26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Americká naivita

Žene se sem pan Biden, aby vyžehlil Obamovo mnichovanské rozhodnutí ustoupit Rusku ve věci protiraketové obrany Evropy. I ta milá Madeleine Albrightová projevila monumentální americkou naivitu, když nedávno vykládala zpravodaji českého rozhlasu, že určitě nedošlo k žádné dohodě mezi Washingtonem a Moskvou. Svatá prostoto!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vítek 7.10.2009 7:19

Škoda jen, že jte ta Astone nepřidal

boj o mamuty z doby kamenné, případně husitské války nebo nasazování čechoslováků za 1. světové války. Srovnávat situaci  za 2.SV se současnou situací a bojem proti islamistům nebo totalitním režimům v S.Korei, Kubě a dalšími problémy, s kterými se současný svět potýká je dost naivní a zkreslující. každá doba si vyžaduje jiný postoj, jinou spolupráci a taky jiné dohody. Nemyslíte???

zk 7.10.2009 7:23

Re: Škoda jen, že jte ta Astone nepřidal

no, nemyslíte si, že byste si měl trochu srovnat myšlenky? "nasazování čechoslováků za 1. světové války" - kam byli nasazováni "čechoslováci" za 1. války? Když ještě žádní "čechoslováci" neexistovali a kdo je kam nasazoval?8-o:-/

Vítek 7.10.2009 7:27

Re: Škoda jen, že jte ta Astone nepřidal

to ví každý blbec, ale česky nebo slovensky mluvící vojáci byli nasazováni do rakouskouherské armády a pady ji statisíce pro slávu arcivévody. Už Palacký  nebo jiní buditelé bojovali za samostatnost Československa nebo ne?

zk 7.10.2009 7:34

Re: Škoda jen, že jte ta Astone nepřidal

tak proč to jak blbec píšete, takové nesmysly. Čeští a slovenští vojáci byli vojáky rakouskouherské armády, takže nebyli nasazováni, ale povoláváni, stejně jako vojáci ostatních národností žijících v R-H. Bojovali a někteří i padli ne za slávu arcivévody, ale za R-H. Ne všichni v něm viděli "žalář národů". Palacký a jiný nebojovali za samostatnost "Československa", protože žádné neexistovalo. Bojovali za větší samostatnost Čechů v rámci R-H, někteří za samostatný stát Čechů. To, že z toho bude nakonec Československo, se rozhodovalo až v průběhu 1.války.

liberal shark 7.10.2009 9:51

Re: Škoda jen, že jte ta Astone nepřidal

Nebyl arcivévoda tou dobou už mrtvý ??

Dušan Polanský 7.10.2009 7:02

Dost emotivní a málo racionální

Rusko se určitě transformuje, ztransformuje jej kapitalismus a obava bohatých o všelijak získaný majetek. Ono je to vždy tak: když se krade, nechce se moc o právu slyšet, když se majetek nakrade, najednou zloději chtějí, aby fungovala demokracie, která by jejich majetek uchránila, aby jim zase někdo neukradl jejich majetek. Viz 90tá létá ČR. Když porovnáte velikost Ruska a ČR v 90tých letech, tak jsme možná i Rusko v rozkrádání porazili. Takže nehrajme se na veliké demokraty. Taky několik lidu zařvalo ve jménu Kč.  

Blbci nejsme. Jenom obyčejní zbabělci a farizejové. Což není z pohledu přežití až tak zlé. Každý režim u nás nějak fungoval. Takoví Schwarzenbergové, kdy začal prudce narůstat jejich  majetek? No když  zradili stranu podobojí a přidali se k Habsburgovcům.

zk 7.10.2009 7:05

Re: Dost emotivní a málo racionální

co to bylo za stranu podobojí?:-D:-/

fany 7.10.2009 7:15

Re: Dost emotivní a málo racionální

ČSSD + KSČM;-)

zk 7.10.2009 7:16

Re: Dost emotivní a málo racionální

:-DR^

liberal shark 7.10.2009 7:39

Re: Dost emotivní a málo racionální

Největší pobělohorští zloději byli Lichtenštejnové ...

