27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ÚVAHA: Dívka z obrazu… tiše pláče

Známý umělec z think tanku Evropské hodnoty Jakub Janda napsal něco nehezkého, až hloupého o zpěvákovi Karlu Gottovi k výročí jeho kulatých narozenin - a je dobře, že to napsal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ptáček 14.8.2019 9:50

Re: Stavět Karla

Naprostý souhlas, ale i pracovní výsledky se od sebe liší jako první liga od nějakého okresního přeboru, kde se nesestupuje. Ze dna už není kam.

F. Houžňák 14.8.2019 10:27

Ale Gott není okresní přebor,

ani není na dně. To se mýlíte.

J. Ptáček 14.8.2019 11:03

Re: Ale Gott není okresní přebor,

Karel Gott je opravdu první liga, máte úplnou pravdu.

F. Houžňák 14.8.2019 11:13

Nejenom telefonní rozhovory, ale i intěrnetové komentáře

mají být "krátký a jasný".

K. Janyška 14.8.2019 9:21

Karel Gott je supertřída a

hotovo !!! Dzp.

D. Polanský 14.8.2019 9:13

I chartisté jsou jenom lidé,

jsou mezi nimi dobří, vykutálenci, šikovní, průměrňáci, obětaví či jenom prospěcháři. I každý z nás se snaží dělat jenom to, na co má. No a když na to nemá, tak si nějak pomůže.

M. Prokop 14.8.2019 9:22

Re: I chartisté jsou jenom lidé,

Asi tak. Lze je kritizovat, lze kritizovat i Gotta, jen by z jakékoliv kritiky neměla čouhat závist nebo nenávist.

V. Čermák 14.8.2019 18:38

Re: I chartisté jsou jenom lidé,

No tak to říká ten Pravý "Kritik"...

K. Janyška 14.8.2019 20:39

Re: I chartisté jsou jenom lidé,

Chartisté ? To jsou ti rudí zločinci z 50.let a estébáci a prosazovatelé fašismu nátatalkových skupin, tedy tzv. občanské společnosti ? Dzp.

V. Liptovský 14.8.2019 8:27

Kopnúť si do úspešného...

...v predstavách niektorých ľudí znamená chvíľkový pocit, že sú lepší ako oni... Do Jágra, do Gotta a ďalších... A to je zrejme ako droga. Ak nemôžu vyniknúť, môžu aspoň ponížiť, uraziť, pošpiniť to, kto je vysoko nad nimi. A to je akiste celé tajomstvo rôznych netalentovaných jandov, knížákov či podobných.

J. Kanioková 14.8.2019 20:43

Ano, souhlas

J. Anděl 14.8.2019 8:03

Umění

Pana Gotta jsem nikdy neposlouchal, ale nemám ani potřebu se do něj pro cokoliv navážet. Pozastavím se jen u drobnosti: proč prý jsou lidé jako Gott, Jágr nebo prezident uráženi? Pan prezident je jiná káva, sám si vůbec nebere servítky. Co se zbývajících týče, jsou holt někteří lidé blbí a moc prožívají názory. Pletou si je a zaměňují s charakterem.

Ale není pravda resp. není přesné, že "se odsuzuje" či že "se za umění vydává (rozstříhaný prapor atp.)".

Kvalitní věta má plnohodnotný podmět, každou věc činí konkrétní člověk či skupina lidí, (takovéhle) věci se nedějí samy. Kdo z uvedeného činí umění? Problém, jediný, který v tom vidím, je ve státním financování toho, co takový certifikát jakosti dostane. Ale existuje ještě jiná odměna za dobré umění. Časový přesah. Sledujeme umělecká díla lidí, kteří zemřeli před stovkami, i tisíci lety. Provokativní performace jsou pomíjivé jako čínská plastová hračka.

Amen amen, pravím, již mají svou odměnu ;-)

J. Pšenička Ing. 14.8.2019 7:58

Líbí se mi, jak autor článku

pornobuzerantského herce Jakuba Jandu nazval decentně umělcem.

F. Houžňák 14.8.2019 8:46

No, vždyť tam taky píše, že má vše

pevně v ruce.

J. Kanioková 14.8.2019 20:41

Chichichi :)

F. Houžňák 14.8.2019 6:59

Ano, osobně jsem znal dva chartisty,

oba byli novináři, co vystudovali žurnalistiku v Moskvě, v Sovětském svazu. Oba komunisti, posléze tedy "bývalí komunisti". Z dnešního pohledu lidé velmi podezřelí, vždyť studovali v Rusku, a určitě tam potkali Putina. Z tehdejšího pohledu - no, komunista studující v Moskvě "žurnalistiku", co vás asi tak napadne.

