26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Apríl v říjnu

Svátek strašidel, tak zvaný Halloween, si popletli s aprílem na ministerstvu dopravy a 31. října sdělili veřejnosti, že od zítřka musí každý mít zimní gumy, pokud teplota klesne pod 5 stupňů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavla B. 1.11.2008 11:53

Re: IMAGE CHLAPA S GULAMA NESTAČÍ

Jestli je čulibrk ženská, tak ano....

Realista 1.11.2008 11:10

Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Zimní pneumatika má totiž význam a lepší vlastnosti jenom na sněhu. Pokud je  pouze mokro, nebo je vozovka suchá, pak má zimní pneumatika daleko větší brzdnou dráhu než pneumatika letní a stává se tak nebezpečnější. To vám poví každý soudní znalec či expert přes pneumatiky.Stačí se dívat na testy pneumatik v Automotorevue.  Takže nařizovat zimní pneumatiky plošně je nesmysl. Značkami ano a to pouze za sněhu v horách.Dávat tuto značku na dálnici i na Vysočině, kdy je břečka hned rozježděna, považuji za šikanu a zvěrstvo. Místo včasného ošetření silnice, aby nenamrzala,  šikanovat řidiče. To je pro naše politiky příznačné. Umisťovat značku jen kvůli jedné řetězovce považuji  za stupiditu. Mimochodem ten nesmyslný minimální 4 mm vzorek v zákoně, to je také lobing a děsná krávovina.  Opět se odvolám na znalce a experty. 2mm vzorek je plně postačující. Takže je to celé značně zpolitizováno. ;-D jen jsem zvědav při takových zbytečných zákonech co budeme dělat do budoucna s pneumatikovým odpadem, který vzroste enormě, protože zimní pneu se sjíždí mnohem více.>-Tak zdar!

martin TT 1.11.2008 11:27

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

náledí nebo uklouzaný sníh se u vás nevyskytuje?

Realista 1.11.2008 11:32

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Na náledí je vám ta zimní pneu na pendrek. Nicméně na sněhu je dobrá, tam to význam má.

martin TT 1.11.2008 11:39

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

vždyť říkám, seš blbej! Asi jsi na náledí ještě nikdy nejel nebo vůbec neumíš řídit.

Realista 1.11.2008 12:20

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Naprosto souhlasím. Bohužel v opačném gardu. Hlupákem jsi sám. Mám najeto minimálně 1,5 milionu km. Vím o čem mluvím.;-P

Pešek 1.11.2008 11:54

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Já s vámi nesouhlasím Realisto. Když se podíváte na to, čemu se dřív říkalo zimní gumy, tak to byl hrubý vzorek - špalky pro dobrý záběr, nic víc. Dneska to je spíš záležitost směsí, tedy přilnavosti, podle vzorku to na první pohled nepoznáte. Osobně jsem si to vyzkoušel - při náledí jsem jel domů, přezul a jel dál a mohl tak v rozmezí asi 20min. vyzkoušet stejné podmínky na jiných gumách a byl to podstatný rozdíl. Pro informaci sdělím, že řidičák mám přes 30 let a najeto hodně přes milion km a na kvalitní zimáky nedám dopustit. Přes to souhlasím, že na té dálnici je to bejkárna a buzerace nahrazující kvalitní a včasnou údržbu. Pokud někdo pojede i na zimákách jako kanec, je to nařízení stejně k ničemu! 

Realista 1.11.2008 12:23

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

je to věc názoru a testů. Ovšem testy pneumatik na ledu, za sněhu, na vodě, na suchu ničím nikdo neošvindluje. Pravidlo zní: Zimní pneumatika pouze do sněhu. Tam je vynikající a krátí brzdnou dráhu. Ve vše  ostaních případech z toho vychází lépe letní.

Pešek 1.11.2008 12:33

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Testy, které zmiňujete jsem neviděl a pochybuji o míře jejich objektivity. Adheze se mění podle použitých směsí. Je otázka i který typ a značka byly použity. Proč asi se při závodech používají různé pneumatiky i na suchu a s obrovskými rozdíly v časech? Mám svou vlastní zkušenost a nepřesvědčíte mě. Pravidlo zní: nízká teplota = zimní guma!

