26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Dvě miliardy za hlasy

Výraznou většinou schválila sněmovna vládní návrh na zvýšení odvodů na státní pojištěnce. Získané dvě miliardy mají kompenzovat zrušení poplatků za hospitalizaci. Proti byli poslanci ODS a TOP 09. Argumentovali, že jde o populistický krok, který navíc měl neblahé důsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Ilsner 8.5.2014 22:48

Re: Kohute Kohute, Udatný Udatný

Otvírák určitě najdete :-) Já bych ho zabil, kdyby to bylo před 400 rokama ...

A. Kohut 8.5.2014 23:01

Re: Kohute Kohute, Udatný Udatný

Nějak jsme to prokaučovali :o)))

S. Udatný 8.5.2014 22:21

Re: Kohute Kohute, Udatný Udatný

pane Láníčku, můžete vysvětlit jak se stala Čína stejně velkou ekonomikou jako USA.

Já vám pomohu.

Nemůžete a nebudete nic vysvětlovat, protože toto tvrzení je od počátku založeno na lži a zaměňování hodnot.

Já vám za peníze toto mohu vysvětlit, ovšem proč bych to dělal zadarmo. Nejsem žádný lidumil vůči lidem vašeho druhu. Připomínáte mi jednoho ..., který diskutuje na Seznamu a jehož otec mne učil. Když jsem mu připomněl bláboly jeho otce (úspěchy sovětského zemědělství, vy už budete žít v komunismu, každý občan si bude moci koupit za měsíční plat auto a další a další nesmysly), tak začal blekotat, že taková byla doba. Ten jeho táta byl debil a je debil a Rudolf to převzal tu debilitu po něm.

Stejně, tak vy budete vysvětlovat proč jste neměl pravdu, slovy "jo taková byla doba".

M. Prokop 8.5.2014 22:25

Re: Kohute Kohute, Udatný Udatný

Ona je ta doba v něm jak v koze.

A. Kohut 8.5.2014 22:37

Re: Kohute Kohute, Udatný Udatný

Ale byla prdel, alespoň mezi přáteli. Vzpomínáte na dva programy, kdy na jednom byl patnáctý sjezd a na druhém ruský voják se samopalem a řval, "přepni na první program". Taliáni tehdy točili Fantučiho. Video stálo 28 tisíc a 60-minutová kazeta 400?

Pohyblivé schody byly jenom v Metru a v Bilé labuti. Rozhlas po drátě kraloval v každé domácnosti i oficíně. Ten kdo měl štěstí a mohl si dovolit koupit rádio za čtverku, měl i Vltavu.

A když byl "Žuch", tak celá zem se zachvěla :o)

Zlaty časy Láníčku...

J. Láníček 8.5.2014 22:29

Re: Kohute Kohute, Udatný Udatný

A vy si snad myslíte, že já si to vymýšlím doma? Asi jsem si to musel někde přečíst, nemyslíte? A rozhodně to nebylo v Haló novinách, jak tady vždycky vybekuje Prokop a někteří další. Vy tady prezentujete jedny názory, já zas ty druhé. Konečný názor si pak musí udělat každý sám.

P. Vandas 8.5.2014 22:04

Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

..student. Podbíjel jsem pražce a měnil kolejnice. Umím vyjmenovat stanice dodnes.

 Zdice -Rejkovice-Lochovice -Jince- Bratkovice- Příbram-Milín-Tochovice. :-):-):-) V Milíně byla nejlepší "Jáchymovská" sekaná s pletenými houskami. :-):-)

E. Heusinger 8.5.2014 22:05

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

Takže jste to dotáhl až ke Schwarzenbergům? A nebyla to koňská sekaná?

P. Vandas 8.5.2014 22:08

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

Nikoli. To byla sekaná pro horníky na Uranu a ta věru byla z masa a nebyla šizená. Prodávala se jen v kantýnách podniků Uranových dolů. V Milíně byla Uraňácká pila a tam jsme chodili na sváču. :-):-):-)

E. Heusinger 8.5.2014 22:09

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

Já jen, že na panství si kůň občas zláme nohu.

P. Vandas 8.5.2014 22:10

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

A co máte proti koňské sekané, či koňskému salámu? Náhodou obé jsem dost často jedl a bylo to skvělé. :-):-)

E. Heusinger 8.5.2014 22:13

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

Naprosto nic.

A. Kohut 8.5.2014 22:07

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

Jenže student a mukl není jedno :o)))

P. Vandas 8.5.2014 22:09

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

Však to netvrdím. :-):-):-) Vždy, i na studiích,  jsem se snažil žít za své a dařilo se mi to . :-):-)

A. Kohut 8.5.2014 22:16

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

Ale ne, jde o to, že Ty sis debužíroval sekačku a mě zmlátili kvůli Májce :o)))

A. Kohut 8.5.2014 22:52

Re: Dělal jsem na traťové distanci Zdice-Tochovice, jako..

To nebylo nic ve zlém, já se živím sám od 15-ti, kdy jsem odešel z domu. Zkrivil se mi otec, a já to nemhl překousnout. Udělal to kvůlivá švégře. Steknš mu to bylo platné, jak Švermovi boty.

