9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

Dozadu, levá!

Naprosto zbytečná aféra s jmenováním Martina C. Putny řádným profesorem nabývá na politické váze. Ukazuje se, že vřava předvolební kampaně Schwarzenberg – Zeman nebyla politický kýč, jak rádi tvrdí lidé z klausovského kotle, ale že měla zásadní politický podtext.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.5.2013 23:02

Re: oznamuji tímto Juraxovi a Prokopovi, že Japonsko v Atlantiku s velkou pravděpodobností nebojovalo :-)))) Čili jejich lodě v "činné službě" po dvou týdnech od Pearl Harboru jsou jaksi mimo mísu....

Zklidněte se :-) ... píšete doslova ta třída v době, kdy měly USA potopené všechny bitevní lodě, existovala prakticky jen v docích, nasazena byla až v roce 41....člověk musí vědět, co hledat, admirále

O Pacifiku tam není slůvka - takže bez vymezení na Pacifik je Vaše tvrzení nepravdivé, nemluvě o Vašem názoru na lodě třídy North Carolina - ve zmíněné době kdy měly USA potopené všechny bitevní lodě (míněno arciť v Pacifiku po Pearl Harboru, tj. po 7.12.1941) neexistovaly prakticky jen v docích, nýbrž byly v činné službě v Atlantiku. 

A pochopitelně tou dobou nebyly všechny bitevní lodě pacifické flotily potopené, jak pravíte - potopeny byly jen 4, další 4 byly toliko poškozené a kromě Nevady byly do roka v činné službě (Nevada až v roce 1943).

Nicméně podle http://www.ibiblio.org/pha/pha/misc/non-ph.html dlela USS Colorado (BB 45) v době útoku na Pearl Harbor v Puget Sound Naval Shipyard, což je ve státě Washington, tedy na pacifickém pobřeží USA. Podrobovala se tam modernizaci až do konce března 1942.

Vzhledem k potopení svazu Z máte pravdu - v Pacifiku nebyla po 10. prosinci 1941 v aktivní službě žádná spojenecká bitevní loď (Holanďané bitevné lodě neměli) až do jara1942 (bližší datum zpaměti nevím)..

J. Jurax 21.5.2013 22:13

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

No, píšete doslova ta třída v době, kdy měly USA potopené všechny bitevní lodě, existovala prakticky jen v docích, nasazena byla až v roce 41....člověk musí vědět, co hledat, admirále

o Pacifiku tam není slůvka.

Nicméně podle http://www.ibiblio.org/pha/pha/misc/non-ph.html dlela USS Colorado (BB 45) v době útoku na Pearl Harbor v Puget Sound Naval Shipyard, což je ve státě Washington, tedy na pacifickém pobřeží USA. Podrobovala se tam modernizaci až do konce března 1942.

Vzhledm k potopení svazu Z máte pravdu - v Pacifiku nebyla po 10. prosinci 1941 v aktivní službě žádná spojenecká bitevní loď až do jara1942 (bližší datum zpaměti nevím)..

L. Handzel 20.5.2013 23:42

Admirálu Tesaříkovi

Necítím potřebu někomu lézt do "Tesaříka". Jen mám v knihovnách pěknou řádku knih kolem válek a zbraní. Řada jich vyšla zde a kolem lodí v Anglii mám slušnou sbírku přímo od zdroje. Tedy vsadím se, že i v této oblasti jsem více informován než Vy a pan Prokop. Nemusel jsem (jako Vy) čekat na "zmoudření pitomců přes Google a pitomou televizi".

P. Vaňura 20.5.2013 23:38

West Virginia a California byly opraveny, modernizovány

a účastnily se války v Pacifiku. Oklahoma byla vyzvednuta a zahájeny opravy, které ale nebyly nikdy dokončeny. Pouze Arizona je na místě, kde byla potopena a slouží jako památník.

L. Handzel 20.5.2013 23:38

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

Necítím potřebu někomu lézt do "Tesaříka". Jen mám v knihovnách pěknou řádku knih kolem válek a zbraní. Řada jich vyšla zde a kolem lodí v Anglii mám slušnou sbírku přímo od zdroje. Tedy vsadím se, že i v této oblasti jsem více informován než Vy a pan Prokop. Nemusel jsem, jako Vy čekat na "zmoudření pitomců přes Google a pitomou televizi".

