27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Černý Petr je v Lidovém domě

Šedesát členů velkého churalu sociální demokracie bude mít neklidný víkend: jak se zachovat? Ztratit čest a zesměšnit se hodně, anebo strašně hodně? V pondělí se tito mužové a ženy mají rozhodnout, zda zůstat ve vládě Andreje Babiše, který je podrazil, anebo v ní poslušně zůstat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Nekolný 13.7.2019 13:16

Re: Alibistický podraz? a Geniální prezident?

Navíc těm tzv. ústavním právníkům ukázal prostředníček. On v tomto případě jednal podle Ústavy. Teď všichni čumí jak puci. Žalobníčci musí být hezky naštvaní. :-)

M. Prokop 13.7.2019 13:19

Re: Alibistický podraz? a Geniální prezident?

My máme nějakou novou Ústavu?

J. Matuška 13.7.2019 12:18

Několik oranžových vět

Namísto letní prázdninové pohody zmítá českou politikou vnitrokoaliční krize, která má podle mého hlubokého přesvědčení kořeny především v aktuálním i dlouhodobém stavu ČSSD. Po tom, co se již k situaci vyjádřila veřejně řada členů ČSSD, rozhodl jsem se po řadě měsíců jako jeden ze zakladatelů názorové platformy Zachraňme sociální demokracii také přispět pohledem na to, co se nyní děje a také na to, co se může dít v příštích týdnech a měsících. Respektuji jako bytostný demokrat samozřejmě i jiné pohledy a hodnocení, vzdyť základním mottem platformy od jejího vzniku je Masarykovo "Demokracie je diskuse" .

http://jdem.cz/fbx8b6

P. Jirkovský 13.7.2019 12:21

Re: Několik oranžových vět

Tak tenhle gardovej vyžírka a lhář je ten pravej, to je teda terno.

M. Varadinková 13.7.2019 12:36

Re: Několik oranžových vět

Typické žlučovité kádrování.

P. Jirkovský 13.7.2019 12:40

Re: Několik oranžových vět

Typická slepota. Hašek nelhal o svým působení na hradě po volbách, když se vydal podrazit Sobotku? Neměl kolem 40 funkcí? To byste ovšem nesměla bejt slepě zamilovaná do podobnejch hochštaplerů. Jako je třeba Okamura, jako je třeba Hašek.

M. Varadinková 13.7.2019 12:52

Re: Několik oranžových vět

Místo věcné polemiky zase jen kádrujete, žlučníku. Jinak to neumíte. Já a slepě zamilovaná do kdekoho? Dokonce do Haška?:-)))))) Kdepak, to jen Vy neumíte normálně diskutovat a tak si pomáháte tím nejhloupějším možným způsobem.

P. Jirkovský 13.7.2019 13:22

Re: Několik oranžových vět

S idiotskejma nálepkama jste vždycky a spolehlivě začínala vy, vaše představa o diskusi je taková, že urážíte a snažíte se nějak ponížit oponenta. Tím víc, čím míň máte argumentů, což je poslední dobou jen eufemismus, argument už nepoznáte, ani kdyby vám seděl na rameni a kukal. Zkrátka založením a způsobem chování a jednání jehovistka. Člověk by vás i politoval, kdybyste nebyla tak divně protivnej člověk.

M. Prokop 13.7.2019 13:17

Re: Několik oranžových vět

Už o něm dlouho nebylo slyšet (naštěstí).

J. Svoboda 13.7.2019 13:00

Re: Několik oranžových vět

To není vnitrokoaliční krize, ale Zemanovo nedodržování ústavy.

Pěkný den.

