20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Dvě reformy, Dubček a Gorbačov

Jednadvacátý srpen vám jistě už leze ušima a nosními dírkami, a nebudu tedy příliš obtěžovat, nicméně asi bych byl jako Zeman, kdybych se o tématu nezmínil, a to opravdu být nechci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kombercová 21.8.2018 15:54

Re: Jak to viděl Jan Werich

Proč? Zrovna tohle je dobrý postřeh.

I. Kellner 21.8.2018 15:52

Re: Řekl bych

Aha. Takže ono nešlo o připomínku jakéhosi výročí, ale o hate Babiš.

M. Vondráček 21.8.2018 15:45

Re: Ach ti Pražáci, nemají cit pro věc!

Nebudou přeci zdrhat kvůli nějakému prefíkanému slovačisku :-)

J. Václavíková 21.8.2018 15:42

Re: Ach ten Babiš, nemá cit pro věc!

Měli uctít památku obětí u rozhlasu a pak odejít.

J. Václavíková 21.8.2018 15:41

O Rusku opět Martin Jaroš

https://www.facebook.com/panjaros/posts/10156606284033630?__tn__=K-R

Abyste zase nenadávali, že to celé kopíruju, dám jen ten konec, který je k Rusku kritický. Ten obdivný začátek k Rusům si načtěte sami.

ALE. Mezi Západem a Ruskem je jeden klíčový rozdíl, který pro mě znamená všechno. Západ je pro mě svět, který se chová slušně ke svým vlastním občanům, kde nemůžete jen tak zmizet a kde vás státní orgány nenechají odstranit, když proti nim napíšete pár článků. To je pro mě v přeneseném smyslu Západ - a takovým Západem musí být i Česko. Žádné alternativy nebo třetí cesty neexistují - já nechci, aby novináři umírali "jen trochu". A vlastně to samé přeju i Rusku. Aby se i Rusko stalo Západem v tom smyslu, že tam můžete libovolně kritizovat věrchušku, že se obyčejný člověk dovolá zastání a že ten systém není cinklý. Ty své jiné kvality, svůj svérázný životní styl, své umělecké a vědecké nadání ať si Rusko klidně nechá, já je budu vždy respektovat. Ale zatím tam ta země není. A my jako Češi nemáme absolutně ŽÁDNÝ důvod, abychom si z nich v politice brali příklad.

D. Bystriansky 21.8.2018 15:39

Ach ti Pražáci, nemají cit pro věc!

Měli uctít památku obětí u rozhlasu a po příchodu Babiše, odejít. Ať si estébák mluví k prázdné ulici.

M. Vondráček 21.8.2018 15:39

Re: Jak to viděl Jan Werich

Co hulíte ?

J. Tolman 21.8.2018 15:33

Jak to viděl Jan Werich

Mého tatínka zabil jestřáb. On to byl orel, ale my jsme to tenkrát nesměli říkat. Když mi svišti každou chvíli nesmíme něco říkat. Proto děláme píp.

Tak nacvičujme, že k nám v 68 přijeli Ukrajinci. Nebo jakási ideologie, nebo Němci. Kdokoli je povolen, i Británie, Francie či USA, jenom ne Rusové. Pokud nechceme dělat píp.

M. Starý 21.8.2018 15:31

Komunisti komunistům oči nevyklovou

Celý "obrodný proces" byl pokus reformovat KSČ zevnitř. I Dubčekova vůle po reformě měla své mantinely. Určitě by nepřipustil, aby byly potrestány zločiny 50 let - protože i on sám byl součástí systému. Také by nepřipustil ztrátu vedoucí úlohy strany - tedy by nepřipustil svobodné volby. Ano, 21.8. 68 si "naši" komunisté oddychli, Rus udělal špinavou práci za ně...

L. Kolman 21.8.2018 15:29

Re: Fejkový Ovčáček

Správně, akorát jste zapomněla zmínit, že správné sebeurčení. Protože do teď jsme nevěděli, co to je. Až teď je to konečně jak má být. Děláme si vlastní svébytnou politiku, na nic a na nikoho se neohlížeje. Jen si musíme hlídat, jestli souhlasíme s těmi pravými a aby nám nepřestaly chodit v dostatečné míře evropské dotace.

J. Kombercová 21.8.2018 15:28

Re: Putinovská Izvestija o 68

Rus lže, kudy chodí.

