7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

Elegantní mydlení schodů

Václav Klaus zmůže toho hodně. Vyběhne na Sněžku a ještě stačí vypustit torpédo proti vládní koalici. Přitakal všem kritikům chystaného zvýšení DPH, což je a) obyvatelstvo, b) opozice, c) část vládních politiků, a vyjádřil se v tom smyslu, že zvýšení přibrzdí ekonomiku. Což jsou závažná slova v situaci, kdy se ukazuje, že ekonomické problémy Česka nejsou důsledek problémů v evropském okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 12.8.2012 22:22

Re: EU čeká na zásadní politické rozhodnutí.

 To je naprostá hloupost, paní Varadinková a Vy to víte. To schválně jste vynechala Dolar? Nebo už máte Alsheimera?

J. Václavíková 12.8.2012 22:22

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

A je na to nějaký scénář?

J. Tolman 12.8.2012 22:22

Re: ad devalvace eura

Já bych si tipnul, že tam Mc Cartney tentokráte nebude.

I. Gellner 12.8.2012 22:21

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Je Vám dobře?

J. Václavíková 12.8.2012 22:21

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

A Evropa nadiktovala státům veřejný sektor? Člověk se stále učí.

J. Václavíková 12.8.2012 22:19

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Ústavní pořádek není důvod rušit, jen je třeba se na čas zbavit zpětné vazby, nikoliv zákonnosti. Ale já na toto nejsem kompetentní, to byla jen taková myšlenka do diskuze.

I. Gellner 12.8.2012 22:17

Re: ad devalvace eura

Už se těším na federální společné vojenské cvičení na francouzské jaderné střelnici. -)

J. Ryba 12.8.2012 22:17

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

ano, to je asi jediná zásadní věc, v níž souhlasím s Robejškem

I. Gellner 12.8.2012 22:16

Re: ad devalvace eura

Jéje, křivek tu už bylo, těch už jsme viděli. Mně osobně se líbila "krizová" křivka z konce r. 08, která měla tvar "W" a v těchto měsících stoupá strmě vzhůru. -)

Jediné křivky, které platí, jsou Einsteinovy, čistě matematické a klesající řecká.

M. Mařák 12.8.2012 22:14

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

A jak si představujete vznik krizové úřednické vlády?

Třeba ve starém Římě existoval pro řešení krizových situací institut dočasné tyranie, ve kterém měl zvolený diktátor na určitou předem vymezenou dobu takřka absolutní moc. Mně osobně je pořád bližší parlamentní demokracie, i když je systémově špatná a má mnoho chyb.

J. Ryba 12.8.2012 22:13

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

nějaká báchorka na dobrou noc o zásadně menším americkém veřejném sektoru by byla? (liší se to 2%)

M. Ilsner 12.8.2012 22:13

Re: ad devalvace eura

Nebo k návratu k původnímu hospodářskému společenství. Ale Vaše varianta je pravděpodobnější, představte si, kolik darmožroutů tam je - ti by ostrouhali.

P. Vandas 12.8.2012 22:13

Re: ad devalvace eura

Já se federovat chci, ale ne za podmínky, že budu platit Řecké deficity.

P. Vandas 12.8.2012 22:12

Re: ad devalvace eura

Mám na to jiný názor, ale já se na rozdíl od tebe občas mýlím. :-):-):-) Doufám, že na závěr dá Paul Mc Cartney  Yesterday.

J. Václavíková 12.8.2012 22:10

Re: ad devalvace eura

Podle mě to spěje k federalizaci, jinak to fungovat nemůže.

I. Gellner 12.8.2012 22:09

Re: Evropská integrace jako český národní zájem

Ona je součástí Vaší integrace i integrace vojenská? Jako že nám spřátelená, např. francouzská armáda v případě ohrožení poskytne svůj jaderný arzenál? (něco podobnýho už tu jednou bylo)

J. Václavíková 12.8.2012 22:08

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Fischerova vláda byla jen překlenovací, ne krizová. V takové chvíli se nedá ohlížet neustále za záda.

P. Vandas 12.8.2012 22:08

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Jistěže je třeba tvrdě zredukovat zhoubný vliv bank, neb nefungují na tržním principu, ale na Ponziho schematu a zodpovědnost za svou nezodpovědnost přenášejí na státy. To je nutné zásadně utnout.

J. Ryba 12.8.2012 22:07

ad devalvace eura

1. je to netržní zásah a např. USA si to nenechá líbit 2. Exportu uvnitř UE to nepomůže ani trochu a vůči zbytku světa jedině dlouhodobě. Krátkodobě a střednědobě export naopak klesá podle J-křivky...vyrábí se a vyváží se sice více zboží, ale za méně peněz...

3. devalvace odebírá investiční zdroje z reálné ekonomiky

to je asi tak jediné, k čemu vůbec stálo za to se tento týden vyslovit...

M. Ilsner 12.8.2012 22:06

Re: EU čeká na zásadní politické rozhodnutí.

