10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

Dvě reformy, Dubček a Gorbačov

Jednadvacátý srpen vám jistě už leze ušima a nosními dírkami, a nebudu tedy příliš obtěžovat, nicméně asi bych byl jako Zeman, kdybych se o tématu nezmínil, a to opravdu být nechci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 21.8.2018 22:59

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Protože méně škodlivé než Zeman.

J. Václavíková 21.8.2018 22:58

Re: Diskuzní příspěvek na Lidovkách

Nějaký důkaz pro tvrzení, že žádal o vstup do KSČ, by nebyl? :-)))))

M. Prokop 21.8.2018 22:57

Re: Mno...

Beznaděj.

Nevadila by mi, ale nikdo ji nebude volit. Málo senzační a provokativní.

M. Prokop 21.8.2018 22:56

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Což o to, porovnávat s Klausem může být zajímavé, jenže Klaus před deseti lety není dnešní ústavní čunitel (jeho letošní komentář byl, až na pár vět závěru, dost dobrý).

Dnešní ústavní čunitel je Zeman. A jeho faktické mlčení k dost důležitému výročí je takové symptomatické. Jako kdyby se vyhnul vyjádření sympatií pro tehdejšího okupanta.

Znáte to, kdo nemění názor, je nejspíš blbec. Asi ho od odkazovaného a nedohledatelného projevu změnil.

J. Matuška 21.8.2018 22:55

Mno...

Miroslavu Němcovou jsem si přál jako kandidátku na prezidentku... /Excelovala na Událostech, komentářích - je to skutečně dáma.../

V. Kotas 21.8.2018 22:53

Re: Grospič odmítá slovo okupace,

Jo, koukám, jak se tam zase předvádí knihovnice/ODS.

J. Václavíková 21.8.2018 22:52

Re: Grospič odmítá slovo okupace,

Němcová jim to nandává s přehledem.

P. Han 21.8.2018 22:52

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

No právě. Tlačili jste fest, ale proč právě něco tak beztvarého a kluzkého?

V. Čermák 21.8.2018 22:51

Re: Dobrou noc rusomrdi

No někdo pracovat musí, Havlomrdi to asi nebudou...

M. Prokop 21.8.2018 22:50

Re: Dubček

Nějaké nadšení z Dubčeka (byl jsem tehdy mlád a bez zkušeností) zcela vyprchalo v roce 1969. V roce 1989 už byl Dubček jen úlitba Slovákům. Zaplať pánbůh za Klause, prosadivšího úplně jiný, klasický politický systém.

A po těch letech od roku 1989 se cítím celkem dobře. Čekat více by byl idealismus, neodpovídající lidem a době. Možná mohli být někteří zvlášť křiklaví papaláši potrestáni (Bilak se nabízí dost výrazně), ale k tomu by bylo asi třeba revoluční "spravedlnosti" a té se bojím co čert kříže. Ona se obvykle zvrhne ve vyřizování osobních averzí, viz doba po roce 1945.

J. Matuška 21.8.2018 22:48

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Re: Tak smůla: Přímý přenos projevu Andreje Kisky v ČT nebude: Autor: J. Matuška Datum: 21.8.2018 22:13

Paní Hájková, před chvílí jsem si poslechnul ze záznamu projev prezidenta Kisky. Porovnal jsem ho se slavnostním projevem prezidenta Václava Klause před deseti lety. Stojí to za to... Zdravím!

https://www.klaus.cz/clanky/1116

P. Han 21.8.2018 22:48

Re: Grospič odmítá slovo okupace,

Možná tu byli 20 let jen na dovolené. Rekreanti, jako na Uktajině.

M. Prokop 21.8.2018 22:44

Re: Dobrou noc rusomrdi

Pak se Vás třeba oslovení netýká.

Já jsem to na sebe nevztahoval.

A. Trick 21.8.2018 22:44

Re: Diskuzní příspěvek na Lidovkách

Nějaký Kiskův článek z té doby by k dispozici nebyl?

A. Trick 21.8.2018 22:42

Re: Diskuzní příspěvek na Lidovkách

Aha, takže Zeman je horší než Kiska?

S. Lazárek 21.8.2018 22:42

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Bohužel nevytlačili, za svěračem se nakonec objevil král Ubu.

M. Prokop 21.8.2018 22:42

Re: Grospič odmítá slovo okupace,

Nomen omen.

P. Han 21.8.2018 22:41

Re: Dobrou noc rusomrdi

Mohu pracovat, i když nejsem rusomrdem? Já se pořád ještě prací živím.

J. Václavíková 21.8.2018 22:41

Grospič odmítá slovo okupace,

byl to jen vstup vojsk, neblahá událost.

P. Han 21.8.2018 22:40

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Lepších než Zeman bylo v prvním kole cca stejně, jako lepších než Drahoš. Proto to ve druhém kole dopadlo, jak to dopadlo.