Realista 1.11.2008 13:44

Nechci vás přesvědčovat. Každý máme kus pravdy. Nicméně nesmí k rozhodování ani nikdo nutit mě,

jenom proto, aby na tom vydělaly pojišťovny, které se chtějí vykroutit z jištění odpovědnosti, které jsem si zaplatil, silničáři, které platím ze svých daní a neošetřují silnice nebo mizerně, nesmí na mě vydělávat gumárenské společnosti přes zlobované uplacené politiky a nesmí mě nikdo pokutovat za to jaké mám gumy pokud nejsou sjeté, nesmí mě obírat stát na dálničních poplatcích, když za to ty služby nedostávám, silnice jsou samý výmol a neudržované. Zkrátka nesmím stále jenom platit a mít za to kulový. :-/>-

Dana 1.11.2008 11:34

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

no jo, Martine, jenže to je právě ten lidský faktor, který mi sám, bez zákona velí - přezout na zimní a pokud to nejde, tak prostě nevyjet. Nicméně, jako ten, kdo jezdí i v zimě a přes kopce - nařízení o zimních vítám. Snad letos vždycky dojedu a neuvíznu za frajerem, který neumí myslet a kterému to zimní obutí musí nařídit zákon. ;-):-)

Realista 1.11.2008 11:38

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Mimochodem i na ledu se dělal test brzdné dráhy zimní a letní pneu. Představte si vyhrála s brzdnou dráhou letní. ;-D Kdy už lidé pochopí, že s nimi tlučou uplacení politici a výrobci pneumatik o zem? Ve sněhu jednoznačně zimní!!Ve všech ostatních případech letní. A teď mi řekněte kolik dní je sníh na našich silnicích při současném oteplování, když pominu hory? ;-) Deset? A kvůli tomu mám dávat tisíce zbytečně navíc?

martin TT 1.11.2008 11:50

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

na ledu při nízké teplotě měla letní guma kratší brzdnou dráhu? Realisto, já v tom pracoval, já ty testy dělal!! Ale nic ti nenutím - jezdi klidně kolem baráku v letních. Na hory a na dálnici přes vrchovinu nejezdi a máš po problému.

Realista 1.11.2008 13:51

Ano při nízkých teplotách měla letní pneu s hrubším vzorkem lepší brzdnou dráhu.

dejte si naše automotorevue na ČT1 pár měsíců zpět. Nebo se podívejte na podobné pořady v zahraničí, kde doporučují v mírných klimatických podmínkách pneu s celoročním vzorkem. Prostě testy, které nejsou dělány pro reklamu výrobců, ale pro spotřebitele, tzv. spotřebitelské testy. ;-)  

Ivošek 2.11.2008 7:53

Re: Ano při nízkých teplotách měla letní pneu s hrubším vzorkem lepší brzdnou dráhu.

Lžete hezky "Realisto", ale doposud jste psal o letních, ted už jste to změnil na univerzalní - bojím se číst co to bude od vás příště ...

A mimochodem moje osobní praktické každoročni zkušenosti mi ukazují, že už při teplotách lehce nad nulou zimní pneu oproti letním brzdí o mnoho lépe i na suché silnici! A proto tvrdím, že lžete.

Dana 1.11.2008 11:30

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

No jo, když to je také tak: Lid si žádá na každou věc, každé konání nový zákon. Možná to také trochu souvisí s tím, že lid obecně přestává používat mozek, přemýšlet a chová se jako malé děcko. No a proto je potřeba zákonů na vše, aby nám ukázaly, jak máme žít. Přece nejde chtít po lidech, aby když napadne sníh, namrzne, je náledí nebo teď na podzim leží na silnici mokré listí, aby zhodnotil každý své schopnosti, technický stav svého vozidla a podmínky a podle toho se řídil - buď nevyjel vůbec, nebo jel prostě opatrněji, pomaleji.

Každý skutečný odborník potvrdí, že pneumatiky jsou jen jedním z faktorů, který ovlivní sjízdnost a průjezdnost silnic. Tím největším faktorem je právě a jen ten lidský.

Realista 1.11.2008 11:33

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Rozumíme si. R^R^R^

Trurl 1.11.2008 11:50

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

To by byla pravda, kdyby se jednalo jen o Váš majetek.

Realista 1.11.2008 11:48

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Mimochodem není to porušování lidských práv a zákonů, když si zaplatím na D1 dálniční poplatek, předpokládám, že jí někdo bude také udržovat ve sjízdném stavu a někdo mi brání značkou v průjezdu? A ještě mě chce pokutovat? 8-o>-

Pešek 1.11.2008 12:23

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Nebrání, jenom stanovuje další podmínky (podle mně blbě). Když nebudete mít dobrý technický stav vozu, tak vás bude pokutovat taky! Hledejte jiný argument.

