3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 21.10.2022 17:34

V ČR se na výrobě elektřiny podílí pouze jedna paroplynová elektrárna a její podíl je tuším po 10%. Cena elektřiny začala růst není primárně dán konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou. Příčinou bylo zavírání funkčních elektráren, zastavení výstavby nových elektráren, bránění stavby JE, emisní povolenky, OZE a její dotace (můžete se podívat na vyučování, kolik jen vy sám přispívate na OZE, potřebou zálohovat tuto OZE... Nevím čísla za loňský rok, ale předloni v zimních měsících OZE v Německu vyrobily pouhé 2% elektrické energie.

P. Boleloucký 21.10.2022 17:33

To by bylo řešení, ať se složí ukromrdi. Já to cálovat nebudu. Není to dobrá investice.

L. Novák 21.10.2022 17:32

Nejspíš jo. Gazprom už žádný levný plyn neprodává. ;-)

J. Kombercová 21.10.2022 17:32

Co nepamatujete vy, tak nebylo. Vypadá to na celou historii.

J. Černý 21.10.2022 17:32

Bezesporu. Ale co účinnost nabíjení a vybíjení, účinnost výroby energie a ztráty v rozvodedech elektřiny. A jak poručíte větru a slunci ? To už tady bylo.

P. Zahrádka 21.10.2022 17:32

dnešní krize není důsledkem green dealu, je vyvolaná zastavením dodávek plynu, doporučuji Vám podívat se na EV ve skutečnosti, ale podle toho jak je složitá výměna rozvodů, tak je asi složité vše. Viděl jste VZV vozíky, ketré se používají 50+ let nebo ještěrky na nádražích? a ještě maičkost bateriee v EV nje dělen na moduly a ty mají články a již dnes se dají oravovat, a nevím kolik najedete ale záruka kolem 260 tis km na baterii Vám nestačí?

L. Novák 21.10.2022 17:30

Kdyby nebyl nedostatek elektřiny, nerostly by její ceny. Dokud bylo zdrojů elektřiny nadbytek, předháněli se výrobci, kdo prodá na budze levněji. To samozřejmě má své meze v nedostatečném financování výroby. Postupnou likvidací jaderných a uhelných zdrojů nejenom v Německu se nedostatek stabilních zdrojů zčal silně projevovat a na burze se malé přebytky předhánějí, kdo prodá dráž. :-P

Takže ano, TO JSOU DŮSLEDKY NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKÉ POLITIKY NA SVĚTĚ provozované v Německu a v EU/EK vynucované na všech členských zemích EU.

A jak před lety museli Bulhaři po EU vynuceném ukončení provozu jaderných elektráren přestat topit elektřinou a vystrčit přes okna plechové komíny v každém bytě, aby si zatopili v kamínkách, si přečtěte v článku pana Vlka na NP. ;-)

L. Zídek 21.10.2022 17:30

Němci si nechtějí zasvinit svojí zemi. Toť vše. My příjdeme o letiště a budeme sem vozit Rumuny, Mongoly, / chudáci místní / a ti tady vydělané peníze , které nepropijí pošlou domů. .......

S. Lazárek 21.10.2022 17:30

Po tomhle současném hnoji co tam kempuje stopro Kotaz.

P. Boleloucký 21.10.2022 17:29

Ten je jedině k politování !

V. Mokrý 21.10.2022 17:29

To už jednou bylo provedeno,

takže to už nebude potřeba.

F. Doušek 21.10.2022 17:29

Okamůra z toho dostal osypky.

F. Doušek 21.10.2022 17:28

https://www.youtube.com/watch?v=Qivc2dxaiz0

P. Boleloucký 21.10.2022 17:28

Vás to svrbí ? Nebo je Havelka Maďar ?

F. Doušek 21.10.2022 17:27

Není to nakonec dražší než plyn zkapalněný?

S. Lazárek 21.10.2022 17:27

Tam to bude potřeba nejdřív vysypat nehašeným vápnem a pak vykropit svěcenou vodou.

F. Doušek 21.10.2022 17:25

Vratislav Mynář, který nepochybně skončí společně se Zemanem, zanechá po sobě "dvě osiny v zadku" v Lánech a na Hradě budoucímu prezidentovi, který se jich bude těžko zbavovat.

P. Boleloucký 21.10.2022 17:25

No, zamyslete se. Ono na tom něco je. Nedopadne to dobře.

