13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

Doma i v cizině

O brexitu a migraci jednali v Salzburgu šéfové vlád a států Evropské unie. Co tyto řádky píšu, výsledky známé nejsou, takže si mohu jenom tipnout, že valné nebudou. Šéf Evropské rady Donald Tusk chce jaksi uklidnit vody a dosáhnout shody mezi členskými zeměmi. Je to úkol těžký, ne-li rovnou nesplnitelný poté, co evropský parlament poslal Maďarsko na hanbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moravcová 20.9.2018 11:17

Re: Václav Klaus slavnostně zahájil

Trochu blbé.

M. Moravcová 20.9.2018 11:17

Re:

známý na dovolené minulý týden na Samosu. Z Turecka připlul k pláži člun s 14 černými lidmi, kteří nejdříve zahodili své doklady do moře, noži rozřezali člun a rozprchli se pryč. Najednou nebyli. Zbyly jen ty doklady a motor a kusy gumy. Policie je samozřejmě pochytala, protože moře monitorují. Ale jak to bude s návratem?

V. Hájková 20.9.2018 11:16

Re:

Uvědomil ste si, že to vyplutí, jim mohou zarazit jen příslušné síly dané země odkud vyplouvají? Toto nemohou v jejich výsostných vodách dělat lodě EU !

J. Franke 20.9.2018 11:16

Re: Druhý den co zmizel nick Schořík.

Petříček není právník...

R. Brzák 20.9.2018 11:15

Re:

Popsal jsem vlastně sérii kroků.Ty první jsou realizovatelné hned. Máme na to moc. Kdo má moc, má zodpovědnost. Ovšem ne jako EUnionisté, ale jako jednotlivé státy - tedy nástroje svých občanů, kteří si je platí. Viz Maďarsko - plní službu svým občanům - a tak vystavělo plot. My můžeme pomoci Řecku a Itálii penězi - aby se jejich flotila mohla věnovat odvážením uprchlíků z moře hned zpět na africký břeh. Nepochybně se tak imigrační řeka v krátké době změní v potůček a ten vyschne. Kdo by investoval za vysoce riskantní cestu končící na břehu Sahary?

J. Jurax 20.9.2018 11:15

Je to prosté.

Je-li vůle a síla, záměr se podaří. Síla by nechyběla, ovšem vůle tragicky absentuje.

A Vámi zmíněné řešení je zajisté jedno z možných, byť patrně nikoli nejlepší. Zapřemýšlíte-li, jistě přijdete na dobrý tucet nápadů, jak diskutovaný záměr realizovat lépe.

J. Anděl 20.9.2018 11:14

Re: Prosím o vyjasnění

Tím spíš či právě proto je "ne uprchlíkům" pro mě nepoužitelné. A z diskuze kolem i vyplynulo, že tak to úplně není.

Jsem pro jednotlivé posuzování, ovšem nelpím na tom, že to musí být jen standardní azylové řízení. Když někdo přijde s použitelným projektem, jak třeba konkrétním lidem, konkrétnímu uprchlickému táboru, konkrétní přátelské zemi v EU nějak v něčem pomoci a ten projekt si obhájí, nevidím důvod mu bránit z nějakých symbolických důvodů či strachu, že pustíme jednoho a povalí se jich sem tisíce či milióny.

I. Mertl 20.9.2018 11:13

Re: Je treba jasne definovat pojmy,

Bordel a krev v Sýrii, jako dříve v Iráku, částečně i v Libanonu způsobil převážně arabský socialismus, podporovaný z Moskvy i z Prahy (leckdo z nás starších se s baasovskými studenty potkal). Z těchto, totalitně orientovaných kruhů, vyrostli tyrani Husajn a Assádové, Samozřejmě i předchozí osmanská okupace krajin zanechala své stopy.

