19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Dominik Feri shodil afro účes

Dominik Feri shodil afro účes a fotku zveřejnil na sociálních sítích. K tomu je možno dodat jen to, že i kdyby na sebe natáhl žíněné roucho kajícníka, nejspíš by mu to v aktuální situaci nepomohlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 3.6.2021 11:40

Právě že neschovávala. Jen je vždy vládnoucí koalice zamázla v zárodku.

V. Zadák 3.6.2021 11:56

Určitě! Profesor Fiala dnes vedl moudré řeči, že NSS povícero vládních opatření shodil.

Vy jste pana profesora slyšela už tehdy tvrdit , že vládní opatření jsou nezákonná?

J. Václavíková 3.6.2021 12:16

Vy jste právě přistál z Marsu? To nevíte, že o nezákonnosti vlastních opatření věděl i Arenberger? A přiznával to?

E. Pawlica 3.6.2021 11:57

Aby pak návrhy opozice Babišova nemehla často vytáhla na světlo Boží jako své nápady, a po jejich vykoštění v Průhonicích je uvedla v do praxe ...

K. Křivan 3.6.2021 11:34

Dominik Feri shodil afro účes ale Afrika v něm zůstala. Té se nezbaví. Geny jsou potvora.

J. Václavíková 3.6.2021 11:44

To, co v něm je, je macho. Ne Afrika. A to, že mu to procházelo, umožnilo právě to machistické nastavení české společnosti. Jež má ostatně se znásilňováním, hlavně osobami blízkými, dost rozsáhlé zkušenosti.

J. Anděl 3.6.2021 12:00

Ani Afrika, ale ani společnost. Jen Feri. A nebo naopak jestli společnost, tak proč ne Afrika?

Nikdy se nepodaří vytvořit zcela spravedlivou společnost. Ale může se časem vyvinout. Cesta vede jen přes kultivaci jednotlivce. Náprava společnosti vždycky bude vytloukání klínu klínem a vytvářením nových křivd.

J. Václavíková 3.6.2021 12:24

Protože to neprováděl v Africe, ale tady. Tudíž mu to procházelo kvůli ,,kultuře" naší, nikoliv africké. To Češi nezareagovali tím, že by jeho chování označili za nepřijatelné, když ho byli svědky.

Když se někdo bude takto chovat v Africe a bude mu to procházet, pak ano, bude za to zodpovědná společnost v Africe.

J. Anděl 3.6.2021 12:32

Chápu. A protože to dělal v mužském těle, mohou za to muži. Kdyby to dělal v ženském, mohly by za to ženy.

J. Václavíková 3.6.2021 12:59

Nerozumíme si. Za své činy nese osobní zodpovědnost samozřejmě každý sám. Já ale mluvím (v reakci na podsouvání Afriky v úvodu vlákna) o nastavení toho, co je v dané společnosti přijatelné. To totiž do značné míry ovlivňuje, jak se pak konkrétní jedinec v dané situaci chová. No a jestliže Ferimu okolí dovolilo urážet a napadat verbálně mladé dívky a nezastalo se jich, pak ho to mohlo vést k dalšímu stupňování ataků.

Určitě ti nemusím uvádět příklady toho, jak se změnilo naše chování k dětem, postiženým, starým jinak orientovaným atd atd. Jen pod vlivem změny společenského nastavení. To jsou totiž dvě různé síly (s osobním nastavením), které se ve výsledku nějak sčítají.

J. Anděl 3.6.2021 13:21

To je pravda.

Nicméně pozoruji svůj život a vidím, kdy jsem udělal něco pitomého nebo špatného pod tlakem dojmu, že "se to tak dělá". Nebo jsem něco špatného přehlížel, toleroval. A vidím jiné situace, kdy jsem se na tom odmítl podílet, zúčastnit se toho, případně jsem vyjádřil nesouhlas. A vidím, že jak jsem starší, snáze se mi odmítá či vyjadřuje nesouhlas, i když dřív bych spíš souhlasně kýval.

Myslím si, že jsem věděl, co je správné, v duši, nepotřeboval jsem k tomu výchovu. Věděl jsem to i ve chvílích, kdy jsem dělal něco špatného, i když tolerovaného. I trochu naplesnivělé oříšky se dají sníst, ale tu hořkost člověk cítí.

Vždycky bude v okolí člověka jakýsi tlak či pokušení, který bude v rozporu s tím, co je (řekněme karmicky) dobré.

Tak mě na tom asi rozčiluje to podle mě nalhávání (si), že tohle jde jednou pro vždy vyřešit nějakým vzděláváním a aktivismem, navíc zcela výběrovým.