M. Prokop 13.7.2019 12:14

Mimořádně dobrý článek Lidovek, ovšem jen v placené části

Náboženství klimatické krize

Otázky související se změnami klimatu by neměly přinášet zaslepené odpovědi. Změna klimatu přestala být otázkou víry. Tak nedávno začínal jeden článek v Lidových novinách. Psal ho odborník a chtěl vysvětlit, že fakta dnes už mluví jasně. Jenže co my, kteří odborníci nejsme? My, kdo jsme měli z matematiky a fyziky trojku, dosud fascinovaně hledíme na stroje, které dokážou létat. Jak bychom mohli posoudit věc o tolik složitější, jako matematické modely vývoje klimatu? Není to tedy tak, že lidstvo stojí před otázkou v jádru náboženskou: věřit v blížící se katastrofu, nebo nevěřit? Asi to je jeden z důvodů, proč boj za uznání klimatického nebezpečí nabyl tak „religiózních“ podob. Nejde jen o víru, ale i o kvazináboženskou doktrínu i praxi, v níž exaktní věda, abychom si vypůjčili obrat z jiných dob, je pouhou služkou ekologické teologie. Ženským hlasem

Není těžké zpozorovat náboženské formy boje za ochranu. Mě například zaujala potřeba hledat jako orákulum nikoli v postarším vědci, ale mladičké dívce jako jakési sekulární světici. Greta Thunbergová byla vyzdvižena do pozice někoho, kdo jako kdyby byl médiem čisté pravdy, bez toho, že by měl dokládat svá tvrzení.

Podobnou úlohu (nepočítáme-li Lízu Simpsonovou v jednom ze starších dílů seriálu) hrála před lety v Severní Americe Severn Cullis-Suzukiová, tehdy dvanáctiletá. V jiných oborech to zase byla Pákistánka Malala Jusufzaiová nebo Palestinka Ahid Tamímíová, rovněž dívky, jež se v rozhodnou chvíli nacházely kdesi mezi dětstvím a dospělostí. Nejde tu o roli, kterou se rozhodly hrát ony, ale o tu, do které si je obsadilo nějaké hnutí. Konec konců

K religióznímu prožívání klimatické krize patří i silná potřeba oddělit pospolitost světců, kteří už vědí, od těch, kteří zatím žijí v nevědomosti. Zatvrzelým hrozí, že budou zavrženi coby synové a dcery Tmy. S tím souvisí další osvědčený prvek náboženského provozu, potřeba kázat, hlásat, napravovat, varovat a kárat.

M. Prokop 13.7.2019 12:16

Re: Mimořádně dobrý článek Lidovek, ovšem jen v placené části

Nepřehlédnutelná je potřeba formulovat věci apokalyptickým jazykem, alespoň v tom můžeme najít ten pracně hledaný židovsko-křesťanský kořen naší civilizace. Sklon vidět svět šinout se ke katastrofě je hluboko uložen i do sekularizované kultury Západu. Robert Malthus už před dvěma stoletími varoval před přelidněním světa (v tom se shodoval s dnešním názorem, že rození dětí je neekologické), ale postupně se objevovaly nové zaručené předpovědi zkázy.

Příslušník mé (střední) generace už stačil zažít varování před nukleární katastrofou, vyčerpáním fosilních paliv, globálním ochlazením (!), neporazitelnými bakteriemi a zhroucením počítačů. Tyto vědecky podložené eschatologie mají ledasco společného. Například že ohlášený konec přijde tak akorát, obvykle za deset až dvacet let. A za druhé, lidstvo si tyto hrozby zavinilo samo svou zpupností a bezuzdností (hříšností), mělo by se stydět a pokud možno i trochu trpět.

Spisovatel Michael Crichton si už před lety všiml, že západní posedlost znečištěním značně vzrostla po konci studené války, jako kdyby společnost vyžadovala stabilní míru strachu. Nedávno švédský bloger Henrik Jönsson zas zaznamenal, že švédská společnost nahradila jednu postkřesťanskou ctnost, totiž otevřenost vůči imigraci, nějakou jinou, totiž bojem za klima, jakmile se té první musela vzdát.

M. Prokop 13.7.2019 12:17

Re: Mimořádně dobrý článek Lidovek, ovšem jen v placené části

Bát se a nekrást

K náboženským rysům klimatických obav patří i silná potřeba věřících vykoupit se z hříchu obětí nebo odříkáním, nikdo přece nechce spásu zadarmo. Cestování autem nebo letadlem je hřích, kterého je vhodné se vzdát. Ve Švédsku se už objevil komplementární kvazináboženský pojem „flagskam“, stud za létání. A vůbec je ve vzduchu jakási asketická nevůle, někdy až nenávist ke spotřebě. Možná proto se dosud nenasycené společnosti východní Evropy zdráhají přidat ke klimatickým obavám. Naopak nejodhodlanější jsou ty části společnosti, které se o svou obživu nemusejí starat. Někteří lidé by snad byli zklamaní, kdyby se ukázalo, že centrální mozek lidstva se zmýlil a kataklyzma se odkládá.

