30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Deset tisíc lidí na dlažbu a jiné horory

Zmíněného pořadu se zúčastnil člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, expremiér Mirek Topolánek a europoslanec Marcel Kolaja, mimo jiné jeden ze čtyřech českých zástupců v EP, kteří hlasovali pro zákaz spalováků v roce 2035.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 20.3.2023 8:05

Největší skok zadlužení zařídily Babišovy vlády, kdy se zadlužení ČR zdvojnásobilo. No a schodek 420 mld. Kč z roku 2021 zatím nemá obdoby.

V. Mokrý 20.3.2023 8:10

kecy v kleci

V. Zadák 20.3.2023 8:10

Dáváte málo, dejte víc, dejte víc, ječela Pětikolka.

D. Mach 20.3.2023 8:15

Ono tu nevládlo ÁNO? Podle toho, co tvrdil estébák, tak ÁNO.

A. Renjascu 20.3.2023 8:23

Zadlužení se během Babišovo vlády nezdvojnasobilo, ale stagnovalo, protože u zadlužení je důležitý jeho poměr k HDP a nikoliv jeho absolutní výše, protože hodnota peněz v roce 2013 je zcela jiná než hodnota v roce 2021. Takže zdvojnásobení dluhu na téměř dvojnásobek se zde povedlo pouze ODS a spol během těch let 2007-2013. Zatímco ČSSD a ANO s dluhem stagnovali. To, že během posledního roku (ve skutečnosti dvou let) udělali tu velikou sekeru bylo dáno tím nesmyslným lock downem i když nelze zapomínat na podíl ODS, která požadovala ještě větší výdaje a spolupracovala na zvýšení dluhu zrušením superhrubé mzdy. No a když se dostala ke korytu, tak hned s ostatními soudruhy nasadila vyšší rychlost a navzdory siláckým inflačním příjmům nohu z plynu nesundala, jen okradla důchodce a díky rozjeté inflaci i ostatní občany ČR

L. Polehla 20.3.2023 9:05

Ale má! 429 miliard z roku 2022.

V. Zadák 20.3.2023 8:08

Kampak s fakty na demagoga Máácha.

L. Beneš 20.3.2023 8:05

... a tím se z nás stane ten chudobinec.

R. Nešpůrek 20.3.2023 8:09

Za Řecko budeme platit tehdy, až budeme v eurozóně.

D. Mach 20.3.2023 8:16

Ne řecké dluhy. Dluhy Babišovy vlády.

R. Nešpůrek 20.3.2023 8:42

Babiš zase bude platit dluhy Fialovy vlády.

J. Rejzek 20.3.2023 7:46

Tak jsem se dozvěděl, že lze srovnávat hospodaření v EU, se socialistickým hospodářstvím minulého režimu, které také podléhalo tlakům zájmových skupin. To by mě zajímalo, co to bylo za skupiny a proč to dělaly-co z toho měly? Pokud pod tlakem nutily stát, aby postavil desítky přehrad, nemocnic, stovky sídlišť s milionem bytů, pak bych si přál dnes více takových nátlakových skupin.

S tou EU se to má opravdu jako s tím socialismem. Není z toho úniku a správně Aston píše že: "Tady není diskuse o jakémsi odchodu z unie, to je téma opravdu pro extrémisty." EU se musí podělat najednou jako ten socialismu, jako celek. Češi však budou poslední, kteří budou EU hájit, tak jako v roce 1989 hájili ten socialismus.

L. Beneš 20.3.2023 7:48

Ach, jak blízko jste pravdě!

S. Ševeček 20.3.2023 7:49

R^[>-]

D. Mach 20.3.2023 7:50

Desítky přehrad? 8-o

J. Rejzek 20.3.2023 9:28

Pane Machu, desítky, pro vás ty větší a bez vyrovnávacích nádrží s rokem zahájení stavby. 1949 Slapy, 1954 Orlík, 1952 Lipno, 1965 Švihov +50 km štola do Prahy, 1965 Nové mlýny I., II., III., 1961 Nechranice, 1961 Rozkoš, 1987 Slezská Harta, 1957 Jesenice, 1970 Dalešice, 1959 Hracholusky, 1962 Skalka, 1969 Přísečnice, 1986 Hněvkovice, 1951 Žermanice, 1974 Římov a mnoho dalších.

K tomu si přidejte desítky nemocnic, miliony bytů a také jaderné bloky elektráren. Až to bude čtyřicet let od revoluce budeme to srovnávat, vlastně nebude co srovnávat. Ani si nevzpomínám, co stát vybudoval nového. Ani ta Čunkova nemocnice nevyšla.