J. Láníček 8.5.2014 21:22

Je otázka, čeho všeho je schopná Amerika

v případě, že její dolar vytlačí čínský yuan a stane se místo něho světovým rezervním platidlem. To by totiž způsobilo velice rychle ekonomický kolaps USA, páč ty se drží nad vodou jen díky tisknutí inflačních dolarů, až se jim hulí z rotaček. A navíc tady hraje roli i významný fakt, že Amerika už nějaký čas nevyrábí žádné reálné zboží, ale toliko provozuje rejdy virtuálních peněz. Až jí toto někdo típne, jsou boys v ři+i. Zrovna jsem si přečetl, že dřív než mnozí očekávali, stala se Čína stejně velkou ekonomikou jako USA. A tak by prý měla mít i větší zastoupení v mezinárodních organizacích a převzít větší míru globální odpovědnosti. Toto když slyší washingtonští pantátové, musí jim téct krev ze zubů a kdoví co se jim v těch makovicích honí.

J. Václavíková 8.5.2014 21:27

Re: Je otázka, čeho všeho je schopná Amerika

Tak tohle vám hustí do těch makovic na školení? Není divu, že jste pak naprosto dezorientován!

J. Láníček 8.5.2014 21:34

Re: Je otázka, čeho všeho je schopná Amerika

A na jakém školení by to mělo být, soudružko? Třeba se dovím něco o čem ještě nevím. Někdy zkouším přemýšlet i vlastní hlavou, zkuste to taky někdy, třeba tomu přijdete na chuť.

S. Lazárek 8.5.2014 21:38

Re: Je otázka, čeho všeho je schopná Amerika

Rozdíl mezi tím, když to přemýšlení vlastní hlavou někdo jen zkouší a když někdo opravdu přemýšlí, je dobře vidět právě na Vás. Vy jste stále evidentně ve stádiu pokusu.

S. Udatný 8.5.2014 21:38

Re: Je otázka, čeho všeho je schopná Amerika

pane Láníčku, chápu vaši nenávist k USA, lidé vašeho druhu nesnáší úspěšné lidi, kteří přišli poctivou prací k majetku. To chápu.

Nechápu ovšem, když už píšete o něčem, proč si o např. o čínské měně něco o této problematice nenastudujte. Takové nesmyslné úvahy jako vy plodíte neplodí ani ruští propagandisté.

Ověřte si jaké mají devizové rezervy čínské banky, kolik světových zásob zlata je v čínských (kontinentálních) bankách.

Proč se čínští ekonomové bojí plovoucí měny, proč mají panický strach čínští ekonomové z přehřátí ekonomiky (měny), proč čína není schopna financovat nákladné stavby v oblasti výroby energie z obnovitelných zdrojů, proč čínské jaderné reaktory nefinancují čínské banky ale jiné subjekty, kdo bude financovat plánovaný plynovod z RF do Číny? Až se s tímto seznámíte, potom už nikdy nebude psát výše uvedené...

E. Heusinger 8.5.2014 21:43

Jsem rád, že Vás vidím,

ale nápravový tlak nemá co do činění s rychlostí. Viz lokomotiva 342.0, kterou si objednala Česká severní dráha v První továrně na stroje v Praze Libni.

S. Udatný 8.5.2014 21:54

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

donedávna platilo rychlejší lokomotiva vyšší nápravový tlak.

Moc dobře víte ,že se začínalo někde na 10t a jak se zvyšovalo traťová rychlost (nikoliv konstrukční rychlost), tak stoupá i nápravový tlak.

Když jste expertem přes ty dráhy, tak vysvětlete jak souvísí nákolek s tažnou silou lokomotivy v souvislosti s adhezní silou. Jest-li toto znáte, tak jste borec ale vysvětlit hned a ne, že se budete vyptávat dopravních inženýrů.

E. Heusinger 8.5.2014 21:59

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

Drze se přiznávám, že sice vím co je tažná síla, adheze, nákolek, obruč, ale otázce nerozumím.

A. Kohut 8.5.2014 22:00

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

A táhlo, už znáte?

S. Lazárek 8.5.2014 22:02

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

A nemůže to být tím, že nechápete psanej text? Už mlčím.....:-))

E. Heusinger 8.5.2014 22:04

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

Drze se přiznávám, že i to je možné.

S. Udatný 8.5.2014 22:08

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

Já vám odpovím,když je obruč z kvalitní ale z kvalitní oceli a stroj je krátce po točení (na soustruhu) a najede cca 80 až 100 km, tak má stroj o cca 1/4 až 1/3 vyšší adhezi tj. utáhne v daném traťovém úseku víc než ukládá norma. Toto ale mohou využít jen zkušení fírové. To je stejné jako kolejnice a jejich kvalita. Ještě v devadesátých letech byly na některých exponovaných traťových úsecích kolejnice vyrobené Kruppem, to je výdrž materiálu.

E. Heusinger 8.5.2014 22:12

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

Tomu rozumím, ale otázce jsem opravdu nerozuměl. Ono také když je obruč nová, tak mašina jezdí rychleji než ukazuje rychloměr. Též zajímavé.

S. Udatný 8.5.2014 22:28

Re: Jsem rád, že Vás vidím,

obruč je vyšší a proto jede rychleji, protože snímání rychlosti není dle okolního terénu ale z počtu otáček stejně tak jako u byciklu.