Ne, v Argentině se to ale takhle stalo. Dnes je to zdravá ekonomika, ale nevím, zda mají ještě svou měnu pevně navázánu na dolar.

P. Vandas 12.8.2012 22:05

Re: Evropská integrace jako český národní zájem

Vcelku s Vámi souhlasím, to však neznamená, že bychom bez rozmyslu měli podporovat EU politiku vedoucí do záhuby.

I. Gellner 12.8.2012 22:04

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

A stejně tak toho bankéře...jakjensemenoval....

M. Varadinková 12.8.2012 22:02

Re: EU čeká na zásadní politické rozhodnutí.

Euro může zachránit jen přeměna EU na totalitní říši. A že k tomu už je razantně nakročeno! Představa liberální ekonomiky s jednotnou měnou v tak velké nehomogenní oblasti je prostě protimluv. Jako suchá voda nebo studený oheň. Jednotná měna se dlouhá léta udržela tak leda v Sovětskému svazu. Nebo v totalitním Československu. Hádejte proč tehdy ano a po pádu totality už ne.

Chcete-li jednotnou měnu, potřebujete penězovody. Jako ten z Česka na Slovensko, jako ten ze západního Německa do východního, jako dnes z Německa do Řecka. Zkrátka z ekonomicky silnějších oblastí do ekonomicky slabších. A pokud nepanuje totalitní režim, tak k těm penězovodům musí být obyvatelstvo svolné, a to na obou stranách penězovodu. Jenže ono svolné obvykle není. Vzpomeňte si na pomlčkové války před rozpadem československa a na to, co vadilo Slovákům (že jim vládnou Češi) a co Čechům (že Slovákům penězovodem valíme peníze a oni ještě remcají). Přesně to samé dnes vadí Řekům a Němcům, ale v mnohem větší míře, protože jsou mezi nimi větší kulturní a jazykové rozdíly, a navíc ještě negativní historické reminiscence, což mezi námi a Slováky nebylo. To samé bude mezi libovolnoiu jinou dvojicí spojenou penězovodem. A všichni společně budou nenávidět "bruselocentrismus", tak jako Slováci nenáviděli pragocentrismus.

Copak jste Vy eurohujeři vážně tak nepoučitelní i z té historie, kterou jste zažili na vlastní kůži?

M. Mařák 12.8.2012 22:02

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Tak s tím si dovolím nesouhlasit, paní Václavíková. Úřednická vláda, kdo a jak by ji jmenoval? Jednalo by se ještě o demokracii, nebo bychom se přesunuli k nějakému jinému systému?

Úřednická vláda pana Fischera byla šedá, prázdná a o ničem.

M. Ilsner 12.8.2012 22:01

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Na vině jsou banky, že dávají nesmyslné půjčky. A pak - léta nás válcovala Čína, takže naši výrobci kaoali jeden po druhém. Byl ovšem názor, že neviditelná ruka vše zachrání, ale ono prd.

J. Tolman 12.8.2012 21:57

Evropská integrace jako český národní zájem

V naší současné situaci budou do značné míry rozhodovat o nás spolu s námi naši sousedé, už proto, že jsme s nimi svázáni pouty geografickými, ekonomickými i kulturními. Je pro nás proto vždy výhodou být součástí tohoto rozhodování, byť to formálně vypadá jako větší omezení suverenity. Pro naši zemi je proto národním zájmem větší, nikoli menší integrace. Být rovným mezi rovnými demokratickými právními státy - ne prolhaným podvodníkem, kterému se ostatní smějí.

Formálně nejsuverénnějšími jsme byli v 20. letech první republiky, ale tato doba nás dovedla do největšího existenciálního nebezpečí od příchodu praotce Čecha.

J. Václavíková 12.8.2012 21:56

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Demokracie je ze své podstaty zbabělá a nepružná. Jak říkám, na krizové řešení by se muselo na přechodnou dobu slevit z té neblahé ovlivnitelnosti veřejným míněním a uvolnit provádějícím ruce. Proto můžou být úřednické vlády úspěšné.

P. Vandas 12.8.2012 21:56

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Myslíte ODA na radost?

L. Handzel 12.8.2012 21:56

Re: EU čeká na zásadní politické rozhodnutí.

Byl to pražský uhlobaron Ptáček v Cimrmanové hře Vizionář. Na Kolbena se poptával ohledně chrápání. Díra v zemi s chodbami "tak a tak" byl Důl Petr Bezruč. :)

O brodu ještě nikdo neslyšel a mlynář tahá "nasíračky" na kšandách po zemi.

I. Gellner 12.8.2012 21:55

Re: Pane Vandasi, škrtat již jednou poskytované výhody

Ano. Amerika se tomu brání inovacemi, technologiemi a malými "mandatorními" výdaji. Evropa nemá čím. Špidlu, Rompuje, a spol, neprodáte do světa ani za jedno euro.