18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Čína, Česko a Langerův pokus o balkanizaci veřejného prostoru

Světové agentury hlásí a World Internet State to potvrdil, že od února definitivně předběhla Čína Spojené státy v počtu přípojek k internetu: zatímco Spojené státy jich mají 220,6 milionů, Čína jich má již 221 milionů. Jenže, a v tom je ten hlavní problém, Číňanům se podařilo kolem internetu vybudovat Golden Schield, tedy „zlatý obranný val“, kterému kritici říkají Great Firewal of China čili „velkou digitální čínskou zeď“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 21.5.2008 19:05

Nu a jsem u toho, co tady probíráme

čas od času už několik let... Nějak mne nenapadá, proč bych měl hájit (v případě nějakého problému) zrovna tuhle kotlinu, stranu a vládu. Proč se snažit o její rozkvět?

Mimochodem, podporovat tuto zemi znamená podporovat komunisty všech barev...

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:06

Re: Nu a jsem u toho, co tady probíráme

No, ma to urcitou yabavnou hodnotu. Napriklad ja, kdyz jsem byl skolou povinny, bydlel v Martine a rad chodil do skanzenu.

vlk 21.5.2008 19:09

To bezesporu.

Ale zkušenost mi říká, že když začne téct červená, je po zábavě. Myslel jsem právě tyto krizové situace...

Svým způsobem to psal docela správně Evropan - je  mu celkem jedno, co jak s daněmi udělají. Bere to jako vstupenku do republiky ;-)

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:12

Re: To bezesporu.

No, cervena zatim netece, i kdyz neuveritelna stupidita nekterych rozhodnut, zda se, je motivovana timto usilim...

dr Turnovský 21.5.2008 19:07

Re: Nu a jsem u toho, co tady probíráme

no jo, proto člověk může být jen lokální patriot, ale nediovedu si představit něco jako hrdost, když vidím Chánov, nebo Brno......

Real 21.5.2008 19:06

Re: Státy vznikají a zanikají

Ty modré prase ! To je jedno jestli terorismem.? Tak už se těším ,jak to bouchne na Václaváku .Terorismus to je jedno.! Chcíplej ODS -ák dobrý ODS -ák. Svobodná evropa výbuch, přijdu se ti pohoupat na nohách na kandelábru,CYA nozo.

Šumavák 21.5.2008 19:11

Doufám, že to taras nepřehlédne.....

:-D:-D

dr Turnovský 21.5.2008 19:24

Re: Doufám, že to taras nepřehlédne.....

;-D;-D;-D ten nikdy...ten to vezme a prohlásí za milý a vtipný příspěvek do diskuze....jo a mimořádně chytrý samozřejmě :-)))))

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 18:59

Ted mne napadlo,

"Klaus musi okamzite..." A co kdyz ne? Jaky je trest pro presidenta? Spravni pokuta? Zastreleni za usvitu?

Zacina men fascinovat, jakych absurdit lze dosahnout ;)

zdeněk 21.5.2008 19:01

prezident je beztrestný takže teoreticky by tento rozsudek nemusel přijmout

Jediné za co je prezident odpovědný je vlastizrada.

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:03

Re: prezident je beztrestný takže teoreticky by tento rozsudek nemusel přijmout

Takze, jak mi vysvetlite pojem "musi okamzite rozhodnout"? Jak lze v pravu ulozit povinnost, kdyz neni sankce? Jak je vubec mozne ulozit povinnst, kdyz je jednoznacne danne, ze sankce neni mozna?

vlk 21.5.2008 19:07

Jak lze v pravu ulozit povinnost, kdyz neni sankce?

Asi jste dlouho náš právní řád nestudoval, což? Nic není nemožné (©® Toyota™;-))))

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:13

Re: Jak lze v pravu ulozit povinnost, kdyz neni sankce?

Rikam, dva semestry, z toho prvni byl _teorie_ prava ;)

vlk 21.5.2008 19:20

Jo, to jsem měl také...

...i když bylo socialistické, dost dlouho mi potom trvalo vpravit se do reálu. Teď jsem si alespoň vědom, že každý den porušuji několik zákonů, aniž bych o tom věděl a jsem smířen s tím, že vyhovím-li zakonu jednomu, zcela jistě poruším jiný.

Na druhou stranu to umožňuje selektivní likvidaci nežádoucích, přijde-li čas ;-)

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:24

Re: Jo, to jsem měl také...

Ja jsem mel uz nebolsveicke, a pamatuji si takove ty veci, jako hypotesa - dispozice - sankce, co je to asylangmaticky a tak podobne. Neni to mnoha, ale bohuzel mnohem vice, nez zakonodarci a soudci. Napriklad kdybych soudil toho Cunka, tak bych vedel, ze mu nemuzu ulozit pokutu. Hned ;)

A co se tyce dodrzovani zakonu, o neco nize jsem psal o svem vztahu k vnitrne rozpornemu logickemu systemu ;)

Šumavák 21.5.2008 19:16

No, ten správní soud usoudí, že nejmenovat langra je vlastizrada

a odsoudí presidenta k zastřelení za úsvitu. On si ale požádá o presidentskou milost a protože na tom není zdravotně dobře a stará se o rodinu, tak ji překvapivě dostane.......

Psí vrah Čumil 21.5.2008 19:06

Co je absurdního na tom, že nejvyšší státní úředník je povinen úřadovat v souladu se zákonem?

Nebo snad je mimo zákon? Či nad zákonem?