Nemá smysl vysmívat se náboženským formám, do nichž mnozí oblékají své názory na odborné otázky, je to vlastně přirozené, Evropané jimi žili po staletí, vlastně odjakživa. Stejně tak je přirozené spolehnout se v určitých věcech na autority. Většina z nás přece „věří“ ve fyzikální zákony, schopnost konstruktérů i pilota, když usedá do letadla (bez ohledu na to, zda při tom pociťuje stud).

Stojíme tedy před otázkou možná ne náboženskou, ale přece jen otázkou víry: zda se obáváme změn klimatu a zda jsme ji způsobili my, jak nám tvrdí ekologičtí odborníci i ekologické světice. Nemělo by ovšem jít o víru slepou, ale pokud možno „racionální“, bez flagelantství i pronásledování heretiků.

Tedy za sebe: věřím a vyznávám, že člověk se provinil na přírodě a zřejmě se to projevuje i změnami klimatu. Ale současně věřím i v sílu vědy a techniky, a ve schopnost lidstva najít cestu ven. Proto, žádnou paniku, prosím. JAN FINGERLAND komentátor ČRo

M. Šejna 13.7.2019 12:25

no vidíte, že to jde

občas si se zájmem přečtu i Váš komentář, pokud je opravdu zajímavý a není to štěkaní na oponenty. Tentokrát máte ode mě pochvalu.

Nejzajímavější je ten poslední odstavec, který tu jinými slovy propaguji už mnoho let. Tedy toto: globální oteplování je realita. Realita je i to, že za to může lidstvo. Na druhou stranu není nutné se z toho podělat, protože lidstvo se vždy dokázalo se změnami prostředí nějak vypořádat díky technické vyspělosti a obyčejné lidské vynalézavosti.

M. Jandáková 13.7.2019 12:35

Re: no vidíte, že to jde

Myšlenky, že "za globální oteplování může lidstvo", se mi zdají domýšlivé. Lidstvo nesporně Zemi otravuje. ) Ale přivlastňovat si moc nad tak komplexním jevem, jakým je klima, je spíš trochu si přivlastňovat moc. ))

M. Varadinková 13.7.2019 12:38

Re: no vidíte, že to jde

Je to jen nová forma starého komunistického "poručíme větru, dešti"

M. Jandáková 13.7.2019 12:40

Re: no vidíte, že to jde

Ambice bez kompetence. )

J. Mikeska 13.7.2019 12:36

Re: no vidíte, že to jde

Ano, globální oteplování je realita, o které jsme se učili v páté třídě ve vlastivědě už před 50 lety. A trvá už cca 20000 let, od konce poslední doby ledové. A možná ještě pár tisíc let potrvá, kdo ví. Takže těch pomatených grétek ještě bude!!!!!!!!!!! Kéž by aspoň nás, nevzdělané vidláky, Pán Bůh při zdravém rozumu zachovati ráčil....

P. Jirkovský 13.7.2019 12:41

Re: no vidíte, že to jde

To by se teda nadřel .....

J. Kombercová 13.7.2019 12:44

Re: Mimořádně dobrý článek Lidovek, ovšem jen v placené části

Dík.

M. Moravcová 13.7.2019 12:59

Mimořádně dobrý článek Lidovek, ovšem jen v placené části

ano, s tím se dá souhlasit. Všeho s mírou. Udržovat pořádek a čistotu. Fanatismus v jakékoliv podobě je zhoubou. Jak vědci začnou strašit, je třeba se mít na pozoru :-)

M. Jandáková 13.7.2019 13:00

Re: Mimořádně dobrý článek Lidovek, ovšem jen v placené části

Zrovna vyhazuji krásný, barevný, dobře graficky zpracovaný, třicetistránkový magazín "Tesco", který jsem vyndala ze schránky (s nápisem "Reklamy NE!") a BEZ ZÁJMU S NÍM ZAMÍŘILA K ODPADKOVÉMU KOŠI.