O. Kadlec 20.5.2013 23:29

Re: Hirschův index

No právě. Proto ten systém existuje. Přesto i zde platí to omezení zkreslením. Aspoň tvrdí někteří vědci, že mnozí, zejména průměrní, dávají přednost zbytečným publikacím (multi - zvyšuje se tak množství citací) před dlouhodobou prací. Netvrdím že žebříček je úplně na nic, ale že ten anonym, který tu byl zveřejněn, je irelevantní. Někdo si chce kopnout, když Zeman rozehrál.

P. Vaňura 20.5.2013 23:23

Re: ke scientometrickým indexům ještě

Naprosto souhlasím. Citovanost konkrétního autora má přednost před Impakt faktorem, který průměruje citovanost všech článků v daném časopise, buď za rok nebo také za 5 let. Další nevýhodou Impakt faktoru je jeho časová omezenost, některé práce začnou být častěji citovány až řadu let po opunlikování.

Pokud se hodnotí autor, často se žádá seznam publikací a seznam citací s vyloučením autocitací, na to NEZAPOMENOUT. Vyloučení autocitací znamená, že průnik množin autorů citovaného a citujícího článku musí být množina prázdná.

Na DrSc 1) 60 - 80 článků v impaktovaných časopisech

2) 60-80 citací bez autocitací,

3) kniha, kapitola knihy nebo patent.

J. Ryba 20.5.2013 23:06

Re: ke scientometrickým indexům ještě

"Je zde ale ještě další hledisko, a to vědecká úroveň pana Putny. Nemám zprávy o jeho pedagogické činnosti, ale na Web of Science má u svého jména celkem 12 článků"

J. Ryba 20.5.2013 23:01

Re: Hirschův index

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/daniel-munich.php?itemid=1116

Jak by asi dopadl Coase?

Prvním nedostatkem je hodnocení ekonomů pouze podle článků v časopisech s impakt faktorem. Daniel Münich sám uvádí, že časopis získává impakt faktor na základě počtu odkazů na jeho články: "Impakt faktor se počítá jako průměrný počet odkazů na průměrný článek během dvou let poté, co článek vyšel."

To ale znamená, že konečným kritériem kvality publikací jsou citace, impakt faktor je jen jejich odrazem. V tom případě není jasné, proč Daniel Münich jako hodnotící měřítko nepoužil také citační indexy ekonomů. Citace ekonoma přece je a odjakživa byla základem pro hodnoceni ekonomů a jejich přínosu do ekonomické vědy. Například nositel Nobelovy ceny za ekonomii Ronald Coase napsal během své kariéry jen několik článků, ale je nejcitovanějším ekonomem na světě. Kdyby se ale jeho dílo hodnotilo jen podle počtu publikací v časopisech s impakt faktorem, zřejmě by se v žebříčcích umístil níže než leckterý pilný, ale ne příliš originální ekonom.

J. Ryba 20.5.2013 23:00

Re: Hirschův index....Pro jeho užívání a srovnávání, zejména mezi obory, platí proto podobná omezení, jako u jiných scientometrických indexů.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/daniel-munich.php?itemid=1116

Jak by asi dopadl Coase?

Prvním nedostatkem je hodnocení ekonomů pouze podle článků v časopisech s impakt faktorem. Daniel Münich sám uvádí, že časopis získává impakt faktor na základě počtu odkazů na jeho články: "Impakt faktor se počítá jako průměrný počet odkazů na průměrný článek během dvou let poté, co článek vyšel."

To ale znamená, že konečným kritériem kvality publikací jsou citace, impakt faktor je jen jejich odrazem. V tom případě není jasné, proč Daniel Münich jako hodnotící měřítko nepoužil také citační indexy ekonomů. Citace ekonoma přece je a odjakživa byla základem pro hodnoceni ekonomů a jejich přínosu do ekonomické vědy.

Například nositel Nobelovy ceny za ekonomii Ronald Coase napsal během své kariéry jen několik článků, ale je nejcitovanějším ekonomem na světě. Kdyby se ale jeho dílo hodnotilo jen podle počtu publikací v časopisech s impakt faktorem, zřejmě by se v žebříčcích umístil níže než leckterý pilný, ale ne příliš originální ekonom.

J. Ryba 20.5.2013 22:59

ke scientometrickým indexům ještě

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/daniel-munich.php?itemid=1116

Jak by asi dopadl Coase?