J. Černý 21.10.2022 17:25

Zajímavé bylo na tom nádraží, že jeho velkoplošné výkladce, kterè byly pár metrů od výbuchů, požárů aut a mrtvých, byly zcela netknuté, ani trhlinka. Kvalitu neutajite.

J. Ganaur 21.10.2022 17:23

Směřuje to k tomu!:-(

P. Boleloucký 21.10.2022 17:21

Současná demoliční vládo a její voliči, vy to ale vedete ! Je to k plaču ! Vy jste museli dostat pěkný foršus za demolici ČR. Tak rozdělit společnost se nepodařilo ani Zemanovi. Hrajete si s ohněm a počítám, že bude brzy baci baci !:-P

J. Černý 21.10.2022 17:21

Tak to čtěte ;-D

L. Novák 21.10.2022 17:20

No samozřejmě může, když to hloupí politici / vláda dotuje obrovskými částkami a na dluh z čerstvě "vytištěných" peněz. Ale skončí to nejspíš státním bankrotem nebo vysokou inflací, kterou stát okrade úplně všechny.

A. Renjascu 21.10.2022 17:20

Omlouvám se za zbytečnou nálepku, ale žel je to stále dokola podobně jako s green dealem, kde odborníci (a to i ti vládní) léta varovali, že k dnešní krizi s energiemi dojde. Podobné je to s elektromobilitou, které má potenciál toto vše ještě víc akcelerovat a násobit. Spalovací motor je na vrcholu svého vývoje, ale neopouští se jako tomu bylo dříve, kvůli vyspělejší, výkonnější a levnější technologií, ale na základě byrokratického rozhodnutí, daňové šikany a dotačního figle ve prospěch technologie, která ani zdaleka nemá vyřešené problémy související s jejím bezproblémovým chodem. Za pár let má skončit prodej vozidel s klasickým pohonem a pak bude třeba provést tu výměnu šesti milionů. Vzhledem k průměrnému stáří vozidel v ČR (tuším, že to je cca 16 let), tak pokud nechceme jít cestou kubanizace vozového parku, tak bude muset jít o výměnu velmi rychlou. Strašení novými Temelíny? No potřebou "Temelína" zde i v EU odborníci straší již víc než deset let a výsledky ignorování tohoto strašení můžete vidět v přímém přenosu. Je to velmi jednoduché podobně jako s celým green dealen, protože nejde o strašení, ale jednoduchý výpočet, který zvládne kdokoliv, kdo trochu zběžně ovládá fyziku a matematiku, koneckonců jej máte i v tom odkazu, který jsem tam dával. A výměna rozvodů? No to není tak, jako když v baráku vymenite čtyřku hliník za dvouapůlku měď, ale o výměnu celé přenosové soustavy a to je úplně něco jiného. A to nezmiňují bezpečnostní parametry, složitost a finanční náročnost recyklace i výroby, ztráta druhého života auta... Ne tato technologie je hezká do časopisů a odborných debat, ale v reálném životě je zde pouze proto, aby vyeliminovala osobní dopravu a přenesla jí pouze na "elitu". Ostatní budou out bez aut

J. Černý 21.10.2022 17:19

Vy to pamatujete ?

J. Černý 21.10.2022 17:18

To nevylučuje soukromé sbírky.

L. Novák 21.10.2022 17:18

Jistě, množství hmoty permanentních magnetů potřebných pro výrobu elektromobilů je surovinově omezováno. A astronomické dotace do výroby a nákupu zvyšují poptávku takovým tempem, že nejenom vyvolávají prudký cenový růst, ale narážejí na nedostatek surovin. Takže tržní mechanizmy samy omezí debilitu politických či náboženských doktrín typu Green Deal. :-P

J. Černý 21.10.2022 17:18

Hezké a co na to váš ošetřující lékař?;-)

P. Zahrádka 21.10.2022 17:16

Francie nemá problém s rentabilitou, ale s údržbou své jaderné flotily a už jste viděl kolik FVE bude jen letos v ČR připojeno , zatím opravdu není 6 mil E V v provozu , tak nestrašte

R. Nešpůrek 21.10.2022 17:15

Jak to může dopadnout ? Obrovským průserem ?

Automobilky daly do vývoje elektromobylity obrovské prostředky a on to nikdo nechce ... Může někdo vyrábět zboží, o kterém ví, že ho neprodá ? 8-o