29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

Dotace nad zlato

S dotacemi stojí a padá Evropská unie, dotovat se musí všechno. Od štěrku na zasypání děr v silnici až po megalomanské projekty větrných elektráren. A jelikož jsou v dotacích z Bruselu ukryty obrovské peníze, je k nim upřena pozornost spousty vypečených jedinců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 14.5.2012 8:02

Re: Mimo úvodník

Možná loni, :-)))), ale ve včerejších volbách v NRW se umístili na pátém místě, a to ne prozatím, nýbrž definitivně.

J. Balcar 14.5.2012 8:01

Re: Příkladně Zelená úsporám.

Sociálně silní si zpravidla svoje domy staví už s plastovými okny,předokenními žaluziemi, tepelnými čerpadly a deseticentimetrovou vatou kolem celého baráku. osobně neznám nikoho, kdo by zeleně spořil a zateploval s dotací.

J. Balcar 14.5.2012 7:56

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

Nejsem ekonom, neznám čísla, nicméně se domnívám že poválečná obnova vybombardovaných měst a továren stála také pěkné peníze. Možná srovnatelné s vojenskými výdaji Francouzů.

J. Šejnoha 14.5.2012 7:56

Re: JAG má v mnohém pravdu, ale ne úplnou.

Dovolím si připomenout, že  Bruselský komisariát taky zasahuje  do toho co máme  vyrábět.

Například nařídil vybourat  podstatnou část našich cukrovarů včetně  základů. 

Omezna ja  kvótami řada těch či oněch produktů, zpravidla  to co se u nás  efektivně  dařilo,   a naopak je vyžadováno  nesmyslně  vyrábět  energie z  tzv. "obnovitelných zdrojů".

Hloupých občanů se nikdo na nic  neptá.

Bohužel pro nás, skončí to stejně jako RVHP.  Špatně.

L. Brabencová 14.5.2012 7:54

Re: Mimo úvodník

Zatím jsou na čtvrtém místě.

P. Hlosta 14.5.2012 7:52

Re: Mimo úvodník

Jsem skeptik a nevěřím, že Piráti zvládnou kočírovat hospodářství státu v případě jejich vítězství. Ekonomika si pojede podle starých kolejí a Piráti ztratí svou oblíbenost z voleb stejně, jako ji ztratili Zelení. Ono bourat lze velmi snadno. Budovat nové je daleko těžší.

M. Trhlík 14.5.2012 7:51

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

Paní Varadinková,ale Vy nechápete ani co to vlastní názor je.Jasně jsem napsal,že dotace z EU jsou dobré jen pro korupčníky a jim podobné.Dotace se zavedly za komunistů a před tím žádné nebyly.Bohužel to přešlo i do EU a kolik lidí u nás bez dotací je schopno něco vytvořit.

P. Pruner 14.5.2012 7:49

ukradnou zhruba 2x více než vrátí

Už dávno se říká, že stát nám musí ukrást dvě koruny, aby nám dle svého uvážení někde vrátil korunu jednu. EU tento systém dále zbytečně rozšiřuje.

Proto pravicově smýšlející lidé vždy usilovali o malý funkční stát, který se ale musí být schopen postarat o , ne vlastní vinou slabé, staré a nemocné. To má základy v historii, už v 19.století byly obce schopny se postarat o sirotky, invalidy a staré bez rodin - samozřejmě na tehdejší nízké úrovni.

Nemohu si odpustit poznámku jak je těmto ideálům vzdálená současná pseudopravicová vláda.

L. Brabencová 14.5.2012 7:48

Re: Mimo úvodník

Ano, čekala jsem, kdo se lekne první, nezklamala jste. :-))

P. Hlosta 14.5.2012 7:47

Re: Příkladně Zelená úsporám.

Podstatnou je také otázka, ke komu vlastně směřují ony dotace. K žádání o dotaci předně musíte mít minimálně polovinu investice ze svého. Pak je otázka, kdo si tohle může dovolit a zda je schopen půjčky, kterou bude muset dlouhodobě splácet. Proto je Zelená úsporám zaměřená výhradně skupině lidí, kteří jsou sociálně dostatečně silní. Čiže rozevírá ještě více sociální nůžky.

Mohly by se řešit dotace na ekologii jinak? Třeba dotováním cen zboží a služeb týkajících se ekologického chování občana? Patrně ne, protože by se tím narušoval trh v konkurenci a navíc by ceny stouply opět na původní výši vylepšeny o zisk z dotace. Stop cena je totiž socialisticky ověřený hospodářský nesmysl.

