16.6.2019 | Svátek má Zbyněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

PSI: Deborka, kříženec amerického pitbulteriéra



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 41, poslední: 14.6. 2019 11:45, přehled diskusí

A ještě jedno OT :-):
Autor: L. Vaňková Datum: 13.6.2019 21:47

Skunk pruhovaný, jméno Murphy, stáří 3 týdny, porodní váha 19 gramů, aktuální váha 230 gramů, start do života - lepší nemluvit, současný stav - nenažraný optimista

by přeci jen ještě poprosil o přidržení palečků, tady to funguje :-)

Děkujeme!

Re: A ještě jedno OT :-):
Autor: Z. Lika Datum: 14.6.2019 9:06

Lucko, držím palce pěsti.

Zajímalo by mě, jestli už se pokouší řádně smrdět :-)

Re: A ještě jedno OT :-):
Autor: L. Vaňková Datum: 14.6.2019 9:36

Ale vůbec ne. Teoreticky to zvládají od osmého dne života, ale pachové žlázy použijí až v největší krizi. No, nesmíš na něj bafnout :-)

Re: A ještě jedno OT :-):
Autor: Z. Lika Datum: 14.6.2019 11:45

Bylo by fajn, kdybys napsala třeba kratičké hlášení o svých svěřencích, s pár fotkami. Až - někdy - budeš mít chuť (o času nemluvím, mám pocit, že se pohybuješ v časově samozásobovací kapsli) :D

Jste úžasní, jak to zvládáte, :
Autor: L. Vaňková Datum: 13.6.2019 19:59

hafuška má opravdu štěstí!!!

Tohle se bohužel neděje jen v chovu psů, ale i v chovu exotických zvířat. Když se u naší surikatky Timi objevila epilepsie, soukromým průzkumem jsem zjistila, že to zdaleka není ojedinělé a týká se to určitých linií. Reakce chovatelů (a to i několika pro mě do té doby důvěryhodných) byla, ať o tom nikde nemluvím, že by to nebyla nejlepší reklama :-(

Totéž je i v chovu drápkatých opic atd. Bohužel pro některé lidi je zisk na prvním místě :-(

Re: Jste úžasní, jak to zvládáte, :
Autor: Z. Lika Datum: 13.6.2019 20:36

To je děs. Navrch huj... ještě tak kdyby to ti lidi dělali proto, aby zaplatili drahou léčbu svému jedinému dítěti... ale to asi nebude ten případ.

Re: Jste úžasní, jak to zvládáte, :
Autor: L. Vaňková Datum: 13.6.2019 20:40

To fakt není. a čím víc do toho vidím, tím víc je mi z toho zle. Nejhorší je, že proti tomu není obrana a často se to děje i z pouhé lidské hlouposti.

To je opravdu problém:
Autor: Ž. Eva Datum: 13.6.2019 18:01

Podvody v registrech jsou daleko častější. Existují problémy i s FCI papíry i tam se sem tam najde podvodník. Ale tam je to těžší a méně běžné. Vím, co za problémy kluby řeší, že jsou nepoctiví chovatelé. Tomu se nedá zabránít ani skutečnou kontrolou (nakonec jiná zločinost taky nemizí, tak proč podvody u psů). Tím, co vymysleli zákonodárci, se neudělá skoro nic.

Problém Deborky je opravdu mimořádný - spíš jde o čistou hloupost "chovatelky". Ale lidi, kteří chovají pro zisk, se najdou vždy a nepoctivci taky. Některá opatření zkomplikují život slušným, podvodník si vždy najde cestu. Řešení neznám. Nelze vychovat všechny zájemce o pejsky, není každý vzdělaný a s přehledem. Nakonec u jiných "služeb" se podvodníkům daří taky. Když bude poptávka, bude nabídka. A podotýkám, že totéž platí pro psy z útulků. I ty někdo množí a často na nich něco vydělá.... Není to etičtější, než vzít štěně z množírny.

Někteří chovatelé ani nejsou jen ziskuchtiví. Ne každý má na to, aby byl chov drahý koníček a odměnou výsledky. Spousta lidí má natolik omezené prostředky, že peníze za štěňata potřebuje, aby mohli se svými psy fungovat. Ono to není levné, dobře chovat. Takže to, že chovatelé potřebují prodávat, není v zásadě špatné. Co kulhá, je etika. Ale na druhé straně (aspoň u retrívrů) na tom není náš chov tak zle. Jsou horší země (a to nejen na východ od nás). Vada se může objevit, ne všechno bylo vyšetřené před 10 lety, kde má pes předky, kteří svou zátěž už předali. Druhá věc je, že správný chovatel se k problémům má postavit čelem. I mně se stalo, že se narodilo štěně (náhodná, vrozená, ne dědičná vada). Považovala jsem za samozřejmé nabídnout, že si štěně vezmu zpět. Nechtěli, tak jsem aspoň vrátila celou kupní cenu (ani očkování a čipování neplatili). Štěně má naštěstí lehkou formu vady, t akže žije téměř normální život. Nic nezajistí "štěně se zárukou naprostého zdraví". Od nás odcházelo s veterinární prohlídkou jako zdravé.

