26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ČÍNA: Tři nesmírně obohacující dny

Přiznám se, že se mi do Číny moc nechtělo. Po celá léta jsem nejrůznější pozvání tohoto typu odmítal. Důvodů k tomu byla celá řada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 18.5.2019 11:44

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

Bylo by možná zajímavé vědět, kdy jste se stal z komouše a la Štěpán eurokomoušem, ale vlastně je mi to fuk. Co dělal váš tchán, pokud jakého máte, je mi taky fuk. Po tchánovi se vlastnosti nerodí. Kádrovák jste patrně po rodičích a blbec od přírody.

P. Han 18.5.2019 11:45

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

Nikoliv nerodí, ale nedědí. Ale to je taky fuk.

J. Richter 18.5.2019 12:50

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

že by se teda ty vlastnosti dědily po matce nebožce Klausové, velké to komunistce?

P. Han 18.5.2019 12:59

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

Ty vaše ne. U vás to snad musela být Jiřka Švorcová.

J. Richter 18.5.2019 13:13

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

brilantní úvaha :-)))

P. Han 18.5.2019 13:56

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

Já vím. :-)

P. Manda 19.5.2019 15:44

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

jeho rodiče museli být sourozenci.

J. Kanioková 18.5.2019 16:27

Bolí paranoia, trolle ?

F. Kusák 18.5.2019 11:09

Re: To jsi Vašíku hezky naspal.

Nerad se Vás dotýkám, o tom, že by Čína byla fajn, nikde V. Klaus nepíše. Ale že na západě vládne postdemokracie, tak to s ním docela souhlasím. Lze to celkem jednoduše dokázat, takový Roman Joch to samozřejmě umí mnohem lépe, než já.

M. Rohovský 18.5.2019 11:45

zkuste znovu

Jak píše pan Kusák, asi jste článek nečetl nebo nepochopil. Klaus popisuje co viděl a přidává k tomu svoje postřehy a názory. No a přičítat mu k vině činy jeho tchána je minimálně nemoudré, ale možná poukazující na Váš "mindset" - omlouvám se ale nenapadá mne odpovídající slovo v češtině.

J. Kanioková 18.5.2019 16:38

1*

Díky za každý rozumný komentář, protože těch pár trollů dělá z NP žumpu.

J. Elias 18.5.2019 10:10

Dobře napsáno. Zaujalo mě to o střetu civilizací. Hrozné je to "plnění bobříků pro dospělé". Naše civilizace stojí na hodnotách Křesťanství a padá na jejich zpochybňování.

Viz. Bible Nový Zákon:

1. Tessalonicenským 5:19-22

Plamen Ducha nezhášejte, prorockými dary nepohrdejte. Všecko zkoumejte, dobrého se držte; zlého se chraňte v každé podobě.

#Bratříček

M. Mařák 18.5.2019 10:02

Prostě třetí cesta

Třetí cesta mezi kapitalismem a socialismem, tedy mezi individualismem a kolektivismem, je to to jediné, co na světě opravdu funguje (EU, USA, Kanada, Austrálie, kupodivu i Čína a podobně) a začíná to konečně docházet i Klausovi.

T. Hraj 18.5.2019 11:23

Re: Prostě třetí cesta

To už honíte sociální kredity? Myslel jsem, že v ČR ještě tento systém spuštěn nebyl.

M. Mařák 18.5.2019 11:33

Re: Prostě třetí cesta

A proč by měl? Třetí cesta má různé aspekty, tady na západě se tomu říká třeba sociálně tržní hospodářství a je to jediný ekonomický koncept, jenž je dlouhodobě funkční.

I. Mertl 18.5.2019 12:01

Re: Prostě třetí cesta

Ale nemyslím, pane Mařáku, že právě to je čínský případ. Tam se jedná o čistý státní kapitalismus, bez moderního sociálního aspektu i interního trhu, samozřejmě s výjimkou klasických činských tržišť.

M. Mařák 18.5.2019 12:12

Re: Prostě třetí cesta

I v Číně funguje jakýsi kompromis mezi kapitalismem a socialismem, tedy tzv. třetí cesta, akorát je jinak nastavený, než třetí cesta v západních demokraciích typu EU, USA a podobně.

R. Langer 18.5.2019 12:20

Re: Prostě třetí cesta

Nic takového jako "třetí cesta" v totalitě neexistuje, to je nesmysl.

M. Mařák 18.5.2019 12:29

Re: Prostě třetí cesta

Si ten článek přečtěte pozorně, Klaus to tam v závěru popisuje...

Vy jste již jako Kajan, který tvrdí, že federace nemůže fungovat a existovat, neboť je to vědecky dokázáno.

P. Lenc 18.5.2019 9:52

Skvělé

a rozumné.Samozřejmně ne pro klausobijce.

K. Janyška 18.5.2019 9:09

Neznám horší případ vykořisťování člověka člověkem,

než je současná Čína. Všichni ovládaní malí pracují tak nebo tak pro stát a ten je ovládán komunisty, kteří si dělají doslova co chtějí. To je "úspěch" Číny. V HDP na hlavu jsou kdesi na 80 - 100. místě na světě, podle toho jak se to vezme... Dzp.

Š. Hašek 18.5.2019 10:04

Re: Neznám horší případ vykořisťování člověka člověkem,

Klidně možno, pane Janyško.

