28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

Dvě pasti

Při sněmovních interpelacích se vyjádřil premiér Babiš ke globálnímu paktu OSN o migraci. Podle něho by mělo Česko od paktu ustoupit, už to udělaly USA, Maďarsko a čerstvě také Rakousko. Jde opět o cosi, co je proklamováno jako nezávazný právní rámec, pokud vám to připomene Istanbulskou úmluvu, pak tušíte správně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 2.11.2018 22:22

Re: Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

Jo, vím. Taky jsem nikdy netvrdil, že bez EU bychom zde neblbli. Pouze a jedině to, že to EU blbnutí je k našemu trochu navíc a že na jeho pachatele dosáhneme hůře než na ty místní (nebo spíš vůbec nedosáhneme). A taky, že se ta dvě blbnutí či lumpačení, místní a EUnijní, navzájem posilují.

Blbnutí a vydělávání na GW - tam mi vadí právě jen ta možnost dosáhnout na pachatele. Na místní jakž takž, na EUnijní skoro vůbec, na OSN vůbec.

S. Lazárek 2.11.2018 22:28

Re: Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

Jestli je GW jen blbnutí nevím, ale vím, že sněžnej pluh si do baráku už asi kupovat nebudu, takže si osobně myslím, že lobby výrobců lyží, sněžných pluhů, či zateplovacích systémů tahají konkrétně u tohoto blbnutí za kratší konec. Tohle šílenství musel spustit buď výrobce slunečních brýlí, vodních skůtrů nebo opalovacích krémů......

M. Prokop 2.11.2018 22:41

Re: Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

Já bych to viděl spíš na ty kšeftaře s obnovitelnými zdroji, to je největší tunel, který může překonat jen CCS.

Dotované ceny a povinný výkup, nic lepšího k výdělku vybraných a zpomalení technického pokroku asi neexistuje.

S. Lazárek 2.11.2018 22:50

Re: Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

Myslíte třeba ty kapitalisty bez přívlastků s fofrníky? Těm je úplně fuk, na čem vydělají, prachy nesmrdí.....:-P

No nic, dobrou noc a před spaním se mrkněte na teploměr (je začátek listopadu), podělaní alaramisti.....

A. Nový 2.11.2018 21:55

Re: I třetí cesta v ČR

Mařák se vždy upne k nějakému tématu, vyvodí z něho nějaké svoje vlastní závěry, dost často scestné a pak je fanaticky obhajuje jako by šlo o život.

M. Mařák 2.11.2018 21:58

Re: I třetí cesta v ČR

Národní socialismus, fašismus, komunismus, totalitní a autokratické režimy, jejich ideologie a propaganda mne dlouhodobě zajímají, to je fakt. Mám toho plnou knihovnu.

M. Prokop 2.11.2018 22:04

Re: I třetí cesta v ČR

IMHO si tak z poloviny dělá srandu. Pro mne to má tu výhodu, že si nějak naformuluji námitky.

M. Prokop 2.11.2018 21:47

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Neúspěšnější ne, zatím docela úspěšná. Jen jedna věc nesedí, není to žádná třetí cesta. Ekonomicky to, čemu se zde říkalo "kapitalismus devatenáctého století".

Nebo tam snad vidíš nějaký mix silného státního sektoru, velkých podniků na družstevní bázi a nějakého toho doznívajícího a přeregulovaného kapitalismu, což tak přibližně odpovídá normálnímu obsahu pojmu "třetí cesta"?

P. Vandas 2.11.2018 21:53

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

To je samozřejmě otázka, co, kdo nazývá třetí cestou. Podle mne je třetí cesta, komunstický režim s nesvobodou jednotlivce a kapitalistické hospodářství se svobodou podnikání. :-):-):-)

M. Prokop 2.11.2018 21:58

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

To je Čína, jedna z mála končin, kde to tak zatím funguje. A je už jedno, zda to pokládáš za komunistickou diktaturu (politicky), nebo tvrdý kapitalismus (ekonomicky).

