ještě chcete na Čunkově majetku zkoumat? Jiří Čunek je nejprokádrovanější politik v republice. Žádnému jinému politikovi a jeho majetku nebyla věnována taková pozornost, jako panu Čunkovi a výsledek je, že policie a státní zastupitelství v několika přezkumných krocích všechny pomluvy paní Urbanové odložily jako neopodstatněné.

Snad se konečně veřejnost bude zabývat například restitucemi pana Schwarzenberga, Havla a další mohou následovat.