8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

Francouzi volili prezidenta

Je to první kolo, reflektuji první odhady, do druhého kola postupuje vítěz prvního kola Emmanuel Macron a proti němu se postaví Marine Le Pen. Jestlipak někdy v minulosti vyvolaly prezidentské volby ve Francii takový celoevropský zájem jako tyhle? A před nimi... rakouské prezidentské volby?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rajman 24.4.2017 7:30

Pravice se musí učit

od levičáků jak na nácky. Zatímco v Německu se sama postaví proti nim, v Česku spíš kouká, jak jejich "zuřivosti" využít pro vlastní kampaň. V praxi jde pak o to, že až na lidovce rezignovala na vnitrostranickou soutěž.

J. Karlík 24.4.2017 7:30

EU

a normálně fungující korporace? Naopak, více Evropy. Volte Realisty.

D. Stirský 24.4.2017 7:30

Nezdá se mně, že by Le Pen byla

dobrá volba. Avšak kdysi zde napsal, tuším, Jakl, kterého jinak moc rád nemám, že volby nemohou dopadnout dobře nebo špatně. Proběhnou-li demokraticky, dopadnou - a teď se omlouvám za floskuli, ale zde sedí - dopadnou jak dopadnou.

P. Maleček 24.4.2017 7:09

Socialismem rozežraná Francie

Myšleno jak dávkami rozežraná spodina, tak socialismem rozežrané základy francouzké demokracie. Pak není divu, že se vykulí takové kreatury jako Merkelové poskok Marcon, ke všemu plně ovládaný svou o víc jak 20 let starší ženou, či Putinova čubka Le Pen.

Lepenice má tu přednost, že reálně vidí islámské nebezpečí a chce se aspoň neintegrovaných vyznavačů islámu zbavit. A též reálně vidí tu socialistickou bruselskou verbež, toužící EU totalitně ovládnout. Je však otázkou co vyplyne z její silné vazby na Putina bez jehož financí i rad by byla jen pouličním křiklounem.

Marcon - to je ztráta času. Probruselský socialistický vyčůránek, co bez své ženy a hlavně Merkelice se ani neuprdne.

Prostě Francie rozvrácená socialismem - zachrání ji jen nová Francouzká revoluce, ale ne socialistická, ale tvrdě kapitalistická.

M. Berka 24.4.2017 7:09

Ano, koloušek Macron

s jeho dominou je pro bruselské buzny ideální volba... :D :D :D

V. Kotas 24.4.2017 7:09

Re: Le Pen by jistě hrozba nebyla

Le Pen je hrozba, pro současné bafuňáře v politice, po celé EU.

P. Hlosta 24.4.2017 7:05

Re: Le Pen není hrozba pro Francii - jak si myslí

Demokratickým deficitem je způsobeno to, že nelze přijmout rozhodné činy. Pokud by šlo o fungování demokracie, už pradávno by bylo přijato plno opatření k omezení imigrace a filtrování náboženských fanatiků, přičemž by do země jejich původu bylo odesláno na statisíce běženců i s pomocí násilí. Pod pojem demokratické principy bylo ovšem vmontováno jakési pomýlené humanitní hledisko. Demokracie ale není v zásadě o humanismu, či proti němu. Demokracie je především o tom, že se s ní, s její pomocí, mění vlády a tedy i náhledy na řešení zásadních problémů společnosti. Tedy společnosti, která má historicky zažitou demokratickou smlouvu mezi sebou. Pohlížet na onu smlouvu ve společnosti, jako na smlouvu i těch, co přichází a nebyli dříve součástí té smluvní strany, je vnucený omyl! Aston správně tohle pojmenovává jako demokratický deficit, protože správně by měly odejít od vládnutí ti, kteří ručí za demokratické možné změny způsobu vlády a za řešení problémů v ohrožení občanů.

