6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Další hřebík do rakve

Další hřebík do rakve nejen této vlády Petra Nečase, ale každého eventuálního pokusu znovu se do vlády dostat – to je plán na změnu režimu oprav kanalizačních a vodovodních přípojek. Vodárenské a kanalizační firmy si nehorázným způsobem diktují ceny. Je to situace jako z kovbojky, kdy padouši v černých kloboucích terorizují přístup k vodě. Až na to, že místo ušlechtilého pistolníka v bílém klobouku, který by je postřílel, tu stojí ministr zemědělství Petr Bendl a ten jim jde na ruku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 11.4.2013 10:18

Re: Otázka vody je mnohem složitějším problémem.

Běžnou praxí je, že kde územní plán rozšíří zastavitelné území obce, odb.ž. pr. okamžitě a automaticky vyhlásí ochranné pásmo se zákazem budování jakýchkoli studní. Územní plány občas dělám a tak vím o čem je řeč. Toto opatření si vždy vynucuje svým stanoviskem místní vodárenská společnost a je jí vždy vyhověno.

P. Boublíková 11.4.2013 10:21

Re: Otázka vody je mnohem složitějším problémem.

I tak možno.

Voda je zkrátka strategická surovina.

P. Vandas 11.4.2013 10:24

Re: Otázka vody je mnohem složitějším problémem.

 Strategický je ten monopol na vodu.

V. Novák 11.4.2013 10:47

Je id.ot zprivatizuje to, co je strategické.

A pak se diví, že vlastník zachází se svým vlastnictvím jako..., no, jako se svým vlastnictvím.

P. Vandas 11.4.2013 10:13

Re: Otázka vody je mnohem složitějším problémem.

Nejen, že může, ale on to i udělá, neb i on pracuje v žoldu vodárenských monopolů. Krásná formulace "pokud bude vše v pořádku". Ujišťuji Vás, že nebude. :-)

V. Novák 11.4.2013 10:42

Prodali jsme vodárny a vodovody, resp. nechali je prodat

našimi zastupiteli? No, nechali. A za nadšeného hýkání většiny, zblblé ODSovním tvrzením, že soukromý vlastník bude nejlepší vlastník.

On samozřejmě nejlepší je - pro vlastní kapsu určitě.

V. Hajková 11.4.2013 9:38

to: p, VANDAS

http://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2013_reakce-ministra-zemedelstvi-na-ohlasy-k.html     Mužete  mně  napsat  jediný  duvod-  proč  bych  neměla  věřit  - tomuto  článku?

M. Prokop 11.4.2013 9:41

Re: to: p, VANDAS

Jednak ombudsman žádal o něco jiného, alespoň dle jeho tvrzení, druhak, celá záležitost probíhá způsobem, který je možná zákonný, každopádně nehezký.

Bendl je vůl, blbne-li takhle už dost před volbami.

P. Vandas 11.4.2013 9:43

Re: to: p, VANDAS

Četl jsem to a jsem rozhořčen Bendlovým postupem i výmluvou na Varvařovského.

S. Lazárek 11.4.2013 9:47

Re: to: p, VANDAS

Je holým faktem, že tuto bejkárnu do zákona navrhl Bendl. Tečka. Jestli mu to poradila manželka, kluci a holky z Veolie nebo ombudsman je nedůležitá, on za něj nese zodpovědnost. Pokud tohle může navrhnout někdo z ODS, pak mi to připadá, že se lumící z této strany před nadcházejícími volbami spořádaně řadí na okraj útesu.

P. Vandas 11.4.2013 9:55

Re: to: p, VANDAS

Ano. I já to tak vidím. Je to hajzlovina vysokého řádu, neb délka přípojek je přibližně dvojnásobná, co délka vodovodních řádů. Znamená to přenést náklady distributora na odběratele vody ze dvou třetin. Navíc je zřejmé, že zisky z minulých let nebyly reinvestovány do oprav a modernizace sítí , byly vyvedeny jako čistý zisk a účet za zanedbanou péči je předložen odběratelům. Odporné.

S. Lazárek 11.4.2013 9:57

Re: to: p, VANDAS

Je dobré vědět, jak tato strana ctí myšlenku Otce Zakladatele, tu o neviditelné ruce trhu.....

I. Gellner 11.4.2013 9:58

Re: to: p, VANDAS

Ano. Hnus.