Já třetí cestu vidím jako mix politicky i ekonomicky. Ne tolik svobody, jako v normální demokracii (bez přívlastků), ale víc než v socíku, ekonomicky mix státních, družstevních a soukromých podniků. Prostě, ve všem mezi. Jediný, kdo to natvrdo a neúspěšně zkusil, byla ta Jugoška.

M. Mařák 2.11.2018 22:00

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Hitler s Mussolinim to měli nastavené jinak, nejednalo se o komunistický režim...

M. Mařák 2.11.2018 22:01

Tony Blair s jeho třetí cestou

také není žádný komouš...

M. Prokop 2.11.2018 22:06

Re: Tony Blair s jeho třetí cestou

Ona taky nesvoboda jednotlivce není jen v komunismu.

M. Mařák 2.11.2018 22:10

Re: Tony Blair s jeho třetí cestou

Je tedy v Blair Británii? No, již aby z mé EU konečně odešli.

M. Prokop 2.11.2018 22:17

Re: Tony Blair s jeho třetí cestou

Blair zajisté není Británií a to, o co se Británii pokoušel, nebyla klasická třetí cesta.

Jinak ano, přes všechny fantasmagorie o dalším referendu nejspíš odejdou a (Tvá) EU tedy bude v cestě do prdele méně brzděna.

Osobně nevím, zda to považovat za plus nebo minus. Dle hesla, že lepší hrůzný konec, než hrůza bez konce, asi spíš plus.

Třeba pak Britové založí něco méně úchylného, k čemu se pozůstatky EU přidají.

J. Anděl 2.11.2018 21:53

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Záleží, jak tu poznámku myslíš. Stal by ses rád prostým Číňanem, případně chtěl bys čínský model aplikovat v ČR?

P. Vandas 2.11.2018 21:55

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Ale to přece není diskuze o tom, co bych rád, ale snad diskuze o třetí cestě. :-):-):-)

J. Anděl 2.11.2018 21:56

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

No, je to taky diskuze o významu slova "nejúspěšnější".

J. Anděl 2.11.2018 22:00

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

A součástí diskuze o třetí cestě by měla být i otázka, zda je tato cesta univerzálně aplikovatelná. Zda třeba v Číně nespolupůsobí cesta a mentalita Číňanů. A tak.

P. Vandas 2.11.2018 22:07

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Žádná z cest není univerzální a všechny jsou vždy přizpůsobeny té které ekonomice. Jistě bude jiný kapitalizmus mexický, než švýcarský, že. :-):-):-)

J. Anděl 2.11.2018 22:16

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Proto taky třetí cesta může (možná, zatím je to historicky krátký časový úsek) fungovat v Asii a skřípat v EU.

P. Vandas 2.11.2018 22:22

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Jistě. Nejsme přece Číňani. :-):-):-)

J. Anděl 2.11.2018 22:28

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Pak jsme si to vysvětlili a rozumíme si :)

P. Vandas 2.11.2018 22:34

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Jo. :-):-):-)

M. Prokop 2.11.2018 22:12

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

IMHO je ta čínska cesta možná jen v Číně, s trochou rezerv jen v Asii. Podobně jako švýcarská demokracie jen ve Švýcarsku.

J. Anděl 2.11.2018 22:15

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

To si právě myslím. A jistě, tato kombinace mentality, výkonu, organizace je působivá. Ale já bych neměnil.

M. Prokop 2.11.2018 22:23

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Ani já.

R. John 2.11.2018 21:19

Kajane.. ty lumpíku malej...

..teď čtu, že nějakej vrták poškodil na Bořindě dvě soupravy metra... to nemůžeš dávat trošku pozor ?..

R. Neveselý 2.11.2018 21:28

Re: Kajane.. ty lumpíku malej...

Už mu připravují klecové lůžko :-)

P. Vandas 2.11.2018 21:39

Re: Kajane.. ty lumpíku malej...

Hlavně, aby se nám před odchodem na klystýr zde zas nepodělal. :-):-):-)