Nemám ale nic proti pozitivním příkladům a pozitivnímu vzdělávání, které mladým lidem ukazuje, co mohou oni dělat dobrého a čemu se případně vyhnout. To považuji za dobré. Třeba skaut. Nebo kurz bojového umění či jógy. Atp. Na rozdíl od aktivismu soustředícího se na to, co dělají druzí špatně a v čem slabému jednotlivci musí pomoci systém, stát atp.

J. Anděl 3.6.2021 12:33

Já to fakt nechápu, ty opravdu věříš v existenci jakési bytosti zvané "společnost", která může být zodpovědná za činy jednotlivce?

J. Anděl 3.6.2021 12:36

... no to je jedno. Já jsem přesvědčen, že před každým z nás někdy stojí výzva postavit se tlaku "společnosti", že to je součást duchovního zrání lidské bytosti. A že tyto výzvy zůstanou, akorát už nebude nutné ustát tlak komunistů, katolíků nebo bílých mužů, ale jiných entit.

J. Anděl 3.6.2021 12:44

A sakra, nedá mi to. Když Aston píše, že nezareagovala třeba konkrétně Pekarová (nebo jiní spolustraníci v TOPce), tak je to špatně, ale že nezareagovali "Češi", to je korektní? Mohou tedy za to obecně nějací Češi coby imaginární skupina, nebo konkrétní lidé, kteří viděli, slyšeli, účastnili se? Já u toho nebyl, neviděl jsem to, nevěděl jsem o tom, mohu za to?

Ne. Můžu za jiné věci, některé jsem si už odpykal, vyrovnání za jiné asi ještě od pánaboha přijde. Ale nemůže za ně nikdo jiný, než já. Češi. Bílí muži. Křesťani. Židi. Furt dokolečka to samé :-(

Uff.

J. Václavíková 3.6.2021 13:03

Ve zkratce. Může za to samozřejmě on, ale to, že mu to procházelo, umožnila nereakce těch, co byli jeho jednání přítomni. A já fakt nevím, jestli byla Pekarová někdy svědkem jeho nevhodného jednání.

Jako ženská vím, že v případě nevhodného a oplzlého jednání mužů se často ostatní přítomní najednou chovají, jako by tam nebyli. Místo, aby hulváta okřikli.

J. Anděl 3.6.2021 13:31

Já jako muž také vím, že když se někdo ke mně choval nevhodně, tak okolí většinou mlčelo. Nebo čekalo, co s tím udělám já.

No, a někdy jsem to spolknul. A jindy jsem se bránil.

Myslíš, že je třeba mladé muže povzbuzovat, aby ženy galantně chránili a zastávali se jich, když je bude napadat nějaký oplzlík?

Nebo se mají emancipované ženy být schopné ozvat a ohradit samy?

A nebo je třeba všechny muže natolik vykastrovat a zbavit testosteronu, aby už nikdy žádný oplzlík žádnou ženu neobtěžoval?

J. Václavíková 3.6.2021 13:51

Je třeba obojí. Dnešní ženy jsou o hodně sebevědomější než my dříve. Ale v situacích značné mocenské převahy je záhodno, aby muži rozhodně nemlčeli. Aby se posunula normalita žádoucím směrem.

J. Anděl 3.6.2021 14:03

Obojí ze tří variant?:-)

Myslíš asi ty první dvě. Ano, obojí má smysl v konkrétních životních situacích. A třetí varianta škodí oběma předchozím. Vykastrovaný či ochočený muž, který uvěřil ve svou historickou a genderovou vinu, mlčí, nebo štěká jen na pokyn.

J. Václavíková 3.6.2021 14:05

Obě v odpovědi rozvádím. To třetí jsem coby nadsázku opominula.

J. Anděl 3.6.2021 14:12

Já to ale nepsal jako nadsázku.

Respektive kastrace ve fyzické podobě ano, to je nadsázka. Jde spíš o zastrašování a šíření přijetí kolektivní viny.

J. Václavíková 3.6.2021 14:16

Požadavek na respektování nesouhlasu chápeš jako kastraci? Tomu asi nerozumím.

J. Anděl 3.6.2021 14:30

Zastrašování a šíření přijetí kolektivní viny není požadavek respektování nesouhlasu.

Zastrašování a šíření přijetí kolektivní viny je třeba ta australská škola, co přiměla chlapce ve škole ve věku 12 let omluvit se veřejně za příkoří, které muži spáchali na ženách.

Zastrašování a šíření přijetí kolektivní viny je třeba tvrzení o privilegované bělosti, omlouvání se a klečení.

A tak dál.

Co se týče respektování nesouhlasu, to nesouvisí ani zdaleka jenom se sexem. Člověk se musí pořád učit dávat jasně najevo nesouhlas. Ne, nekoupím si váš produkt. Ne, nemůžete mi ho přijet domů ukázat. Ne, nepůjdu s vámi na pivo. Ne, nevezmu si cigaretu nebo jointa. Ne, nepůjdu k tobě domů.