J. Franke 20.9.2018 11:12

Re: Václav Klaus slavnostně zahájil

Co je to ovšem platné, když nezná kompozitivní teorii. Je jen lépe vyučený pan Nikdo. Dzp.

F. Doušek 20.9.2018 11:09

Re: Druhý den co zmizel nick Schořík.

Naznačil budoucího ministra zahraničí.

R. Sorge 20.9.2018 11:09

Re:

Pokud se mohla Libye bombardovat (a rozvrátit), mohou se tam i za případného použití vojenské sily vracet migranti.

J. Matuška 20.9.2018 11:08

Václav Klaus slavnostně zahájil

akademický rok Národohospodářské fakulty VŠE

... Ekonomie je zvláštní. Je to něco jiného, než co si většina lidí o této vědní disciplíně myslí. Je to věda málo známá. Studenti jiných oborů – fyziky, chemie, biologie – ze střední školy o těchto předmětech leccos vědí. O ekonomii nikoli. Ekonomie není ani účetnictvím, ani managementem, ani marketingem, ani vstupenkou do byznysu. Ekonomie je složitá společenská věda. Je to velmi komplexní disciplína, která každému, kdo ji zvládne, dává úžasný nástroj k pochopení složitého světa kolem nás. Ve své dlouholeté politické činnosti jsem si ověřil, že jsem studiem ekonomie dostal mimořádné vodítko, mimořádný kompas, který mne v současném světě spolehlivě orientuje.

Vysoká škola nesmí být jen cestou k získání potřebného vysokoškolského diplomu. Musí být výukou, musí být výukou myšlení, musí být získáváním spousty unikátních znalostí. To všechno vyžaduje skutečný zájem studenta, to vyžaduje, aby se studiu plně věnoval. Musí vědět, že učení se je něco jiného než schopnost nalézt si tu či onu informaci na googlu. Je to získávání schopnosti dávat věci do souvislostí, získávání schopnosti vědět, kam ta či ona informace patří. Proto čtěte souvislé knihy, nejen jejich zkrácené výtahy na internetu.

Jako jeden z profesorů fakulty a jako jeden z členů Vědecké rady fakulty se chci obrátit i na učitele – ať je minimalizována formální výuka a hromadění informací, ať jde co nejvíce o výuku myšlení.

https://www.klaus.cz/clanky/4315

J. Jurax 20.9.2018 11:08

Inu, ono množina uprchlíků, "uprchlíků" a připrchlíků je výrazně nehomogenní, ať uplatníme takměř jakákoliv kritéria.

Za sebe pravím, že pro jistou nemalou podmnožinu výše zmíněných mi přijde postoj "ne uprchlíkům" naprosto odpovídající.

F. Doušek 20.9.2018 11:07

Re:

Odkud vypluli, tam je vrátit. V dnešní době satelitů nemůže být problém toto vysledovat.

R. Sorge 20.9.2018 11:06

Re: Prosím o vyjasnění

Četl jsem cca před 2-3 roky, že jsme (ČR) z Barmy přijali několik desítek rodin s křesťanskou nebo budhistickou tradicí.

Za řešení asi většina lidí považuje, že nám nebudou vnucování muslimští migranti.

M. Prokop 20.9.2018 11:06

Re:

Mohou-li oni "vyjet" (na vodě se tomu říká vyplout), mohou zase zpět "vjet" (česky vplout).

Pokud by to někomu vadilo, může jim to vyplutí zarazit.

V. Hájková 20.9.2018 11:05

Re:

Mankote - to co navrhujete je neřešitelné a i kdyby tak by to byla otázka let ! A cobyste do té doby s těmi lidmi dělal? A dokonce byste tam usadil i privátní ARMÁDU ? Tak to už se opravdu musím než smát!

M. Prokop 20.9.2018 11:03

Re: "Pracovní trh je přesycen ...."

Nejsou k mání kvalifikovaní ani nekvalifikovaní. Podnikatelé se mohou uřvat, statistiky to potvrzují. O přesycenosti pracovního trhu slyším pouze od vás, všichni ostatní tvrdí opak.

