1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

Bakala a policie

Poslanecká komise pro vyšetření případu OKD jednomyslně rozhodla, že nechá Zdeňka Bakalu přivést k výpovědi policií. Bakala, trvale usazený ve Švýcarsku, vzkázal komisi, že není nezávislá a že svědčit nepůjde. Tak tedy policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 15.8.2018 7:49

Re: Tak nevím, ale mám dojem,

Asi v tom něco jiného je. Jde o celou Klausovu privatizaci a lidi do ní zapojené. O zásadní vinu téměř všech politiků různých politických stran, do věci také zapojených.O peníze, tekoucí z pofidérních státních prodejů do pokladen politických stran. O zásadní odpovědnost (možná i trestní) politiků, do kauz zapojených. Jestli někteří konkrétní lidé, kteří jsou novináři a politiky otevřeně nazýváni lumpy a zloději a je jim kladeno za vinu porušování zákonů existují, potom nechť jsou podána trestní oznámení a příslušné orgány ať něco konečně začnou dělat. Konkrétně kauza Čapí hnízdo se táhne již od listopadu 2010, tedy téměř osm let a jaký je výsledek "práce" orgánů, činných v trestním řízení? Ňaprosto žádný! V každém normálním státě by už aktéři byli dávno obžalováni a celé věci předány soudu. Už dávno by soud rozhodl. U nás ne. Pořádají se mediální hony na lidi, ti jsou ze všeličehos obviňováni, jsou na ně podávána anonymní udání, novináři a politici si na takových "kauzách" mastí kapsy. A výsledek? Nic! Je to podobné jako kauza H systém. Možná za dvacet let bude někdo odsouzen, možná také ne, protože celé obvinění plave na vodě.. Babiš je obviňován z věcí, které v době "spáchání" nebyly trestnými činy. Andreji Babišovi je dnes 64 let a pravděpodobnost, že se vůbec dožije pravomocného výroku soudu je mizivá. Toto že má být normální právní stát? K smíchu! A s Bakalou je to stejné. Nic jim nebylo soudy prokázáno a jsou tedy nevinní. Podle našeho ústavního pořádku. Mají-li příslušné orgány státu dojem, že nevinní nejsou, nechť tedy už konečně něco začnou dělat. Nejen žvanit v médiích a ohánět se spekulacemi.

J. Holíček 15.8.2018 7:47

Re: Bakalovo OKD - to je dílo hodného studentíka Bohouška,

Navíc to Bohoušek přímo Bakalovi neprodal, ale pan Fridrich si musí pohlídat svého oblíbeného Andreje. ?-))))

P. Kučera 15.8.2018 7:46

Mimikry

Zdeněk Bakala se na počátku své podnikatelské éry rozhodl podporovat vše kolem Václava Havla. Ne nějak nápadně, ale když byla nějaká jemu milá věc v ohrožení, přispěchal a pomohl. Tak koupil od K. Schwarzenberga Respekt zainvestoval vznik Knihovny Václava Havla. Ale jak se v posledních letech ukázalo, byly to jen mimirky, které měly zakrýt jeho nepříliš voňavé manýry v podnikání.

Nikdo mu nebude vytýkat, že se oženil s exmiss Maláčovou, nebo že si postavil tu obří ekovilu v Modravě (asi před 5 lety jsem ji viděl z poza plotu, vzdálenou asi 150m, stačily 2 minuty a už si nás prohlížel dalekohledem hlídač vily se psem). A vlastně ani ty zachraňující investice. Jsem abonentem Respektu (na můj vkus sice dost levicový, ale dělá tu nejpoctivější žurnalistiku u nás). Vedení Respektu svého času samo sdělilo, že sice nedostalo žádný přímý pokyn majitele, jak psát o jeho kauze OKD, ale oni sami že nebudou v této věci proti svému chlebodárci (zcela dobrovolně) příliš podrobně informovat. Což se dá pochopit, informace o OKD si holt musím najít jinde. Stejně tak Knihovna V. Havla pracuje excelentně, že, Pražáci?

Co ale Bakala provedl? Slíbil (jen slovně) levný odkup 40 000 bytů jejich nájemcům (nedodržel, protože to není v žádné smlouvě) a prostřednictvím obřích dividend, na jejichž výplatu si prý dokonce půjčoval (a propos, i toto náš právní řád umožňoval či umožňuje?), čímž firmu v krizi totálně zruinoval, zatímco na jeho švýcarském kontě přibyly ty desítky miliard kaček. Fuj.

Proč je ale dnes kauza OKD na stole? Kvůli A. Babišovi, který Bakalou mával coby odstrašujícím příkladem, to aby jeho vlastní (a větší!) hříchy byly jaksi umenšeny či překryty. Protože Respekt objektivně vždy kritizoval M. Zemana, prezident se rád přidal. Že je OKD znovu na stole je jistě dobře. Je třeba ale zároveň vidět, že Bakalovy podrazy jsou aktuálně mnohem méně škodlivé než ty Babišovy, už tím, že jde o věc uzavřenou a Bakala není, na rozdíl od Babiše (dnes premiér!), v politice.