J. Lukavsky 20.3.2023 7:55

"nutily stát, aby postavil desítky přehrad, nemocnic, stovky sídlišť s milionem bytů" zatímco v kapitalizmu dělníci žili pod mosty a jejich děti plakaly hlady. No a o přehradách si na Západě mohou akorát snít! A že tolik lidí z toho socialistického ráje uteklo na ten ubohý Západ? Mám takových známých několik a kupodivu žádný se nevrátil, akorát uvažují vrátit se na penzi. J.L. end

J. Rejzek 20.3.2023 9:41

Pane J. Lukavský, jste si jistý, že odpovídáte na můj příspěvek? Já jsem nemluvil o kapitalismu na západě, hladových dětech a jiných blábolech, které uvádíte. Je mi úplně jedno, kolik vašich známých uteklo na západ a proč se na penzi chtějí vrátit. Srovnával jsem, co se vybudovalo u nás za socialismu -do revoluce a co po revoluci. Toť vše.

J. Lukavsky 20.3.2023 10:39

"Srovnával jsem, co se vybudovalo u nás za socialismu -do revoluce a co po revoluci." No také si nějak nevybavuji žádnou velkou "stavbu kapitalizmu", pravda dokončilo se pár dálnic, koridory na železnici, vlaky jezdí rychleji, zmodernizovala Škodovka, Tatra, Aero... takže produkují tovar žádoucí a nikoli na sklad či do Afriky. Také přestaly padat fasády na chodce v Praze a i v pohraničí už skoro nepoznáte jestli jste doma či v Rakousku. Ale hlavně vznikly tisíce malých firem, farem a živností. Takže koupit chleba i odpoledne není problém. Nevypínáme kupodivu elektřinu ani plyn, ani děti nemají "uhelné prázdniny" (čehož jistě litují). Řekl bych, že život je spíš snadnější. No kupodivu spíš vidím nápisy "hledáme.... "takže ani s prací to není tak špatné. Jistě ale kdo chce tak najde spoustu problémů, nicméně je na nás si je vyřešit. J.L. end

J. Rejzek 20.3.2023 11:46

Pane J. Lukavský, takže se shodneme, že stát po revoluci nevybudoval nic. Ani si nedokáži představit, že by mohl s něčím začít. Stohy žalob před stavbou a to samé po stavbě. Ale to není podstatné, hlavně by na to neměl peníze. Tomuto státu by moje babička řekla navoněná bída, nebo navrch huj a vespod fuj! Poplácáváme se po ramenou a objímáme se s celou EU, ale smrdíme korunou. Na ty vámi zmiňované koridory kupujeme vlaky z druhé ruky. Proč jmenujete modernizaci škodovky, s tím nemá stát nic společného, proč jmenujete tisíce malých firem a farem, ty nestály stát ani korunu. To ostatní vám odkývám, i s tím chlebem, který si mohu koupit u Vietnamce skoro po celý den a noc. Ale táži se slovy klasika" A není to málo Antone Pavloviči?

J. Lukavsky 20.3.2023 12:33

No to asi bude "jádro pudla". Zatímco dříve musel o prodeji 1 rohlíku rozhodnout stát, dneska se do toho nemontuje a rozhodují si to výrobci a zákazníci. No s modernizací Škodovky pod firmou WV, ale stát musel nejdřív souhlasit s prodejem a pak koupí. U Poldovky nesouhlasil.... Stejně tak stát souhlasí když si založíte firmu. Stát pravda už neoslňuje obrovskými projekty, postavenými mnohdy na něčí půdě bez souhlasu vlastníka... no ale je zajímavé, že dříve se stavěly tisíce a tisíce bytů a na byt se v Praze čekalo 20 let. No a vlastně stát je tenkrát nestavěl, byla to bytová družstva. K čemu byly všechny ty úžasné "stavby socializmu" když silnice byly samá díra, padaly římsy na chodce, i na pitomé auto Škoda 105 byly pořadníky.... Dneska je "navoněná bída", ale rohlík i auto si koupíte bez úplatků a čekání. Pravda musíte to zaplatit, ale dřív jste za byt neplatil? Jen vklad do bytového družstva byl 20 000 což tenkrát byl můj čistý plat za 2 roky a byt? V nedohlednu. A to vlastně se celá cena bytu pak splácela v nájemném mnoho let. No kdybych nechtěl tak tady nežiju, přesídlil bych do USA či Ruska nebo Amazonie a nikdo by po mě na hranici nestřílel. To také o něčem svědčí. J.L. end