M. Trhlík 11.4.2013 9:56

Re: to: p, VANDAS

Pane Vandasi, netroufám si hodnotit jaký podíl má na tomto řešení pan Bendl, ale vím určitě , že už se několikrát Předvedl a vyznamenal" i v jiných oblastech. jen nechápu, když má tolik  kvalitních a  vzdělaných poradců, proč mu neporadí, něco moudřejšího. Nebo to bude podobný paskvil, jako byl zákaz kouření na autobusových zastávkách? Jak je možné, že naši "odborníci "vymyslí zákon a ještě než ho dají k podepsání, už ho novelizují?

P. Vandas 11.4.2013 10:01

Re: to: p, VANDAS

 Takovýto návrh zákona svědčí o jediném, že poslanci a Bendl nehájí zájmy občanů, ale pracují jako nájemná pracovní síla pro vodárenské skupiny. A to je to, co mne pobuřuje.

J. Ryba 11.4.2013 9:32

dva kandidáti dosud porušují zákon Zeman a Fischer

J. Franke 11.4.2013 9:34

Zajímavé... oba bývalí komunisté, jestli se nepletu. ;-)))

M. Prokop 11.4.2013 9:37

Re: Zajímavé... oba bývalí komunisté, jestli se nepletu. ;-)))

Nepletete, ale ten zákon je šitý nějakou tou "horkou jehlou".

V. Váňa 11.4.2013 9:38

Re: dva kandidáti dosud porušují zákon Zeman a Fischer

Vážený pane Rybo,

můžete uvést, který zákon (obecně závazný předpis) porušují?

J. Ryba 11.4.2013 10:15

Re: dva kandidáti dosud porušují zákon Zeman a Fischer

ze zákona jsou povinni odevzdat vyúčtování volební kampaně k určitému termínu. Předpokládám, že se jedná o volební zákon

J. Ryba 11.4.2013 10:17

Re: dva kandidáti dosud porušují zákon Zeman a Fischer

http://www.pardubickenovinky.cz/style=czxnmrmabi/zpravy/z-vlady/zeman-a-fischer--podezreni-z-poruseni-zakona/

K. Berka 11.4.2013 9:26

Ruka trhu je vesměs neviditelná.

Bydlím na dědině a vedle mého baráku vede šest potrubí, od různých dodavatelů vody. Všichni dodavatelé se předhánějí s nabídkami na dodávku vody. Stačí si jen vybrat.

P. Vandas 11.4.2013 9:32

Re: Ruka trhu je vesměs neviditelná.

 A máte jistě i vlastní studnu. Že? :-):-)

M. Prokop 11.4.2013 9:33

Re: Ruka trhu je vesměs neviditelná.

Tak co vám chybí? Viditelná ruka státu?

K. Berka 11.4.2013 9:39

Re: Ruka trhu je vesměs neviditelná.

Letos je má studna pořád naplněná. Já jen uvádím s těmi potrubími stav, kdy by působila na cenu vody ruka trhu. Takhle je nastaven monopol, který umožňuje, ža Veolia odvádí své matce do Francie každoročně kolem 10 miliard Kč, s dovětkem, když regulační úřad a Češi jsou tak blbí!

M. Prokop 11.4.2013 9:44

Re: Ruka trhu je vesměs neviditelná.

Pak ovšem nevyvolávejte "ruku trhu", když je stav zapříčiněn obcemi a státem.

J. Franke 11.4.2013 9:36

Hahaha... dobré!

Ovšem zajímavější je, že mi k domu vedou jedny dráty a mohu si vybrat distributora, jakého chci. To samé i s plynem. Proč to nejde u vody, či kanálu, nechápu.

M. Prokop 11.4.2013 9:38

Re: Hahaha... dobré!

Technické důvody by se najít daly. Plynová a elektrická síť je jednotná, vodovodní a kanalizační ne.

P. Vandas 11.4.2013 9:42

Re: Hahaha... dobré!

Stačilo by ustanovení zákona, že právo na dodávky vody do lokální vodárenské sítě mají i jiní dodavatelé a distributor musí za rovných podmínek tuto vodu i distribuovat.

M. Prokop 11.4.2013 9:46

Re: Hahaha... dobré!

"Právo na dodávky vody" - aby to nedopadlo jako s OZE. Tam mají zelení vyděrači také právo.