Dobrý den.

J. Holíček 15.8.2018 7:44

Re: Astone.

Samozřejmě, přijde zase Rusko, Zeman a bude masakr. :-))

V. Kotas 15.8.2018 7:43

Re: pane Krátký

Na to jsou ještě pamětníci.

V. Kotas 15.8.2018 7:41

Re: Bakalovo OKD - to je dílo hodného studentíka Bohouška,

Ano, ale vše začalo původní privatizací a následnou ztrátou majority státu v OKD.

V. Kotas 15.8.2018 7:37

Re:

A zatím těžko postihne !

P. Hofman 15.8.2018 7:35

Re: HOFMAN SE HLÁSÍ Z RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICE

Ale kdepak, tam odtud už mě dávno vyhnala banda nějakýho ruskýho pingla (švédsky Kellner Group).

M. Šejna 15.8.2018 7:34

máte pravdu, pane Čechu

tahle úřednická deformace ale není jen vlastností českých úředníků a zákonodárců.

Já jsem před měsícem obdržel dopis z Rakouska s pokutou za rychlou jízdu ve Vídni. V tom dopise mi napsali, jak a do kdy musím zaplatit a pokud zaplatím jiným způsobem, nebo později, budou na takovou platbu pohlížet, jako na platbu neprovedenou.

Takže i magistrát města Vídně se chová, jakoby to byl on, kdo určuje zákony o platebním styku včetně sankcí za nedodržení jimi nařízeného postupu. Přitom žádný rakouský zákon nepřikazuje, jak máte úřadům něco zaplatit.

P. Papež 15.8.2018 7:32

Kdyby Bakalovi vláda neprodala za malý peníz OKD í byty, tak by OKD ani byty nemohl prodat dal. Grazlem a potrestaný by měl být ten, kdo OKD prodal. Ovšem víme, že kšeftování se státním státní úředníky nikdy nepostihlo.

I. Kellner 15.8.2018 7:32

Re: HOFMAN SE HLÁSÍ Z RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICE

Tolman z afghánského pobřeží! Přepíná!

-)

M. Šejna 15.8.2018 7:25

pane Krátký

není nutné chodit tak daleko do minulosti. Ustavit by se totiž mohla i parlamentní komise, která bude vyšetřovat, jakými kejklemi způsobili konkrétní politikové ztrátu Slovenska nebo Podkarpatska.

:-D

J. Fridrich 15.8.2018 7:25

Re: k případu OKD

Hezká ironie, pánové - ale Bohouškovo OKD není proti Babišovu Čapímu hnízdu zase taková " prehistorie " - a jak se na něm všichni " pasou " včetně našich nestranných médií..

J. Vobr 15.8.2018 7:24

HOFMAN SE HLÁSÍ Z RUSKO-ŠVÉDSKÉ HRANICE

:-)))

:-)))

P. Čech 15.8.2018 7:23

Jak to vidím já.

Zákon platí pro každého stejně, to ano. Ale jde tady o zákon? Podle mne jednací řád Poslanecké sněmovny není zákon. Platí pouze pro poslance. Na tom nic nemění ani jeho § 12. Všelijaké povinnosti, které jsou tam uvedeny a týkají se všech občanů jsou tam zbytečné. Jde o to, že jednací řád PS může přikazovat pouze poslancům a ne občanům. Pokud by policie začala konat podle žádosti vyšetřovací komise, možná by se dopustila i nezákonného jednání . Jde totiž o nepřípustný a nepřijatelný zásah moci zákonodárné do pravomocí a povinností moci výkonné. Zásadně jde o to, že žádná vyšetřovací komise poslanecké sněmovny není součástí orgánů činných v trestním řízení a tedy cokoliv činí je pouhým divadélkem pro pi tomce. Nic více a nic méně. Nehledě na to, že žádná vyšetřovací komise PS (a že jich bylo) ještě nikdy nic pořádně nevyšetřila.

P. Hofman 15.8.2018 7:18

Takže

Aston má už mindrák i z Hospodářských novin a Respektu.

No, není divu, mezi těmito bakalovými periodikami a astonovým Psem leží co do kvality světy.

J. Fridrich 15.8.2018 7:17

Bakalovo OKD - to je dílo hodného studentíka Bohouška,

Bakalovo OKD - to je dílo hodného studentíka Bohouška, jeho Čapí hnízdo - jen je to mnohonásobně dražší akce, tedy pro naši zemi větší ztráta a pro cca 40 000 lidí v bytech OKD velký problém.. Slíbeno měli kupovat za téměř symbolickou cenu a nyní koupí bud' za cenu tržní, nebo odchod..