Takže dotovat ekologii státem je antiproduktivní vždy a vždy zvyšuje potřebnost sociálně slabších. Stejné je to s ekodaněmi, které sociálně slabým celkově zesilují bariéru povýšit svou ekonomiku. Proto ekopolitika na úrovni daní i dotací je nesmyslná a vydělá na tom jen ta část společnosti, která to nemá zapotřebí.

M. Trhlík 14.5.2012 7:45

Re: Jaj, to bude mela....

To si myslíte ve své hlavičce jen Vy.A kolik těch eurohujerů je? Nebo vám ve Slušovicích vadila dotace z EU, kterou jste přijali? Proč jí euroskeptici neodmítli?

V. Hajková 14.5.2012 7:43

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

Pane   Hlosta-  proč  myslíte,  že  přes   obrovskou   finanční   pomoc  západního  bratra  po   sjednocení   Německa   jsou   bývalí   východní   němci   stále   nesmírně   za  těmi  západními   pozadu?   Je  to   stejné   jako  u nás-  s  tím   socialismem   40  let   stále  ještě   těžce   pod  kuží! 

S. Netzer 14.5.2012 7:42

Re: Mimo úvodník

:-))) 27. 3. 2011 | poslední aktualizace: 27. 3. 2011  22:18

M. Trhlík 14.5.2012 7:41

Re: LÉPE

 Když Vám paní Hajková nestačí normální názor,který jste si vysvětlila po svém,tak asi budu muset použít i bez "kartáče",že nejhorší je srážka s blbcem.A nechápu proč si berete na pomoc paní Varadinkovou, se kterou jsem se vůbec nebavil.Ale  je důležié, že jste jí poděkovala.

L. Brabencová 14.5.2012 7:39

Mimo úvodník

V Německu je úspěšná Pirátská strana a naopak strana CDU Merkelové utrpěla porážku v Bádensku-Württembersku a Porýní-Falcizemsku.

http://zpravy.ihned.cz/svet/c1-51368210-zacatek-konce-merkelove-cdu-utrpela-v-zemskych-volbach-porazku

M. Trhlík 14.5.2012 7:31

Re: LÉPE

Paní Varadinková,ale já souhlasím s tím, že dotace jsou jen ke škodě.Ale proč to komentovat takovým způsobem?Mně je úplně jedno jaký má kdo názor a také na něj případně odpovím.Ale proč mám o někom tvrdit to,co si tak ráda notujete s paní Hajkovou,či jakým způsobem se nazouváte do pana Vandase,Ryby a nakonec i mne.Já Vám názory neberu,ale pořád nechápu, proč si myslíte, že jen Vaše názory jsou ty nejlepší.Odkazy či argumenty někoho mohou být zrovna tak lživé, jako někoho jiného.Ale těšit se jak někdo bude někoho kartáčovat za jeho názor,to je Vaše ubohá zbraň.Já reaguji na věci, které se mi nelíbí  a je mi jedno, zda jsou k tématu či ne. k danému tématu se mohu vyjádřit i bez toho,abych někoho označil za hloupého nevzdělance.A pokud máte doma psa, tak asi víte jak štěká.Ale ona i jakási slušnost, je pro některé lidi problémem.Víte ono mi to hodně připomíná dobu socialismu,kdy jeden soudruh prohlásil,že jsem to sice neřekl,ale že jsem si to myslel.Tak i Vy s paní Hajkovou už víte,jak budou lidé na příspěvek reagovat.Jinak mi Váš argument připadá až nadmíru hloupý.

P. Hlosta 14.5.2012 7:31

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

Mimo článek k tomu německému drilu - je to takový český mýtus ten německý dril. Zaměstnanci v Německu nejsou nějak zvlášť dobrovolně výkonější. Spíš organizace práce je na vyšší úrovni. Osobní postoj většiny němců k životu by byl i stejný jako u nás, nebýt tvrdé zkušenosti, kterou prodělali za posledních mnoho desetiletí. Nejsou ochotní k rozhazování peněz a raději si ušetří, než by se zadlužovali. Narozdíl od naší většiny, jejich většina si dopřeje kvalitu na úkor množství a za dražší peníz.

Často se u nás mluví o tom, jak vysoce rozdílné jsou platy mezi námi a jimi. Jenže si málokdo uvědomuje, že u nich koupě nemovitosti, stavba, pozemky ke stavění a vše, co je vyšším blahobytem, je řádově podstatně cenově výše. Sjednocené Německo pak tento rozdílný přístup i ceny má v rámci dědictví socialistického hospodaření a života vers. Západní Německo. Východní Německo je pro sjednocené snad ještě větší problém, než naše hospodářství pro nás.

V. Hajková 14.5.2012 7:26

Re: LÉPE

Zajímavé   je  p.  Varadinková,   jak   pan   spravedlivý ,   nejchytřejší  -  na  Váš  příspěvek   ani  nemukl.   Jinak   dík   za  Vaše   slova.