M. Kolář 21.8.2018 15:27

Putinovská Izvestija o 68

To je síla ....

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rusko-komentar-prazske-jaro-barevna-revoluce-lync-komuniste_1808211219_mls

J. Václavíková 21.8.2018 15:25

Re: Řekl bych

Ano, na vajíčka ani rajčata dnes nedošlo, i když za tu drzost by si je asi zasloužil.

L. Kolman 21.8.2018 15:23

Bylo to dáno, bylo to namalováno,

,ylo to jasně rozděleno, každý z hegemonů věděl, kam sahá jeho vliv a co a jak. Asi si už nikdo nevzpomíná, jak železná lady i Amíci žádali Gorbačova, ať sjedná ve východním Německu pořádek všemi dostupnými prostředky, že spojení Německa není žádoucí. Stejně tak jim bylo šuma fuk nějaké Československo a rušení stávajících zaběhlých pořádků. Škoda, že na tyto zásady později zapomněli a na Blízkém východě rozdr*ali, co mohli.

P. Vandas 21.8.2018 15:19

Re: Řekl bych

To je dost, že nás také jednou pochválíte. :_):-):-)

M. Varadinková 21.8.2018 15:15

Re: Náhodou jsem si v autě poslechl celý projev

To je přece logické, že mu elita tleskala. Jsou to přece také bolševici. Změnili sice znaménko, světovou stranu, zadky, do kterých lezou, i imperialistického nepřítele, který nás prý ohrožuje, ale bolševické uvažování mají úplně stejné. Hlavně nechuť k demokracii, třídní boj a touhu svrhnout demokraticky zvolenou vládu a uskutečnit revoluci (které se nově říká Majdan).

J. Tolman 21.8.2018 15:14

Řekl bych

že účastníci piety se chovají kromobyčejně slušně.

J. Václavíková 21.8.2018 15:12

Re: Fejkový Ovčáček

A ještě jednu věc bych chtěl zmínit: Nebylo by správné nenávidět za okupaci Rusy. Zodpovědnost za znásilnění naší země nenese národ, ale jedna agresivní, nenávistná a chamtivá politická ideologie, která je dnes už sice mrtvá, ale která stihla po svém zdechnutí vypustit zmutované metastáze. Naopak je třeba říci, že i v Sovětském svazu byli hrdinové, kteří se Československa zastali a za tuto statečnost skončili na dlouhé roky ve vězení, přišli o své lásky, o svou práci, o své rodiny. A za to jim patří naše velké uznání.

Přejme si navzájem, ať je šedesátý osmý posledním rokem našich dějin, kdy jsme si nechali v kritický moment vládnout nezodpověnými a zbabělými a nepřítel nás zastihl nepřipravené uhájit své právo na sebeurčení.

J. Václavíková 21.8.2018 15:12

Fejkový Ovčáček

Připomínáme si 50 let od brutální vojenské invaze. Ne, nebyl to "příjezd tanků", jak se dnes eufemicky říká. Bylo to naprosto nepřiměřené užití vojenské síly vůči slabšímu. Tehdy pod rouškou tmy přijelo 6500 ocelových oblud, které svou konstrukcí v žádném případě nebyly pořádkovou silou určenou k rozhánění demonstrantů. Byly to těžké zbraně vyrobené za účelem vítězství v případné třetí světové válce. Neuvěřitelnou přehnanost nasazení 6300 tanků si uvědomíme, když srovnáme historii: Při napadení Sovětského svazu nacisty měl Hitler 3795 tanků. Na zmasakrování Maďarského povstání v roce 1956 Sovětům stačilo 1130 tanků. Při okupaci Gruzie si Rusové vystačili už "jen" se stovkami kusů těžké techniky. Invaze vojsk Varšavské smlouvy nebyla krocením neposlušných soudruhů, nebyl to žádný "příjezd tanků", ale příprava na genocidu v případě neposlušnosti Čechů a Slováků. A uvědomovat si to je důležité i pro nás později narozené, protože kdyby se tak stalo, mnoho z nás by se nikdy nenarodilo. A také pro to, že dějiny neskončily a že ti, co měli chuť na krev, ji už zase dostali.