Prvním nedostatkem je hodnocení ekonomů pouze podle článků v časopisech s impakt faktorem. Daniel Münich sám uvádí, že časopis získává impakt faktor na základě počtu odkazů na jeho články: "Impakt faktor se počítá jako průměrný počet odkazů na průměrný článek během dvou let poté, co článek vyšel."

To ale znamená, že konečným kritériem kvality publikací jsou citace, impakt faktor je jen jejich odrazem. V tom případě není jasné, proč Daniel Münich jako hodnotící měřítko nepoužil také citační indexy ekonomů. Citace ekonoma přece je a odjakživa byla základem pro hodnoceni ekonomů a jejich přínosu do ekonomické vědy.

Například nositel Nobelovy ceny za ekonomii Ronald Coase napsal během své kariéry jen několik článků, ale je nejcitovanějším ekonomem na světě. Kdyby se ale jeho dílo hodnotilo jen podle počtu publikací v časopisech s impakt faktorem, zřejmě by se v žebříčcích umístil níže než leckterý pilný, ale ne příliš originální ekonom.

J. Kombercová 20.5.2013 22:51

Re: oznamuji tímto Juraxovi a Prokopovi, že Japonsko v Atlantiku s velkou pravděpodobností nebojovalo :-)))) Čili jejich lodě v "činné službě" po dvou týdnech od Pearl Harboru jsou jaksi mimo mísu....

Ty vaše hrátky v kanálu... vy muži, vy vy.

:)

J. Ryba 20.5.2013 22:48

překvápko: Japonsko v Atlantiku nebojovalo...

J. Ryba 20.5.2013 22:47

oznamuji tímto Juraxovi a Prokopovi, že Japonsko v Atlantiku s velkou pravděpodobností nebojovalo :-)))) Čili jejich lodě v "činné službě" po dvou týdnech od Pearl Harboru jsou jaksi mimo mísu....

J. Tolman 20.5.2013 22:44

Re: pro příznive i odpůrce

kdyby v tomto state vse fungovalo jak ma - tak by Janoušek vůbec nebyl Janoušek.

J. Ryba 20.5.2013 22:43

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

v činné službě kde? :-)))) V Pacifiku potopili nebo zneškodnili Japonci všechny bitevní lodě GB a USA do dvou týdnů od Pearl Harboru

J. Ryba 20.5.2013 22:40

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

budu hádat....že by Tirpitz vázal na sebe Carolinu a spol? :-))))

J. Ryba 20.5.2013 22:38

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

pokud byste věděl, kde byly ty vaše lodě ještě v roce 1942 tak sáhnete po dobré knížce

J. Kombercová 20.5.2013 22:38

Re: Brzy budou volby.

No a co jako... množství má znamenat kvalitu?

J. Ryba 20.5.2013 22:37

Re: Chronologii Bátory a buzen si laskavě zjistěte

prostě plácáte

J. Ryba 20.5.2013 22:34

Re: Jurax

a do Pacifiku dorazily v červnu 1942, že?

J. Ryba 20.5.2013 22:33

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

vy byste s Prokopem měli vědět, o čem melete...kdy dorazily ty vaše lodě do Pacifiku? :-) červen 1942

M. Prokop 20.5.2013 22:31

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

GB, v činné službě: King George V, Duke of York, Nelson, Rodney, Warspite, Malaya, Royal Sovereign, Ramillies, Resolution, Revenge - možná jsem nějakou zapomněl a nepíšu bitevní křižníky.

Docela dost, na to, že "žádná".    :-P

J. Ryba 20.5.2013 22:26

Jurax

ty nepotopené lodě byly v Atlantiku, že? :-)

J. Kombercová 20.5.2013 22:24

Re: Tanec na Titaniku

No, nějak tak, viz komentář pana Vaňury (tady se mi pan příčí v prstech).

J. Ryba 20.5.2013 22:24

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

...v Atlantiku Japonsko nebojovalo....

J. Ryba 20.5.2013 22:21

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

v Pacifiku, samozřejmě

O. Uživatel 20.5.2013 22:20

Uživatel požádal o vymazání
J. Ryba 20.5.2013 22:18

Re: Prokop: Ta třída North Carolina je prakticky současná. Člověk musí vědět, co hledat.

to byste měl spíš vy, přeborníku...

M. Prokop 20.5.2013 22:16

Re: Chronologii Bátory a buzen si laskavě zjistěte

Numerik, ale ono je to jedno.