chudinka Deborka:
Autor: M. Crossette Datum: 13.6.2019 17:56

tolik nemocí na jednu mladou fenku! Ale jste Eliško moc hodná, že jste si Deborku i přesto nechala a s jejími nemocemi statečně zápasíte. Mozkovou disfunkci stejně jak diabetes insipidus(angl. tomu říjaké"vodní cukrovka") jsem si musela najít, nikdy jsem o nich neslyšela. Na které oko je fenka slepá není poznat (snad na pravé), protože ani jedno nemá naštěstí zakalené.

Deborka je hodně podobná naší Trixie, takže vím, jaká dobrácká zvířata to jsou a že se těmhle plemenům v tomto směru hodně křivdí. Proto mě překvapilo, kolik těhle psů u vás je (žiji v USA)a dokonce se s nimi pořádají závody. Takže podoba s Trixie tady je, je nesmírně milá, ale Deborčina aktivita u naší lenošky rozhodně chybí. Ovšem u Trixie není pochyby, že je z "puppy mill" a s problemy v kyčlích se už narodila, takže jsme jí nikdy nenutili běhat, natož skákat a zatím jí stale slouží všechny čtyři. Nohy přestaly sloužit "naší" bilé fence Sadie (také mix am. pit). Přestože to na pohled vypadalo že by už "měla odejít", ona byla (tak jak píšete o Deborce) i přes svůj problém ještě nějakou dobu šťastná (a pak jednu noc odešla sama ve 14 letech).

Na videu v odkaze je krásně vidět, jaká byla Deborka čiperné štěně a vůbec jak si užívala života. Přeji vám oběma jetě hodně společné radosti a hlavně Deborce už žádné další zdravotní patálie. MMCH - naše Trixie nosí uvnitř domu psí plenky, třeba by jste je mohla zkusit davat i Deborce. No je to sice otrava několikrát za den plenku sundat a nandat, jak podle nálady pendluje z domu na zahradu, ale zase máme jistotu, že ta mini-loužička na dlaždičkách, kde ležela je z pusy a ne z druhého konce :)

Jak Trixie, tak všechny naše kočky byly nalezenci. Měli jsme štěstí, že kromě kočičky Lucky (zemřela na epileptický záchvat), všechny kočky byly a jsou zdravé a i Trixie se drží skvěle. U nalezenců se nikdy neví, s jakými nemocemi si člověk zvíře bere. Od chovateků by ale očekával, že si kupuje zdravé zvíře a chovateli může důvěřovat. Jak vidno, není na to spolehnutí.

:
Autor: E. Dvorakova Datum: 13.6.2019 20:50

Dobry den ,ano Deborka slízla snad všechno co se da :( plenky ted začínáme resit,ma kalhotkove ktere sají prat,ona je totiz od svého roku vykastrovana a ted se v noci pocurava protoze to neudrží ,hlavne jak pije az 2.5l denne tak proste musi spinkat v kleci uz asi mesic do te doby semnou spala v postely. Jinak na klec je zvykla bere to i S druhou fenkou jako své útočiště takze tam chodi rada,ma tam pelisek a v nem savou podlozku,protoze kdyz ji nasadim plenku,ztrácí rovnováhu ,je to divne ,ale jak se ji da obleček nebo se ji nasadí plinecka ,nezvládá zadní nohy :(

držím palce...:
Autor: Z. Jitur Datum: 13.6.2019 12:42

...aby se Deborce už vyhly další zdravotní problémy a žila si u Vás dál spokojený psí život!!!

Deborce:
Autor: A. Bytová Datum: 13.6.2019 11:07

pohlazení, a vám Eliško velký dík.

Jsem:
Autor: Z. Jenny Datum: 13.6.2019 10:22

moc ráda za Deborku, jak se o ní krásně staráte. Sama jsem 3 takové pejsky dochovala až do jejich odchodu za duhový most,všichni byli nalezenci a o další jsme se postarali.

Množitelé jsou špíny lidstva a nezaslouží si žádné ohledy,chovají se jako nacisté a dělají své hnusné kšefty s někým, kdo se neumí bránit, přestože je to savec,stejně jako člověk. Já jen doufám,že až se tu na zemi objeví jiný vyšší inteligentní druh,než člověk, že se k nám nebude chovat stejně jako tyto skupiny množitelů,se kterými si výkonná moc neumí poradit.