D. Stirský 24.4.2017 7:02

Včera jsem byl na zámku

ve Veltrusích. Chovají tam daňky. Když se průvodce zmínil o tom, že existuje jakási e-norma o tom, kolik daňků smí být na určité ploše, znovu jsem si uvědomil, že EU se řítí kamsi. Že si e-politici sami podřezávají větev, na které sedí.

K. Křivan 24.4.2017 7:01

Re: Madam Le Pen není hrozba

Jednostraně ? Lenin, Stalin, Hitler, ..atd... pro ně chcete demokracii ?

K. Křivan 24.4.2017 6:59

Re: Le Pen by jistě hrozba nebyla

5 milionů muslimů je obrovská hrozba, ale kdyby se etničtí praví Francouzi semkli, mohli by obnovit starou dobrou Francii. Odmuslimit, odnegřit, odarabit.

K. Křivan 24.4.2017 6:57

Re: NádějSlávie stouply značně,to se čínský majitel raduje

Fotbal ? Něco tak zbytečného a nudného, .... 22 multimilionářů předvádějí umírající labuť, ... proč si nekoupí každý svůj míč a nemusí dělat že se za tím jedním honí ? Nudné jak gorodky.

Fotbal je tu jen pro zblblý plebs, chléb a hry. Jako ve starém Římě. Jenže tehdy ty hry nebyly tak nudné.

P. Hlosta 24.4.2017 6:53

Re: Madam Le Pen není hrozba

Pokud to chápete tak jednostranně, pak nezbývá ve vaší úvaze místo pro demokracii. No a o tom Aston píše. Taky jste nepochopil, nebo spíše fandíte proti demokracii.

D. Polanský 24.4.2017 6:53

Re: Le Pen není hrozba pro Francii - jak si myslí

S těmi migranty to Aston dobře ví, jen neví co s tím, tak jako to nevíme my. I NATO dává od toho ruce pryč. Nikdo nechce vzít na sebe odpovědnost za rozhodné činy. Proto se hlásá všeobjímající láska. Vždyť to znáte: Láska a pravda zvítězí. Jenomže pravdu nechce nikdo znát a vidět.

D. Polanský 24.4.2017 6:49

Le Pen by jistě hrozba nebyla

Ono představy můžete mít veliké, ale realita je realita, ta vám toho moc nedovolí. Nakonec ve Francii máte 5 milionů muslimů, tak vyskakujte. I Trump již tolik nevyskakuje, jak se bušil do prsou před volbami.

Spíš jsem zvědavý, zda mi konečně někdo po programové konferenci ODS vysvětlí, co znamená to jejich heslo: Silný program pro silné Česko. Zatím jsem to z nich nedostal.

J. Fridrich 24.4.2017 6:47

Le Pen není hrozba pro Francii - jak si myslí

Le Pen není hrozba pro Francii - jak si myslí Aston - ale naděje na její záchranu. Francie, ta jak jsme ji znali - ta krásná - se se stoupajícím počtem nepřátelských muslimů propadá do marasmu... Proč asi v nebývalé míře nyní odchází dobře situovaní lidé, podnikatelé, Židi z Francie ? Myslím, že je na tuto otázku velmi snadná odpověd' - jen lidé typu Astona a multi-kulti experimentátorů z Bruselu a Berlína to neví. Oni si stále myslí, že ti asijští a afričtí muslimové utíkají před válkou a dokonce jdou do Evropy pracovat. "Svatá prostoto" se říkávávalo nad projevy lidské hlouposti....

K. Křivan 24.4.2017 6:44

Re: žádná EU hlava nepadá, a to je ten problém !

Komunistická verbež z Evropské komise by měla být o hlavu kratší. Stejně tak Juncker, Schulz, ...... a ostatní svinstvo. Velice by to EU pomohlo.

A. Reček 24.4.2017 6:41

Náděje Slávie stouply značně

Naše chlapy včera a i řadu žen nejvíce zaujal fotbal Sparta - Plzeň! Volby ve Francii byly a jsou zcela vedlejší.