Z. Čábelka 21.8.2018 22:39

Re: Dubček

Přiznávám, že to je jen další potvrzení vlastního podezření. Jako vítěz milionu v loterii se necítím. Je mi po tom všem a těch letech jen blbě.

P. Han 21.8.2018 22:37

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Já jsem vám ho nevolil, ani sobě. Sami si za to můžete, že jste tak usilovně tlačili, až jste vytlačili zrovna Drahoše.

J. Václavíková 21.8.2018 22:36

Re: Diskuzní příspěvek na Lidovkách

https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=480811&sznu=mB75MWU5DW7znZPF

Když už je řeč o odvaze, ze zhruba půl miliónu reformních komunistů, kteří byli vyhozeni ze strany i práce, se později vyčlenilo několik stovek těch, kteří podepsali Chartu 77 a byli v důsledku toho tvrdě perzekvováni. Zeman mezi nimi nebyl. Normalizaci profesně strávil v tělovýchovném podniku Sportpropag, kde pracoval v oddělení komplexního modelování do roku 1974, a pak v podniku Agrodat, kde se zabýval simulačními modely zemědělských systémů.

Prvním doloženým aktem jeho „odvahy“ po údajně odvážném, ale nikde nezaznamenaném projevu na začátku normalizace je tak až jeho článek v Technickém magazínu ze srpna 1989, v němž se postavil kriticky k tehdejšímu režimu. Jen pro pořádek dodejme, že to bylo v době, kdy se už zhroutily komunistické režimy v Polsku a Maďarsku, a poté, co desetitisíce lidí u nás podepsaly petici Několik vět.

Kdyby se první polistopadový prezident Václav Havel, který odvahu během normalizace opakovaně prokazoval a skončil několikrát ve vězení, řídil podobnou logikou jako nyní Zeman, neslyšeli bychom od něj nejspíš projev ani jediný. Havel byl sice občas kritický k té části společnosti, která během normalizace mlčela, ale urážet ji tím, že by k veřejnosti odmítl při významných výročích jako hlava státu promluvit, protože byl opravdu odvážný, když odvaha nebyla levná, by ho ani nenapadlo.

P. Han 21.8.2018 22:35

Re: Na mainstreamové ČT1 zrovna ukazují

Páč je přes tu práci největší fořt, následník táty všech dělníků agenta Falbra. I když od té doby, co je v tom senilátu. může mít konečně dělníky na háku. A hlavně ten klid...

M. Prokop 21.8.2018 22:33

Re: Na mainstreamové ČT1 zrovna ukazují

Jo.

Jenže on je takový nenápadný vyžírka, nebudí vášně jako Bureš&co.

Celkově je z toho ale vidět, že se kyvadlo přehouplo do extrému mně těžko pochopitelného.

Dvě hlavní skupiny, ani do jedné nepasuji - EU dobře, Rusko špatně, EU špatně, Rusko dobře. :-P

J. Kombercová 21.8.2018 22:31

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Ano. Ta dohoda na Drahošovi nebyla šťastná.

M. Prokop 21.8.2018 22:29

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

To bych si, bez sympatií k pí Václavíkové, dovolil nesouhlasit.

Nabídka presidentských kandidátů sice nebyla nic moc, ale lepší než Zeman bylo lze nalézti.

S. Lazárek 21.8.2018 22:28

Re: Blbec Ovčáček, hradní šašek!

Sami si za to můžeme, že jste nám ho zvolili?

A. Trick 21.8.2018 22:27

Diskuzní příspěvek na Lidovkách

j. jonáš 21.8.2018 21:38

Takže si trochu připomeňme historii... Zeman, po dvou letech strávených v KSČ, kdy z ní byl roku 1970 pro nesouhlas s okupací vyloučen, měl potíže sehnat práci...

Naproti tomu Andrej Kiska se ve svých dvaceti letech ucházel o členství v KSČ. To bylo v roce 1983... a nevzali ho. (Ještě nebyl konec 80. let, kdy už na tom komunistická strana byla často tak zle, že – slovy jednoho pamětníka – „jsme brali i ženský“.) Ale Kiska se chytil jinak, v práci se stal šéfem podnikové organizace SSM. Podle vlastní vzpomínky z několik let starého chatu na stránkách serveru Pravda.sk měla organizace SSM, kterou tehdy vedl, zhruba 50 členů...

Je úchvatné číst místní údatné (cca 30 roků po sametu) komunistobijce, jak oslavují bolševického Kisku... :)))

S. Lazárek 21.8.2018 22:27

Re: Na mainstreamové ČT1 zrovna ukazují

Štěch měl dostat stenou nálož, jako ten slovenskej esébackej parchant, vůbec nechápu, proč dostal klid na práci.