Re: Jsem:
Autor: T. Zana Datum: 13.6.2019 11:32

Sem se přilepím. Děkuju za Deborku a těm, co tohle způsobili, přeju něco přiměřeně hnusného :-(

Je smutné, :
Autor: Z. Dalmi Datum: 13.6.2019 9:41

že i přes veškerou snahu může být člověk podveden. Posílám Deborce pohlazení.

Já mám anglického vznešeného lorda - corsosetra :-) Vořech, mix cane corso a irského setra. Vzhledem menší černá doga. Dokonce mě jedna chovatelka dog přesvědčovala, že nevím co mám a ať ji neučím poznat dogu :-) Ale znám oba rodiče, jsou s PP ve svém plemeni a tohle tzv. prvokřížení se moc povedlo. Kaník s povahou setra, štíhlý a elegantní.

Pak mám evidentně čistokrevnou dalmatinku, o které nevím nic. Je z útulku. Ona byla možná z množírny, ale byla málo výkonná, tak ji nechali napospas osudu a odstěhovali se z domu, kde žili. Adopce se nám moc povedla. Jednak se oba psi milují a my jsme získali k tomu vážnému elegánovi trochu praštěnou a veselou holku, nesmírně chytrou, bystrou a pohotovou.

Ani jeden pes není z chovné stanice, ale to neznamená, že jsme nad výběrem nepřemýšleli. Měli jsme štěstí.

Re: Je smutné, :
Autor: Z. Lika Datum: 13.6.2019 13:43

Ráda čtu, že je u vás se psima dobře.

Re: Je smutné, :
Autor: Z. Jenny Datum: 13.6.2019 19:33

Jo, já taky!!

Deborka měla smůlu i štěstí:
Autor: Z. Matylda Datum: 13.6.2019 9:11

a musím říct, že já mám teda zásadně psy s PP- ale jak vidno, ani registrace není zárukou ničeho.Chudák psice, vždyť ji asi ta hlava musí bolet?

:
Autor: E. Dvorakova Datum: 13.6.2019 9:35

Myslím ,že nebolí. Alespoň nedává nic najevo a veterinář říkal ,že nebolí...spíš by mohla citit tlak ,ale jak je vidno žije s tím od narození :(

Milá Eliško:
Autor: Z. Yga Datum: 13.6.2019 8:55

Deborka měla obrovské štěstí v neštěstí, že si jí našel člověk s velkým srdcem. Věřím, že ještě pár hezkých chvil spolu prožijete...

I pro mne jsou pouze dva způsoby pořízení psa. Chci-li určité plemeno, tak osvědčená chovná stanice. Chci-li překvapení, útulek (:o)). I když... německá pinč Brooke bel Faaro jest taky z chovky a z překvapení nevycházíme doposud (;o)

Děkuji Elišce Dvořákové:
Autor: Z. Lika Datum: 13.6.2019 8:16

jednak za to, jak se o Deborku stará, a jednak za to, že sem o tom napsala. Člověk si při takovém čtení může hlavu ukroutit a jen si říká, jak to můžou ti "chovatelé" udělat? Jak můžou tak lhát a množit nemocná zvířata? Je vidět, že zvířata jsou jim těžce u zadele. Shodou okolností je v parlamentu zákon, ke kterému je nalepena i problematika množíren - poslaneckým přílepkem jsou z toho vyhozeny vysoké tresty a zákazy, zato požaduje vyšší kontrolu. Tak jsem zvědavá, jak a jestli to pomůže. Tresty moc nebudou, na častější kontroly zase nebudou lidi. Takže...?

Amerického pitbula jsem potkala jednou, z Emeriky dovezeného, a tak přátelské zvíře aby jeden pohledal. Rozesmátá huba od ucha k uchu, vždy dobře naladěn.

Jsem ráda, že Deborce nemoc nepoznamenala povahu, a přeji jí i paničce ještě spoustu dobrých dní. Včera byla bouřka, tak snad i to počasí marodům uleví.

Re: Děkuji Elišce Dvořákové:
Autor: Z. Maya Datum: 13.6.2019 8:57

Tak množitelé budou lhát a množit nemocná zvířata dokud je bude někdo kupovat. Ono je to víc o kupcích než množitelích, kde je poptávka, bude vždycky i nabídka. I Deborka byla jistě koupená za peníze i přesto, že evidentně nebyla zdravá, takže i takový vrh se "chovatelce" vyplatil. Tomuhle žádný zákon nezamezí, ono moc nezabírá ani osvěta. A chovatelka se nechala jejího bratra, proč asi, že jo. Je to pořád dokola a obvykle to je přesně jako v článku, dokud se sami nespálí, tak to lidi nezajímá.

