Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Češi na Marsu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Milan 6.10.2020 13:17To vám něco říká pěknou hovadinu (i když u soudruhů a soudružek v Bruseli je možné vše). Konec dopravy kamiony by tvrdě zacvičil s cenami prakticky všeho. Vodohospodářský efekt kanálu by byl záporný (viz funkce zdymadel), jako dopravní cesta drahý (nutnost překládání). |
J. Polesny 6.10.2020 13:19Slyší hlasy. |
J. Černý 6.10.2020 13:26Jako překládání z námořních lodí na říční lodě? To se dnes nedělá ? A co se dnes všechno vozí ? Zatím je u nás málo francouzských minerálek na trhu, chtělo by to zlepšit a Mattoni vymohl předvést ve Francii. |
P. Milan 6.10.2020 13:39Nedělá. Překládání (nejspíš z kamionu) NA říční loď, překládání Z říční lodi (nejspíš na kamion), není-li fabrika rovnou v přístavu. |
P. Vandas 6.10.2020 13:32Je to přesně naopak. Vypouštění a napoštění zdymadel je velmi úsporné a efektivní. Kanál je soustava bazénů jejichž retenční objem je s propouštěním zdymadly nesrovnatelný. Náklady jsou sice vysoké, ale kapacita přepravy po vodě je obrovská. Jako příklad uvedu Holandsko, kde po dálnicích se vyskytuje množství kamionů s námi nesrovnatelně méně, ač zajišťují rozvoz zboží pro celou EU z Rotterdamu. Je to tím, že velkou část kapacitní přepravy po Holandsku zajišťují lodě. Též je třeba srovnat schopnosti železnice a její náklady, které jsou obrovské, s kanálem nesrovnatelné a efektivita zoufalá. Za peníze vynaložené na železnice můžeme mít kanály dva a přitom železnice v nákladní dopravě je proti lodím ubožák. Zkrácení cesty lodím z Cerného moře na Balt, bez obeplutí Evropy je v malém měřítku stejně významné, jako Panamský průplav pro obě Ameriky. :-):-):-) |
P. Jirkovský 6.10.2020 13:45Nesmysl a nesmyslnej příklad. Zkuste soudtvu kanálů v Himalájích nabo na Sahaře. To by byly úspory. |
J. Drobný 6.10.2020 13:48Už vám zase hrabe? Říkám to stále, máte na víc Jirkovský! Kde tu sakra máme Himaláje nebo Saharu? |
I. Mertl 6.10.2020 13:45Staviteli, jestli to není tím, že žijete v době větrných mlýnů! Ale třeba máte pravdu, jen je třeba vybudovat někde nahoře na Dunaji (třeba pod Děvínem) druhý Rotterdam a splavnit Dunaj pro námořní lodě s výtlakem nad 100 000 tun. Zkuste to u Babiše prosadit. Bože, co to stáří dělá! |
P. Vandas 6.10.2020 13:51Proč hned nad 100000 t? Jeden kamion uveze jeden kontejner a stačí malé lodě, které uvezou třeba 20 kontejnerů a hned uspoříte na silnici jedním rázem 20 kamionů. :-):-):-) |
I. Mertl 6.10.2020 14:08Tím líp, na to Babiš jistě má! Půl miliardy sem, půl miliardy tam. Konec konců máte spoustu vnuků, ti ty dluhy jistě utáhnou. Odbornou stránku nechám to na Vás kovaných odbornících na lodní dopravu. |
M. Pivoda 6.10.2020 13:00Kanál Odra-Dunaj-Labe: Osmašedesátník Miloš Zeman je stále duchem v době Karla IV. Jenže dne jsme již ve 21. století. V dnešní době jsou rozhodující jiné technologie, než kopání kanálů. Pro R. Nováčka, který včera, 5.10.2020 19:23, napsal: Zeppelin NTbyl jsem se na moderní polotuhou vzducholoď podívat ve Friedrichshafenu, kde se vyrábí a provozeje více jak 20 let pro turistiské vyhlídkové lety. Němci navázali na tradici a jsou nejdál, ale asi vědí proč je nevyrábí jako nákladové. The emergence of cargo airships: An opportunity for airports. Craig Neal a Post Graduate Research Student at UNSW Australia provides an overview of the potential impact of Cargo Airship Operations on Airports, and discusses the emergence of this technology in the near future and the opportunity it presents. https://www.internationalairportreview.com/article/37170/cargo-airships/ |