P. Kučera 24.4.2017 6:41

Komu držet palce a hledání důvodů

Dnes nemám, co bych ke komentáři dodal. Držím palce Macronovi - to dilema už jednou Frantíci vyřešili v duelu Le Pen-Chirac. Musíme se ale ptát po příčinách. Proč se tyto hlasy v EU množí? A není jen otázka času, kdy převáží?

Únava z dlouhého míru a blahobytu, nezaručující smysl života? Hrozba (někde reálná, jinde potenciální, u nás zcela virtuální) z uprchlíků, hlavně muslimů? Absence velkých cílů (revoluce v energetice? Výzkum vzdálenějšího kosmu? Absence globálního bi(tri)polárního soutěžení)? Úpadek hluboké víry (ne nutně náboženské, zato s reálnějšími cíli v horizontu lidského života)? Přelidnění? Atd. možná něco z toho, možná všechno a mnoho jiného.

Jaká je cesta ze stavu, kdy emoce stále převažují nad rozumem, pseudohumanismus nad humanismem, nezodpovědnost nad zodpovědností, hledání nepřítele nad introspekcí? Jednoduchá odpověď: ta cesta je dlouhá, plná zákrut a nebezpečí. Kdo ji zná, získá i moc nad státy, světem? Samé otazníky. Dobrý den.

K. Křivan 24.4.2017 6:39

Re: Madam Le Pen není hrozba

Hrozbou je fašistická levice, která třeba ve Švédsku zrušila volby, která vítá islám v Evropě, ...

Smrt levici ! Zničila 20.století, Lenin, Stalin, Trocký, Hitler, Himmler, Goering, Goebbels, Ulbricht, Honnecker, Gottwald, Zápotocký, ...Mao.... Polpot, ... všechno levice.

Smrt levici !

P. Hlosta 24.4.2017 6:37

Re: Podle současných evropských gender móresů,

:-)))

P. Hlosta 24.4.2017 6:36

Re: Madam Le Pen není hrozba

Žeby se Le Pen změnila? ;-))

P. Hlosta 24.4.2017 6:34

Re: Ne absolutní vìtězství nacionalistů

Vy neumíte číst? Nebo nechcete mermomocí přiznat, že Aston trefil hřebíček! Aston píše, že v EU vítězí byrokracie, což je demokratický deficit, že se to pozná podle toho, že i po tak závažné události, jako je brexit, žádná EU hlava nepadá, což by nutně v demokracii muselo nastat. Co je na tom pro průměrně inteligentního k nepochopení? Jedině tedy, že průměrně inteligentní nechce chápat a fandí proti demokracii!

K. Křivan 24.4.2017 6:34

Madam Le Pen není hrozba

ale naděje pro Francii.

P. Rajman 24.4.2017 6:20

Ne absolutní vìtězství nacionalistů

nebo alespoň neschopnost toho hnutí výrazně uspět v některém členském státu EU není demokratickým deficitem Bruselu. Naopak. I když zůstává pravdou, že nejednomu občanu EU straší stále "ve věži". Nacionalisté ve Francii Astonovi vadí. Doma je ale občas rád podpoří.

V. Kotas 24.4.2017 6:09

Podle současných evropských gender móresů,

by měla vyhrát s velkou převahou Le Pen druhé kolo prezidentských voleb ve Francii.

M. Mařák 24.4.2017 5:51

Evropské národovecké obrození

vstoupilo do své kulminační fáze. Naprostá národní tsunami.

J. Mrázek 24.4.2017 5:49

Jo, bude ještě veselo ...

Zbylých 30% hlasů dalších neúspěšných

kandidátů šlo těm, co jsou modifikací LePenové. Logicky v přístím kole

nezvolí "mamánka" s jeho "manželkou", ale toho, kdo je samostatný a

zárukou změn. Předčasný kavárenský jásot nad už kopaným hrobem EU....a přitom to byla tak dobrá myšlenka, s ale tak špatným vedením režisérů toho divadla ....

J. Vobr 24.4.2017 0:39

KLASICKÝ EUROHURVAJS - ŽÁDNÝ CENTRISTA !!!

Tu-ááá.