1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

Dobrá rada

Doprava je bolestný problém a státní správa i samospráva se starají o to, aby byl ještě bolestnější. Už brzy se výrazně zhorší přechodem na nový systém vybírání mýta. Bylo u nás zavedeno zákonem z roku 2007, to je pouhých dvanáct let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Koleři 22.11.2019 14:00

Babiš se zastal Protopopové: Není kontroverzní, chce připravit reformu psychiatrické léčby.

No konečně. Teď už budu moct na Krym s VZP.

:-/

L. Zach 22.11.2019 14:11

:))))

J. Venc 22.11.2019 13:59

Ovčáček vytáhl 17 let starý článek, pojednávající o tehdejší malé podpoře veřejnosti Havla. A vytáhl to 8 let po jeho smrti, hm.

V tom už bude cosi patologického. Líbit se to ovšem bude!

:-)

T. Koleři 22.11.2019 14:02

Všeho do času.

Já mám svatou trpělivost, ale už mám nachystaný koncept trestního oznámení.

:-/

J. Venc 22.11.2019 14:11

Co na tom chcete trestně oznamovat?

V rámci božímlýnymelivismu si myslím, že jeho současný šéf nebude za 17 let zajímat naprosto nikoho.

Víc bych neřešil.

:-)

T. Koleři 22.11.2019 14:24

Co byste řešil Vy a neřešil, je Vaše věc.

Já toho zmetka sleduji nějakej pátek a taky mám pár dokumentů.

Upozorňuji, že Ovce je můj zaměstnanec!

:-/

L. Zach 22.11.2019 14:16

@Venc

Podle různých zdrojů (i podle mého) je prostě Ovčáček - omlouvám se - magor. Ale regulerní, ne takový jako byl Ivan Martin Jirous.

Co je na tom k nevíře, je skutečnost, jak blízko k nejvyššímu ústavnímu činiteli se - tento bývalý redaktor Haló novin - dostal a že ho stále tolerují. V tom shledávám cosi patologického...

T. Koleři 22.11.2019 14:26

Ovšem, kromě IV. Defenestrace, neshledávám řešení.

:-/

P. Harabaska 22.11.2019 13:52

K tomu výběru mýta bych si dovolil připodotknout, že mýto by měly vybírat všechny státy nejen ve střední Evropě a všechny potom s pomocí pokrokové technologie satelitní. K tomu by pak každý stát takto mýto vybírající měl požadovat od každého provozovatele každého vozidla, aby si zakoupil jako pomocný technický prostředek tu hezkou škatuli za čelní sklo pro konkrétní národní satelitní mýtný system, což jistě každý provozovatel kamionů uvítá jako vhodný způsob uložení kapitálu, bude-li muset pro každý kamion zakoupit třeba pět nebo sedm či více různých elektronických mýtných škatulí, pakliže provozuje těch kamionů pět a nebo také padesát. Sice to bude pro řidiče na každé hranici trochu "na bednu", aby za sklo vystavil tu správnou škatuli, ale řidiči se už naučili jiné kousky než jenom tohle. A také by výroba škatulí pro tolik kamionů aspoň trochu pomohla v případě hrozící nezaměstnanosti.

P. Forejt 22.11.2019 13:49

Slepou ženu srazilo na přechodu auto(sic). Podle policistů se prej nerozhlédla ......drsný humor .....n-tssss

P. Harabaska 22.11.2019 13:54

Co můžete od těch hodných hochů v uniformě (nebo i bez ní) čekat? Pravda, ti bez uniformy na vás někde před křižovatkou mohou třeba vytáhnout pistoli, že jste na ně blikal.

T. Koleři 22.11.2019 14:03

Neměla machrovat s tou bílou hůlčičkou.

Toto berte jako upozornění, Forejt!

:-/

F. Doušek 22.11.2019 13:48

Docela zajímavý rozhovor:

https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/liberec-revoluce-tomas-hajicek-rockovy-zpevak-obcanske-forum.A191121_133547_liberec-zpravy_jape

P. Spáčil 22.11.2019 14:09

Trochu moc deziluze se mi zdá.

J. Venc 22.11.2019 13:26

Tak se Dalík musel každý návrat z pracoviště podrobit testu na přítomnost alkoholu, na pokoji "bydlel" s dalšími šesti zlosyny. Standard, ne? Aby se nakonec nezjistilo, že se mu vyčítá pouze to, že byl na rozdíl od většiny vězňů ochoten pracovat.

To by zamrzelo.

Škoda, že se nestal presidentem Topolánek - už by ho dávno amnestoval. Prvním presidentským dekretem.

:-)

F. Doušek 22.11.2019 13:28

Na mě to celé působilo, jakože ho Topolánek hodil přes palubu.

V. Zadák 22.11.2019 13:31

Pro p. Douška

Nekonečný příběh v podobě zkoumání, zda se vyplatí postavit rychlejší trať z Prahy do Liberce, nabral nečekaný směr. Po dvaceti letech a šestnácti různých studiích vyšel poslední zásadní materiál pozitivně a investice do částečně nové trati se ukazuje jako ekonomicky výhodná.Obyvatelé Liberce ale rozhodně nemohou jásat, že by se spojení do Prahy vlakem zrychlilo alespoň na úroveň auta. Jako ekonomicky efektivní ve studii proveditelnosti vyšly varianty s názvem Ceko a Deko. Obě končí s úpravami tratí ve směru z Prahy v Mladé Boleslavi, dál se nic nemění.SŽDC už se zpracovatelem studie, společnostmi Metroprojekt a AF-City Plan, prezentovala první závěry ze zatím nedokončené studie. Že ekonomika vyšla, se stalo především díky započítání většího objemu nákladní dopravy, která má být na trase klíčová díky přítomnosti automobilky Škoda Auto. Studie počítá téměř se ztrojnásobením počtu nákladních vlaků v Mladé Boleslavi. Cílovým stavem je, aby cesta z centra Prahy do Mladé Boleslavi trvala do 45 minut. Dosud trvá cesta vlakům na mladoboleslavské hlavní nádraží nejméně 72 minut. Celá prezentace je ke stažení zde.