Tak asi tak.

V. Kotas 15.8.2018 6:41

Re: Astone.

Nepřechválit.

V. Kotas 15.8.2018 6:40

No, mosty padají, když se zanedbá

kontrola, údržba a poté se zjistí, že byl nedokonalý projekt, nebo se fixlovalo při stavbě. Sebevraždy z odpovědnosti se už velmi dávno nekonají.

J. Holíček 15.8.2018 6:35

Astone.

Poslední dobou je to dobré! Řekl bych výborné. :-))

V. Kotas 15.8.2018 6:34

Re: k případu OKD

V tom případě zjišťovat, jak se přišlo o Braniborsko, které získal Karel IV.

P. Han 15.8.2018 6:33

Re: Foto zříceného mostu

Ano, občas je to nutné, pokud chceme dálniční dopravu vytáhnout z centra města. Také máme takové mosty. Třeba ten ve Velkém Meziříčí.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Bridge.Vyso%C4%8Dina.jpg

Tam bohudík zvolili ocelovou konstrukci. Ovšem co s Nuselákem, že...

V. Kotas 15.8.2018 6:31

Astone, už vidím živě, jak se TV kamery všech stanic,

předhánějí v tom, která bude mít nejlepší záběry a poté komentář, k zatýkání Bakaly (ta, jak to dovedli u Ratha ). To, kdo se postaral o privatizaci a následnou ztrátu majority v OKD, zjistí i bez Bakaly. Ten se dostal k menšinovému podílu, dá se říci " záhadným " způsobem, za hubičku. A ty podnikové byty OKD, to je také kapitola sama o sobě, oceněním počínaje.

P. Dvořák 15.8.2018 6:29

S těmi "moderními" mosty je to tak nějak jako s integrací.

Vzletná myšlenka, z pohledu nádherný projekt, určité skupiny lidí se v různých fázích přípravy a realizace napakují, skeptici se na to dívají jako vždy po svém, protože ze zkušeností jiných ví své, vždy "pokrokoví" kavárečníci a sluníčkáři skeptiky spláchnou a jde se na to.

A pak . . . pak někde padají mosty a jinde skupiny "mladíků" zapalují auta, ničí celé čtvrtě a život jako kdyby se vrátil o dvě století zpět.

Místo po mostech se bude jezdit nahoru-dolů skrz údolí a domorodé obyvatelstvo podlehne hordám nájezdníků.

E. Vašátko 15.8.2018 6:28

Tak nevím, ale mám dojem,

že se z pana Bakaly uměle vytváří darebák, na kterého bude možné postupně svést všechny hříchy světa, resp. všechny lumpárny, které zavinila tehdejší vláda a různá ta nenažraná představenstva obcí, která bezplatně v rámci privatizace dostala podíly na OKD a rychle je prodala dál. Bakala už koupil ten většinový podíl daleko později. Jestli draho nebo lacino a kdo za to může, to má řešit ta komise. Jestli vytuneloval firmu, která mu patřila, jestli směl nebo nesměl a jestli mu to zákon nedovolil - na to je ta komise a případně soudy. Ale proč z něho bez jakýchkoliv důkazů dělat lumpa? Já toho pána neznám, ale štve mě, když vidím stejnou metodu, jako byl trvale a bez důkazů zostuzen pan Kalousek a řada dalších. Dneska každý ví, že Kalousek je zloděj, ale nikdo mu to nikdy nedokázal. Po Čechách běhá spousta daleko větších loupežníků, jeden z nich je i předseda vlády - a kde je jaká komise, která by to šetřila ? Tak to sakra dokažte, Kalouskovi i Bakalovi a zavřete je. Jak je možné, že Švýcaři za stejný problém odsoudili Koláčka a ostatní, zatímco Bakala, který ve Švýcarsku žije žádné problémy nemá ? Není v tom náhodou něco jiného ?

M. Smidova 15.8.2018 6:05

Astone,

nebylo by snazší zbourat mosty........?

P. Boublíková 15.8.2018 4:24

Foto zříceného mostu

Nejnázornější asi zde

https://www.denik.cz/galerie/v-italskem-janove-se-zritil-most.html?mm=9097086&back=2494757319-37-1&photo=2

Mimoděk mě napadlo něco o lidské pýše, aneb bylo nutné stavět tak náročnou konstrukci přes celkem mrňavou řeku a celé údolí? No jo, chceme mít krásné, originální stavby, doklad naší technické zdatnosti, odkaz budoucím generacím, a někdy to nevyjde :*(

M. Krátký 15.8.2018 3:42

k případu OKD

také by se měla ustavit Parlamentní komise, která vyšetří zda jsme nepřišli o Královec založený Přemyslem Otakarem II. nějakými podvodnými kejklemi tehdejších vládců evropských zemí, a nakonec je z toho území část Ruské federace - to je na pováženou soudruzi !!!