29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Čas změny

Organizace Extinction Rebellion se už exponovala v Praze a spoluorganizovala malou nenásilnou demonstraci před ministerstvem životního prostředí. Malou a nenásilnou, v době informační vyprahlosti se jí dostalo nebývalé publicity, a je tudíž i v úvodníku Neviditelného psa. Protest je zaměřen hlavně proti prodloužení těžby v dole Bílina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kotas 7.8.2019 19:49

Re: bude Čaputová loutkou Bruselu ??

Eště to přivolávej, chlape !

J. Qmiksik 7.8.2019 19:45

Chce vynadat rudozelenym ekoteroristum a stejne skonci u Babise.

Prasky pro diagnozu "Babis" uz se pry vyvijeji.

M. Prokop 7.8.2019 20:29

Re:

Tak to je nadějné. Doufejme, že za prvé, budou fungovat, za druhé, bude jich dost pro všechny ANOnisty i voliče ANO a nějaké do rezervy.

M. Kolář 7.8.2019 19:26

Gulag sobě

Pivovarov , vzpomínky :

https://1url.cz/XMgoP

D. Švik 7.8.2019 19:20

Karolína

smázla jůezej pinkalistku jako malinu a kráčí stezkou světových jedniček dál

P. Horak 7.8.2019 19:04

Elektromobilita.

Nevim co Astonovi, jinak velkemu obdivovateli vynalezu a vynalezcu, na elektromobilite vadi. Zda se mi, ze temer vsechny vedouci automobilky a jejich tisice inzyneru to povazuji za budoucnost.

Neni treba nic svadet na "Brusel" oblibeny cil hnevu tech, kteri jsou proti vsemu (viz Suchy/Slitr).

To, ze obrovka vetsina aut bude za 20 let pohanena elektromotory se neda zastavit - nekdo z nas to bude milovat, ti co to budou nenavidet se s tim budou muset smirit.

Nejvetsi tahoun elektromobility neni "Brusel", ale pokrok technologie, ochrana zivotniho prostredi a ekonomicka vyhodnost.

Chytri si to uvedomuji - takze napr. Cina, (kterou Brusel neovlad, je v prvni rade zastancu radikalniho prechodu k elektromobilite. Nenavistnici, myslete nebo nenavidte neco jineho, z tohoto tematu se vam budou jenom zbytecne delat dalsi zaludecni vredy.

D. Švik 7.8.2019 19:18

Re: Elektromobilita.

Haleluja, povstal nový prorok Pravdy a Lásky na Psu. Nenávistnici třeste se, neb hněv Spravedlivých dopadne na vaše hřbety....

P.S. Oni je snad pěstujou Vietnamci v množírnách, jinak si to vysvětlit neumím :-)

J. Mikeska 7.8.2019 19:49

Re: Elektromobilita.

S těmi Vietnamci jste to docela vystihl, i když většina "našich" Vietnamců je na tom s češtinou lépe, než pan Horak. On možná bude spíše Číňan, když nám tu Čínu tak okatě dává za vzor....

P. Spáčil 7.8.2019 19:19

Re: Elektromobilita.

Jeste najít tu elektřinu pro ně. (:-))

V. Fenzel 7.8.2019 19:41

Re: Elektromobilita.

Kdybych vám, před nějakými padesáti-šedesáti lety, v době kotoučových magnetofonů a televizí velikosti prádelníku, řekl, že se dožijeme doby, kdy budeme nosit v kapse aparátek velikosti tabulky čokolády, se kterým se dovoláme po celém světě, budeme natáčet videa, fotit a ukládat tisíce snímků, hlasových záznamů a desítky dalších funkcí, prohlásil byste mě za blázna. A co dnes? Stejné to bude s elektroauty, tomu věřte. Řešení se najde dřív, než myslíte!

I. Kellner 7.8.2019 19:53

Re: Elektromobilita.

Padesát - šedesát let.

Jo. To bude možná tak akorát.

V. Fenzel 7.8.2019 20:14

Re: Elektromobilita.

Tady to vidím mnohem rychlejší, věda pokročila neuvěřitelně rychle. Budou vyvinuty nové, mnohonásobně výkonnější fotovoltaické články a ty budou všude, na střechách budov, ale i třeba na karoseriích vozidel, takže se auta budou nabíjet sama. Budou vyvinuty nové baterie, mnohokrát silnější, než ty soudobé. Mimochodem, otázka dojezdu dnes se dá vyřešit snadno:Konstrukční úprava tak, aby se baterie dala snadno a rychle vyměnit, to dnes není problém. Baterie vyměňovat tak, jako třeba plynové láhve, zálohově. Zastavíte u čerpačky, dostanete nabitou baterii a jedete dál, je to rychlejší, než tankování. A můžete si vozit i náhradní, pro případ nouze.

J. Mikeska 7.8.2019 20:19

Re: Elektromobilita.

Převzato z knihy Neználek ve Slunečním městě Nikolaje Nikolajeviče Nosova.