V. Zadák 22.11.2019 13:31

Obě trasy, které ekonomicky vyšly, počítají s trasováním přes Lysou nad Labem a vybudováním takzvané Všejanské spojky. Před Mladou Boleslaví má u Nepřevázky trať nově odbočit a vést pod vrchem Chlum podél dálnice D10 a zaústit do centra města. Varianta Ceko počítá i s modernizací tratě přes Všetaty v celé délce, Deko s modernizací tratě jen do Neratovic a trasováním hlavní trasy přes Lysou nad Labem. U varianty Deko vyšla návratnost lépe.

V. Zadák 22.11.2019 13:32

Dál za Mladou Boleslav se už s žádnými úpravami ve studii nepočítá a tak pro cestující v relaci Praha – Liberec bude stále bezkonkurenčně nejrychlejší autobus či auto, i když zkrácením jízdní doby z Prahy do Mladé Boleslavi by se měla celková doba jízdy vlakem z centra Prahy do Liberce zkrátit o téměř půl hodiny na dvě hodiny a 10 minut. Autobus z Černého Mostu zvládá cestu za 65 minut, s připočtením cesty metrem z centra města hodinu a půl.

Studie musí jít ještě ke schválení na centrální komisi ministerstva dopravy. SŽDC má ale důvod tlačit stavbu dopředu i z jiných důvodů: vláda letos v létě nezávazně slíbila Škodě Auto pomoc s rozvojem infrastruktury v okolí Mladé Boleslavi, v materiálu se mluví i o změnách na železnici a novém spojení do automobilky.

Dá se očekávat velký tlak z Libereckého kraje, aby se řešilo spojení i dál na sever. Nově by tomu měla pomoci i snaha saských politiků o vznik nového železničního koridoru přes Liberec, kraj chystá i svoji verzi zrychlení trati, kterou připravuje společnost Valbek.

F. Doušek 22.11.2019 13:39

Problémem Libereckého kraje je asi i absence elektrifikovaných tratí.

T. Koleři 22.11.2019 13:49

Páč tam není pořádná uhelná elektrárna.

:-/

F. Doušek 22.11.2019 14:03

Máme tu v kraji zásobu uranové rudy. Stačí postavit úpravnu a jaderku...

P. Spáčil 22.11.2019 13:51

Trochu mě zarazilo, že ekonomika vyšla díky předpokládanému trojnásobnému navýšení železniční dopravy z automobilky. Realita nebo přání otcem myšlenky?

F. Doušek 22.11.2019 13:37

Děkuji za informaci. Před časem jsem o tom něco i četl v tisku. Je to v našich podmínkách tak vzdálená hudba budoucnosti, že se toho stejně nedožiju.

Klonil bych s povinnému využívání železnice nákladní přepravou.

M. Ilsner 22.11.2019 13:31

Nehodil, podle mých informací dost za něho intervenoval.

T. Koleři 22.11.2019 13:32

Nehodil.

Na TW napsal, že si přeje republiku s Marky na svobodě.

:-/

P. Harabaska 22.11.2019 13:37

Spíše jste měl použít slovo, že se vám to zdálo. Proč by někdo házel přes palubu toho, kdo pro někoho tolik dal v sázku. A vždyť šlo jen o omezení vycházek. Do penzionu to trvalo bez doprovodu 10 minut, občas mohl ale jít i trochu jinudy, aby to nebylo pořád stejné. Ubohý odsouzenec na tu půl miliardu, kterou žádal, nepřišel jistě sám. Kdyby si řekl o pět, deset, možná i dvacet milionů, pak bych věřil, že to bylo z hlavy toho skromného, slušného a zakřiknutého chlapce. Někdo mu poradil - s arogancí sobě vlastní (Kdo asi?) - aby si řekl rovnou o půl miliardy. Ale už to má Mareček za sebou. V penzionu extra třídy a dokonce dvakrát s dovolenou? No za ty prachy to přece stálo. Aspoň si v klidu přečetl všechny ty knížky, na které předtím v podnikatelském shonu neměl čas.

J. Venc 22.11.2019 14:01

Nevím. Dost mediální vaty kolem toho.

Sedět měli každopádně i mnozí další a nic z toho. Zavřeli figurku.

:-)

J. Matuška 22.11.2019 12:58

Zlatá Praha? Podle průzkumu je to pro život třinácté nejlepší město na světě

V Praze je blaze, říkává se, a světový žebříček měst, ve kterých se žije nejlépe, to potvrzuje. Praha se totiž ocitla na 13. místě z celkem 113 hodnocených měst po celém světě. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zlata-Praha-Podle-pruzkumu-je-to-pro-zivot-trinacte-nejlepsi-mesto-na-svete-604296 [>-]:-)=pohoda

J. Venc 22.11.2019 13:10

Konečně i něco positivního, z těch PL.

Když se chce, pane Matuško.

:-)