B. Novacek 20.9.2018 11:03

Re: Češi svůj strach jen předstírají

I já děkuji, příjemný den přeji!

:-D

J. Fridrich 20.9.2018 11:03

Jednoduse - jasnym prohlasenim EU ze neprime JEDINEHO NELEGALNIHO IMIGRANTA DO EVROPY - a okamzitym nasazenim lodstva do Stredomori a NAVRACENIM VSECH UNU A LODI DO AFRIKY A ASIE....

V. Hájková 20.9.2018 11:01

Re:

Jako že byste je vysazoval na jakém pobřeží? Na nějakých plážích byste s něma vjel do výsostných vod- příslušných Afrických státu??? :-))) Naházel byste je do vody ?

M. Prokop 20.9.2018 11:00

Re: Druhý den co zmizel nick Schořík.

Nevím, nečetl jsem. Kdo?

M. Prokop 20.9.2018 10:59

Re: Je treba jasne definovat pojmy,

Srovnávejete srovnatelné. Venkovany s venkovany, městské obyvatelstvo s městským obyvatelstvem.

Mimo to, kecáte. V době Vysoké porty žádná extra moc kultura v Levantě nekvetla. Ani v době mandátů Společnosti národů nic moc. A v současnosti - hovoří výsledky. Srovnatelné dění v Evropě by byla jen válka v bývalé Jugošce, z velké části způsobená pravoslavnými Srby (ale nejenom, štrejchli si všichni, katolíci, mohamedáni).

R. Brzák 20.9.2018 10:59

Re:

Paní Hájková, čluny plují na základě touhy a víry. Touhy po lepším životě v Evropě -- naivní sen, který je podporován realitou sociálních dávek a integračních programů. Vírou, že budou čluny "zachráněny a dovezeny" do Evropy evropany. Záchrana ale neznamená "dovezení do Evropy". Takže řešení je nasnadě - omezení sociálního státu v Evropě (a integračních programů, které brání asimilaci u již zde přítomných příchozích,v první řadě) a odvážení "zachráněných" rovnou z moře zpět do Afriky.

Africké státy jsou závislé na naší humanitární pomoci. Pokud nebudou své občany zpět příjimat - můžeme humanitární pomoc využít k zakoupení obrovských rozloh země v Africe a tam uprchlíky usazovat. I na privátní armádu pro obranu těchto území by zbylo dost...

I. Mertl 20.9.2018 10:57

Re: To to trvalo

Jo, upsal jsem se, pardon. To imperium je Burešovo, jistě, ne Astonovo. Neff může mít něco z reklam a jinak třeba potěšení, býval spisovatelem.

F. Doušek 20.9.2018 10:55

Re: Druhý den co zmizel nick Schořík.

To já taky ne, ale docela to sedí.

M. Prokop 20.9.2018 10:53

Re: to. p. ANDĚL

Z většiny?

A i kdyby ano, (ne)způsob toho toku nadělá víc škod, než užitku.

F. Doušek 20.9.2018 10:53

Re:

Odchytit, vysadit zpět na severoafrickém pobřeží a jejich plavidla bez milosti potopit.

R. Brzák 20.9.2018 10:52

Re: to. p. ANDĚL

Souhlas. A já bych mohl doplňovat, že již z podstaty mocenského přerozdělování na tyto penězovody snáze dosáhnou Burešové, než Tonda z horní dolní. Pozitivum je, že aspoň ten Tonda zůstane nezávislý (do té míry,do jaké může být nezávislý v libovolném státě, který je vždy do určité míry založen na strachu a buduje tak závislost na sobě).

M. Prokop 20.9.2018 10:52

Re: Druhý den co zmizel nick Schořík.

Jo, taky jsem s ním vedl pár polemik na úrovni slušné diskuse.