:
Autor: E. Dvorakova Datum: 13.6.2019 9:12

Dobry den Deborka byla koupena za penize ,ale ja ze závodu a akci znala jejího tátu ,který byl krasny a hlavne sportovec celým svym srdcem ,majitelka byla dost vyhlášena vzdy na závodech měli stánek s potřebami pro bull plemena od vodítek az po nevim co,ani ve snu by me nenapadlo ,ze zrovna tahle slečna kterou jsem znala osobne ma falešný registr na psa :( co jsem zjistila až jsem začala pátrat po tom proč je Deborka tak nemocná... A nejhorsi na tom je ,ze chovatelka co nechala nakryt svoji fenu tímhle psem to taky nevedela :( nechala si nakryt super fenu z opravdu dobrého spojení ... je blba :( a po téhle zkušenosti co všechna stenata az na par jedinců zemrela,nechala znovu nakryt fenu ,te tentokrat zdravá stenata ,ale opět pes s falešným pedem... sledovala jsem ji dlouho ,ale pak jsem prestala... je hloupá že si nejdříve neoverila u KCHAPBT pravost rodokmenu :( Dějí se opravdu strasne veci s těmito plemeny... mohla bych se tady rozepsat o tom k vemu někteří tyhle plemena chovají a v jakých podmínkách , ale to by bylo na další monstrózní článek a do toho se asi pouštět nebudu ..:(

Re: Děkuji Elišce Dvořákové:
Autor: D. Ruščáková Datum: 13.6.2019 9:39

přidám se pod Mayu - dokud lidé ta štěňata litují a kupují, budou je množitelé množit. Špatná oficiální chovná stanice se zase od množíren tak neliší - až na to, že se její "závadná" štěňata dostávají do čistokrevného chovu - a to je prostě průser. Navíc ty falešné rodokmeny...

Vy jste se chtěla zachovat správně, udělala jste, co jste mohla a Deborka si vás vytáhla jako šťastný los do života. Člověk nad celou tou situací jen bezmocně zuří, útěchou je jen ta vaše láska, která jednomu zvířeti přece jen pomohla přežít osud, který jí nalinkoval nezodpovědný člověk...

Já mám čistokrevné psy kvůli povahám a zatím se mi to vyplatilo. Jenže vlčákoidní plemena nejsou tak moderní a nejspíš ani tak drahá (ve srovnání s těmi zajímavějšími), tak se tam asi podvádí méně...

Re: Děkuji Elišce Dvořákové:
Autor: A. Bytová Datum: 13.6.2019 11:05

Vlčáci sice zas tak moderní nejsou, zato se "šlechtitelům" podařilo speciálně německé ovčáky coby rasu naprosto zmrvit.

Re: Děkuji Elišce Dvořákové:
Autor: D. Ruščáková Datum: 13.6.2019 19:26

Přesně. I proto nikdy nebudu mít "Rexe", po jaké jsem odjakživa toužila...

Re: Děkuji Elišce Dvořákové:
Autor: Z. Yga Datum: 13.6.2019 9:00

Ad množírnya nečestní chovatelé: tady bych použila rčení našího stařečka. "Paprče urazit u samej prdele a mlátit ich s něma až do Brna!" V překladu - jsem pro přísnou kontrolu a drakonické tresty. Bohužel, obého se nám opět nedostává a obávám se, že dostávat ani nebude.

Závidím :
Autor: Z. Inka Datum: 13.6.2019 7:28

Deborce její paničku a paničce přeji, aby poznala tu dobu, kdy už bude Deborku život zmáhat. A v duchu spílám všem neetickým "chovatelům", kteří vědomě a snad i úmyslně vyrábí mrzáčky. I když bych měla být vlastně ráda, nebýt neetického chovatele, nemám dneska Mařku s rodokmenem dlouhým jak Lovosice.A trestala bych mnohem citelněji množitele a podobné, hlavně bych jim zakázala držení jakéhokoli zvířete.

:
Autor: E. Dvorakova Datum: 13.6.2019 8:59

Dobry den,dekuji Vám za hezka slova. To ze Deborka je nemocna a nebude tu tak dlouho jako kazdy jiny pejsek vim uz od dob kdy byla miminko a jsem připravena na to az tu nebude chtit byt... az kazdy jediny krok pro ni bude nemožný , až se nebude moci rozběhnout za svym kamarádem a až ležení doma i kdyz po mem boku ji nebude dělat šťastnou :( :( ,v ten den ji necham důstojně odejit...

Re: Závidím :
Autor: J. Hlavsová Datum: 13.6.2019 10:31

No v parlamentu se projednává návrh zákona, ale obávám se, že poslanečtí kutilové vyrobí z původně dobrého návrhu pěkný legislativní zmetek.