19.7.2019 | Svátek má Čeněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

EKONOMIKA: Kterak léčit drahé bydlení až ke kolapsu



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 55, poslední: 20.5. 2019 22:50, přehled diskusí

Pokud ceny rostly za války,:
Autor: Š. Hašek Datum: 20.5.2019 20:26

obecně. Byl to důsledek války.

Pokud ceny rostou (zvláště u nemovitostí) za "laskavého tloustnutí", je to důsledek čeho???

Něco mi říká, že ty papírky budou možná opravdu jen papírky. Dnes se s těmi papírky naparují pánové s milionovými platy ročně. Proč si vymysleli "hodnotu" měny " v luftu"??? No pro to!

Aby bylo jasno, nejsem komouš, ale Singera a jiné bych dal do řezanky prasátkům.

Drahé byty a nájmy jsou jen v určitých oblastech.:
Autor: J. Chaloupka Datum: 20.5.2019 18:25

Do Prahy se stěhuje moc lidí a všichni chtějí bydlet. A protože chtějí bydlet nejraději na Vinohradech, tak se byty i nájmy zdražují. Tak funguje trh. Jestli je něčeho nedostatek, tak jeho cena roste, pokud je něčeho příliš, jeho cena klesá. Nemluvě o ČNB. Souhlasím s příspěvkem, že ČNB nerozlišuje venkov a velká města.

Také jsem členem jednoho "pofidérního" spolku,:
Autor: J. Chaloupka Datum: 20.5.2019 18:12

platíme za členství a za to, že můžeme ve prospěch obyvatel části Prahy pracovat.

:
Autor: J. Jurax Datum: 20.5.2019 15:29

Ronald Reagan: "Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to..."

No a my se teď v punktu nájemního bydlení dostáváme do fáze tři ...

Povolovat výstavbu ALE nepřipustit "zahušťování výstavby":
Autor: V. Petr Datum: 20.5.2019 12:19

V Praze jezdí autobusy MHD kolem nezastavěných polností a metro Letňany končí dokonce v polích. Výstavbu v těchto oblastech ovšem zablokovali zelení, které Pražané paradoxně volí proto, že nechtějí to "zahušťování výstavby."

KDY se najde strana, která by hájila zájmy LIDÍ A NE IDEOLOGII???

Re: Povolovat výstavbu ALE nepřipustit "zahušťování výstavby":
Autor: O. Kratky Datum: 20.5.2019 12:35

Prosím, nepaušalizujte s těmi voliči a jejich volbou. Není to pravda, co píšete.

Povolovat výstavbu ALE nepřipustit "zahušťování výstavby":
Autor: M. Moravcová Datum: 20.5.2019 14:19

No vidíte, a na Černém mostě úspěšně zastavují krásnou, přírodní lokalitu s naučnou stezkou. Co s tím?

Re: Povolovat výstavbu ALE nepřipustit "zahušťování výstavby":
Autor: F. Ogáv Datum: 20.5.2019 14:40

Nedělat krásné naučné stezky v katastru města,protože hrozí jejich zastavění, anžto jsou v katastru města a je logické, že v katastru města se bude přednostně stavět a pak teprve se naučně chodit.

Povolovat výstavbu ALE nepřipustit "zahušťování výstavby":
Autor: M. Moravcová Datum: 20.5.2019 15:35

Takže lidi mají bydlet v betonu a asfaltu? Všichni nemohou žít v Praze.

Vzorem může být Most, působí (kromě jistých částí) příjeměji:
Autor: V. Petr Datum: 20.5.2019 16:08

než Praha. Město může být velké, domy ale nesmí být "nahňácané," musí tam být dost zeleně i parkovišť! Některé "zahuštěné" části Prahy působí až klaustrofobicky!

Proč politici:
Autor: J. Řezníček Datum: 20.5.2019 12:13

zvedli DPH z koupě bytu už na 21 % ? Opravdu, politici zpravidla na co sáhnou, to zkazí.

Požadavek EU!:
Autor: V. Petr Datum: 20.5.2019 12:19

nemáte pravdu:
Autor: M. Šejna Datum: 20.5.2019 12:40

koupě bytu nebo domu je zatížena 15% DPH, nikoli 21%.

Ona ale i DPH:
Autor: I. Vermis Datum: 20.5.2019 10:59

daní již zdaněné peníze. A naopak zdanění nemovitostí za komančů vedlo k takovému zlevnění, že lidé žádali stát o "převzetí" , vím o případu z 60-tých let, kdy se tak dělo s flaškou...

To máte tak, když Vám tam nakvartýrují nájemníky s:
Autor: V. Petr Datum: 20.5.2019 12:10

regulovaným nájmem, který ani nepokryje náklady na údržbu. PŘEVZETÍ bytů státem byl ovšem CÍL všech těchto opatření a restituce 90 let toto "dobrovolné" předání domů státu anulovaly!

madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: M. Šejna Datum: 20.5.2019 10:28

Nedostatek bytů je pouze v Praze a v Brně a v některých krajských městech. Zbytek Česka problém nemá. Takže v nedostatku bytů určitě nemá prsty ČNB. Leda že by nám madam Šichtařová chtěla sdělit, že monetární politika ČNB je rozdílná pro venkov a města.

Problém nedostatku bytů je hlavně v katastrofálním stavu stavebního řízení, které je velmi složité a zdlouhavé. V Praze je skoro zázrak dostat stavební povolení dřív než za 4 roky.