Jen si dovolím poznamenat, že ten slavný HDP je mnohde (v Číně sicher nikoliv) zvyšován značně debilně. Zkráceno. A rovněž je zřejmé, že štrasbrusel již "konečně má patent na nevykořisťování člověka člověkem". Přímo neziskový. A v tísni. Zkráceno.

A. Reček 18.5.2019 10:55

Re: Neznám horší případ vykořisťování člověka člověkem,

Máte pravdu. A demokracie v ČLR je tatáž jakou jsme ochutnávali od komunistů od r.1948 do 1990.

F. Houžňák 18.5.2019 9:09

S tím červeným vínem mi to připomnělo příhodu

s řasovou biomasou. Environmentálně pohnutí chtějí z řas dělat naftu, jak známo. Ne že by to nešlo, ale těch řas potřebujete spoustu, a když chcete dělat výzkum naveliko, tak nějakou tu tunu potřebujete. Jeden z řasových kolegů se - víceméně pro srandu - poptával u evropských firem, které řasy naveliko pěstují, že by potřeboval týdně tak tunu řas, jestli a kdy mu to můžou dodat. Nabídky byly od dvaceti do dvou set kilogramů měsíčně. Nějací Číňani nabídli pro začátek dvě tuny měsíčně, a že když se zaváže odbírat tunu týdně po dva roky, že se během půl roku na tu tunu týdně dostanou. Tak to holt je, v Evropě velká huba, arogance a nic za tím, Číňani hejbnou zadkem a dodají. Elektronické díly, které mě z Evropy od evropské firmy stojí dvacet dolarů, Číňani dodají během měsíce za tři padesát, okamžitě (z evropského skladu, kde musejí platit různé evropskounijní poplatky) za devět. Když jsem si pro zajímavost objednal jeden od Evropanů (přišel za 14 dní) a několik od Číňanů (přišly za měsíc), zjistil jsem, že ten "evropský" je taky ten čínský, jenom to za těch deset dolarů přebalili do jiné krabičky.

Š. Hašek 18.5.2019 9:53

Re: S tím červeným vínem mi to připomnělo příhodu

Budete blízko pravdy ......

Ale jen jestli nás náhodou tady nelakujete/nevodíte za nos! Gazdík řekl, že v Číně se dějí jen dvě věci. Lid umírá a papalášové tloustnou. Prej to sleduje čínským (dřevěno rejžovým) radiopojítkem on line. Poradil mu to Ferjenčík.

Z. Rychlý 18.5.2019 8:54

Celkem zajímavé čtení.

Čekal jsem však víc, především vysvětlení faktu, že stát bez špetky demokracie (s vládou jedné strany) může tak neuvěřitelně hospodářsky růst.

Že by na tento fakt V.K. neměl názor?? Tomu nevěřím. O co tu jde?

F. Houžňák 18.5.2019 9:17

Čínská partaj už před lety vydala heslo,

že zbohatnout není nic proti partajní ideologii. A tak se čínští podnikatelé ukloní u vrbiček, rozdají funkcionářům nějaké to heung-yau a jinak ze všech sil podnikají, nebrzděni kvótami na to či na ono. Nepředstavujte si čínskou partaj jako nějakou husákovskou partaj v Čechách let osmdesátých, v Číně - jak říká náš Číňan - panuje tvrdý kapitalismus a přízeň místní věrchušky má především ten, co dokáže pozvednout místní ekonomiku, aby se tím místní věrchuška mohla chlubit dál. A hlavně firmám místní komunisti do jejich firmování nekecají.

Š. Hašek 18.5.2019 9:59

Re: Čínská partaj už před lety vydala heslo,

Možná, že by už konečně mohlo těm, třeba těm našim "uměleckoavantgardním myslitelům" docvaknout, že jsou i jiné světy než štrasbrusel ......... .

Václav Havel se asi nějak malinko seknul, ......... když říkal, že je jen jedno univerzálno. Takové to, ehm, pražsko hrádečkovské. Podle Šiklové a Pitharta. Zde uznávám, že malinko jedovaté.

R. Langer 18.5.2019 10:41

Re: Celkem zajímavé čtení.

To je snad jasné, když máte armádu otroků, co dělají za hrst rýže, tak můžete hospodářsky růst jako mávnutím kouzelného proutku. Než se ten proutek zlomí...

F. Kusák 18.5.2019 11:29

Re: Celkem zajímavé čtení.

To můžete tvrdit idiotům, kteří nebyli dál než v Horní Dolní. V Číně už dávno nedělají, obecně vzato, za hrst rýže, a Klaus se o tom zmiňuje. Vezměte svých pět švestek a jeďte se do Číny podívat. Ale ne na týden, zkuste tam pracovat. Životní úroveň tam samozřejmě není jako ve Švýcarsku (a dlouho ještě nebude) a stát není řízen na principech západní demokracie, ale lidé jsou víceméně spokojeni a vidí změny k lepšímu. Ptejte se obyčejných Číňanů, a v soukromí, a uvidíte, co Vám řeknou. Srovnejte životní úroveň Indie, kde je demokracie a Číny, kde vládne komunizmus čínského typu. Kdo je na tom lépe? A to Indii nijak nepodceňuji, i tam dochází ke významným změnám.