Lojzík 7.10.2009 6:57

Jen ten titulek

nesedí, článek není o americké naivitě, ale o české blbosti. Jinak nevím, jak je to s Gripeny, ale ani to neni tak podstatné jako to, že Klaus a Paroubek nás táhnou k Rusku. To není americká naivita, ale česká tupost.

Hanka 7.10.2009 7:02

Re: Jen ten titulek

Mužete napsat jediný duvod- v čem nás Klaus tahne k Rusku???

fany 7.10.2009 7:16

Re: Jen ten titulek

Umí dobře rusky;-)

Poklop 7.10.2009 7:32

Re: Jen ten titulek

I když Klause mít nemusím,tak musím přiznat,že je to velmi vzdělaný člověk.To se nedá napsat o Karlovi z TOP 9.Je to velmi velký rozdíl.

fany 7.10.2009 7:38

Re: Jen ten titulek

Ano, mezi těma dvěma je jeden velký rozdíl. Ten druhý (Karel) ví, co je to poctivost, spravedlnost a co je to mít svědomí.;-)

Poklop 7.10.2009 7:45

Re: Jen ten titulek

Tak to je nejlepší for dnešního dne.Blahopřeji.

Mirek F. 7.10.2009 6:38

Aston se asi baví nad komentáři,

jinak si tyhle pindy, že Gripen není kompatibilní s výzbrojí NATO, nedokážu vysvětlit. Tahle zjevná demagogie pocházející z doby, kdy se nevybíravě soutěžilo, jestli si vezmeme Gripeny nebo F-16, už byla mnohokrát vyvrácena. Pokud tomu nevěří, tak ať se poptá v Pobaltí, jak bylo možné, že tam V RÁMCI  Severoatlantické aliance Gripeny hlídaly vzdušný prostor.

P.S. Za Brežněva to tam rozhodně "nejdemokratičtější" nebylo, v posledních letech za cara se dosáhlo svobody ve srovnání s Evropou sice nic moc, leč oproti pozdějším letům komunismu nesrovnatelně vysoké.  

zk 7.10.2009 6:55

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

ano, Gripeny nebyly kompatibilní s výzbrojí NATO, muselo se leccos doplnit, ale stejně to není na 100 %. A jak je možné, že naše Gripeny hlídali pobaltí? No, protože jsme to dostali na půl roku na hlídání a lítáme na Gripenech. Co je na tom k nepochopení?

Mirek F. 7.10.2009 7:10

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

Zkusím to znovu a jinak. jak by bylo možné, aby letadla státu NATO mohla hlídat vzdušný prostor jiného státu NATO, se kterým ani nesousedíme, jestliže by byla nekompatibilní s výzbrojí NATO? Ochrana vzdušného prostoru aliance představuje vzájemně provázaný systém. Čili je jisté, že stávající odchylky nevadí, čili Aston píše poněkud z cesty, jestliže tvrdí, že i teď nekompatibilita představuje problém.

zk 7.10.2009 7:15

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

ano, Gripeny nejsou kompatibilní, ale ty odchylky nevadí, aby letadla nemohla být použita v rámci NATO. Ale vy víte, že i teď to není problém, že tři státy NATO létají na něčem nekompatibilním s ostatními?

Mirek F. 7.10.2009 7:37

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

Takže napotřetí: Jestliže Gripeny mohly být použity na ochranu vzdušného prostoru jiného členského státu NATO ve vzájemně provázaném systému, tak stávající odchylky nejsou podstatné. Jestliže máte konkrétní výčet omezení, sem s nimi. Pakliže ovšem nešjste jeden z těch, co brali jako rouhání, že jsme nepřijali F-16, tam by ovšem logika byla zbytečná.

fany 7.10.2009 7:23

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

To máte tak. Když všichni kolem (v rámci EU) mají traktory značky Ford, na to veškeré nářadí, příslušenství a náhradní díly, tak mohou jezdit a pracovat kdekoliv v EU. Když si ale někdo, za patřičný bakšiš, koupí místo toho traktor třeba Zetor, tak sice může jezdit, sem tam i pracovat, ale když vyjede do zemí EU, tak má smůlu. Nezapřáhne za to ani pluh. Jsou možnosti, jak to řešit, ale vždy nákladné. Na Zetor přidělat různé doplňky, nástavce, redukce aby bylo možné používat vše, co ten Ford.