A odolávat zpochybněním, otázkám či útokům typu "a proč ne" nebo "přece nebudeš slaboch, trhat partu" či ještě tvrdší "to se chceš takhle stranit pracovního kolektivu".

Kdybys věděla, kolikrát jsem se ocitl v situacích, kdy jsem si unaveně říkal, že by snad "prosté ne mezi námi gentlemany mohlo stačit".

Samozřejmě to nestačí jako obrana proti znásilnění válečného typu, tedy skutečně fyzickým násilím.

J. Václavíková 3.6.2021 14:39

Promiň, asi se nepohybuji na těch správných webech, které ti zprostředkovávají (jistě pouze objektivně) tyto hrůzy, jimž všude po světě bílý heterosexuál čelí. Takže si obrázek dělám radši z toho, co ze svých vlastních zkušeností znám. A tady ten bílý heterosexuál rozhodně není bit. Naopak.

J. Anděl 3.6.2021 14:41

Asi ne. Chápu, že idnes je skoro něco jako Protiproud :-)

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/australie-skola-sexualni-obtezovani-zaci.A210401_180622_zahranicni_jhr

J. Václavíková 3.6.2021 14:46

Pokud chceš skutečně posuzovat konkrétní situace u protinožců, fakt nemyslím, že k tomu stačí bulvární článek na idnesu. Vždycky se v takových případech ptám někoho, kdo se tam pohybuje, aby mi přiblížil kontext. A v tvém případě obdivuji, kolik si toho bereš na svá bedra všude po světě :-)

A prozradíš mi, proč se naše debata o Ferim posunula k Austrálii? Nemluvě o podsouvání kolektivní viny, o níž z mé strany nepadlo slovo?

J. Anděl 3.6.2021 14:48

Protinožci jsou západ víc, než někteří sousedi na východě.

Posunula se tam kvůli sporu, jestli za to může "společnost".

J. Anděl 3.6.2021 14:52

A jinak neberu si toho na svá bedra zas tak moc. Jsou mi lhostejní třeba trpící či utopení uprchlíci, Rusko, nebo přílišná spotřeba CO2, takže mám v prostoru své pozornosti dost místa pro věci, které zajímají mě.

J. Anděl 3.6.2021 14:56

A nevím, co moc chceš na té situaci zkoumat. Aktivita proběhla, pár rodičů se ozvalo proti, škola se omluvila, že to přepískla, někdo s aktivitou souhlasil, a podle aktivistky to bylo ještě málo, protože tou omluvou z chlapců udělali hrdiny a teď budou mít "propustku z vězení" a v šatně blbé kecy o holce, která se s nimi vyspala.

Samozřejmě, že to je bulvární článek.

Ale to neznamená, že mezi genderovými aktivisty nejsou jedinci s mentalitou SPD.

J. Václavíková 3.6.2021 14:54

Ještě možná tohle. Považuji za chybu dělat si obrázek světa z dílků, jež jsou vybírány pouze v jedné barvě. Pak výsledek zcela jistě realitě neodpovídá. A z toho, co mi předkládáš, mám takový dojem. Razíš tu tezi, že BLM je snad přímo zločin, protože si černoši (v USA) za svůj osud můžou výhradně sami. A nějak mi v tom chybí reflexe toho, že oni skutečně nemají stejné šance ve společnosti a už vůbec ne stejnou startovní pozici. Mohl by sis třeba poslechnout tento podcast na dané téma? Já teď musím ven, ale večer bychom třeba mohli pokračovat.

https://plus.rozhlas.cz/zemedelec-a-lekarka-severni-karolina-a-maryland-dva-pribehy-systemoveho-rasismu-8503332

J. Anděl 3.6.2021 15:07

Ano, já si myslím, že aktivistická hnutí jsou ve výsledku spíš zlo. Tím nepopírám, že neexistuje jev rasismu.

Přirovnal jsem to k těm komunistům a pořád mi to připadá podobné. I ti měli v mnoha ohledech ve své kritice různých sociálních jevů tak trochu pravdu a budoucí vývoj (a třeba studie motivace člověka a toho, co mu pomáhá cítit se dobře v práci a podávat dobrý výkon atp.) jim vlastně dal v těchto věcech za pravdu. Přesto jejich hnutí bylo utopistické, nebralo v potaz přirozenost člověka a ve finále bylo totalitní, podle mě proto, že stálo na fikci třídního boje a revoluce a příliš se soustředilo na boj s nepřítelem.

Nikdo nemá stejné startovní podmínky. A klobouk dolů před všemi, kteří svojí vytrvalou prací ukážou a prošlápnou cestu budoucím generacím. Ale na revolucionáře mám pifku a nevadí mi, jestli jsem v tom třeba neobjektivní.