19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Hlas rozumu od lidovců

Zchlaďte hlavy, tak zní stanovisko lidovců, jak vyplynulo z úterního jednání jejich předáků. Lidovci vyzývají prezidenta, aby odložil státní návštěvu do Číny a řešil krizi. Je to návrh legitimní, rozumný a nesplnitelný. Prezident si zakládá na tom, že krizi bude rozdmychávat, podporovat a násobit

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 10.5.2017 11:48

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Nebo je za tím i tlak Gazdíka u kterého není pochyb kterou rukou tleská.

V. Klepetko 10.5.2017 11:57

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

:-)

Asi se poradil s Polčákem a ten s Redlem nebo s Krejčířem :-)))))

M. Varadinková 10.5.2017 11:37

Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Ne okamžitá, ale k 31.5. Jako Valachová:-)))) S patřičným komentářem (ten by si měl nechat napsat někým jiným, sám to moc neumí), který z něj udělá současně mučedníka a současně toho "moudřejšího, který v zájmu země ustoupil". Zeman by pak prohlásil, že by ho samozřejmě odvolal, pokud by k 31.5. neodstoupil sám. A zdůvodnil by ten odklad tím, že je to příliš důležitá funkce( náročnější než funkce ministra školství), a je ji potřeba řádně předat, což nejde ze dne na den.

V. Klepetko 10.5.2017 11:39

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Souhlas.

P. Vandas 10.5.2017 11:46

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Ano. To je zajímavá inovace. Nicméně už to nejde, neb Sobotka už podal návrh na jeho odvolání a to má samozřejmě přednost. :-):-):-)

M. Varadinková 10.5.2017 11:57

Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

O žádné přednosti Ústava nehovoří. Jen o tom, že prezident ho odvolá. Ale termín tam žádný není. Pokud mezitím dotyčný podá demisi, tak už není koho odvolávat, odvolání se stává bezpředmětným. A je logické a do role prezidenta-usmiřovatele dobře zapadající, když prezident dá přednost smírnému řešení (tedy dobrovolné demisi) před prohloubením vládní roztržky (tedy odvoláním proti vůli jedné z koaličních stran).

P. Vandas 10.5.2017 12:00

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Nebudu se hádat, ale myslím, že se mýlíte. I v případě demise ministra ji musí předložit prezidentu předseda vlády.

P. Vandas 10.5.2017 12:02

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Beru zpět. Napsal jsem blbost. Demisi do rukou prezidenta podává i člen vlády i bez souhlasu předsedy vlády.

V. Klepetko 10.5.2017 12:05

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Nemám čas se podívat. Ale není to tak, že ministr podává demisi do rukou prezidenta prostřednictvím ministerského predsedy?

P. Vandas 10.5.2017 12:20

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Tak nějak to může být. Proto jsem znejistěl. :-):-):-)

V. Klepetko 10.5.2017 12:02

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Tak se to formálně podá jinak. "Bude souhlasit se svým odvoláním k 31/5". A bude vymalováno :-)))

P. Vandas 10.5.2017 12:05

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Myslím, že to nejde. :-):-):-)

V. Klepetko 10.5.2017 12:09

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Proč? Termín je v kompetenci prezidenta. Vyhoví Babišovi tím, že se přikloní k jím navrženému termínu. Vyhoví Sobotkovi a Ústavě tím, že odvolá ministra na žádost premiéra. :-)))

M. Prokop 10.5.2017 11:39

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Nejspíš proto, že odvolání je podmínkou dalších kroků.

Možná dojde i na Vaše poněkud divoké řešení (to bych se bavil ještě více než takhle), ale já to odhaduji, že s novou pidistryní a v ovzduší hádek a obviňování to dotáhnou do konce mandátu. A to bez hlasování o důvěře, které nikdo nevyvolá.

V. Klepetko 10.5.2017 11:50

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Uvidíme. Možná máte pravdu.

M. Prokop 10.5.2017 11:52

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Jak píšu výše, nemám komu bych fandil.

J. Vobr 10.5.2017 11:48

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Děkuji, přesně tak si to také vysvětluji .

__________________________________________________

Uź mne unavují ty zjednodušené výkřiky zdejších prý diskutérů,že MUSÍ, že ÚSTAVA !!!

Je to mnohem složitější ... Sobotkův návrh presidentovi NENÍ RELEVANTNÍ,PÁČ JE VÁZÁN,RESP.OMEZEN KOALIČNÍ SMLOUVOU.JINAK ŘEČENO,Sobotkův návrh je tím pádem NEPLATNÝ !!! Až po vypovězení koal.smlouvy může Sobotka podat návrh a president MUSÍ konat.

P. Vandas 10.5.2017 11:53

Re: Ano, tak to je...Úvaha pro pana Vandase, k dotazu pana Vobra

Tak to není. Nic takového ústava nepředpokládá a tak je to i správné. Prezident prostě ministra na návrh předsedy vlády odvolá. O osudu vlády, či o významu koaliční smlouvy rozhoduje výhradně Sněmovna, neb jedině té, je vláda zodpovědna.. Takové je rozdělení moci ve státě.

R. Neveselý 10.5.2017 11:18

Klidná síla ! :-)

KDU-ČSL už v úterý vyzvala prezidenta, aby cestu do Číny odložil a neopouštěl Česko do vyřešení vládní krize. Stejně jako většina ústavních právníků tvrdí, že prezident si nemá klást podmínky a respektovat ústavu. „Ústava i ústavní tradice podle šéfa lidovců Pavla Bělobrádka hovoří jasně. „Prezident republiky odvolává člena vlády na návrh předsedy vlády. Tečka. To znamená, pokud takto konat nebude, nejedná v souladu s ústavou,“ zdůraznil předseda KDU-ČSL.

R. Sorge 10.5.2017 11:22

Re: Klidná síla ! :-)

"většina ústavních právníků tvrdí ..."

Která komis určuje, kdo je nebo není ústavní právník ?

I. Semrád 10.5.2017 11:27

Re: Klidná síla ! :-)

Jediným ústavním právníkem je Zeman.

J. Jelínek 10.5.2017 11:33

Re: Klidná síla ! :-)

A také Ovčáček

R. Sorge 10.5.2017 11:40

Re: Klidná síla ! :-)

Znám dva vynikající "ústavní právníky" - Semrád a Jelínek.

R. Neveselý 10.5.2017 11:50

Re: Klidná síla ! :-)

Já znám jedno individuum prozodoické - Sorge.

R. Sorge 10.5.2017 11:54

Re: Klidná síla ! :-)

Vy budete asi rodný bratr pana Ryse a pana Prokopa.

R. Neveselý 10.5.2017 11:57

Re: Klidná síla ! :-)

Jste zmaten.

A. Alda 10.5.2017 11:11

Evropskou unii je třeba co nejrychleji opustit.

Nebýt hloupých postulátů EU, mohli bychom si tuto "krizi" stručně a rychle vyřešit sami hned v zárodku.

O. Uživatel 10.5.2017 11:18

Uživatel požádal o vymazání
J. Jelínek 10.5.2017 11:23

Re: Evropskou unii je třeba co nejrychleji opustit.

Takňák po našem, po bolševicku? Poslat námořníky s vintovkama do parlamentu a rozprášit tu svoloč a následně vydat nějaký ten dekret.

M. Prokop 10.5.2017 11:41

Re: Evropskou unii je třeba co nejrychleji opustit.

Konkrétně kterých postulátů? Hloupé jsou všechny.

Zemana a Dluhoslava s Burešem nám také nenadělila EU.