J. Lukavsky 20.3.2023 12:45

"stát po revoluci nevybudoval nic" vlastně ještě poznámka. Stát po revoluci vybudoval společnost ze které lidi neutíkají přes zadrátované hranice, kde můžete chodit do kostela či na stranickou schůzi a nevyhodí vám děti ze školy, kde se stát nemontuje i do vyvezení vaší žumpy a kde se člověk nemusí stydět říci odkud jsem. To zase není tak málo. I když si myslím, že by stát mohl vzdát ještě řadu rozhodování. Ty země, kde rozhoduje STÁT o každém pšouku jsou: S.Korea, Venezuela, Rusko, Čína.... no nic moc. J.L. end

J. Lukavsky 20.3.2023 13:39

" ty nestály stát ani korunu" a proč by stát měl zakládat a financovat malé firmy, proč by měl opravovat fasády domů, proč by měl platit a rozhodvat o každém pšouku? Stát má zajišťovat vnější (armádu) a vnitřní bezpečnost (policie), právo, základní školství, diplomacii v zahraničí a pár dalších věcí. Ale když se musí montovat úplně do všeho tak to dopadne jako vždy. Jako když chceme vyrábět úplně všechno (jak S.Korea) a pak potřebují rejži od Jižní Korei aby nechcípli hlady, ale hlavně že mají na raketky. J.L. end

R. Nešpůrek 20.3.2023 8:13

Byly to zájmové skupiny dělnické třídy, rolnictva a pracující inteligence ... ;-D

P. Kučera 20.3.2023 7:41

Jó, časy se mění.

Od osvícenství jsme svědky nejdřív pomalu, ale geometrickou křivku sledující ideologii RŮSTU. Zejména růstu populačního, ale pod demokratickou(!) touhou po majetku i nejen růstu životní úrovně, i méně voňavého růstu ničení přírodních zdrojů počínaje kvalitou půdy až po varující změny klimatu.

Dosáhli, či přesněji jsme překročili nejrůznější limity civilizačního vývoje a jsme na konci jedné staleté epochy. Úkol před lidstvem je víc komplikovaný, než dokáže zvládnout. Zní asi takto: radikálně snížit globální populační hustotu (asi na úroveň roku 1800) a tam ji stabilizovat, radikálně omezit kvantitativní růst všeho, zejména pak průmyslu. Bude to možné při zachování principu demokratických ideálů a dodržování lidských práv? Nebude nezbytné oboje racionálně předefinovat?

Zatím jsme svědky bezradnosti i při snaze vyřešit mnohem jednodušší problémy, ne ty zásadní, ale jejich důsledky. A je to marné. Pobuřuje nás hysterie ADHD dívky Grety Thunbergové, Jany z Arcu dneška. Ale to děvče vykřikuje velkou pravdu: jak jsme se opovážili ji vrhnout do tohoto světa, který už nemá žádnou v dosavadním trendu pozitivní budoucnost?

Pánové Vondra, Marek Benda aj. stále žijí ve stavu probuzení po éře totality a odmítají jakékoli myšlenky na (socialistické!?) regulace, navíc, opakuji, na regulace špatné, neřešící to hlavní. Ale o nutnosti regulací toho podstatného nechce nikdo ani slyšet. No a zpovykanému panu Neffovi vadí, že nemůže měnit svoje auto každé 4 roky, jak byl dosud zvyklý. Pánové, probuďte se!

Přeji dobrý den.

V. Novak 20.3.2023 8:07

No, já Grétu nevrhl. Ať si stěžuje svým vržitelům...

M. Baloun 20.3.2023 7:36

Vlastně tu probíhá kpitalismus tak jak má. Totiž: jestliže všechny ty honosné nablýskané značky typu Mercedes, VW, Peugeot atd. ochotně a servilně přistoupí na ty EU nesmysly, tak ztrácí právo na svoje místo na slunci a je v pořádku, že je Číňanský ato průmysl převálcuje...

D. Mach 20.3.2023 7:39

Čínské elektromobily? Asi jo, no ...

V. Machálková 20.3.2023 8:39

Ne pro vás. Jen pro elitu.

F. Navrátil 20.3.2023 7:36

Odchod z EU není záležitostí extrémistů, jak to tvrdí Aston, ale záležitostí zdravého rozumu.