Pokud jde o progresivní zdanění nemovitostí, tak by se madam Šichtařová měla podívat na zdanění na západ od našich hranic. Tam je zcela běžné, že nemovitost, ve které je majitel trvale hlášen, je zdaněna minimální daní z nemovitosti. Pokud ale člověk vlastní více nemovitostí a nebydlí v nich, tak z nich platí dan dost vysokou. Tím je zamezeno spekulacím s byty.

Daň z nabytí nemovitosti 4% je opravdu lumpárna. V tom s madam Šichtařovou souhlasím. Jenže madam jaksi zapomněla, že tato daň byla původně 3% a na 4% ji zvýšila "pravicová" koalice ODS-TOP09. Současné kecy pravicových "myslitelů" o tom, že by měla být zrušena, proto považuji za chucpe.

Re: madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: J. Lepka Datum: 20.5.2019 10:41

Koukám,Šejna, že voni jsou odborník na fšecko! Kde byli, když Bůh koncipoval tuto planetu? Mohli mu tak pěkně poradit!

Re: madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: M. Šejna Datum: 20.5.2019 11:43

koukám, Lepka, že voni musej onanovat pod každým mým komentářem, aniž by cokoli ostatním sdělili?

ještě k těm "pravicovým" nízkým daním:
Autor: M. Šejna Datum: 20.5.2019 11:48

Madam Šichtařová zapomněla nejen na to, že "pravicová" koalice ODS-TOP09 zvýšila dan z nabytí ze 3% na 4%, ale i na to, že zvýšila DPH u staveb z 5% na 15%. U prodeje stavebních pozemků nam "pravicová" koalice zvyšila DPH dokonce z nuly na 21%.

Re: ještě k těm "pravicovým" nízkým daním:
Autor: R. Langer Datum: 20.5.2019 11:50

Tak ono to bude hlavně tím, že to nikdy žádná pravicová koalice nebyla. :-P

Pane Šejna, není to ale tak, že zvýšení DPH u staveb byl:
Autor: V. Petr Datum: 20.5.2019 12:07

požadavek EU?

pane Vaňuro:
Autor: M. Šejna Datum: 20.5.2019 12:44

požadavek EU to byl jen u pozemků. U bytů a rodinných domů zůstala snížená sazba DPH. Jenže pravicová koalice tu sníženoiu sazbu zvedla z 5% na 15%.

Abych řekl pravdu, tak netuším, proč se stavební parcely musí zdaňovat vyšší sazbou DPH 21% a nikoli jen 15% jeko je tomu u bytů a domů.

Re: madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: R. Langer Datum: 20.5.2019 11:55

Ano, pokud v zahraničí člověk vlastní více nemovitostí a nebydlí v nich, tak z nich platí daň dost vysokou. Proto jsou tam také nájmy třikrát vyšší než u nás. Asi byste si to u nás také tak představoval, co? Dotáhnout ten socík zase až do toho konce, kdy se na byt čekalo 20 let? Fujtajbl! :-P

Re: madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: M. Šejna Datum: 20.5.2019 12:39

to jsem netušil, že například ve Velké Británii, nebo ve Švýcarsku mají socialismus dotažený až do toho konce a čeká se tam na byt 20 let.

Re: madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: J. Brožek Datum: 20.5.2019 17:11

No, zjevně toho netušíte hodně. Co máte v hlavě o tom by se dalo dlouze diskutovat. Tolik blábolů v jednom komentáři to už člověk dlouho nečetl. Ale těžko se u podporovatele soc.dem. zlodějů (včetně Rusnoka) divit. Ano, především Rusnok vytiskl největší objem peněz a tím způsobil prudká zvýšení cen - a to nejen bytů, o kterých zde píše článek a okradl víc než bilion všechny v této zemi. Kam se na něj hrabou ostatní zloději.

Ovšem u bytů je to zdražení markantní. 100% zdražení během pár let - právě od toho chrlení peněz na trh (v Praze samozřejmě ještě vyšší) je jeho vina a mechanismus je jasně popsán.

no jistě pravicový bolševiku Brožku:
Autor: M. Šejna Datum: 20.5.2019 18:39

za nedopstatek bytů v Praze může Rusnok.

Stačí?

Nebo si ho přitom ještě potřebuješ vyhonit?

Podej, ty pravicový bolševiku, trestní oznamení na Rusnoka, že ti zdražil tvůj 1+kk v paneláku.

Re: Agitátor ČSSD a demagog Miroslav Šejna:
Autor: L. Novák 475 Datum: 20.5.2019 22:43

Šejno, ten socialistický blb se v tobě nezapře...

Re: madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: J. Holíček Datum: 20.5.2019 12:00

Ano, pane Šejno, madam Šichtařobývá bývá mimo dost často, lebka, nelepka. U ekonomů je to ale normální. :-))

:
Autor: J. Jurax Datum: 20.5.2019 15:45

No, jsme městečko už ani ne okresní a nedostatek bytů i nájemních je tu taky.

Ale je fakt, že v okolních dědinkách v kopcích se nějaká chalupa v nevalném stavu koupit dá celkem za levno. Ovšem autobus tam jezdí nanejvýš třikrát čtyřikrát denně a o víkendu vůbec, není tam hospoda ani konzum, o škole a školce ani nemluvě ...

Re: madam Šichtařová je zcela mimo:
Autor: V. Student Datum: 20.5.2019 16:07

Pane Šejno, zkuste si vygooglit, kolik stojí byt v takovém Jičíně. Je to město okresní. Takže všechna krajská, a také mnoho okresních měst má tyto problémy.