Delmor 13.11.2008 22:36

Re: Je to lobing gumárenských společností, které tv spoty a reklamou blbnou lidem hlavu.

Celkově s tebou ve všem souhlasím. Nicméně pocházím z vrchoviny a vím kolik toho za dvacet minut napadnout. Zkus vymyslet sysdtém aby najeli na dálnici silničáři dříve, než tisíc aut před nimi. Nicméně zimní gumy tam nic neřeší. Zpřísnil bych školení v autoškolách. Více najezdit a dostat žáky do smyku, vzbudit v nich strach ze smyku.

Pavla B. 1.11.2008 11:01

Jakpak je dnes u nás doma? Zdalipak tam ještě hučí?

(jez)

Koho zajímá aktuální teplota v Humpolci, zadá si do Google "teplota Humpolec" a hned to bude vědět. "Humpolec" lze nahradit kteroukoliv jinou metereologickou stanicí. Metoda funguje i všem bolševikům bez ohledu na barvu!

jm 1.11.2008 10:57

ASTONE, ASTONE

ASTONE, ASTONE,  povýšit pitomost doložitelnou textem podzákonné normy, výplodek  modrého ministranta a jeho pážátek, nad sesmyslené voloviny Jaroslav Haška v Rudé armádě ....Nevím, nevím,  zda dojdete odměny a pochvaly... 

Petr H 1.11.2008 10:55

Na tomhle si švestky smlsnou

ale vyhnat  ze silnic cikány bez řidičáku v kraksnách na rozpadnutí bez techničáku,to ne.Když jsem byl naposled v ČR,tak nás švestky zbuzerovali,že stojíme na zákazu zastavení(holt vedle vlastního domu nesmíš parkovat),zatímco se zvesela okolo proháněli cigoši v autech bez skel a na třech kolech.

Kelner 1.11.2008 10:50

Doporučení

Myslím, že pod každou vyhláškou i zákonem by bylo záslužné uvést autora. Pokud by  autor nechtěl odpovídat za celek, tak uvést autora za paragraf. Bylo by to velmi poučné na příklad pokud se jedná o slavný zákon o ochraně investic, který náš stát už přišel na desítky mld Kč. Zákon je to velmi zajímavý. Pokud český občan někam investuje, je to jeho problém jestli prodělá nebo má zisk. Pokud investuje cizinec, případnou ztrátu zaplatí stát.

martin TT 1.11.2008 11:30

Re: Doporučení

jejda, ty jsi blbej, jak daleko vidíš. Když náš občan investuje v cizině, tak prý tam mají tak dobré zákony, na rozdíl od nás, že jejich zákon na ochranu investic ti všechno zaplatí! Tak, co? Kam budeš investovat?

Kelner 1.11.2008 11:56

Re: Doporučení

Tu genialitu jste vymysli lsám nebo Vás někdo navedl?

fany 1.11.2008 10:46

Dvojpuntíku, to je stejné, jako s holokaustem, za pár let bude více jak polovina lidí přesvědčena o tom, že si to židé vymysleli....

.......Zaprvé, čím dál více Američanů nevěří oficiální verzi událostí 11. září 2001. Tato nedůvěra už nepanuje jen mezi zastánci spikleneckých teorií, kteří se domnívají, že americká vláda se buď přímo podílela na útocích na newyorská dvojčata, či o nich věděla a nic nepodnikla. Přibližně 35 procent Američanů má pochybnosti o tom, co se vůbec ve skutečnosti stalo.

A za pár let si více jak polovina lidí bude myslet, že váš komunismus je to nejlepší na světě;-)

Jarda 1.11.2008 10:24

Očekával jsem

Očekával jsem, že nařízení zimních gum - podobně jako denní svícení - je malým krokem ke zmírnění těžkých následků každoročních sněhových "překvapení". Mýlil jsem se.2.000,- pokuty a 1 bod je sranda tím větší, že to platí jen od Humpolce do Jihlavy. Když se vyjede z Chebu v 8 ráno, při teplotě cca 9 stupňů, jak bude u Humpolce odpoledne?  A kde se bude přezouvat e.t.c.  Dovedu si ale představit ony těžké diskuze se zástupci autodopravců. Už dlouho křičí, že zimní gumy se rychle ojíždějí, není-li sníh a to je drahé.  Takové porcování prasete, ze kterého se vyklubal holoubek.....Inu, tohle opravdu umíme....

AndyO 1.11.2008 10:28

Re: Očekával jsem

jak jste to dělal dodnes? Měl zimní v kufru a jak se ochladilo tak šup do odstavného pruhu a přezouvat?