8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

Dnes nový ministr obchodu

Ve čtvrtek odpoledne se premiér Sobotka setká s prezidentem Zemanem a navrhne mu nového ministra obchodu. Ten nahradí Jana Mládka. Když Mládek odcházel, chvilku panovalo napětí, jak se prezident zachová. V prezidentově černobílém světě hodných a zlých byl Mládek mezi těmi hodnými. Navzdory tomu se Mládkův odchod obešel bez hradních komplikací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Němec 23.3.2017 22:42

Re: Tohle je přímo atomovka!

Svobodní také. Možná je to nějak nakažlivé a šíří se to celou republikou.

M. Prokop 23.3.2017 22:22

Re: Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

Slovo nové je dost relativní.

A všechna tahle blízkovýchodní náboženství se dost prolínají, což jim nebrání v tvrdých soubojích.

P. Vandas 23.3.2017 22:04

Re: Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

Lunární vnímání světa představuje Abrahám z Ur Chaldejského. Tam byl vyznáván kult měsíce. Například legenda o Metuzalémovi je jistým nedorozuměním, neb v době Metuzaléma byl počítán věk na měsíce a v tradici ty počty zůstaly, ač v pozdější době přejali s Mojžíšem počítání roků podle slunce. Takže souhlas, byť neúplný. V době Ježíšově už byl pevně zakořeněn pojem času podle slunce a egyptské tradice. Ostatně celá Izralská představa Boha jediného a abstraktního má svůj původ u egyptského kultu Slunce Re Achnatonovy reformy. :-):-):-)

P. Vandas 23.3.2017 21:55

Re: Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

To bude určitě ten řecko makedonský vliv vlády Alexandra tamtéž. :-):-):-)

P. Vandas 23.3.2017 21:54

Re: Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

Proti době Ježíšově je to vcelku novodobé. :-):-):-):-)

P. Vandas 23.3.2017 21:51

Re: K praotci Čechovi,

Díky za zajímavé glosy. Oběma. :-):-):-) Jenom doplňuji, že o peří na čelence Krále jsou diskuze i v numismatice. Musel bych to hledat, ale jedna z nejstarších mincí (možná Biatek) u nás vyražených zpodobňuje Krále s indiánskou čelenkou. A protože v Persii byly v té době raženy velmi podobné mince, tak to naznačuje i možný vzor. :-):-):-)

I. Semrád 23.3.2017 21:42

Re: Tohle je přímo atomovka!

Hlavně, když si kucí rozumíte.

R. Brzák 23.3.2017 21:38

Re: K praotci Čechovi,

Ano, autor, kterého si už nepamatuji, dává do souvislosti například slovácký folklor (zdobení klobouků dlouhým peřím apod) s kmenem Peršanů, kteří měli dle jeho teorie být zakladately velkomoravské říše. A také určuje místo hlavního města Velké Moravy, Veligradu, nikoliv do Mikulčic či Starého Města, ale na kopec mezi Dubňany, Ratíškovice a Milotice. Indicií je tam vícero, sám jsem tu oblast s kamarády procházel mnohokrát a je to přinejmenším zajímavé...

H. Balzám 23.3.2017 21:29

Re: Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

Z mých vlastních zkušeností můžu říct, že s Peršany jsem narozdíl od Arabů schopen vyjít. Jsou to dost odlišné kulturní okruhy.

H. Balzám 23.3.2017 21:25

Re: K praotci Čechovi,

Ten časopis, ve kterém jsem to četl, mám stoprocentně v archivu a kdybych fakt musel, tak ho dohledám a odcituji. Bylo to velmi zajímavé čtení, mělo jít o klan perské šlechty. S Býčí skálou taky souhlas, stejně tak "upíří" hroby z Čelákovic jsou pravděpodobně zákeřně povraždění kupci z ciziny, pravděpodobně z východu...

J. Fialová 23.3.2017 21:25

Re: K praotci Čechovi,

Tož - jezdili k nám rozmanití návštěvníci :)

https://www.youtube.com/watch?v=b9-ZmTWxXhY

I. Mertl 23.3.2017 21:21

Re: Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

L.P. 643 bitva u Neváhandu. Někdy lépe se podívat dřív než plácnout.

