30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

ARCHITEKTURA: Pražská náměstí – místo pro auta?

Když jsme vybírali obrázky, které ilustrují tento článek, zvolil jsem ten, který mi připomněl mládí. Z bytu na Letné jsem seběhl přes park kolem opuštěného podstavce generalissimova pomníku dolů k Vltavě, přes Čechův most jsem se dostal do Pařížské a nakonec na Staroměstské náměst

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Konečný 4.3.2016 17:43

Re: Auta = lidi

Předesílám, že ekoteroristy obecně nesnáším. Ale tohle je o něčem jiném.

1. Vy nikdy nikam nejedete tramvají, metrem nebo pěšky?

2. Malostranské náměstí je dvacet kilometrů od Prahy, že by se tam lidé jinak nedostali?

3. Vy jste milionář, že můžete platit celodenní parkování a Mal. náměstí? Nebo jste poslanec?

K. Křivan 1.3.2016 16:08

Re: Já vám nevím,

Ty "plechovky" nejezdí samy, ale vozí lidi, a to ne z plezýru a z nutnosti.

V. Trojan 1.3.2016 15:16

Zalejme města do dentakrylu.

přiznám se, že mne tato módní válka proti autům a lidem, kteří jimi jezdí, poněkud irituje. Pana architekta Lukeše si vážím a tím více mne zaráží, že naskočil na tuto ekoregulační vlnu.

B. Graf 1.3.2016 14:01

Re: Před sto lety

Jistěže. I před tisícem let. Ale styl života a práce byl poněkud odlišný, pokud jste to nezaregistroval.

A propos - podívejte se na film Hibernatus s Louisem de Funés. :-)

A. Trick 1.3.2016 13:45

Před sto lety

se ve městech nežilo a nepracovalo?

A. Trick 1.3.2016 13:43

Re: Já vám nevím,

Města jsou pro lidi, nikoliv pro smradlavé a hlučné plechovky.

R. Langer 1.3.2016 12:36

Re: je to prosté:

Přesně tak!

R. Langer 1.3.2016 12:35

Já vám nevím,

jsou města pro lidi, nebo pro "archutektoniku"?

A. Nikoloki 1.3.2016 11:26

Není divu

Bodejť by poslanci jezdili do "práce" a z "práce" tramvají - já bych taky nechtěl dostat každý den dvakrát přes papulu ;-) ...

M. Zdobinský 1.3.2016 11:05

Všechno je o kompromisu

Auta do města jistě patří,ale nechápu,proč na krásná historická náměstí. Zásobování jistě (ve vymezenou dobu),taxíky - jistě (projet,naložit,vyložit), trvale bydlící - jistě (kolik jich na Malostranském nám.skutečně je?),ale proč tam musí proboha parkovat poslanci? Protože nemůžou jít 300-500 metrů od metra pěšky? Nebo jet taxíkem pokud jim to věk nebo zdravotní stav neumožňuje.Od metra by to stálo kolik? Přibližně 80,-Kč Nemají na to náhodou náhrady?

B. Graf 1.3.2016 9:41

Re: je to prosté:

Auta do města rozhodně patří. Jinak to není město, kde se žije a pracuje, ale skanzen pro turisty.

B. Graf 1.3.2016 9:40

Re: Auta = lidi

Přesně tak! Auta prostě k dnešnímu životu a podnikání patří. Jen dobroserové (takřka všech politických zabarvení) se je snaží z měst vypudit a dělají tím potíže těm, kdo zde bydlí a pracují.

Mně osobně vůbec auta na Malostranském náměstí nikdy nevadila - ani v horní části ani v dolní. Podotýkám, že jsem Malostraňák a na Malostranském náměstí se vyskytuji několikrát týdně.

Občas dostáváme různé "lokálněpolitické" dotazníky, které poctivě vyplňuji a vracím - ovšem na parkování na M. n. jsem tázán, pokud si vzpomínám, nikdy nebyl. Jen bych tedy ubral pár parkovacích míst a vrátil tam Radeckého pomník, to je bez diskuse. :-)

R. Dubravský 1.3.2016 8:47

Auta = lidi

Prostě si místo "auta" dosaďte "lidi". Patří lidé na náměstí? A do města vůbec? Hmmm ... a jak se tam dostanou??

Vyčistit město od aut znamená (za současného stavu techniky) vyčistit je od lidí.

T. Kohout 1.3.2016 5:20

je to prosté:

Do města nepatří: 1) auta, 2) cyklisti, 3) psi v naddimenzovaném množství.

Do města patří: 1) chodci, 2) hezké tramvaje, 3) přiměřené množství slušných taxíků.

Do města může patřit: přiměřené množství koní, je-li zajištěn úklid po nich.