Sobota 15. 6. 2024Vít polojasno10 °C

Diskuse k článku

Čermák a Istanbul

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 1052
  • Poslední: 30.3. 2023 11:37
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Boublíková 29.3.2023 11:56

Ad cena syntetického paliva (výroba z atmosférického CO2): "Britská společnost Zero Petroleum, která využívá podobný proces pilotní výroby v závodě v Bicesteru, nyní nabízí jeden litr syntetického paliva za téměř 69 000 Kč."

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/2035-spalovaci-auta-motory-synteticke-palivo-e-palivo-evropska-komise.A230321_115613_automoto_fdv

L. Novák 29.3.2023 12:00

Pan Benz taky nakupoval palivo do svého samohybného kočáru se spalovacím motorem v lékárnách, když ještě žádné pumpy na automobilní paliva neexistovaly... ;-D

J. Urban 29.3.2023 12:03

ujet by se na to dalo 20km, to je 20000 m, to je asi 1 metr za 3,50 kč...nj, veřejná doprava směřuje k šlapacím riškám

J. Urban 29.3.2023 12:05

rikšám:-)

J. Urban 29.3.2023 12:05

V Hermann Göring Werke, později Stalinovy závody v Záluží, se taky vyráběl od WWII syntetickej benzín, hydrogenací hnědého uhlí. Uznají nám to v Bruseli?

J. Urban 29.3.2023 12:08

Přinejhorším bychom to mohli na ty Hermann Göring Werke zase zpátky přejmenovat!

J. Jurax 29.3.2023 12:12

Spíš by pomohlo přejmenovat na Timmermans-Ursula Werke ...

P. Brich 29.3.2023 12:14

Tušikvér;-D

L. Novák 29.3.2023 12:09

Neuznají, protože ti ZELENÍ K;-OKOTI z Greenpeace chtějí synteticky z CO2 vyrábět i maso... ;-)

J. Jurax 29.3.2023 12:10

Neuznají. Naopak zvýší cenu povolenek. Uhlí zeleným magorům v bruseli nevoní.

P. Boublíková 29.3.2023 12:12

Neuznají, protože Bruselem povolená syntetická paliva nesmějí využívat fosilní zdroje uhlíku.

J. Jurax 29.3.2023 12:15

Inu, blbost brusele je bezmezná a magoři tam mají hnízdo.

K. Křivan 29.3.2023 12:26

To je pravda. Ale jednu dobrou vlastnost ti zelení mají. Nejsou neprůstřelní. ;-D

P. Brich 29.3.2023 12:13

Prodloužení výroby spalovacích motorů, ale jen na syntetická paliva, je jen zastírací manévr, který má dokázat, že auta se spalovacími motory mají proti elektromobilům mnohem dražší provoz.

Dalším krokem bude, že se k elektromobilům budou prodávat ebonitové tyče s liščím ohonem, aby si majitelé vyráběli elektřinu sami.;-)

J. Jurax 29.3.2023 12:16

Majitelé mohou třít ebonitovou tyčí ohon vlastní.

J. Urban 29.3.2023 12:17

nj, ale liší se velikostma, takže ty s tím velkým ohonem pojedou rychlejc!;-€

P. Boublíková 29.3.2023 12:19

Myslíte ohon - účes z dlouhých vlasů, že. A co plešatci?

J. Jurax 29.3.2023 16:02

Tenhle ohon, madam, s prominutím nemyslím ... :-)

P. Boublíková 29.3.2023 12:17

Asi tak. To povolení má stejný význam jako kdyby žádné povolení nebylo...

Absolutně si nedovedu představit, že by se cena syntetického paliva na popsané bázi mohla snížit řádově 1000 x, za pár let.

L. Novák 29.3.2023 12:27

Tak to si samozřejmě představit můžete. Vyrobit litr někde v laboratoři je o řády dražší, než výroba v průmyslově navrženém zařízení pro produkci v tunách denně... :-P

Že je ta výroba drahá kvůli vysoké energetické náročnosti, to ale bude platit vždy. Počkáme, až se lidi vzbouří a SMETOU ZELENOU MAFII z vedení států a EÚ/EK. Pak začne cvrkot... ;-)

L. Novák 29.3.2023 12:18

To nééé! Je to jediná (momentálně) možná cesta, jak zachránit know-how a výzkumná a vývojová pracoviště automobilek se spalovacími motory, než "hněv lidu" smete ZELENÉ IDIOTY z výšin vládnutí v EU/EK do žumpy ke komunistům... ;-)