V. Fenzel 7.8.2019 20:27

Re: Elektromobilita.

Něčemu nerozumíte?

I. Kellner 7.8.2019 20:30

Re: Elektromobilita.

Jo to je možný, já jen řikám že až to bude tak to bude, jakékoli vstupování do toho procesu daněmi či pobídkami by nebylo nutné.

M. Prokop 7.8.2019 20:35

Re: Elektromobilita.

I vy srandisto. Dovedete si představit velikost skladu těch baterek, ve srovnání s nádrží na naftu nebo benzin? I tu výměnu, ve srovnání s natankováním?

Až (jestli) to bude, tak bude. Zatím není.

V. Fenzel 7.8.2019 20:44

Re: Elektromobilita.

Já si to představit dovedu docela snadno. Jezdil jsem dlouhá léta v ČSAD kamionem i autobusem. Zajet v podniku k baterkárně a vyměnit baterie byla už tenkrát otázka pár minut. A velikost skladu? Do místnosti velikosti obývacího pokoje se vešly desítky velikých a těžkých baterií a tam se nabíjely. Prostě, když se chce, tak jde všechno. Jenom sáhnout nahatému do kapsy je zatím problém.

M. Prokop 7.8.2019 22:21

Re: Elektromobilita.

To si pletete startovačku a trakční.

V. Fenzel 7.8.2019 23:24

Re: Elektromobilita.

?

J. Mikeska 7.8.2019 20:58

Re: Elektromobilita.

Výměna baterie je úplná hračka, váží jen půl tuny. Pro Neználka žádný problém.

V. Fenzel 7.8.2019 21:14

Re: Elektromobilita.

Půl tuny? Tak to jsem Rambo, protože jsem si je vyměňoval většinou sám. Pane Mikesko, nebo jak se jmenujete, viděl jste někdy baterii v autě? Asi ne, vy se sem chodíte jen vyškrtat. Tak si poslužte, ať se vám hezky usíná.

J. Mikeska 7.8.2019 21:26

Re: Elektromobilita.

Tak konkrétně v Tesle Model S váží 540kg. Asi máte něco menšího.

V. Fenzel 7.8.2019 22:18

Re: Elektromobilita.

Všeználku, kolik baterií ta Tesla v podlaze má? Jednu určitě ne. Možná ty půltunové nabíjíte u vás ve vrátnici, \hovnomare.

J. Mikeska 7.8.2019 22:47

Re: Elektromobilita.

I já Vám přeji příjemný zbytek večera.

Na baterii v Tesle S se můžete podívat zde:

https://www.zive.cz/bleskovky/podivejte-se-jak-to-vypada-uvnitr-baterie-elektromobilu-tesla-model-s/sc-4-a-175467/default.aspx

V. Fenzel 7.8.2019 23:23

Re: Elektromobilita.

To je pouze otázka technického řešení. Zásuvné připojovací konektory,držáky pro snadné vyjmutí a nasazení článku. Já v tom problém nevidím. Za socíku nám, kutilům, stačily kleště, kladivo a šroubovák a šlo všechno. Samozřejmě bez zásahu úřadů.

M. Prokop 7.8.2019 20:38

Re: Elektromobilita.

I vy srrandisto. Dovedete si představit velikost skladu těch baterek, ve srovnání s nádrží na naftu nebo benzin? I tu výměnu, ve srovnání s natankováním?

Až (jestli) to bude, tak bude. Zatím není.

F. Doušek 7.8.2019 23:33

Re: Elektromobilita.

Tušíte vůbec, kolik váží akumulátorová baterie 60 kWh?

J. Mikeska 7.8.2019 20:14

Re: Elektromobilita.

Máte víceméně ve všem pravdu, ale možná byste se divil, že prakticky všechy technologie, které nosíte v tom aparátku v kapse, byly známy už před těmi padesáti-šedesáti lety a běžně se vyučovaly na elektrotechnických VŠ, problém ale byl vyrobit je za nějakou smysluplnou cenu. A taky o jejich zavedení do výroby nerozhodovali zkorumpovaní politici a ani kvůli nim nechodili rozmazlení frackové každý pátek za školu. Budoucnost je na 100% v elektřině, ale pokud bude Evropa i nadále takhle vyšilovat, je naše budoucnost spíše v jeskyních a na stromech. Nebo v lepším případě se z Evropy stane skanzen pro bohaté čínské turisty.

V. Fenzel 7.8.2019 20:25

Re: Elektromobilita.

S tím souhlasím, násilím se to prosazovat nedá. Cena půjde dolů, já jsem si, ještě za komoušů koupil první video za 25 tis. a první kazetovou kameru za 20 tisíc. To byly tehdá obrovské peníze. Dnes koupíte chytrý mobil, nějaké aplikace apod. za ,obrazně, pár piv, nebo pár kartonů cigaret.

M. Prokop 7.8.2019 20:33

Re: Elektromobilita.

Ano. Až "se najde", nebo ho někdo najde, rád si elektroauto koupím. Ještě "se" nenašlo.