M. Varadinková 14.5.2012 7:24

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

Tak zkuste někdy ten svůj názor (na cokoliv) popsat, aniž byste současně peskoval jiné za to, že si dovolili napsat to, co napsali, a nenapsali to, co byste si Vy představoval, že měli napsat. A aniž byste neustále bědoval nad tím, že když napíše kdokoliv o čemkoliv cokoliv, nic tím neovlivní. 

V. Hajková 14.5.2012 7:21

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

Jste  k   smíchu  -   prostě   další  pan  nejchytřejší-  který   si   dělá   své  názory    z   čeho???  

K. Křivan 14.5.2012 7:21

Re: Vážení,

Máte pravdu, pro vás by to bylo lepší. Udělejte nám tu radost ! 

A. Bocek 14.5.2012 7:18

Příkladně Zelená úsporám.

Dez dotací za 100 tis. Kč s dotacem za 200.tis.Kč a 100.tis Kč dostanu nazpět. Nic více se nevytvoří, ale těch krasoduchů co se kolem živí , to je nárůst produktivity, to je zaměstnanost.

K. Křivan 14.5.2012 7:18

Re: LÉPE

Máte pravdu, paní Hájková !  Dotovat jen to, co přinese užitek a jen při "rozjezdu". Čim dřív se to pak postaví na vlastní nohy, tím lépe.

M. Trhlík 14.5.2012 7:16

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

Paní Hajková, já mám na dotace z EU názor,který nepotřebuji stvrzovat žádnými články.Jen mne zajímá, kdo takové věci podporuje.Já ani Vy ne.A vládu či lidi za poskytování dodací nikdo z nás neovlivní,včetně různých pisatelů.Mne jen trochu vadí,jak začnete mluvit o štěkajícím komandu.Prostě máme názor takový či onaký,ale myslet si, že moje pravda je ta jediná,to je diskutabilní.Já nepřebírám odkazy a nedoporučiji je jiným.Na vše si udělám svůj názor a od toho to je.

V. Hajková 14.5.2012 7:13

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

V  tom  sice   máte   velký  kus   pravdy-  ovšem  německý   dril   v  práci,  se  s  tím  francouzkým  srovnávat   nedá! 

P. Hlosta 14.5.2012 7:08

Re: Doporučuji hlavně p. Trhlíkovi si přečíst tento skvělý článek.

V tom článku je jeden nedostatek při vyzdvihování Německé ekonomiky oproti Francouzské. Ono totiž po II. sv. válce Německo nemělo právo držet a budovat armádu. Neinvestice do zbrojení se tak v ekonomice projevily. Naproti tomu Francie měla vojenské ambice konkurovat i USA v oblasti vývoje jaderných zbraní.

Jinak lze celkem s článkem souhlasit.

M. Varadinková 14.5.2012 7:03

Re: Jaj, to bude mela....

Proč eurohujerstvo? Protože eurohujerstvo se řídí zásadou, že vše, co z EU přichází, dobré jest. A každý, kdo si EU dovolí kritizovat, dostane od eurohujerstva kartáč.

J. Balcar 14.5.2012 7:03

Re: Jaj, to bude mela....

Přerozdělování je jedním ze znaků socialismu a o ten v Evropě dnes jde. Nezažili komunisty, musí si nabít držtičky sami. Osobní zkušenosti nejsou přenosné.

J. Balcar 14.5.2012 7:00

Re: Užívat bychom měli jen to,

Včera mě dostal jeden štěkulda, který se rozplýval nad faktem, že solární a větrné elektrárny mají tak vysoce dotované výkupní ceny energií, že se nevyplácí investovat do atomových bez toho, aby byly také dotovány. Nakonec to vypadá, že se k "normálním" cenám dostaneme, až budeme dotovat úplně všechno.

M. Varadinková 14.5.2012 7:00

Re: LÉPE

Co kdybyste někdy zkusil napsat, pane Trhlíku, i něco jiného než atak na jiného diskutujícího?

Z příspěvku paní Hájkové přece nikterak nevyplývá, že hledá vinu za existenci dotací mezi diskutujícími. Napsala pouze, že očekává, že autor od nich dostane kartáč, což je pravda, protože by ho od nich dostal za svoje názory, i kdyby psal o něčem jiném.

Nakonec kartáč jste dal i Vy teď jí. A vzhledem k tomu, že Vy to ani jinak neumíte, než permanentně vytýkat jiným, proč oni píšou to a proč nepíšou ono, nedalo mi to, a aplikovala jsem ten Váš tradiční kartáč tentokrát já na Vás:-)))))) Protože při tom svém štěkání sám břevno v oku svém nevidíte.