M. Mařák 23.3.2017 21:18

Re: Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

S tím Ježíšem bych moc neoperoval, na slunečním principu byla postavena třeba egyptská mytologie, křesťanství rozhodně ne, to je lunární, ženské...

P. Vandas 23.3.2017 21:13

Jenom k té Persii. Ona to je svébytná a slavná civilizace.

Je dokonce velmi pravděpodobné, že Ježíšovy ideje vycházejí z části z učení Zaratustry- perského myslitele. Muslimské ovládnutí Persie je poměrně nového data. :-):-):-)

P. Vandas 23.3.2017 20:52

Re: K praotci Čechovi,

Tak to slyším prvně, ale budiž může na tom něco být, neb onen slavný a světově unikátní pohřeb dozajista královské družiny v jeskyni Býčí skála je některými historiky, např. Dušanem Třeštíkem, naznačován jako nejspíše perského původu. Takže, by bylo pravděpodobné, že někde tam na té Hané ti Peršané určitě i žili, dokud nezemřeli slavnou smrtí. :-):-):-)

M. Mařák 23.3.2017 20:52

Nezajímal jsem se o to,

Jardo, podle zveřejněných informací jen vím, že se narodil v Británii a byl to dědek mého věku.

K. Berka 23.3.2017 20:51

Re: Tohle je přímo atomovka!

Těm už nepomůže ani skalp Šláfenberga s čírem.

J. Matuška 23.3.2017 20:50

Tohle je přímo atomovka!

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

H. Balzám 23.3.2017 20:46

Re: Já Vám dám Khalída...

Dobrý člověk ještě žije! :-)

Z. Čábelka 23.3.2017 20:44

Re: O LHÁŘÍCH Z NYT PÍŠE OTA ULČ !!!

....a ostuda pro veškerý personám ČT! Kolaboraci proti vlastním lidem nelze odpustit ani zapomenout. Jednou budou chodit kanálama.

J. Matuška 23.3.2017 20:42

Re: K praotci Čechovi,

Martine, nevíš aspoň, proč to média neuvádějí? Je v tom nějaký háček, nebo lenost a neprofesionalita novinářů?

K. Němec 23.3.2017 20:41

Re: Mám skromný dotaz:

Z toho co je známo, tak on se narodil v Kentu. Rodiče zatím nikdo nepublikoval.

M. Mařák 23.3.2017 20:40

Já Vám dám Khalída...

To je na ránu bejsbolkou.

:-)

H. Balzám 23.3.2017 20:37

Re: K praotci Čechovi,

Možná, že bychom se divili! Třeba taková verze písničky "Ty jsi Khalíde strom zelený, tobě nebylo třeba ženy... " Jinak četl jsem kdysi kdesi, že uprostřed Moravy našli město, sídlo, opevnění, založené podle všeho Peršany! Takže, jak říkám, kdo ví... :-)

M. Mařák 23.3.2017 20:33

Re: Populisté jsou de fakto popírači

Vy jste co, který blb...

M. Mařák 23.3.2017 20:30

K praotci Čechovi,

Moravan to rozhodně nebyl...

:-)

I. Semrád 23.3.2017 20:27

Chovat tygry je staročeský obyčej

M. Mařák 23.3.2017 20:25

Re: Jiní z principu nevěří Židům

Jo, naprostý souhlas, s Židy a s Izraelem nemám problém, vždy jsem jim fandil, to není Rusko.

A. Trick 23.3.2017 20:23

Jiní z principu nevěří Židům

mají to asi v genech, nemá cenu to nějak složitě vysvětlovat nějakým populismem, totalitou, "popíračstvím", nebo já nevím jakou paralelou. Májí to tak prostě nastavené.

P. Spáčil 23.3.2017 20:22

Re: Populisté jsou de fakto popírači

sorry, už jsem zapomněl jeho jméno, pan Lazárek.