Přdpokládám, že nejvyšší státní úřadník je také OBČAN a jako takový bude dbát zákonného rozhodnutí soudu. Přece nemáme v čele státu někoho, kdo kálí na autoritu práva a soudu jako něajký anarchista, ale uvědomělého a disciplinovaného občana, jenž je nám vzorem.:-)

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:10

Re: Co je absurdního na tom, že nejvyšší státní úředník je povinen úřadovat v souladu se zákonem?

Absurdni je ukladat povinnost bez sankce. To je jaksi v protikladu s tim, co si pamatuji ze svych dvou semestru zakladu prava. Ale kdyz tak mne pravnik opravi.

Proste, jakakoliv ulozena povinnost je doprovazena sankci za jeji nesplneni. Proste tak funguje pravo. Ja to chapu tak, ze z hlediska prava neni sankce => neni povinnost. Kdyz mam zakonem ulozenou povinnost, kterou pokladam za totalni nesmysl a neni doprovazena sankci... Kdyz stojite na semaforu a sviti tam pul hodiny cervena, co udelate? ;)

Psí vrah Čumil 21.5.2008 19:23

Re: Re: Co je absurdního na tom, že nejvyšší státní úředník je povinen úřadovat v souladu se zákonem?

Víte, pane Kunetko, ono stanovovat ZVOLENÉMU prvnímu úředníkovi státu sankce znamená předpokládat, že touto cestou na tu sesli usedá potencionální lump. Já bych tady opravdu ponechával volnost občanské uvědomělosti toho úředníka, byť v tomto případě opravdu nevím, nevím. Ale náš první úředník rozhodně není politický sebevrah, takže je jakási naděje, že nám hlava státu nebude svým jednáním vzkazovat, že soudní verdikty jsou jen pro srandu králíkům a že si z nich nemáme nic dělat. Vždyť to není nic těžkého, co je úředníkovi uloženo: prostě zákonně rozhodnout. Má na to celou kancelář.

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:27

Re: Re: Re: Co je absurdního na tom, že nejvyšší státní úředník je povinen úřadovat v souladu se zákonem?

Jsem si vcelku jist, ze president, podobne jako treba predseda senatu, neni urednik. Uz jen proto, ze jejich jednani je vymezeno spise negativne, nez positivne.

Ale libi se mi ta smycka, kterou jste pripravil - kdyz rozhodnuti soudu nevyhovi, je to lump a darebak. Kdyz vyhovi, je to lump a darebak, ktery nechce spachat politickou sebevrazdu. BTW, jak si tu politickou sebevrazdu predstavujete? Ted to ma na pet let, a pote bude tak do duchodu.

Date mu sanci alespon vyuzit opravnych prostredku, ktere proti rozhodnuti, s nimz nesouhlasi, ma? ;)

Psí vrah Čumil 21.5.2008 19:37

Re: Re: Re: Re: Co je absurdního na tom, že nejvyšší státní úředník je povinen úřadovat v souladu se zákonem?

Žádnou smyčku jsem nepřipravil, do té se dostala hlava státu sama.

K té sebevraždě: Myslíte, že je únosné, aby každý odsouzený grázl v tomto státě argumentoval tím, že prezident taky nedbá zákona a nic se mu nestane? Asi ano.

Nepochybuji o tom, že se pan prezident bude odvolávat ještě k nejvyššímu soudu. Dobrá. A kam pak dál? Do Štrasburku?

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:43

Re: Re: Re: Re: Re: Co je absurdního na tom, že nejvyšší státní úředník je povinen úřadovat v souladu se zákonem?

Klidne muze, kazdy krome presidenta ma ulozeny sankce.

baltahsar 21.5.2008 21:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je absurdního na tom, že nejvyšší státní úředník je povinen úřadovat v souladu se zákonem?

No v podstatě jste to popsal dobře, buď bude respelktovat rozhodnutí soudu a tim provede sebekritiku, nebo ho respektovat nebude a tim provede sebekritiku rovněž. ;-)

zdeněk 21.5.2008 19:12

ano, prezident je nad zákonem

pouze se v tichosti předpokládá že jej bude dostatečně morální aby jej dodržoval. Ale nemusí. Může klidně vraždit a nic se mu nestane(podle zákona).

vlk 21.5.2008 19:14

Ano.

Už v době povolební krize 100:100 jsem doporučoval, aby jednoho poslance prostě zastřelil...

baltahsar 21.5.2008 21:14

Re: Ano.

Tož od vás bych tu databázovou aplikaci nechtěl ;-D

vlk 21.5.2008 22:23

Proč? Pravděpodobně by fungovala...

Jde Vám o to, že okamžitě nastoupí další? No a co, zastřelí dalšího. Dokud se to nepohne žádoucím smětem...

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:14

Re: ano, prezident je nad zákonem

No, ale sam (svorne s Cumilem) tvrdite, ze Klaus je amoralni zlodej, takze nevim, proc zrovna zed pocitate s nejakou jeho moralkou. Necitite se schizofrenne? ;)

zdeněk 21.5.2008 19:17

neplete si mě s někým jiným?

Já kritizoval ODS a Topolánka. O Klausovi jsem se nebavil. Pokud vetuje Lisabonskou smlouvu má u mě nevýznamné plus.

Petr Kunetka, zlocinec 21.5.2008 19:21

Re: neplete si mě s někým jiným?

No, tak jestli tvrdite, ze VK je tak silne moralni clovek, ze naplni nesmyslnerozhodnuti soudu, i kdyz (minimalne podle mne) se jedna o zmatecne rozhodnuti, tak mne prekvapujete, ale jsem rad.