Také chci říci, že navzdory obecně přijímané tezi o zradě nikdy nebylo žádné "o nás bez nás". V roce 68' jsme se bránit mohli, stejně jako předtím v 38' - tak jako se úspěšně ubránili brutální převaze Finové během Zimní války nebo Afghánci během sovětské okupace. Otázkou jen je, jakou cenu jsme ochotni za rozhodování o sobě samých zaplatit. Mainstreamový přístup v Česku bohužel dodnes preferuje sebelítost, hledání externích viníků a přezírání statečných mezi námi. S tím by už chtělo jednou provždy přestat a začít brát sebe samotné a svou globální odpovědnost vážně. Aspoň teď, když není nutné pro svobodu umírat, ale stačí jen rozumně volit.

L. Kolman 21.8.2018 15:10

Re: Jsem to tady psal už včera,

Tak to pěkně kecáte. Jen na naší ulici byli tři takoví geroji. Ti už měli vybrané i kandelábry pro nejvyšší zdejší komunisty. Jeden z těch gerojů byl nějaký Kučera. Jeho syn jako vysokoškolský pedagog pašoval ty exoty z Austrálie, nebo odkud to bylo. Málem ho za to zavřeli na doživotí. Ten tatík Kučera byl velký revolucionář, který si chtěl vyřizovat účty s partajníky za své věznění za socíka. Později na něho žena práskla, že seděl za to, že jako učitel kdesi na druhém konci republiky zneužíval školačky.

I. Kellner 21.8.2018 15:09

Re: Jsem to tady psal už včera,

Jaká šmidra?

R. Neveselý 21.8.2018 15:06

Re: Jsem to tady psal už včera,

To přejmenování by nepomohlo. Stačila by jedna Semelová nebo ti Gottwaldovi zm.di z KSM a šmidra.

I. Kellner 21.8.2018 15:00

Re: Jsem to tady psal už včera,

Tak by se to přejmenovalo, no. Jako na Slovensku.

P. Vandas 21.8.2018 15:00

Tak mne s tou vzpomínkou na Cimrmana napadlo.

... napadlo, že bych se mohl zde pokusit vstoupit do dějin umění Holandska Cimrmanovou performancí a pokusil se Holanďanům darovat hory. S tím mořem bych asi nepochodil, ale takhle vymalovat na velké prostěradlo zasněžené Alpy, to by mohlo mít sukces. :-):-):-)

R. Neveselý 21.8.2018 14:56

Re: Jsem to tady psal už včera,

Láňo, nefantazíruj. Nikdo je nechtěl věšet. Měla se ovšem zakázat KSČ a KSM jako organizované zlo.

L. Kolman 21.8.2018 14:51

Jsem to tady psal už včera,

jestli je to dobře nebo špatně, že tenkrát nedošlo k bratrovražednému boji mezi tunajšími domorodci a zda nakonec nebyl ten příjezd "bratrských" armád přínosem. Po zkušenostech třeba s Maďarskem. To je u nás málo známé a těžko to dnes bude někdo publikovat, jak to tam tehdy vypadalo a kolik Maďarů se vymlátilo navzájem, než to tam Rusové srovnali. Maďaři jsou horká krev a dnes asi nikdo nezveřejní fotografie z tehdejší doby. Třeba na drátech po stromech vyvěšené komunisty a jejich rodinné příslušníky, kteří měli noži na prsou vyřezané hvězdy...! Já jsem ty fotografie z tehdejší doby viděl. To se najde několik zanícených mstivých horlivců, ti strhnou ostatní, a oheň je na střeše. To na okraj, když mnohým je dnes líto, že se komunisté nevěšeli na kandelábry po 89.

A. Trick 21.8.2018 14:51

Re: Nevím, proč my Češi tak intenzivně prožíváme naše fatální

To byl majstrštyk.

J. Fialová 21.8.2018 14:49

Re: Nevím, proč my Češi tak intenzivně prožíváme naše fatální

Základ tomu položil Jára Cimrman :)

"Celosvětový ohlas, hlavně na Litoměřicku, měly i jeho živé obrazy. Mezi nejvýznamnější patří trilogie Naše slavné prohry (bitva u Lipan, na Bílé hoře a u Chlumce)."

M. Mařák 21.8.2018 14:48

Re: Babišův projev v dobré kvalitě na ČT24

Bylo to takové malé a milé překvapení. On si zase ty důchodce uplatí a budou ho volit, ale mně stačí ke štěstí málo, jsem skromný.

P. Vandas 21.8.2018 14:44

Re: Ptám se, jestli ten Babiš nakonec vyzdvihl význam Komenského

:-):-):-)