I. Širůček 14.8.2019 8:16

Re: Ano, osobně jsem znal dva chartisty,

Inu, mne třeba napadá, že největšími znalci marxismu-leninismu byli katoličtí faráři. To Švandrlíkovi opravdu věřím. A k těm "bývalým komunistům" - což není psáno (a pokolikáté už to musím opakovat?), že v nebi je větší radost nad jedním polepšeným hříšníkem, nežli nad desíti spravedlivými? Pro pomaleji chápavého čtenáře zakončím myšlenkou J. Micheleta: "Vy citliví, kteří slzíte nad hrůzami francouzské revoluce, uroňte také několik slz nad hrůzami, které ji způsobily."

R. Woloszczuk 14.8.2019 8:43

Re: Ano, osobně jsem znal dva chartisty,

"v nebi je větší radost nad jedním polepšeným hříšníkem, nežli nad desíti spravedlivými" - musíte se ale zamyslet nad porevolučními názory "bývalých komunistů". Oni totiž nejsou vůbec bývalí, neopustili marxistické myšlení pouze se dostali do sporu s Bilakovsko-Jakešovský vedením strany. Uhl-doživotní marxista, jehož názory převzal i jeho syn, Šustrová- podílející se na zničení ÚSTR, Diensbier- v posledním volebním období před svou smrtí kandidující na kandidátce KSČM!!! Četl jsem názor jednoho historika na Chartu a ten tvrdil, že Charta Jakešovi nevadila jako nějaká demokratizační partička, ale zběsilý hon na Chartu byl zapříčiněn právě tím, že vedení KSČ v ní vidělo riziko zviditlnění nejakešovských bolševiků. Jakeš se nebál převzetí moci ve státě, ale ve straně!!

I. Širůček 14.8.2019 10:22

Re: Ano, osobně jsem znal dva chartisty,

Nevím, možná se vám, stejně jako jiným soudruhům kapitalistů, zdál feudalismus jako výborné společenské zřízení. A třeba nechat pracovat děti, to byla možnost, jak je zachránit před exekucemi za neplacení odpadu... Mně se spíše zdá, že největší bojovníci proti komunistům jsou ti, kteří se do strany hlásili, ale nevzali je. To je ten problém, když je mnoho slimáčků, ale málo zelíčka ... Tak jako největší komunisté - bojovníci proti fašismu byli bývalí kolaboranti s nacistickými okupanty. Museli přece pobít svědky své kolaborace!

F. Houžňák 14.8.2019 8:45

Bolševici, co se přešupačili na chartisty,

nebyli "polepšení hříšníci". Akorát jim bylo líto těch bezpracných koryt, tak změnili business model. a zůstali bolševiky. Že faráři znali marxismus, s tím nemá co dělat. Jaké hrůzy máte na mysli? Když vám to tak rychle myslí, tak to blbcům jako jsem já osvětlete.

I. Širůček 14.8.2019 10:14

Re: Bolševici, co se přešupačili na chartisty,

Cožpak by to někdo dokázal, vysvětli vám, který to jistě víte lépe, než Michelet?

F. Houžňák 14.8.2019 10:26

Aha, takže vy vůbec nechápete, co v těch vašich

citátech a odkazech stojí, a jenom uraženě vykřikujete. No, co jiného taky od vás čekat.

P. Jášek 14.8.2019 15:16

Re: Bolševici, co se přešupačili na chartisty,

Cituji z internetu:

Nadšeně jsme budovali „lidovou demokracii“ pod vedením Beneše, a jenom velmi málo hlasů bylo proti! Potom už bylo jednoduché, aby se stát v sovětské zóně vlivu, stal opravdovou „diktaturou proletariátu“ se vším, co k tomu patřilo! Tak nějak ale v nás zůstaly zbytky demokracie a pluralismu a proto přišel „obrodný proces“! Jenže kdo ten proces vedl? Přece komunisté! A kteří? Přece ti, kteří do té strany vstoupili v dobách, kdy každý věděl, že KSČ je vražedná odnož Kominterny a její představitelé jsou pouzí poskoci Moskvy! Ale lidé uvěřili! No a potom to přišlo! Soudruzi těch soudruhů co na své soudružské povinnosti k „učitelce národů“ KSSS zapomněli, tak ti nezapomněli a povolali své soudruhy nejsoudružštější aby to zde zachránili a vrátili do těch správných kolejí! Potom se soudruzi tak trochu povyhazovali a zase to vrátili do starých kolejí které směřovali ke „světlým zítřkům“ !

T. Kubín 14.8.2019 6:55

pěkné

Hezky napsané, díky