.

Tohle nikoho netrápí. )

M. Jandáková 13.7.2019 13:01

Re: Mimořádně dobrý článek Lidovek, ovšem jen v placené části

Je na křídovém papíře! )

I. Dvořák 13.7.2019 12:13

Co přinesl Zeman dobrého?...

Autore není co dodat. Situaci jste popsal přesně. Zemanovo prezidentování přece jen pro Česko přineslo i něco prospěšného. Je to především sonda do voličské základny. Byla objevena množina voličů, kterou lze nazvat "zemanovolič". Tato skupina hýká blahem, když z prezidentských úst slyší lži i hulvátství a sprostoty. Blahem vrní, to je náš člověk. Mluví jako my. A že lže, že podvádí, to zemanovolič nepitvá. Jeho mozková kapacita je pro poznání lží a falše nedostačující. Ke spokojenosti mu stačí, že to řekl prezident. A jak z toho ven? Je to jakýsi pokyn ní pro ty občany, kteří místo účasti na prezidentských volbách dali přednost golfu, grilování, případně jemné chuti nahořklého, pěnivého moku. Pak je tu další důležitý prvek Zemanova prezidentování. Je to poznání, že naše Ústava zasluhuje generální rekonstrukci, kde pro budoucí "lamače ústavních paragrafů" budou veškeré úkony výkonu prezidentského úřadu popsány tak, aby nedovolili dvojí výklad.

V. Kotas 13.7.2019 12:18

Re: Co přinesl Zeman dobrého?...

To, že se ukazuje kdo je kdo a to na obou stranách " barikády ", jak se mnoho věcí v politice ( a nejen v ní ) dělá polovičatě. Že korektnost nejen politická, je vlastně zlo.

I. Dvořák 13.7.2019 12:41

Re: Co přinesl Zeman dobrého?...

Milý Kotasi. Nechtěl bych se dožít toho, že korektnost a nejen politická je něco, co bude zavrženíhodné. Korektnost je (cituji ze slovníku cizích slov) "společensky a kulturně nezávadné, bezvadné chování, slušnost, zdvořilost, věcná správnost". Být nekorektní znamená ztrátu toho, co lidstvo odlišuje od zvířat. To jest např. nerespektovat starší či postižené lidi, lhát až se bude od huby kouřit, podvádět a použít hrubou sílu vždy, kdy to dotyčnému přinese prospěch, pomoct někomu považovat za vlastní slabost. To jste měl milý Kotásku opravdu na mysli? Korektností se nezdržují, pokud vím, dva politici. Je to Doník Trump a jakýsi bezvýznamný provinční politik ve střední Evropě, který je posedlý touhou po moci a slávě. Oni přišli a zase odejdou. Nicméně korektnost, jako jakési pravidlo lidského chování tu zůstane a to i navzdory "různým kotáskům".

P. Jirkovský 13.7.2019 12:43

Re: Co přinesl Zeman dobrého?...

Už můžeš tu hubu zavřít, Kotas, stejně ti to nedojde.

M. Varadinková 13.7.2019 12:54

Re: Co přinesl Zeman dobrého?...

Žluč, žluč a zase žluč.

J. Kombercová 13.7.2019 12:46

Re: Co přinesl Zeman dobrého?...

Ano, popsal jste korektnost, jak byla chápána a jak ji chápu i já. Jenže... Kotas asi naráží na politickou korektnost, což je v postavení k poctivé korektnosti jako nebe a dudy.

I. Dvořák 13.7.2019 12:58

Re: Co přinesl Zeman dobrého?...

Jaroslavo, korektnost buď je nebo není. A zejména v politice má své důležité místo. Jsou případy a není jich málo, kdy se politici na něčem dohodnou a tu dohodu korektně dodržují.Kdyby zde zmizela korektnost, dohody psané i nepsané by byly k ničemu. A proto právě korektnost má v úspěšné politice své, velmi důležité místo. Bez ní budeme něco jako smečky z nichž jedna vyje česky, jiné francouzsky a další třeba anglicky a navzájem si jdou nekorektně po krku. Bože chraň. .