A tak je to stejné se slavnými Gripeny, když zbytek (skoro zbytek) používá třeba F16

zk 7.10.2009 7:35

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

lépe bych to nenapsalR^

Mirek F. 7.10.2009 7:39

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

takže konkrétně, jak vadí odchylky Gripenu?

Minutus 7.10.2009 7:53

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

Nejspíše nijak, jsou to jen takové kecy. Vždyť to známe, ne? Pokud chce někdo zabránit konkurenci vstupu na určitý segment trhu a je dost silný, prosadí si "normy" šité sobě na míru a pak vykřikuje, že je všichni musí plnit, což stojí peníze. A Švédsko má smůlu. Není státem USA.

liberal shark 7.10.2009 9:55

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

Víte kolik různých typů letadel se používá ve státech NATO ?

Maverick 7.10.2009 10:14

Re: Aston se asi baví nad komentáři,

Promiňte, ale na tohle opravdu nelze nereagovat.

Vy si opravdu myslíte, že když nějaký stát NATO vyrazí do zahraničí na cvičení, tak si vezme jen letadla a dál už nic?

Víte,  vojenský letoun není automobil ani traktor, pokud nejste letecký technik nebo pilot, obávám se, že to nedokážu dost přesně vysvětlit, aby to bylo laiku snadno pochopitelné. pokusím se o to alespoň takto:

Kompatibita s NATO se rozumí především KOMUNIKAČNÍMI SYSTÉMY a VÝZBROJÍ, NIKOLI VELIKOSTÍ PNEUMATIK NEBO HLAVIC KLÍČŮ.

Proto když se někam letí, nepřemísťuje se jen letoun jako takový, ale také veškeré nezbytné pozemní vybavení VČETNĚ školeného a kvalifikovaného pozemního personálu. Jen tak mimochodem, každý letecký technik NATO umí odbavit jiný letoun než ten, na který je vyškolen, tzn. že Čech umí obsloužit třeba F-16 nebo Mirage, o MiGu-29 ani nemluvě - ale už na něm nevymění třeba motor, na to už je třeba vysoce kvalifikovaná síla. A protože každý letoun je trochu jiný, kupříkladu již výše uvedenou velikostí kol podvozku (kolo z F-16 nepasuje na Gripen nebo MiG-29 a obráceně), kompatibilitou v rámci NATO se rozumí především to, že letouny se dokáží vzájemně rozpoznat jako přátelské a domluví se spolu. To je celé. Jedinou výjimkou je výzbroj a tam problém nemáme, spíše naopak. Gripen je schopen používat daleko sofistikovanější zbraňové systémy, než je dnes standard, ale právě kvůli standardu(a i penězům) je nepoužívá, protože v NATO ještě nejsou zavedené.

Juraj Buci 7.10.2009 6:34

K té poslední větě,

to to trvalo, Astone, než jste na to přišel! Akorát mi tam nesedí ten plurál. Jinak, o těch blbcích, to platí stále. Jinak by Paroubek s Filipem měli utrum! Za mlada jsem jezdil na venkov. Jeden malý sedláček tam k tahu používal voli místo koní. Když jsem se ho ptal, proč, že voli jsou oproti koňům pomalí, říkal, že se snáze ovládají. Nevím, nerozumím tomu, ale když vidím voliče sockomunistických stran, tak to jejich přirovnání k volům docela sedí!;-D

zk 7.10.2009 6:56

Re: K té poslední větě,

R^R^

Hanka 7.10.2009 6:16

pane NEFF

Jednoduchý čtenář   našeho tisku-  musí být téměř jistý, že si USA- sedli na zadek před Čechy!  Stejně stupidní titulky a blábolení o cestě vice-prezidenta Bildena  do Evropy se zastávkou u nás- jak jede něco žehlit!  Vy jste se k tomu blábolení ochotně přidal! Doporučuji- si pročíst novou obrannou doktrinu - protiraketového štítu- AEGIS-   na které se bude podílet společně s USA i NATO!  Myslím, že  ten hlavní duvod navštevy p. Bidena u nás je možný nákup amerických stihaček! :-D S jediným s čím bez výhrad souhlasím, je Vaše poslední souvětí  v uvodníku! Ano - jsme opravdu tupý národ!!!!!!