I. Mertl 6.10.2020 12:53A furt ty bláboly o kanálu! Fakta: vodní kanály byly šlágrem první poloviny předminulého století, protože umožňovaly levnou dopravu hromadných materiálů, uhlí, rudy, obilí. Byl to parádní velkostavby, překračovaly hory a vysoké výškové rozdíly. Radost se na ně koukat, ještě dnes tam, kde přežily, především Anglie, Německo, severní Francie, Belgie, Nizozemí. Začaly ekonomicky i fyzicky upadat po hromadném přechodu na železnici, která byla rychlejší, operativnější, snadno dostupná. Už dvacáté století je definitivně zařízlo, čas začal hrát nejdůležitější roli a přišla i superoperativní nákladní autodoprava. Žádný ideál, jistě, přecpané silnice, ale jinak základní požadavek moderní výroby, dodávky just-in-time, splnit nejde. Ano, staré kanály, co přežily, jsou i dnes krásné na pohled, ale jsou hluboce ztrátové a udržovat si dovolí jen ti nejbohatší - a to jako turistickou atrakci, nákladní loď na nich uvidíš jen výjimečně, třeba v Amsterdamu se pomocí graftů stěhuje nábytek. Ale senilovi by se to lííbilo, na gumovém člunu z Veselí nad Moravou do Fulneku, hrome! Jen mu to musí někdo zaplatit. Andreji, sol, máš-li ještě co! |
P. Milan 6.10.2020 12:57Nelze nesouhlasit. |
I. Kellner 6.10.2020 13:01..a taky by se k nám mohla dostat ruská ponorka, jak ke švédským břehům před pěti lety. |
P. Milan 6.10.2020 13:03To by vysvětlovalo Zemanovu angažovanost. :-P |
F. De Winter 6.10.2020 12:43Můj kamarád, italský exministr vnitra, senátor a kolega SPD v evropské vlastenecké frakci Matteo Salvini má dnes 3.10. v Katánii soudní proces za to, že jako ministr vnitra chránil hranice své země před nelegálními migranty. Na Sicílii se na jeho podporu sjelo “moře” lidí, kteří dávají najevo svou podporu nápisy: Io sto con Salvini – Já jsem se Salvinim nebo Processate anche me – Suďte také mě. Stejně tak i ostatní, co nemohou být přítomni, zasílají a publikují na sociálních sítích na Matteovu podporu své fotografie s těmito nápisy. Matteo, poslanci SPD Ti drží palce. Matteo by neměl být souzen, ale naopak vyznamenán. Tomio Okamura 3.10.2020 |
V. Chrastina 6.10.2020 13:04Přikláním se k podpoře Mattea Salviniho. Bojuje totiž i za naše zájmy proti neomrxistickému direktoriátu ÚVEU a jeho tendencí učinit z Evropy novodobý žalář národů |
J. Polesny 6.10.2020 13:08další co neumí počítat.... |
P. Milan 6.10.2020 13:18Počítat 3i? |
J. Polesny 6.10.2020 13:21Koukám na jeho rozhazovačné plány a dost mě děsí. Itálie zřejmě půjde první..... |
M. Kolář 6.10.2020 12:38Plná varianta kanálu DOL za nějakých 600 mld Kč.. Omezená varianta za necelých 300 mld Kč.. |
F. Doušek 6.10.2020 12:42V dnešních cenách. Ale za 10 a více let? |
M. Kolář 6.10.2020 12:43Jasně. Dodržení kalkulace není u takových projektů většinou zaručeno.. |
I. Mertl 6.10.2020 13:00Překročení kalkulace i termínů je spíše pravidlem. |
P. Milan 6.10.2020 13:02Viz letiště v Berlíně (ze 2 miliard na 7 miliard). A to tam (nebo proto že) vládnou obvykle socani a zelení. |
J. Drobný 6.10.2020 12:45Co to je oproti tomu, kolik se už vyplatilo a ještě vyplatí na dotacích zemědělcům za krávy volně spásající louky! |
J. Ganaur 6.10.2020 12:50Běž se pást, třeba taky dostaneš dotaci! |
F. Šimek 6.10.2020 12:54bože svatej-proč nás tak trestáš ? |
J. Ganaur 6.10.2020 12:57To vás Pán Bůh trestá zato, že se nemodlíte! |
F. Šimek 6.10.2020 13:13Pán bůh mne potrestal už po několikátý ! Máš pravdu-nemodlím se. Až ty, nebo tvoji příbuzdní budou v koncích, tak co myslíš- budou volat dochtora, nebo pána boha ? |